Videa
Zpět na článek
Martin Vaculík a Fabia 1.0 MPI za 364.900 Kč: Stačí 93 Nm, nebo je to nebezpečné auto?
26 komentářů
xxc
Nestaci, tie auta su nebezpecne, nevedia sa bezpecne napojit na cestu a su nebezpecne pre svoje okolie. Aj ked psychopati v tom jazdiaci si mozno myslia, ze to staci 😄 Mozno im.
kesumb
@rohYpnol
takova fabia presne dokazuje, proc je lepsi misto toho vyrabet elektro suv. Fabii 3 s timdle litrem mam ve firme kde nahradila jednickovou. A to auto neni vlastne v nicem lepsi. Hluk v tom je strasnej, interier do posledniho halire, lip nez htp to nejede, lepsi prevodovku to nema, podvozek taky ne. Takze akorat handsfree. Pokud vam to nekdo neda zadarmo je urcite lepsi ojetina nez todle novy. Zadnej vyvoj za generace v tom neni, tendle segment vymira a nahradej ho prave ve vsem lepsi ev
takova fabia presne dokazuje, proc je lepsi misto toho vyrabet elektro suv. Fabii 3 s timdle litrem mam ve firme kde nahradila jednickovou. A to auto neni vlastne v nicem lepsi. Hluk v tom je strasnej, interier do posledniho halire, lip nez htp to nejede, lepsi prevodovku to nema, podvozek taky ne. Takze akorat handsfree. Pokud vam to nekdo neda zadarmo je urcite lepsi ojetina nez todle novy. Zadnej vyvoj za generace v tom neni, tendle segment vymira a nahradej ho prave ve vsem lepsi ev
traveldrive
@xxc Nebezpečný okoliu je len blbec za volantom. Človek, ktorý vie jazdiť, zvládne bežné úkony aj so slabým autom.
rohYpnol
Tohle auto mě taky velmi zajímá a svým způsobem imponuje.
Přesto, nebo právě proto, bych měl pár dotazů.
1) Otázku bych zcela otočil. Tenhle 1.0 MPI má vzhledem k nepřímému vstřiku předpoklad dobré životnosti horní části motoru. Ale co 1.0 TSI? Jak velký problém je právě městský provoz? Moc se o tom nemluví, a každý mudrolín vykládá, jak jsou dnešní TSI i v režimu krátkých jízd bezproblémové...
2) Je správná informace, že tohle už má převodovku DQ 200 a nemá to mizernou DQ 180 co měla Fabia 3 a Citigo s 1,0 MPI?
3) Opravdu bude v krátkých jízdách zvlíšť v zimě, platit předpoklad dlouhodobé životnsoti? Já se dost obávám toho, že jelikož tenhle motor neohřívá rovnoměrně, tak prostě znovu přijdou do kurzu problémy s praskajícím blokem nebo písty nebo jinými díly. Protože už jen z principu prostě kov má nějakou tepelnou roztažnost a pokud jednu část ohřívám jinak než druhou, tak to podle mě z dlouhodobého hlediska a v ziních podmínkách nemůže dopadnout dobře.
Přesto, nebo právě proto, bych měl pár dotazů.
1) Otázku bych zcela otočil. Tenhle 1.0 MPI má vzhledem k nepřímému vstřiku předpoklad dobré životnosti horní části motoru. Ale co 1.0 TSI? Jak velký problém je právě městský provoz? Moc se o tom nemluví, a každý mudrolín vykládá, jak jsou dnešní TSI i v režimu krátkých jízd bezproblémové...
2) Je správná informace, že tohle už má převodovku DQ 200 a nemá to mizernou DQ 180 co měla Fabia 3 a Citigo s 1,0 MPI?
3) Opravdu bude v krátkých jízdách zvlíšť v zimě, platit předpoklad dlouhodobé životnsoti? Já se dost obávám toho, že jelikož tenhle motor neohřívá rovnoměrně, tak prostě znovu přijdou do kurzu problémy s praskajícím blokem nebo písty nebo jinými díly. Protože už jen z principu prostě kov má nějakou tepelnou roztažnost a pokud jednu část ohřívám jinak než druhou, tak to podle mě z dlouhodobého hlediska a v ziních podmínkách nemůže dopadnout dobře.
Emel
Jako... no dobře, tak já na ten clickbait skočím 😄
Pokud si tady říkáme, že ten litr vcelku stačí, pak i 47kW HTP jako taková ta běžná motorizace jedničkové Fabie v té době musela stačit bohatě... a všechny 1.4 byly závoďáky.
