Euro NCAP 2019: Audi Q8 – Pět hvězd pro luxusní SUV-kupé
Audi Q8 se testů organizace Euro NCAP účastnilo jen částečně a některé z výsledků převzalo od spřízněného modelu Q7.
Audi Q8 podle materiálů organizace Euro NCAP sdílí velkou část své konstrukce a prvků bezpečnostní výbavy s modernizovaným modelem Q7. Výsledky některých testů byly proto převzaty od staršího příbuzného z jeho hodnocení za rok 2019 a byly provedeny jen některé zkoušky, související s odlišnostmi mezi Q8 a Q7. Mezi nově prováděné patří například boční nárazové testy.
Předmětem testu bylo Audi Q8 50 TDI quattro s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2220 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující s výjimkou hrudníků obou figurín, u nichž byla hodnocena jako mezní.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá a dostačující, zatímco u spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana hrudníku mezní a ostatních částí těla dobrá.
Při bočním nárazu i při nárazu bokem na sloup byla ochrana řidiče dobrá a dostačující.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 6,7 | 7,3 | 15,6 | 1,7 | 4 | 35,3 | 93% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figurín desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a Audi Q8 získalo maximální počet bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 16 | 8 | 7 | 12 | 43,0 | 87% |
Ochrana chodců
Audi Q8 nebylo v testech organizace Euro NCAP na rozdíl od sesterského modelu Q7 vybaveno aktivní kapotou motoru a všechny nárazové testy pro kategorii ochrana chodců byly tedy pro tento model provedeny zvlášť. Kapota motoru modelu Q7 poskytuje ve svém středu převážně dobrou a dostačující ochranu, která se směrem k přední a bočním hranám mění v mezní až slabou ochranu.
Ochrana pánve je převážně slabá a nedostačující. Nohy chodců jsou v téměř celé šířce nárazníku chráněny dobře.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 16,9 | 1,8 | 5,9 | 9,9 | 34,5 | 71% |
Asistenční systémy
Systém automatického nouzového brzdění v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.
Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 1,3 | 3 | 2,8 | 2,5 | 9,5 | 73% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Audi Q8 podobně jako modernizovaný model Q7 poskytuje velmi dobrou ochranu dětským cestujícím a slušnou ochranu dospělým cestujícím, i když v jejich případě má jistý prostor pro zlepšení. Podobně je na tom i v případě ochrany chodců.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 35 | 93% | 43 | 87% | 35 | 71% | 9,5 | 73% | 83% |
Počet hvězd | * * * * * |

Zdroj: Euro NCAP