Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
158 Fotogalerie

Elektrický rozvrh podle Volkswagenu: Prozradil, kdy představí elektrické ID a jeho následovníky

Značka Volkswagen už letos zahájí expanzi na poli elektromobilů. Zatím přiznala příchod pěti elektrických modelů.

Skupina Volkswagen Group nadmíru věří automobilům s elektrickým pohonem. Tento týden změnila svoji strategii a chystá ještě více elektrických novinek než dosud, do roku 2028 tak hodlá na trh uvést hned 70 nových elektromobilů. Důležitou roli v této expanzi bude hrát mateřská značka Volkswagen, která první elektrovůz nové generace uvede na trh už letos.

Volkswagen už dávno dal najevo, že letos začne prodávat kompaktní elektrický hatchback vycházející z konceptu ID., až nyní však přiznal, že jeho výstavní premiéra se odehraje na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Na vybraných trzích přitom automobilka spustí předobjednávky na tento vůz už 8. května, přičemž výrobce s ohledem předběžný zájem potenciálních klientů předpokládá, že úvodní edice bude vyprodaná ještě před podzimní výstavní premiérou. Základní cena Volkswagenu ID. se přitom bez bližší detailů bude pohybovat pod hranicí 30.000 eur, tedy pod 770.000 Kč.

Jak známo, o výrobu ID. se postará závod v německém Cvikově, který byl přebudován na produkci elektromobilů. Vyrábět se zde bude šest elektrických modelů tří koncernových značek (konkrétně VW, Škoda a Audi), kapacita je projektovaná na produkci až 330.000 aut ročně.

O rok později bude následovat automobil vycházející z konceptu ID. Crozz. Půjde o elektrické SUV o velikosti Tiguanu, na jehož základech bude v roce 2021 odvozena i kupé verze. V roce 2022 pak dorazí ID. Buzz, elektrický minibus připomínající legendární Typ 2. Ve stejném roce přijde i sériová verze konceptu ID. Vizzion.

Celkem Volkswagen chystá přes 20 elektromobilů, do nichž chce do roku 2023 investovat zhruba devět miliard eur (231 miliard korun). Podobu dalších ale zatím neprozradil, jedním z nich by ale mohlo být malé SUV o velikosti T-Rocu.

Díky těmto novinkám chce značka Volkswagen být do roku 2025 globální jedničkou mezi elektromobily a prodávat přes milion elektrovozů ročně. Vznikat budou v továrnách v Evropě, Číně i USA. Do roku 2022 chce Volkswagen mít osm závodů vyrábějících elektrovozy s platformou MEB, přizpůsobené tomuto typu pohonu. Všechny zmíněné připravované Volkswageny tuto architekturu využijí.

Volkswagen si ale uvědomuje i negativní stránky nastupující elektromobility. I v souvislosti s příchodem nových elektormobilů a s tím související jednodušší výrobou bude automobilka snižovat stavy o nějakých 6.300 osob. Sice přijme 2.700 lidí do oblastí týkajících se vývoje nové techniky a konektivity, zároveň se ale více než 9.000 osob odebere do předčasného důchodu.