Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW řada 3
BMW řada 3
BMW řada 3
BMW řada 3
53 Fotogalerie

Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory

S prodeji liftbacku střední třídy je BMW zatím spokojeno. I proto v rámci faceliftu jen lehce změnilo jeho tvary. Pod kapotu však nasadilo nové motory.

BMW začalo v roce 2013 prodávat řadu 3 v pětidveřovém provedení Gran Turismo. Po třech letech na trhu a 130.000 prodaných exemplářích nastal čas tuto zajímavou alternativu k sedanům a kombíkům střední třídy modernizovat. Inovované Gran Turismo navazující na dříve modernizované 3 sedan a 3 Touring se začne prodávat v červenci.

Hlavní novinkou je příchod zážehových čtyřválců a šestiválců a vznětového čtyřválce z nové generace, jejíž doménou je standardizovaný objem válců (500 cm3), řadová konfigurace a lehká hliníková konstrukce. BMW nové motory nasazuje kvůli vyššímu výkonu a především nižší spotřebě paliva.

Vybírat je možné mezi třemi benzinovými a pěti dieselovými jednotkami, jejichž výkon se pohybuje mezi 110 až 240 kW. Novinkami jsou dvoulitrové čtyřválce 320i (135 kW), 330i (185 kW) a 325d (165 kW) a třílitrový šestiválec 340i (240 kW).

BMW 3 GT – technická data zážehových motorů
Motor320i330i340i
Zdvihový objem [cm3]199819982998
Válce/ventily4/44/46/4
Největší výkon [kW/min]135/5000185/5200240/5500
Točivý moment [N.m/min]290/1350 (270/1350)350/1450450/1380
Převodovka6M (8A)8A8A
Maximální rychlost [km/h]230 (229)250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,0 (8,1)6,15,1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,1 (5,8)5,97,0
Uvedené agregáty jsou dostupné také s pohonem xDrive

Trio motorů 320i, 318d a 320d je standardně spárováno se šestistupňovou manuální převodovkou, silnější agregáty sériově spolupracují s osmistupňovým automatem. Většinu agregátů je možné pořídit s pohonem všech kol, v případě biturba 335d (230 kW) je xDrive standardem.

Design auta se změnil jen jemně. Novinkou jsou přepracované hlavní světlomety, které jsou standardně diodové. Z LEDek jsou pak rovněž mlhovky. Záď zdobí jemně upravený nárazník a přepracovaná koncová světla, též z diod. Silnější modely se chlubí i dvojitou koncovkou výfuku. Výsuvný spoiler, který vyjíždí nahoru ve vyšších rychlostech pro zajištění většího přítlaku, zůstal zachován.

Uvnitř jsou použity hodnotnější materiály. Plošší a užší rámeček centrální obrazovky je pak elegantnějším řešením než dosud. Mezi novinkami je i poslední verze navigace Professional s přehlednějším ovládáním.

Zákazníci mohou též zvolit některou z nově nabízených barevných kombinací interiéru. K dispozici jsou i dva nové laky karoserie, Arctic Gray a Jatoba nebo nové ráfky.

BMW 3 GT – technická data vznětových motorů
Motor318d320d325d330d335d xDrive
Zdvihový objem [cm3]19951995199529932993
Válce/ventily4/44/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min]110/4000140/1750165/4400190/4000230/4400
Točivý moment [N.m/min]320/1500400/1750450/1500560/1500630/1500
Převodovka6M (8A)6M (8A)8A8A8A
Maximální rychlost [km/h]210230 (226)240250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,3 (9,2)7,8 (7,7)6,45,74,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,5 (4,3)4,6 (4,3)4,75,15,6
Agregáty 320d a 330d jsou dostupné také s pohonem xDrive