Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMartin Vaculík a Fabia 1.0 MPI za 364.900 Kč: Stačí 93 Nm, nebo je to nebezpečné auto?
16 komentářů
Đawson
1
Ja si myslel že to stačí. Vzal si to na operak. Po roce sem to tuze rád vracel. ( Jezdil sem to ještě v menší F3 ).
rohYpnol
Stačí či nestačí? Toť otázka. Ale úplně špatná.
Otázka která má smysl, protože koho je tenhle základ určen a na co všechno stačí.
Třeba proti Dacii Spring nebo proti Fronteře EV, které tady,hujeříčci vydávají za rodinné dostupné elektromobily, je Fabia 1.0 mpi hotová raketa 🤣🤣🤣
Otázka která má smysl, protože koho je tenhle základ určen a na co všechno stačí.
Třeba proti Dacii Spring nebo proti Fronteře EV, které tady,hujeříčci vydávají za rodinné dostupné elektromobily, je Fabia 1.0 mpi hotová raketa 🤣🤣🤣
@rohYpnol Zase trepeš blbiny. Udrel si sa do hlavy? Obe zmienené EV straí Fabiu MPi z dohľadu za prvým-druhým semaforom. Už nevieš, čo pletieš.
Emel
Jako... no dobře, tak já na ten clickbait skočím 😄
Pokud si tady říkáme, že ten litr vcelku stačí, pak i 47kW HTP jako taková ta běžná motorizace jedničkové Fabie v té době musela stačit bohatě... a všechny 1.4 byly závoďáky.
(2.0MPI a RS byly okrajovky, ty nechme stranou... )
Pokud si tady říkáme, že ten litr vcelku stačí, pak i 47kW HTP jako taková ta běžná motorizace jedničkové Fabie v té době musela stačit bohatě... a všechny 1.4 byly závoďáky.
(2.0MPI a RS byly okrajovky, ty nechme stranou... )
@Emel
Jenže to není o těch 47 kW, ale to je nyní o těch 93 Nm... Zatímco HTP měly nějakých 103 Nm a prévě proto že měli dost Nm na svůj objem se s nimi jezdilo v rámci třídy dobře.
Jenže to není o těch 47 kW, ale to je nyní o těch 93 Nm... Zatímco HTP měly nějakých 103 Nm a prévě proto že měli dost Nm na svůj objem se s nimi jezdilo v rámci třídy dobře.
_Teddy_
93Nm by mohlo stacit, ale vykon 59kW nie. Okrem toho, cenovy rozdiel medzi 1.0mpi/59kW a 1.0tsi/70kW je u tej akcnej verzie "130" len ~30 tisic Kc, takze o tom slabuckom motore nema zmysel ani uvazovat. Staci si vsimnut rozdiel v dynamike: zrychlenie z 0-100km/h pri 1.0mpi/59kW je 15.7s, s motorom 1.0tsi/70kw iba 10.7s...
rohYpnol
Tohle auto mě taky velmi zajímá a svým způsobem imponuje.
Přesto, nebo právě proto, bych měl pár dotazů.
1) Otázku bych zcela otočil. Tenhle 1.0 MPI má vzhledem k nepřímému vstřiku předpoklad dobré životnosti horní části motoru. Ale co 1.0 TSI? Jak velký problém je právě městský provoz? Moc se o tom nemluví, a každý mudrolín vykládá, jak jsou dnešní TSI i v režimu krátkých jízd bezproblémové...
2) Je správná informace, že tohle už má převodovku DQ 200 a nemá to mizernou DQ 180 co měla Fabia 3 a Citigo s 1,0 MPI?
3) Opravdu bude v krátkých jízdách zvlíšť v zimě, platit předpoklad dlouhodobé životnsoti? Já se dost obávám toho, že jelikož tenhle motor neohřívá rovnoměrně, tak prostě znovu přijdou do kurzu problémy s praskajícím blokem nebo písty nebo jinými díly. Protože už jen z principu prostě kov má nějakou tepelnou roztažnost a pokud jednu část ohřívám jinak než druhou, tak to podle mě z dlouhodobého hlediska a v ziních podmínkách nemůže dopadnout dobře.
Přesto, nebo právě proto, bych měl pár dotazů.
1) Otázku bych zcela otočil. Tenhle 1.0 MPI má vzhledem k nepřímému vstřiku předpoklad dobré životnosti horní části motoru. Ale co 1.0 TSI? Jak velký problém je právě městský provoz? Moc se o tom nemluví, a každý mudrolín vykládá, jak jsou dnešní TSI i v režimu krátkých jízd bezproblémové...
2) Je správná informace, že tohle už má převodovku DQ 200 a nemá to mizernou DQ 180 co měla Fabia 3 a Citigo s 1,0 MPI?
3) Opravdu bude v krátkých jízdách zvlíšť v zimě, platit předpoklad dlouhodobé životnsoti? Já se dost obávám toho, že jelikož tenhle motor neohřívá rovnoměrně, tak prostě znovu přijdou do kurzu problémy s praskajícím blokem nebo písty nebo jinými díly. Protože už jen z principu prostě kov má nějakou tepelnou roztažnost a pokud jednu část ohřívám jinak než druhou, tak to podle mě z dlouhodobého hlediska a v ziních podmínkách nemůže dopadnout dobře.
@rohYpnol
Ja to klidně na něco odpovím.
1. V bývalé firmě měla rekord fabia 2 s 380tis. Km. Už měla nižší tlaky, všechny fabky tsi nad 250k už meli pod 8 barů. Ale vím, že dekarbonizace by výkony zase vrátila. Už sem to komentoval na fb pod Vaculikem. U nás jezdí citigo co má teď už 730 tis. Km. S 1.0 mpi a mq100.
2. Dq 200 ma tsi od začátku. Misto mq100 manuálu co melo i citigo se u F4 přešlo na MQ200 jako u TSI.
3. S městem to nemá problém. Ale rychleji karbonuje. Do města rozhodně lepší mpi.
Ja to klidně na něco odpovím.
1. V bývalé firmě měla rekord fabia 2 s 380tis. Km. Už měla nižší tlaky, všechny fabky tsi nad 250k už meli pod 8 barů. Ale vím, že dekarbonizace by výkony zase vrátila. Už sem to komentoval na fb pod Vaculikem. U nás jezdí citigo co má teď už 730 tis. Km. S 1.0 mpi a mq100.
2. Dq 200 ma tsi od začátku. Misto mq100 manuálu co melo i citigo se u F4 přešlo na MQ200 jako u TSI.
3. S městem to nemá problém. Ale rychleji karbonuje. Do města rozhodně lepší mpi.
xxc
Nestaci, tie auta su nebezpecne, nevedia sa bezpecne napojit na cestu a su nebezpecne pre svoje okolie. Aj ked psychopati v tom jazdiaci si mozno myslia, ze to staci 😄 Mozno im.
@xxc Nebezpečný okoliu je len blbec za volantom. Človek, ktorý vie jazdiť, zvládne bežné úkony aj so slabým autom.
pete64
Příspěvek podléhá schvalování.
Na poskakování po městě, kdy max. rychlost nepřesáhne 80kmh...většinou jsi na 2-4 rychlostním stupni...stačí i tento motor s 93Nm.
Měl jsem k tomuto účelu Kiu Rio se 122Nm. Šikovný motor.
Měl jsem k tomuto účelu Kiu Rio se 122Nm. Šikovný motor.