Do aukce míří nádherná Alpina B7 Turbo Coupé/1, jedna z 110 vyrobených
Německá společnost Alpina za více než 50 let existence upravila celou řadu vozů značky BMW. A spoustu z nich bychom mohli zařadit do škatulky s označením "úžasné". Jako třeba B7 Turbo Coupé/1.
Tento model vychází z BMW řady 6 generace E24, které mnichovská automobilka vyráběla v letech 1976 až 1989. Alpina svou první verzi tohoto pohledného kupé představila v roce 1978, a to pod jménem B7 Turbo Coupé. Auto vycházelo z provedení 630 CSi, mělo tedy třílitrový řadový šestiválec, doplněný ovšem o turbodmychadlo.

Alpina přidala i další úpravy, například odpružení Bilstein, ventilované brzdové kotouče, vlastní kola nebo body kit.
V roce 1982 ale BMW uvedlo modernizovanou verzi řady 6, na což Alpina samozřejmě brzy reagovala. A tak kromě jiných variant vznikla B7 Turbo Coupé/1. Kupé vycházející z BMW 635 CSi už poháněl řadový šestiválec o objemu 3,5 litru, opět, jak napovídá označení, přeplňovaný turbodmychadlem.
Výkon podle dostupných informací dosahoval 243 kW (330 koní) v 5700 otáčkách za minutu, točivý moment pak 512 Nm při 2400 ot/min. Pro srovnání, standardní BMW 635 CSi dávalo "jen" 160 kW (218 k) a 310 Nm. Zajímavé také je, že Alpina B7 Turbo Coupé/1 byla k dispozici výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou.
Rychlé kupé s přeplňovaným motorem Alpina nabízela v letech 1984 až 1988. Kus, který bude 10. prosince v Miami dražit společnost RM Sotheby's, by měl být 58. z celkem jen 110 vyrobených kusů. Jako nový bylo doručen v září 1986 zákazníkovi z okolí německého Düsseldorfu, který si objednal auto s tmavě šedým až černým metalickým lakem a interiérem s černou kůží čalouněnými sedadly od firmy Recaro. Nyní má vůz najeto 122.902 kilometrů. A zmínit musíme také poznámku v popisu vozu, že maximální výkon činí 249 kW (339 koní), což je trochu jiná hodnota, než jakou jsme pro B7 Turbo Coupé/1 našli v jiných zdrojích. Ale to je jen detail.
RM Sotheby's předpokládá, že se Alpina vydraží za částku mezi 2 až 2,6 milionu korun.