Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
psel
Ono je prvního dubna?
Navrhuju přidat plachtu a šlapadla aby těch alternativních pohonů bylo víc.
Navrhuju přidat plachtu a šlapadla aby těch alternativních pohonů bylo víc.
traveldrive
Ak sú v jednom aute dva pohony, jeden je proste naviac. Ale kým budú elektromobily plne použiteľné a najmä kúpiteľné, je to asi dobrá prestupná stanica. Nápad pridať elektromobilu malý motor na predĺženie dojazdu je práve tak dobrý a práve tak zlý nápad, ako akýkoľvek iný hybrid. Niekomu sa môže páčiť, niekomu nie, niekomu môže slúžiť skvelo, iný oň nezavadí. Za mňa plus, o možnosť viac.
@traveldrive je otázka co vyjde dráž, jestli ten druhý pohon, nebo víc baterky. Já si myslím že baterka už je lacinější dnes.
Já bych to prodával jako modul co dáš na kouli jako držák na kolo a kdo chce ať si to koupí. Fungovalo by to s každým BEV, ok, konektor pro přívěs by musel zvládat nabíjení baterky ale i to je zvládnutelné.
Za pár let to bude na Aliku za 6.50 a zbytečně to nebude pro výrobce BEV nutné cpát do každého auta a homologovat ho.
Za mě ale zcela zbytečný.
Já bych to prodával jako modul co dáš na kouli jako držák na kolo a kdo chce ať si to koupí. Fungovalo by to s každým BEV, ok, konektor pro přívěs by musel zvládat nabíjení baterky ale i to je zvládnutelné.
Za pár let to bude na Aliku za 6.50 a zbytečně to nebude pro výrobce BEV nutné cpát do každého auta a homologovat ho.
Za mě ale zcela zbytečný.
vitapb
Loni dostali automobilky v EU křeč z toho, že linka kterou si s prodeji elektromobilů narýsovali poněkud klesla. To ale bylo jen zakolísání a letos elektromobily opět rostou významným tempem, tak jak jsem předpovídal. Důsledkem téhle křeče jsou podobně nesmyslné projekty po kterých za pár let neštěkne ani čokl a automobilkám přinesou jen vysoké náklady. Spalováky vyrábět a co se týče pohonů, investovat do čistých elektromobilů, vývoje a výroby baterií. Kdo tohle neudělá, nepřežije.
Máš tam trakční baterku a všechny potřebné vysokonapěťové komponenty včetně palubní nabíječky, inventoru apod. K tomu tam skoro vše týkající se spalovacího motoru, tzn. samotný motor, nádrž, emisní příslušenství apod. Akorát tam není složitá převodovka, ale je místo toho jednodušší generátor, to je jediné.
Výsledkem je poměrně složité, drahé a těžké auto srovnatelné s PHEV (Toyota v pirincipu nedělá o noc složitější PHEV). Musíš ho servisovat jako spalovák a s rostoucím věkem tam bude strašák jménem baterka jako elektromobilu. Prostě stejně jako u PHEV.
BTW Dle informací z článku to má být jak sériový, tak paralelní hybrid, takže při vyšších rychlostech se to bude přímo připojovat na kola. A pokud to bude řešení by Renault, bude tam i ta složitá převodovka.
Pak nejak nevidim ty vyhody proti beznemu PHEV, kde motor take vetsinou jede v idealnich otackach.
EDIT - @ryccardo - nevim, ale ty popisujes PHEV, jako by to bylo neco nesmirne komplikovaneho. Pritom se da udelat jednoduse. PHEV od Toyoty nema zadne spojky, turba a nic takoveho. Je to prakticky stejne jako HEV, kdyz pomineme soucastky nutne k nabijeni a vetsi baterku.
A nejak ignorujes fakt, ze ten prodluzovac dojezdu musi byt schopen vyrobit dost energie na provoz auta na delsi vzdalenosti - zadny rozdil proti spalovaku u PHEV. Ja moc aut s prodluzovacem dojezdu neznam, pamatuju si jen Opel Ampera / Chevrolet Volt a to byl z hlediska spotreby a ekonomie provozu tragicky pocin.