Euro NCAP 2019: Audi Q7 – Pět hvězd pro přepracované velké SUV
Audi Q7 zamířilo do testů organizace Euro NCAP ve své důkladně modernizované podobě a potvrdilo výsledky svého původního provedení bez výraznějších nedostatků.
Audi Q7 se testů organizace Euro NCAP poprvé účastnilo ve své první generaci v roce 2006, kdy získalo čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících i dětí a dvě hvězdy za ochranu chodců. Druhá generace byla nárazovým testům podrobena v roce 2015 a získala tehdy plný počet pěti hvězd. Na tento výsledek navazuje i její modernizované provedení.
Předmětem testu bylo Audi Q7 50 TDI quattro S line s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2165 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, aktivní kapotu motoru, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující s výjimkou hrudníků obou figurín, u nichž byla hodnocena jako mezní.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá a dostačující, zatímco u spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana hrudníku mezní a ostatních částí těla dobrá.
Při bočním nárazu i při nárazu bokem na sloup byla ochrana řidiče dobrá.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 6,7 | 7,3 | 15,5 | 1,7 | 3,8 | 35,2 | 92% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figurín desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a Audi Q7 získalo maximální počet bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 16 | 8 | 7 | 11,5 | 42,5 | 86% |
Ochrana chodců
Audi Q7 je vybaveno aktivní kapotou motoru, testovanou organizací Euro NCAP ve zvednuté poloze, v níž poskytuje chodcům při srážce smíšenou ochranu, kdy v jejím středu je dobrá a směrem ke krajům se mění v dostačující až mezní. V oblastí A sloupků karoserie je ochrana slabá.
Ochrana pánve je převážně nedostačující. Nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 17,2 | 1,2 | 6 | 9,9 | 34,3 | 71% |
Asistenční systémy
Systém automatického nouzového brzdění v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.
Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 1,7 | 2,5 | 2,8 | 2,5 | 9,5 | 72% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Audi Q7 si ve své modernizované podobě vedlo dobře v oblasti ochrany dětských pasažérů i dospělých cestujících, i když v jejich případě má jistý prostor pro zlepšení. V kategoriích ochrany chodců a asistenčních systémů dosáhlo velké SUV rovněž slušných výsledků.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 35 | 92% | 42,5 | 86% | 34 | 71% | 9,5 | 72% | 83% |
Počet hvězd | * * * * * |

Zdroj: Euro NCAP