Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Z elektromobilu hybrid? Renault má řešení pro jednoduchou přestavbu

13 komentářů

MarekAbsolon
V další fázi někdo navrhne vynechat tu elektrickou část pohonu a kruh se uzavře.
ryccardo
@MarekAbsolon No ale pokud postavíš EV s prodlužovačem dojezdu (tj. spalovákem, který je schopný dobíjet baterii ovšem bez přímého spojení s koly), tak to není vůbec blbé řešení a je to daleko lepší než klasický hybrid nebo PHEV. Může to být jednoduché a přitom s vysokou užitnou hodnotou. Zároveň tě to nenutí cpát do auta velkou drahou a těžkou baterku, ale pokud budeš potřebovat jet dál, tak prostě pustíš motor, který bude fungovat v optimálních otáčkách jako generátor elektrické energie. Ve většině případů, ale budeš moct prostě dobíjet (elektřinu z uhlí 😁 )
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@ryccardo Nicméně ztráty jsou v tomto systému pohonu nemalé. Do města OK, ale na dálnici to prohrává...
ryccardo
@Barry Lyndon To bych viděl jako nepodstatné. V případě, že auto bude schopno ujet alespoň cca 100 km na elektřinu to většinu jízd dá s pomocí nabíjení a pokud bude majitel jet dál, tak ztráty nemá cenu řešit. Je to jedno. Ono při rychlonabíjení máš taky nemalé ztráty, které nikdo neřeší. Tohle řešení ale poskytuje výhody EV, nízkou hmotnost, jednoduchost (nepotřebuješ převodovku, spojku, turbo, přímovstřik atd) nízkou cenu (díky malé baterce a jednoduchosti pohonného ústrojí) a nízkou hmotnost a k tomu to přidává užitnou hodnotu spalováku.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@ryccardo No nevím, moc nevidím ten usecase. Buď to ujede na elektřinu málo a bude se ten spalovák používat pravidelně a pak vysoká spotřeba prostě vadí (možná ani ne tak objektivně, ale subjektivně lidi nenesou dobře, když jednou po dálnici za 9-10 l na sto). A nebo auto ujede na elektřinu hodně a bude to fakt spíš jen jako záloha, ale záloha značně kazící jednoduchost EV. Ono to těžko bude vypadat jako na tom nákresu, pořád tam musí být nějaký výfukový systém, někde musí být nádrž s (mimochodem značně zvětralým) palivem atd... atd... Takže pravidelné výměny oleje (i když auto ujelo v režimu spalováku nula nula nic), kontroly emisí... To už snad radši větší baterii... 😊
Tycoon
@ryccardo

Máš tam trakční baterku a všechny potřebné vysokonapěťové komponenty včetně palubní nabíječky, inventoru apod. K tomu tam skoro vše týkající se spalovacího motoru, tzn. samotný motor, nádrž, emisní příslušenství apod. Akorát tam není složitá převodovka, ale je místo toho jednodušší generátor, to je jediné.

Výsledkem je poměrně složité, drahé a těžké auto srovnatelné s PHEV (Toyota v pirincipu nedělá o noc složitější PHEV). Musíš ho servisovat jako spalovák a s rostoucím věkem tam bude strašák jménem baterka jako elektromobilu. Prostě stejně jako u PHEV.

BTW Dle informací z článku to má být jak sériový, tak paralelní hybrid, takže při vyšších rychlostech se to bude přímo připojovat na kola. A pokud to bude řešení by Renault, bude tam i ta složitá převodovka.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Tycoon Hlavne ten prodluzovac dojezdu by mel mit takovy vykon, aby byl schopen pokryt provoz auta pri "prazdne" baterce ve vetsine situaci.
Pak nejak nevidim ty vyhody proti beznemu PHEV, kde motor take vetsinou jede v idealnich otackach.

EDIT - @ryccardo - nevim, ale ty popisujes PHEV, jako by to bylo neco nesmirne komplikovaneho. Pritom se da udelat jednoduse. PHEV od Toyoty nema zadne spojky, turba a nic takoveho. Je to prakticky stejne jako HEV, kdyz pomineme soucastky nutne k nabijeni a vetsi baterku.

