Euro NCAP 2019: Range Rover Evoque – Pět hvězd pro novou generaci
Range Rover Evoque ve své druhé generaci získal bez zaváhání plný počet hvězd v testech organizace Euro NCAP.
Range Rover Evoque byl ve své první generaci účastníkem testů organizace Euro NCAP v roce 2011 a podle tehdejšího hodnocení získal pět hvězd. Druhá generace tohoto populárního SUV výsledek svého předchůdce opakuje a s ohledem na v současnosti přísnější hodnocení jej i výrazně překonává.

Předmětem testu byl Range Rover Evoque R-Dynamic S Td4 s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1956 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, aktivní přední kapotu, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá s výjimkou hrudníku řidiče, v jehož případě byla uvedena dostačující ochrana.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá a dostačující.
Při bočním nárazu ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá a Range Rover Evoque získal maximální počet bodů. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče hodnocena jako dostačující.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,4 | 7,4 | 15,6 | 1,5 | 4 | 36,0 | 94% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku figuríny desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako dostačující. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 15,7 | 8 | 7 | 12 | 42,7 | 87% |
Ochrana chodců
Range Rover Evoque je vybaven aktivní kapotou motoru, kterou doplňuje airbag, který po své rozvinutí kryje spodní část čelního okna. Systém byl zkoušen při testech prováděných pod různými úhly a rychlostmi. Výsledné hodnocení je převážně dobré a dostačující.
Ochrana pánve je dobrá s výjimkou oblastí nad hlavními světlomety, kde je nedostačující. Nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 19,2 | 3,7 | 6 | 6 | 34,8 | 72% |
Asistenční systémy
Range Rover Evoque má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.
Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 1,3 | 2,5 | 3 | 2,7 | 9,5 | 73% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Range Rover Evoque předvedl, že je připraven poskytnout dobrou ochranu svým dospělým i dětským pasažérům. V kategoriích ochrany chodců a asistenčních systémů dosáhl slušných výsledků, ale má zde ještě jistý prostor pro zlepšení.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 36 | 94% | 42,7 | 87% | 35 | 72% | 9,5 | 73% | 84% |
Počet hvězd | ***** |
Zdroj: Euro NCAP