Euro NCAP 2019: BMW řady 1 – Pět hvězd potřetí
BMW řady 1 si ve své třetí generaci odváží z testů organizace Euro NCAP plný počet hvězd, za nimiž se ukrývají dobré výsledky ve všech testovaných a sledovaných kategoriích.
BMW řady 1 zamířilo do testů organizace Euro NCAP poprvé v roce 2004 a podle tehdejšího hodnocení získalo pět hvězd za ochranu dospělých cestujících, tři hvězdy za ochranu dětských cestujících a jednu hvězdu za ochran chodců. V roce 2012 pak již získal zástupce řady 1 celkové hodnocení v podobě pěti hvězd, které bylo uděleno i nejnovější generaci této modelový řady vozů značky BMW.
Předmětem testu bylo BMW řa118i s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1480 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá s výjimkou hrudníků a holenní obou figurín, u nichž bylo ochrana hodnocena jako dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá a dostačující. V případě spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana dobrá s výjimkou hrudníku, u nějž je uvedena slabá ochrana.
Při bočním nárazu i při nárazu bokem na sloup byla ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá a BMW řady 1 získalo maximální počet bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,3 | 7 | 16 | 1,5 | 0 | 31,8 | 83% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá a BMW řady 1 zde získalo maximální počet bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 16 | 8 | 7 | 12 | 43,0 | 87% |
Ochrana chodců
BMW řady 1 je vybaveno aktivní kapotou motoru a testy s ní byly prováděny v její zdvižené poloze při simulaci různých rychlostí a úhlu dopadu hlavy chodce. Ochrana byla téměř ve všech jejích částech dobrá.
Ochrana poskytovaná nohám chodců je v celé šířce vozu dobrá a v případě pánve je uvedena smíšená ochrana od dobré až po nedostačující.
Ochrana pánve je nedostačující v rozích a dobrá ve středu přídě vozu. Nohy chodců jsou v téměř celé šířce nárazníku chráněny dobře s výjimkou krajů, kde je ochrana hodnocena jako nedostačující.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 17,3 | 2,9 | 5,6 | 10,7 | 36,5 | 76% |
Asistenční systémy
Systém automatického nouzového brzdění v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.
Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,5 | 2,5 | 1,8 | 2,7 | 9,5 | 72% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
BMW řady 1 si vedlo dobře v oblasti ochrany dětských pasažérů i dospělých cestujících, i když v jejich případě má jistý prostor pro zlepšení. V kategoriích ochrany chodců a asistenčních systémů dosáhl nejmenší hatchback značky BMW rovněž slušných výsledků.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 32 | 83% | 43 | 87% | 37 | 76% | 9,5 | 72% | 80% |
Počet hvězd | * * * * * |
Zdroj: Euro NCAP