Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi S5
Audi S5
Audi S5
Audi S5
5 Fotogalerie

Essen 2007: Audi A5 3.0 TDI MTM – Hromový diesel

Německá tuningová firma MTM tvrdí, že má dieselovou alternativu k modelu Audi S5.

Při srovnávacím testu na závodním okruhu v Hockenheimu se upravenému dieselovému vozu MTM, s výkonem 221 kW/300 k (sériově 176 kW/240 k), povedlo vytvořit o přesnou sekundu lepší čas, než v Audi S5, přestože má benzinová jednotka o 40 kW (54 k) vyšší výkon. Zdánlivě nepochopitelný výsledek má vysvětlení. Třílitrový diesel disponuje v sériovém provedení točivým momentem 500 Nm, po zásahu do řídicí jednotky dokonce 550 Nm, tedy o 110 Nm více, než osmiválec v S5. Je ovšem zvláštní, že akcelerace zůstala na hodnotě původního modelu – z 0 na 100 km/h potřebuje 5,9 s.

Jak říká MTM, výkonový upgrade bez posílení brzdového systému je „nezodpovědný přístup“, takže namontovali do svého vozu nové brzdy s odvrtávanými kotouči. Ty přední mají průměr 380 mm a jsou doplněné osmipístkovými (!) třmeny. Audi teď díky nim zastaví z rychlosti 100 km/h na vzdálenost 35 m. Další výhodou upraveného naftového modelu je nastavení omezovače maximální rychlosti do benevolentnějšího režimu - posunula se na 265 km/h. Při tuningu neobešli ani podvozek. MTM do vozu instalovalo nové tlumiče a technici dokonce lehce pozměnili geometrii závěsů kol.

Naopak, změny na designu nejsou nijak zásadní. Lehkou modifikací prošly nárazníky a vzadu nechybí čtyři chromované koncovky výfuku. Mimochodem, pokud byste při úpravě svého miláčka nevyžadovali agresivnější zvukový doprovod a stačil by vám původní výfukový systém, museli byste akceptovat lehce menší výkon motoru – 215 kW (292 k), což je pěkná ukázka toho, kolik koní „vyrobí“ výfuk na vytuněném autě. Poslední symbolický tah štětcem představují 21palcové disky kol s pneumatikami 295/25 ZR21.