Euro NCAP 2011: Pět hvězd i pro Lexus CT 200h
Lexus CT 200h získal pět hvězd především za ochranu cestujících. Ochrana nohou dospělých chodců a hlav dětí byla dobrá, ochrana hlav dospělých však byla hodnocena jako mezní nebo nízká.
Testován byl pětidveřový hatchback s hybridním pohonem. Vůz měl výbavu stupně Comfort a hmotnost 1410 kg.
Bezpečnostní výbava Lexusu obsahovala čelní a kolenní airbagy řidiče a spolujezdce, ESP a připomínač zapnutí pásů předních i zadních sedadel.
Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního dítěte instalována proti směru jízdy autosedačka Lexus G0+ Baby Safe Plus, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Lexus Duo+ (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) orientovaná ve směru jízdy.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Kolenní airbagy řidiče a spolujezdce poskytují dobrou ochranu kolen a stehen.
Údaje z figurín řidiče a spolujezdce indikují dobrou ochranu kolen a bérců řidiče i spolujezdce.
Lexus do stejné míry ochrání cestující různých výšek sedící v různých pozicích.
CT 200h dosáhl maximálního počtu bodů při bočním nárazu, protože dobře chrání všechny oblasti těla.
Při nárazu do sloupu byla na základě údajů z figuríny ochrana hrudníku vyhodnocena jako mezní.
Ochrana krční páteře při nárazu zezadu byla dobrá.
Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na kůl | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 15,1 | 94% | 8 | 100% | 7,1 | 89% | 3,5 | 88% | 34 | 94% |
Ochrana dětí
CT 200h získal dobré hodnocení v ochraně 18měsíčního i 3letého dítěte.
Airbag spolujezdce je možné pro umístění dětské sedačky vypnout. Informace o stavu airbagu je jasně zřetelná jak na přepínači, tak na palubní desce. A tento systém byl Euro NCAP oceněn.
Varovná nálepka s textem a piktogramem je umístěna na obou stranách sluneční clony spolujezdce.
Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Celkem sedačky | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | - | - | body | % |
18 měsíční | 11,9 | 99% | 4 | 100% | 2 | 100% | 17,9 | 99% | - | - |
36 měsíční | 11,1 | 93% | 4 | 100% | 2 | 100% | 17,1 | 95% | - | - |
Vozidlo | - | 6 | 46% | |||||||
Ochrana dětí | - | 41 | 84% |
Ochrana chodců
Nárazník zajišťuje nohám chodcům dobrou ochranu a získal tak plný počet bodů. Na druhou stranu horní hrana kapoty byla v téměř všech oblastech hodnocena jako slabá.
Většina oblastí kapoty, kde může narazit dětská hlava, poskytuje dobrou ochranu, bezpečnost pro hlavu dospělého však byla vyhodnocena jako slabá nebo mezní.
Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 13,5 | 56% | 0,2 | 3% | 6 | 100% | 20 | 55% |
Asistenční systémy
Standardním vybavením je ESP splňující požadavky Euro NCAP. Dále je standardem připomínání zapnutí pásu pro přední i zadní sedadla.
Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 0 | 0% | 3 | 100% | 3 | 100% | 6 | 86% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Lexus CT200h výborných výsledků v oblasti ochrany řidiče a cestujících, pokud by chtěl Lexus více bodů, musela by být vylepšena ochrana pánve a hlavy dospělých chodců.
Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 34 | 94% | 41 | 84% | 20 | 55% | 6 | 86% | 83% |
Počet hvězd | ***** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.
Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011) | |||||||||
2011 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 40% | 60% | 75% | ||||
Pro **** | 65% | 60% | 25% | 40% | 60% | ||||
Pro *** | 35% | 30% | 15% | 25% | 50% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 10% | 15% | 35% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 5% | 5% | 25% |