Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Renault Mégane E-Tech 100% elektrický EV60
Renault Mégane E-Tech 100% elektrický EV60
Renault Mégane E-Tech 100% elektrický EV60
Renault Mégane E-Tech 100% elektrický EV60
95 Fotogalerie

Dlouhodobý test Renault Mégane E-Tech 100% elektrický EV60 – Fešák se hlásí do služby!

Renault Mégane nezaparkoval v redakční garáži k ročnímu testu poprvé. Jenže tentokrát nese přídomek „100% elektrický“ a spíš než praktičnost nabídne líbivou vizáž. Má šanci oslovit naši pánskou redakci?

Mégane E-Tech 100% elektrický EV60 má sice odpudivý název, ale atraktivní tvářičku. Během tohohle ročního testu budeme ozdobou všude, kam s ním dorazíme. Snad nic tak fešného ještě Renault do výroby neposlal.

Z konceptu zbyly třeba zcela zapuštěné dveřní kliky, které se při přiblížení k vozu samy vyklopí. Nebo lesklé dvacetipalcové disky, připomínající roztočenou čepel.

Finální produkt si tak nezadá s výstavním exponátem. Jenže snad nemůže být rozdílnější než jeho předchůdce – červeňoučký hatchback Renault Mégane 1.2 TCe 4. generace, který prošel ročním testem v naší redakci před šesti sezonami. Jeho cena tehdy startovala na 339.900 Kč, což z něj činilo jeden z nejlevnějších vozů své třídy. Zato aktuální mégane svou sebevědomou cenovkou překonává dokonce i teslu! Je to těžké, když rodové jméno tak zavazuje…

Pokračovatel rodu

Už od prvního méganu v roce 1995 platilo, že jde o dostupný vůz nižší střední třídy bez větších technických výstřelků, zato s uspokojivým poměrem cena/výkon. Od minulé, čtvrté generace se to ale začalo lámat, když se pod kapotu nastěhoval plug-in hybridní pohon. Páté vydání už vůbec spalovací motor nenabídne. Zatím se budou obě generace prodávat současně, než dobíhající model vyklidí pozice.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Auto.cz

Nováček si hraje na crossover, ačkoliv nabídne v kabině rekordně málo prostoru. Je kratší a užší než předchůdce, zato vyšší jen o 58 mm. Uvnitř to ale poznat není, a tak si dozadu redaktor vysoký 190 cm pohodlně nesedne. Třetí místo v druhé řadě uprostřed bereme jen coby teoretické, interiér je totiž hodně stísněný.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!