
Elektromobil s rekordním dojezdem shořel, pochybnosti trvají
V říjnu minulého roku ujel údajně elektromobil na bázi Audi A2 cestu z Mnichova do Berlína (605 km) na jedno nabití lithium-metal-polymerových akumulátorů Kolibri.
Lekker Mobil, za jehož přestavbou stál dodavatel elektřiny Lekker Energie a berlínská firma DBM Energy, tehdy řídil spolkový ministr hospodářství Rainer Brüderle. Jeho úřad také přidělil projektu sponzorský příspěvek, respektive dotaci 275.000 eur.
Vůz jel průměrem 90 km/h, byl schopen dosáhnout rychlosti až 130 km/h a na konci prý zbylo v bateriích ještě 18 % jejich kapacity. Ač celou trasu absolvoval také autobus s novináři, přesného vysvětlení, jak bylo tohoto rekordu dosaženo, se nedočkal nikdo. Automobil totiž několikrát žurnalistům zmizel z dohledu. Účast notáře, který by dohlížel na správné provedení celé akce, byla odvolána těsně před jejím začátkem.
Zatímco některá německá média po jízdě oslavovala revoluci v elektromobilech, jiní byli také z výše popsaných důvodů k výkonu značně skeptičtí. Autoklub ADAC vyzval společnost, která konverzi na elektromobil provedla, ke zopakování zkoušky pod dohledem svých techniků a k testu parametrů akumulátorů ve vlastní laboratoři. Představitelé DBM Energy ale na výzvu nijak nezareagovali.
Nejnovější zpráva se objevila až letos 17. Ledna 2011. Rekordní vozidlo bylo bohužel zničeno při požáru haly v Berlíně. Ten však vypukl již v noci z 11. na 12. Prosince 2010, tedy před více než měsícem! Událost je předmětem policejního vyšetřování.
Celý projekt již od počátku vzbuzoval velkou nedůvěru a zřejmě navždy zůstane zahalen tajemstvím, DBM Energy navíc podle informací na svém webu projde v prvním čtvrtletí roku 2011 reorganizací.