Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Dodge Challenger
Dodge Challenger
Dodge Challenger
Dodge Challenger
103 Fotogalerie

Dny tradičních Hellcatů jsou sečteny, přiznává Dodge. Čeká je elektrifikace

Nadupané modely Dodge s 6,2litrovým kompresorem přeplňovaným vidlicovým osmiválcem a označením Hellcat jdou na dračku, jenže jejich dny už jsou v podstatě sečteny.

Amerika v současnosti zažívá něco jako „druhé zlaté období muscle cars“, což je zásluha především automobilky Dodge. Málokterý americký výrobce totiž posílá na trh tolik vozů, pod jejichž kapotou je ukryt poctivý kompresorem přeplňovaný motor V8 o výkonu přes 700 koní. Jenže tahle druhá zlatá éra má bohužel také svůj vymezený čas.

Jak uvedl Tim Kuniskis, CEO automobilky Dodge, v rozhovoru pro CNBC: „Dny 6,2litrové kompresorem přeplňované V8 s železným blokem jsou sečteny.“ Důvodem je přitom bohužel růst cen, který se váže ke spotřebě, emisím a dalším „nezřízenostem“ extrémních modelů. O zákazníky však Dodge nouzi nemá.

Video placeholder
2020 Dodge Charger SRT Hellcat • Dodge

Kuniskis v rozhovoru prozradil, že se za posledních pět let prodalo přes 50.000 modelů Hellcat, což bylo hodně nad původní očekávání. Ceny za minimálně 700 koní v ostře řezaném balení sice nebyly zas tak extrémní, přesto nešlo o levnou srandu. I tak se ale automobilce podařilo vcelku rychle vyprodat i extrémní SUV Durango SRT Hellcat, jehož cena startovala na částce 1,7 milionu korun.

A co vlastně čeká extrémní modely s označením Hellcat v budoucnosti? Nemusíme se bát, že by z trhu zcela zmizely. Bohužel se jim však nevyhne moderní trend elektrifikace, který by však měl podle Kuniskise zachránit současný „zlatý věk muscle cars“.

Kuniskis proto označuje elektrifikaci termínem „Performance 2.0“ a předpokládá, že k elektrifikaci Hellcatů dojde v momentě, kdy ceny technologií elektrifikace spadnou a stanou se více maninstreamovou záležitostí.

Svět se chystá přejít na elektrifikaci, že? Víme, že se to stane. Svět směřuje tím směrem a až se to stane, ceny těchto technologií začnou klesat… a pak skupina bláznivých lidí vezme technologii elektrifikace, která se stala dostupnou, a na jejím základu vyvinou auto zaměřené na výkon namísto ekonomičnosti provozu,“ naznačil Kuniskis budoucnost v rozhovoru pro CNBC.

Elektrifikace přitom může být jedinou možností, jak zabránit smutnému scénáři první zlaté éry elektromobilů, která trvala v rozmezí šedesátých a sedmdesátých let. „Rok 1972 byl začátkem konce zlatého věku muscle cars,“ připomíná Kuniskis. „Skončily kvůli ropné krizi a vysoké spotřebě. Skončily kvůli bezpečnosti. Skončily kvůli vysokým cenám pojištění a emisním standardům. Je docela šílené, když si uvědomíte, že se nyní dostáváme k dost podobnému scénáři,“ dodal Kuniskis.