Euro NCAP 2017: BMW 6 GT – S pěti hvězdami ve stopách sedanu řady 5
BMW 6 GT sdílí podle prohlášení organizace Euro NCAP platformu a značnou část své konstrukce i bezpečnostní výbavy s BMW 5, testovaným na jaře roku 2017. Některé výsledky testů byly proto použity i pro řadu 6 GT a doplňují je pouze nově provedené testy, u nichž může dojít k rozdílným výsledkům.
Předmětem testu bylo BMW 630d GT s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1900 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.
Vůz byl také vybaven systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti, omezovačem rychlosti a rovněž aktivní kapotou motoru.
Ochrana dospělých
Pro BMW 6 GT použila organizace Euro NCAP stejné hodnocení čelních nárazových testů jako pro sedan řady 5 testovaný na jaře, do nějž se promítla špatná funkce kolenního airbagu řidiče u testovaného exempláře.
Boční nárazové testy byly provedeny nové s vozy řady G GT. Při simulovaném nárazu přídí jiného vozu do boku byla ochrana dobrá, ale při bočním nárazu na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako nedostačující.
Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 6,3 | 7 | 14 | 2,7 | 3 | 33,0 | 86% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla u figuríny desetiletého dítěte dobrá a dostačující ochrana, zatímco ochrana hrudníku u figuríny šestiletého dítěte byla mezní.
Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny šestiletého i desetiletého dítěte dobrá.
Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 15 | 8 | 7 | 12 | 42,0 | 85% |
Ochrana chodců
BMW 6 GT je vybaveno aktivní kapotou, poskytující dobrou ochranu chodců i v oblastech kolem dolní hrany čelního skla a jeho sloupků, což není běžné. Přední nárazník zajišťuje dobrou ochranu nohou chodců, ale v oblasti pánve je ochrana nedostačující.
Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 22,8 | 0 | 6 | 5,3 | 34,1 | 81% |
Asistenční systémy
Systém automatického nouzového brzdění v testech provedených s figurínami chodců a při městských i dálničních rychlostech dokázal zabránit kolizím nebo výrazným snížením rychlosti ke zmírnění jejich následků.
Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
- | body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 1,5 | 3 | 0 | 2,6 | 7,1 | 59% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
BMW 6 GT podobně jako zástupce řady 5 dosáhlo v testech organizace Euro NCAP dobrých výsledků a to především v kategoriích ochrany dětských cestujících a chodců. V případě asistenčních systémů snižuje hodnocení chybějící standardní systém sledování jízdních pruhů.
Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 33 | 86% | 42 | 85% | 34 | 81% | 7,1 | 59% | 79% |
Počet hvězd | ***** |