Emira je poslední Lotus se spalovacím motorem. Může mít V6, nebo čtyřválec od AMG
Lotus patří mezi automobilky, které vidí budoucnost v elektřině. Posledním rozloučením značky s klasickými spalovacími motory je novinka jménem Emira.
Tradiční výrobce sportovních aut v blízké budoucnosti přesedlá na elektromobily, možná také hybridy, a plánuje také rozšíření nabídky o crossovery.
Ještě než se tak stane, nabídne zákazníkům poslední sportovní vůz se starým dobrým spalovákem, navíc uloženým uprostřed.
Zájemci přitom budou moci volit ze dvou motorizací: první představuje turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec od AMG (je to mimochodem poprvé, co Lotus bude pohánět jednotka AMG), druhou pak kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, který má původ u Toyoty.
Lotus zatím neprozradil přesné parametry, slibuje však, že Emira poskytne výkony od 360 do 400 koní.
Jednotka AMG by měla být spojena výhradně s dvouspojkovou samočinnou převodovkou, k šestiválci zřejmě bude kromě šestistupňového automatu k dispozici také šestirychlostní manuál. Výrobce zákazníky láká na maximálku 290 km/h a schopnost zrychlit z klidu na stovku pod 4,5 sekundy. Tyto údaje mají platit pro nejvýkonnější verzi.
Lotus Emira stojí na hliníkové platformě, je 4412 mm dlouhý, 1895 mm široký a jen 1225 mm vysoký. Rozvor dosahuje 2575 mm. Nejlehčí provedení prý váží 1405 kg. Auto jezdí na 20palcových kolech a zajímavá je přítomnost hydraulického posilovače řízení.
Novinka přitom nemá být spartánským sporťákem, má nabídnout také jistou praktičnost a možnost každodenního využití. I proto vůz dostal poměrně luxusně vyhlížející dvoumístný interiér s bohatou výbavou, která může zahrnovat například digitální přístrojový panel, infotainment s navigací, bezklíčový přístup, bohatě nastavitelná sedadla, prémiový audiosystém, adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu a samozřejmě i moderní bezpečnostní asistenty.
Kabina potěší také odkládacím prostorem za sedačkami s objemem 209 litrů či držáky nápojů a kapsami ve dveřích. Vzadu pak je ještě jeden prostor o objemu 151 litrů, do něhož se podle výrobce vejde i sada golfových holí.
Pokud je ale sportovní svezení to hlavní, co vás zajímá, pak byste měli sáhnout po balíčku Lotus Drivers Pack, který zahrnuje tužší podvozek, kontrolu rozjezdu a pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Standardně Emira jezdí na gumách Goodyear Eagle F1 Supersport.
K zákazníkům se poslední Lotus se spalovacím motorem dostane na jaře příštího roku, základní cena by se měla vejít pod 1,9 milionu korun.
