Euro NCAP 2011: Chevrolet Orlando – Pět hvězd letos, tři v roce 2012
Chevrolet Orlando dosáhlo v testech Euro NCAP vynikajících výsledků ve všech kategoriích. Jedinou výjimkou je ochrana chodců. 49 % maxima letos na 5 hvězd stačí, v roce 2012 by ale kompaktní MPV získalo jen 4 hvězdy.
Testovaným vozem bylo pětidveřové MPV Chevrolet Orlando 1.8 s pohotovostní hmotností 1544 kg a levostranným řízením.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala stabilizační systém, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče, spolujezdce i na zadních sedadlech.
Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí bezpečnostních pásů) autosedačka Britax Römer Babysafe plus, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen i bérců řidiče i spolujezdce.
Dodatečné testy prokázaly, že cestujícím nehrozí nebezpečí bez ohledu na tělesné parametry cestujících a na jejich polohu při sezení.
Orlando dosáhlo maximálního počtu bodů za ochranu při bočním nárazu.
Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) byla zhodnocena jako dobrá.
Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na kůl | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 15,7 | 98% | 8 | 100% | 7,2 | 90% | 3,5 | 88% | 34 | 95% |
Ochrana dětí
Orlando získalo maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte a 92 % maxima u hodnocení ochrany 36měsíčního pasažéra. Na rodinný automobil jsou to tedy vítaná čísla.
Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky a řidič má jasný přehled o jeho stavu.
Varovný štítek zcela jasně a zřetelně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.
Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Celkem sedačky | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | - | - | body | % |
18 měsíční | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | 18 | 100% | - | - |
36 měsíční | 10,5 | 88% | 4 | 100% | 2 | 100% | 16,5 | 92% | - | - |
Vozidlo | - | 4 | 31% | |||||||
Ochrana dětí | - | 39 | 79% |
Ochrana chodců
Celá přední hrana kapoty poskytuje špatnou ochranu chodců.
Kapota poskytuje dobrou ochranu ve většině oblastí možného nárazu hlavy dítěte ale převážně špatnou v oblastech možného nárazu hlavy dospělého.
Za ochranu chodců tedy posbíralo Orlando jen 18 bodů, tj. 49 % maximálního počtu.
Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 13,1 | 55% | 0 | 0% | 4,5 | 75% | 18 | 49% |
Asistenční systémy
Stabilizační systém je standardním vybavením Orlanda a splňuje požadavky testů Euro NCAP. Vůz má připomínač zapnutí bezpečnostních pásů na předních sedadlech. Orlando není k dispozici s omezovačem rychlosti
Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 0 | 0% | 3 | 100% | 2 | 67% | 5 | 71% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Přestože Chevrolet poskytuje svým pasažérům vysokou míru ochrany, měla by se zlepšit ochrana chodců a bezpečnostní výbava. V roce 2012 by dosáhl tento Chevrolet jen na 3 hvězdy. Kvůli chodcům.
Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 34 | 95% | 39 | 79% | 18 | 49% | 5 | 71% | 80% |
Počet hvězd | ***** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.
Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011) | |||||||||
2011 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 40% | 60% | 75% | ||||
Pro **** | 65% | 60% | 25% | 40% | 60% | ||||
Pro *** | 35% | 30% | 15% | 25% | 50% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 10% | 15% | 35% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 5% | 5% | 25% |