Eagle E-Type Lightweight GT je úžasná pocta britskému závoďáku. Vzniknou dva kusy ročně
Britská společnost Eagle představuje další vlastní interpretaci Jaguaru E-Type. Tentokrát vzdává poctu jeho závodní verzi.
Novinka jménem Eagle E-Type Lightweight GT si za vzor bere závodní Jaguar E-Type Lightweight z roku 1963. Výroba tvůrcům zabere více než 8 tisíc hodin.
Proces začíná kompletním odstrojením Jaguaru E-Type první série. Eagle následně nahradí standardní panely karoserie novými z hliníku, které jsou samozřejmě lehčí. Finální vzhled pak ovlivňují detaily charakteristické pro původní model Lightweight. Jde například o přepracovanou záď či větší podběhy.
Do těch se totiž musí vejít větší kola, konkrétně 16palcová a vyrobená z hořčíku. Jejich podoba samozřejmě vychází z kol pro původní závoďák.
Eagle tvrdí, že úpravy karoserie vyžadují zhruba 2.500 hodin práce.
O pohon se stará 4,7litrový řadový šestiválec z hliníkovým blokem, který je tak trochu evolucí 4,2litrového motoru známého z Jaguarů C-Type, D-Type a E-Type z 50. a 60. let.
Šestiválec poskytuje výkon 283 kW a točivý moment 508 N.m. Spojen je s pětistupňovou manuální převodovkou a roztáčí samozřejmě zadní kola. S hnacím ústrojím pak souvisí také informace, že Eagle v autě vymění původní ocelové komponenty ústrojí za nové z hořčíku.
Díky použití lehkých materiálů, jako jsou hliník, hořčík či titan, Lightweight GT váží jen 1.017 kg, takže nabízí výkon 379 koní na tunu. Z klidu na stovku akceleruje za méně než pět sekund, maximální rychlost činí 274 km/h.

Přes tato zajímavá čísla Eagle tvrdí, že vůz nemá působit jako závoďák, ale spíš jako pohodlné auto na dlouhé cesty. Proto ostatně ve výbavě nechybí prvky jako klimatizace a kožené čalounění. Dokonce i zavěšení od Öhlins má být nastaveno tak, aby zajistilo hlavně pohodlí.
Cenu zatím neznáme, ale rozhodně půjde o částku přesahující 20 milionů korun. Eagle navíc plánuje, že vyrobí jen dva exempláře ročně.