A nejak ignorujes fakt, ze ten prodluzovac dojezdu musi byt schopen vyrobit dost energie na provoz auta na delsi vzdalenosti - zadny rozdil proti spalovaku u PHEV. Ja moc aut s prodluzovacem dojezdu neznam, pamatuju si jen Opel Ampera / Chevrolet Volt a to byl z hlediska spotreby a ekonomie provozu tragicky pocin.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Tycoon Tak koukám, že komentuju něco, co jsem pořádně nečetl. Pokud to má být zároveň i paralelní hybrid, pak beru zpět tu výtku ohledně neúčinnosti výše. Že uvažují i o mechanickém propojení (a tedy zesložitění) mě ani nenapadlo... 😊
ryccardo
@Tycoon Ano. Máš tam trakční baterku jako u PHEV. Nicméně oproti PHEV tam nemáš složitou převodovku se spojkou (spojkama), což je významné zjednodušení a zlehčení celého hnacího aparátu. A další velká výhoda je, že motor nemusí být pružný a naladěný ve všech režimech otáček, protože poběží ve stabilních optimálních otáčkách a bude fungovat jen jako generátor elektřiny. Nevím jak u tohoto Renaultu. Píšu o prodlužovači dojezdu v autech obecně) Tj. nepotřebuješ od motoru dynamiku. Jen výkon, takže může být výrazně jednodušší bez serepetiček jako turbo, EGR, variabilní časování ventilů, vypínání válců, přímý vstřikování a spousty dalších nesmyslů. Tím docílíš, že bude lehčí, jednodušší a logicky i trvanlivější. Rozhodně to nebude složité a srovnatelné s klasickým PHEV. A navíc oproti čistému EV a stejně jako u všech ostatní HEV, tě degradující baterka moc trápit nemusí. Jestli časem přijdeš o pár procent baterie bude znamenat, že prostě jen častěji poběží motor nebo budeš mít trochu menší dojezd na baterii, takže ji jako i běžných HEV nebudeš muset řešit po celou životnost auta.
psel
Ono je prvního dubna?
Navrhuju přidat plachtu a šlapadla aby těch alternativních pohonů bylo víc.
traveldrive
Ak sú v jednom aute dva pohony, jeden je proste naviac. Ale kým budú elektromobily plne použiteľné a najmä kúpiteľné, je to asi dobrá prestupná stanica. Nápad pridať elektromobilu malý motor na predĺženie dojazdu je práve tak dobrý a práve tak zlý nápad, ako akýkoľvek iný hybrid. Niekomu sa môže páčiť, niekomu nie, niekomu môže slúžiť skvelo, iný oň nezavadí. Za mňa plus, o možnosť viac.
psel
@traveldrive je otázka co vyjde dráž, jestli ten druhý pohon, nebo víc baterky. Já si myslím že baterka už je lacinější dnes.
Já bych to prodával jako modul co dáš na kouli jako držák na kolo a kdo chce ať si to koupí. Fungovalo by to s každým BEV, ok, konektor pro přívěs by musel zvládat nabíjení baterky ale i to je zvládnutelné.
Za pár let to bude na Aliku za 6.50 a zbytečně to nebude pro výrobce BEV nutné cpát do každého auta a homologovat ho.
Za mě ale zcela zbytečný.
vitapb
Loni dostali automobilky v EU křeč z toho, že linka kterou si s prodeji elektromobilů narýsovali poněkud klesla. To ale bylo jen zakolísání a letos elektromobily opět rostou významným tempem, tak jak jsem předpovídal. Důsledkem téhle křeče jsou podobně nesmyslné projekty po kterých za pár let neštěkne ani čokl a automobilkám přinesou jen vysoké náklady. Spalováky vyrábět a co se týče pohonů, investovat do čistých elektromobilů, vývoje a výroby baterií. Kdo tohle neudělá, nepřežije.