Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lamborghini Urus SE
Lamborghini Urus SE
Lamborghini Urus SE
Lamborghini Urus SE
48 Fotogalerie

Elektrifikace Lamborghini neškodí: Hybridní Urus SE je vyprodán na rok dopředu

Daniel Fuglevič

K informacím o popularitě svého super-SUV přidává značka i první detaily odhalení nástupce supersportu Huracán.

Postupná elektrifikace modelové nabídky se u Lamborghini setkává s úspěchem. V rámci zveřejnění finančních výsledků za prvních šest měsíců letošního roku italská automobilka odhaluje, že její zisk oproti stejnému období v roce 2023 opět vzrostl. A rovněž se potvrdilo, že bez ohledu na nasazení plug-in hybridního ústrojí pod kapotou modernizovaného Urusu, je o tuto modelovou řadu u Lamborghini stále pořádný zájem.

Video placeholder
Lamborghini Revuelto • Lamborghini

Plug-in hybridní Urus SE značka představila teprve koncem letošního dubna. Po pouhých třech měsících od premiéry už má nicméně značka tolik objednávek, že pokryjí zhruba roční kapacitu výroby modelu. Verze s elektrifikovaným osmiválcem o systémovém výkonu 800 koní (588 kW) již přitom zcela nahradila původní čistě spalovací variantu.

Vypadá to tedy, že super-SUV nadále zůstane nejprodávanějším modelem italské značky – i během minulého roku u ní zastával Urus více jak polovinu všech prodejů (celkem 6087 kusů). Dobře nakročeno má ovšem také hybridní Revuelto, které je po loňské premiéře vyprodáno na dva roky dopředu. Mezitím objednávky odchozího Huracánu pokryjí celou produkci až do očekávaného ukončení letos v prosinci.

Lamboghini mimochodem potvrzuje, že nástupce Huracánu odhalí již 16. srpna během takzvaného automobilového týdne (Car Week) v kalifornském Monterey. I tady dojde na plug-in hybridní ústrojí, konkrétně zbrusu nový čtyřlitrový twin-turbo osmiválec v kombinaci s elektrickým hardwarem podobným tomu ve vlajkovém Revueltu.

Za první půlrok letošního roku už Lamborghini dodalo 5558 vozů, které značce přinesly tržby ve výši 1,6 milionů eur (růst o 14,1 % oproti stejnému období roku 2023), přičemž provozní zisk vzrostl na rekordních 458 milionů eur. Co se týče individuálních trhů, s největším počtem objednávek zatím vedou USA (dodaných 1621 vozů), následované Německem (595), Spojeným královstvím (514), Japonskem (354), pevninskou Čínou, Hongkongem a Macaem (337) a Itálií (268).