(2.0MPI a RS byly okrajovky, ty nechme stranou... )
Pokud si tady říkáme, že ten litr vcelku stačí, pak i 47kW HTP jako taková ta běžná motorizace jedničkové Fabie v té době musela stačit bohatě... a všechny 1.4 byly závoďáky.
(2.0MPI a RS byly okrajovky, ty nechme stranou... )
rohYpnol
Stačí či nestačí? Toť otázka. Ale úplně špatná.
Otázka která má smysl, protože koho je tenhle základ určen a na co všechno stačí.
Třeba proti Dacii Spring nebo proti Fronteře EV, které tady,hujeříčci vydávají za rodinné dostupné elektromobily, je Fabia 1.0 mpi hotová raketa 🤣🤣🤣
Otázka která má smysl, protože koho je tenhle základ určen a na co všechno stačí.
Třeba proti Dacii Spring nebo proti Fronteře EV, které tady,hujeříčci vydávají za rodinné dostupné elektromobily, je Fabia 1.0 mpi hotová raketa 🤣🤣🤣
traveldrive
@rohYpnol Zase trepeš blbiny. Udrel si sa do hlavy? Obe zmienené EV straí Fabiu MPi z dohľadu za prvým-druhým semaforom. Už nevieš, čo pletieš.
_Teddy_
93Nm by mohlo stacit, ale vykon 59kW nie. Okrem toho, cenovy rozdiel medzi 1.0mpi/59kW a 1.0tsi/70kW je u tej akcnej verzie "130" len ~30 tisic Kc, takze o tom slabuckom motore nema zmysel ani uvazovat. Staci si vsimnut rozdiel v dynamike: zrychlenie z 0-100km/h pri 1.0mpi/59kW je 15.7s, s motorom 1.0tsi/70kw iba 10.7s...
Đawson
Ja si myslel že to stačí. Vzal si to na operak. Po roce sem to tuze rád vracel. ( Jezdil sem to ještě v menší F3 ).
Emel
@kesumb tuhle myšlenku jsem nějak nechytl.
Fabia MPI je jasná budgetová volba do města. Pokud s tím potřebuješ pravidelně jezdit někam dál, no tak 1.0TSI je za minimální příplatek a dynamika je s HTP nesrovnatelná (a i ta převodovka byla lepší... u F4 už je to jedno). Výbava, kterou dneska dostaneš za těch 370, by v době Fabie 1 stála 600+.
Elektro SUV je cenou úplně jinde.
Fabia MPI je jasná budgetová volba do města. Pokud s tím potřebuješ pravidelně jezdit někam dál, no tak 1.0TSI je za minimální příplatek a dynamika je s HTP nesrovnatelná (a i ta převodovka byla lepší... u F4 už je to jedno). Výbava, kterou dneska dostaneš za těch 370, by v době Fabie 1 stála 600+.
Elektro SUV je cenou úplně jinde.
Emel
@traveldrive můj oblíbený srovnávač hlásí 87kg. Nová má zase lepší aerodynamiku...
Problém tehdy byl, že po skončení Felicie combi hledal český národ nové rodinné auto a vzhledem k finanční situaci to poměrně často byla Fabia Combi HTP. A v téhle roli, plně naložená, třeba ještě s kolama na střeše...
Problém tehdy byl, že po skončení Felicie combi hledal český národ nové rodinné auto a vzhledem k finanční situaci to poměrně často byla Fabia Combi HTP. A v téhle roli, plně naložená, třeba ještě s kolama na střeše...
Emel
@Đawson jo, to je přesně ono... pokud to má být auto na krátký trasy, tak tě horizont 200tkm+ možná tolik netrápí.
Jenik3
@3_diamanty
Dle tabulkových hodnot v test acz z roku 2022 dosáhne F4 179kmh. To je docela dost, pokud se nejednalo o překlep.
To Felda nedala ani s 1.6
Dle tabulkových hodnot v test acz z roku 2022 dosáhne F4 179kmh. To je docela dost, pokud se nejednalo o překlep.
To Felda nedala ani s 1.6
Sevca1
@xxc to je auto do města ne na dálnici a na okresni silnice.To že ty máš slabé reakce a musíš to kompenzovat silným motorem je tvůj problém, hlavně ten problém je v tvé hlavě. Kdyby jsi to náhodou nepochopil jsi vůl
Sevca1
@rohYpnol Fabia na městský provoz úplně stačí ale proti těm Ev to raketa určitě není. Buď soudný
Tycoon
@3_diamanty
Felda 1.3 MPI jezdila pěkně, pro takové to pohodové ježdění měla dobrý průběh výkonu.
