Euro NCAP 2019: Subaru Forester – Pět hvězd za skutečné bezpečí
Subaru Forester se ve své páté generaci předvedl v testech organizace Euro NCAP jako automobil, v jehož případě je skutečně myšleno na bezpečnost jeho posádky i ostatních účastníků silničního provozu.
Subaru Forester se ve své první generaci představilo již v roce 1997, ale do testů organizace Euro NCAP zamířila poprvé až čtvrtá generace, která v roce 2012 získala pět hvězdiček spolu s dobrým hodnocením jednotlivých kategorií. Pátá generace v roce 2019 rovněž dokázala, že je bezpečným automobilem.
Předmětem testu bylo Subaru Forester 2.0i-L EyeSight s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1678 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle vyhodnocena jako dobrá a dostačující s výjimkou hrudníku figuríny spolujezdce, u níž je uvedena mezní ochrana.
Při bočním nárazu i při nárazu bokem na sloup byla ochrana řidiče dobrá a Subaru Forester získalo maximální počet bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,9 | 7,6 | 16 | 1,7 | 4 | 37,1 | 97% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figurín šestiletého a desetiletého dítěte dobrá a Subaru Forester získalo maximální počet bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 16 | 8 | 9 | 12 | 45,0 | 91% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou ochranu ve svém středu a dostačující po svém obvodu. V prostoru kolem A sloupků karoserie a u základny čelního skla je ochrana hodnocena jako nedostačující a mezní.
Nohy i pánev chodce jsou při případné srážce chráněny dobře v celé šířce vozu.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 18,1 | 6 | 6 | 8,4 | 38,5 | 80% |
Asistenční systémy
Systém automatického nouzového brzdění u Subaru Forester v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmírnit tím následky kolize, i když v případě cyklistů uvádí Euro NCAP jeho hodnocení jako mezní.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 1,3 | 3 | 3,3 | 2,7 | 10,2 | 78% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Subaru Forester v testech organizace Euro NCAP pro rok 2019 získalo plný počet hvězd a dosáhlo dobrých výsledků ve všech sledovaných kategoriích.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 37 | 97% | 45 | 91% | 39 | 80% | 10,2 | 78% | 89% |
Počet hvězd | * * * * * |

Zdroj: Euro NCAP