Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Charger GT AWD spojuje svalnatý vzhled s pohonem všech kol

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (80)

Dodge si pro modelový rok 2020 připravil rozšíření nabídky verzí sedanu Charger o provedení, které spojuje vzhled a výbavu verze GT s pohonem všech kol.

Dodge oživil jméno Charger, které proslavila dvoudveřová kupé koncem šedesátých let, v modelovém roce 2006 čtyřdveřovým sedanem. Zpočátku byl Charger pro 21. století fanoušky značky vnímán poněkud rozpačitě díky počtu dveří. Ten neodpovídal předkům z let 1966 až 1978 a ani stejnojmennému třídveřovému hatchbacku s čtyřválcovými motory a pohonem předních kol z let 1983 až 1987.

Během čtyř let na trhu si ovšem novodobý Dodge Charger našel svou klientelu a tak si zasloužil i pozornost ze strany automobilky. Ta pro modelový rok 2011 připravila novou karoserii a v současnosti jsou modelové roky 2006 až 2010 uváděny jako období první generace moderního sedanu Charger a od modelového roku 2011 do současnosti, včetně poměrně radikální modernizace pro modelový rok 2015 jako druhá generace.

Dodge Charger i přes svůj stále přitahuje pozornost a to nejen díky svým extrémně výkonným verzím. V roce 2019 tento model i přes svůj věk dosáhl svého nejlepšího prodejního výsledku za více než deset let. I díky tomu pokračuje tento sedan do modelového roku 2020 bez výraznějších změn ve vzhledu i technice.

Mezi nejzásadnější novinky pro modelový rok 2020 díky tomu patří Dodge Charger GT AWD. Ten již svým označením dává jasně najevo, že spojuje provedení GT, stojící v hierarchii modelů pod verzemi SRT Hellcat Widebody, Scat Pack a R/T, s pohonem všech kol dostupným v modelovém roce 2019 pouze ve spojení se základní verzí SXT.

Dodge Charger GT AWD tedy pro modelový rok 2020 doplní verzi GT s pohonem zadních kol a nabídne díky řešení svých předních partií, kapoty motoru, blatníků a dalších prvků exteriéru vzhled ve stylu svalnatějších osmiválcových verzí R/T a Scat Pack.  

Pod kapotou má přitom vidlicový šestiválec Pentastar o objemu 3,6 l s nejvyšším výkonem 221 kW (300 k) při 6350 otáčkách za minutu a točivým momentem 358 N.m při 4800 otáčkách za minutu. Tyto hodnoty míří za běžných podmínek prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky k zadním kolům a v případě potřeby se automaticky připojí i pohon předních kol.

Zdroj: FCA US LLC.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (80)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
18. 12. 2019 12:35
Re: versus škůdka
Je lecainý, má V6 místo R4 (V6 je vždycky lepší), má klasickou HDM převodvku ZF, má velmi slušnou výbavu, je prostornější a neokoukaný.
18. 12. 2019 08:20
Re: versus škůdka
Nakoniec sme sa dopracovali k tomu, že Dodge v V6 je dobrý lebo je lacný :D :D :D . Len tak ďalej
18. 12. 2019 08:10
Re: versus škůdka
Klasika, nesklamal(a) si. Doteraz sme zrovnávali dynamiku a zrazu už sme pri cene a ešte si musel vytiahnuť menší motor :-[] . Podaj si s Barikom laby, vytiahnuť V6 na 1,5 tsi si dokázal len ty. Bravooo
Avatar - Hammunasakra
17. 12. 2019 12:02
Re: versus škůdka
No vrcholný verze 2litrů typu MB45AMG až tak zdechlý nejsou = ale cena tohohle auta daleko spíš odpovídá tomu za co je aktuálně nejlevnější Okta = takže 2.0TDI 85kW a 1.5TSI = takže proti V6 3,6 = fakt ZDECHLINY :D
Avatar - Barrichello
17. 12. 2019 11:57
Re: versus škůdka
Každý 4 válec, který k tomu, aby se z něj vyždímal výkon za pomocí turba(více turb) je zdechlý.
A dát turbo na motor umí i cvičená vopice z cirkusu Berousek :-)