Felda 1.3 MPI jezdila pěkně, pro takové to pohodové ježdění měla dobrý průběh výkonu.
3_diamanty
Pamatam ako som este jazdil feliciou 1,3 mpi 50kw 106Nm... a ono to aj celkom pekne islo ked sa s tym autom clovek uz zzil ( a hlavne ked s tym clovek jazdil sam 😄 ) .... lenze to auto malo nejakych len 900 kg a max kroutak 106 Nm v idealnych otackach 2600ot/min... nova fabia je ale uz o dost tazsia a ma este aj mensi kroutak ... normalne by som si ju rad vyskusal ako to (ne)slape ale predpokladam ze aj ta pomala felda bude voci nej nadalej zivsia a rychlejsia... ono felda skutocne nesla vobec spatne
Đawson
@rohYpnol
Ja to klidně na něco odpovím.
1. V bývalé firmě měla rekord fabia 2 s 380tis. Km. Už měla nižší tlaky, všechny fabky tsi nad 250k už meli pod 8 barů. Ale vím, že dekarbonizace by výkony zase vrátila. Už sem to komentoval na fb pod Vaculikem. U nás jezdí citigo co má teď už 730 tis. Km. S 1.0 mpi a mq100.
2. Dq 200 ma tsi od začátku. Misto mq100 manuálu co melo i citigo se u F4 přešlo na MQ200 jako u TSI.
3. S městem to nemá problém. Ale rychleji karbonuje. Do města rozhodně lepší mpi.
Ja to klidně na něco odpovím.
1. V bývalé firmě měla rekord fabia 2 s 380tis. Km. Už měla nižší tlaky, všechny fabky tsi nad 250k už meli pod 8 barů. Ale vím, že dekarbonizace by výkony zase vrátila. Už sem to komentoval na fb pod Vaculikem. U nás jezdí citigo co má teď už 730 tis. Km. S 1.0 mpi a mq100.
2. Dq 200 ma tsi od začátku. Misto mq100 manuálu co melo i citigo se u F4 přešlo na MQ200 jako u TSI.
3. S městem to nemá problém. Ale rychleji karbonuje. Do města rozhodně lepší mpi.
Jenik3
Na poskakování po městě, kdy max. rychlost nepřesáhne 80kmh...většinou jsi na 2-4 rychlostním stupni...stačí i tento motor s 93Nm.
Měl jsem k tomuto účelu Kiu Rio se 122Nm. Šikovný motor.
Měl jsem k tomuto účelu Kiu Rio se 122Nm. Šikovný motor.
pete64
@traveldrive
Řek bych, že spíš jsou okolí nebezpeční ti, co si autem honí ego, jezdí jako paka a předjíždění, kde nemají. Daleko důležitější, než o kolik auto překročí povolenou rychlost a jaký má odpich, je to, co z neho vypouští ten blb za sajrajty
Řek bych, že spíš jsou okolí nebezpeční ti, co si autem honí ego, jezdí jako paka a předjíždění, kde nemají. Daleko důležitější, než o kolik auto překročí povolenou rychlost a jaký má odpich, je to, co z neho vypouští ten blb za sajrajty
traveldrive
@_Teddy_ Čo myslíš, ako dlho trvá radu vozidiel v meste zrýchlenie na 50 km/h zo semaforu?
traveldrive
@Emel Koľko pribrala dnešná Fábka voči jednotke? Odhadujem, že aspoň metrák.
Emel
@rohYpnol no však to píšu 😊 - video začíná tím že fabie 1 byly podmotorované, ale přitom v nabídce byly slušně motory a i ten "lepší základ" byl ok.
rohYpnol
@Emel
Jenže to není o těch 47 kW, ale to je nyní o těch 93 Nm... Zatímco HTP měly nějakých 103 Nm a prévě proto že měli dost Nm na svůj objem se s nimi jezdilo v rámci třídy dobře.
Jenže to není o těch 47 kW, ale to je nyní o těch 93 Nm... Zatímco HTP měly nějakých 103 Nm a prévě proto že měli dost Nm na svůj objem se s nimi jezdilo v rámci třídy dobře.
Při posledních faceliftech prodělal změnu pouze TSI 85kW.
Takže si můžeš opět připlatit 20 000.