Euro NCAP 2018: Peugeot Rifter, Citroën Berlingo a Opel Combo – Čtyři hvězdy musí stačit
Peugeot Rifter v testech organizace Euro NCAP na plný počet hvězd nedosáhl, i když dospělým a dětským cestujícím poskytuje ochranu na slušné úrovni. Za chybějící pátou hvězdou stojí kategorie asistenčních systémů.
Euro NCAP uvádí, že výsledky všech testů provedených na zástupci značky Peugeot platí i pro vozy Citroën Berlingo a Opel Combo, protože se s výjimkou některých vizuálních prvků jedná o prakticky identická vozidla.
Předmětem testu byl Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 100 Allure s pětidvéřovou karoserií MPV a pohotovostní hmotností 1510 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá nebo dostačující s výjimkou hrudníku spolujezdce, u nějž je uvedena mezní ochrana.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče hodnocena jako dobrá a v případě hrudníku mezní. Ochrana figuríny cestujícího na zadním sedadle byla při tomto typu nárazu dostatečná v oblasti krční páteře a dobrá u ostatních části těla.
Maximální počet bodů získal Peugeot Rifter za boční náraz. Při náročnějším testu nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče dostačující a dobrá u ostatních částí těla.
Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7 | 7,2 | 15,6 | 1,7 | 3,4 | 34,9 | 91% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dobrá s výjimkou krku figuríny mladšího dítěte, kde byla dostačující ochrana. Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá.
Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 15,8 | 8 | 7 | 9 | 39,8 | 81% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dostatečnou a mezní ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti její přídě a boků kde je ochrana slabá. V okolí A sloupků karoserie je ochrana převážně nedostačující. Nohy i pánve chodců jsou chráněny dobře.
Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | ||
Ochrana chodců | 12,7 | 6 | 6 | 3,6 | 28,2 | 58% |
Asistenční systémy
Peugeot Rifter má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který fungoval dobře v nízkých rychlostech typických pro městský provoz, ale jeho výkony při rychlostech odpovídajících dálničnímu provozu a byly hodnoceny jako dostačující. V případě chodců jsou jeho výkony hodnoceny jako mezní.
Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
- | body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,3 | 1,9 | 3,3 | 1,5 | 8,9 | 68% |
Celkový výsledek: Čtyři hvězdy
Peugeot Rifter dosáhl v jednotlivých testech organizace Euro NCAP slušných výsledků, ale na plný počet hvězd nedosáhl. Důvodem je především hodnocení kategorie asistenční systém, resp. výsledky testů systému automatického nouzového brzdění s chodci a cyklisty.
Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 35 | 91% | 39,8 | 81% | 28 | 58% | 8,9 | 68% | 78% |
Počet hvězd | **** |