Euro NCAP 2017: Jaguar F-Pace – Pět hvězd pro první SUV s kočkou ve znaku
Jaguar F-Pace sdílí podle prohlášení organizace Euro NCAP značnou část své konstrukce i bezpečnostní výbavy s vozidly Range Rover Velar, testovaným v říjnu roku 2017. Některé výsledky testů byly proto použity i pro Jaguar F-Pace a doplňují je pouze nově provedené testy, u nichž může dojít k rozdílným výsledkům.
Předmětem testu byl Jaguar F-Pace 20d AWD s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1874 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a ochrana řidiče i předního spolujezdce byla dobrá nebo dostačující. Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá, resp. dostačující v případě jeho hrudníku, zatímco zadního spolujezdce byla ochrana hrudníku hodnocena jako mezní.
Za ochranu svých cestujících při testech s bočními nárazy získal Jaguar F-Pace maximální počet bodů.
Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,4 | 7,2 | 16 | 1,9 | 2,9 | 35,5 | 93% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá, ale v případě krční páteře je uvedena mezní. U figuríny šestiletého dítěte byla dobrá ochrana hlavy a dostačující ochrana krku i hrudníku.
Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících vyhodnocena jako dobrá.
Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 15 | 8 | 7 | 12 | 42,0 | 85% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků a přední hrany kapoty, kde může být ochrana slabá až nedostačující. Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu. K ochraně pánve chodců uvádí Euro NCAP, že byla převážně dobrá.
Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 17,5 | 4,4 | 6 | 6 | 33,9 | 80% |
Asistenční systémy
Systém automatického nouzového brzdění v testech provedených s figurínami chodců a při městských i dálničních rychlostech dokázal zabránit kolizím nebo výrazným snížením rychlosti ke zmírnění jejich následků. V případě testů s figurínami chodců byl systému udělen maximální počet bodů.
Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
- | body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 1,3 | 3 | 2 | 2,5 | 8,7 | 72% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Jaguar F-Pace předvedl v testech Euro NCAP podobně jako Range Rover Velar, s nímž sdílí výsledky některých zkoušek, slušné výsledky v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestujících. V případě ochrany chodců patří jeho výsledky k lepšímu standardu a v kategorii asistenčních systému má díky své bohaté standardní výbavě rovněž dobré hodnocení.
Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 36 | 93% | 42 | 85% | 34 | 80% | 8,7 | 72% | 85% |
Počet hvězd | ***** |