Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nové Subaru Outback přijíždí coby SUV. Umí jezdit bez držení volantu

33 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Asi to bola len otazka casu kedy sa aj z outbacka stane ciste SUVecko.... nam to vadit moc nemusi... kedze 90 percent vsetkych outbackov sa predava v usa... no a uvidime ako prave v usa sa uchyti ... ci bude v predajoch aj nadalej vsetko po starom... alebo zacne v tejto podobe SUVecka zatapat aj tym uplne vpredu... CRVecku RAVke ... mozno to nakoniec bude od subaru dokonaly tah... ( aj ked este o kusok vacsie SUV ascent zda sa takto dostane takpovediac konkurenta z vlastnych radov )
Olánek
Nelíbí se mi . Předchozí Outback byl daleko hezčí a stylový.
ericn
@Olánek Souhlas, taky se mi nelíbí…
traveldrive
@ericn Daj tomu čas.
Avatar - Ham.
Ham.
Škoda, že Evropa to zase dostane bez motoru, s tou foukanou 2.4 by to mohlo být slušné svezení.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Ham. Proc?

Atmosfericka 2.5 mi prijde jako docela slusny motor.
Avatar - Ham.
Ham.
@Ja Prvni 123 Já bych řekl sotva dostatečný vzhledem k průběhu výkonu atmosféry, hmotnosti, tvarům krabice, CVT, nebo ztrátám ve čtyřkolce, takže jako základ proč ne, ale trochu té radosti dá až ta přeplňovaná 2.4.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Ja Prvni 123 Do Imprezy ano.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Ham - Svezení jo, ale živit bych to nechtěl. V dnešní době jsou všechny čtyřkoly tak sofistikované, že záleží jen na obutí. Do terénu stejně nikde nemůžeš. A RAV4 hybrid bude jezdit za polovinu a dynamika nebude moc rozdílná
traveldrive
@KANKUNEN Do terénu nemôžeš a na asfalte je SUV zbytočnosť. Potom je otázkou, prečo sú predajne áut plné SUVéčiek.
Avatar - praptak
praptak
@traveldrive Však SUV není terénní auto, sportovní úžitkovost znamená něco jiného.
Rosta Jež
@traveldrive Prodejny jsou plné SUVček i proto, protože částečně nahradily MPVčka, jejichž design kolikrát nebyl zrovna sexy. SUV mají relativně prostornou kabinu, dobře se do nich nastupuje a nemají přední spoiler v půlce výšky obrubníku. Když chce někdo prostornější kabinu a vyšší strop, nemá prakticky na výběr, pokud nechce krabici od Dácie nebo osobní verzi pickupu, ve které se stejně (nepohodlně) jako v pickupu jede.
traveldrive
@praptak A na čo je to podľa teba dobré? Väčšia svetlá výška? Cez obrubník beztak nemôžeš. Šotolinu a bežnú poľnú alebo štrkovú cestu vpohode zvládne aj Octavia. Vzhľadom na vonkajšie rozmery sa vnútorným priestorom na MPV nechytá, variabilitou absolútne nie. Pohon oboch náprav v drvivej väčšine nemá. Jazdné vlastnosti sú často limitované výškou a hmotnosťou. Ak niečím exceluje, tak je to horšia aerodynamika, vyššia spotreba a tým aj vyššie prevádzkové náklady celkovo. Potešiť ešte môže vyšší posed, ale cez široké a vysoké prahy sa nastupuje a vystupuje na prd a dobrému výhľadu z kabíny bráni mohutná predná kapota a minimálna presklená plocha. No a zabúdať netreba ani na podstatne vyššiu predajnú cenu voči bežným nízkym autám.
Zhrnutie: SUV=módne auto bez zvláštnych výhod, ale s kopou nevýhod a kompromisov.
traveldrive
@Rosta Jež
SUV je sotva náhradou za MPV - nedokáže ho nahradiť ani omylom. Argument s obrubníkom už dávno neplatí. Kabíny SUV sú často naozaj len relatívne priestorné, reálne a v porovnaní s vonkajšími rozmermi rozhodne nie - aby si v SUV mal aspoň približne podobný priestor ako v MPV, musíš ísť o triedu vyššie. Do SUV sa často cez vysoké a široké prahy nastupuje blbo, nie že dobre. Že dnes nie je veľmi na výber, je žiaľ pravda, a to je ten problém.
Avatar - Ham.
Ham.
@KANKUNEN Právě v dnešní době je plno rádoby čtyřkolek, které ženou všechen výkon na předek a na zadku mají jen slabý elektromotor, který poslouží leda k vyjetí z nějaké závěje, ale při běžné jízdě nijak nepomáhá stáčení auta do zatáčky, takže jsou to většinou nedotáčivé bedny kytu.
Niemand
@Ham. Rovnako ako všetky dnešné na spotrebu orientované štvorkolky typu Haldex. Lepšie je to len pri autách kde bol základ zadokolka, alebo je to športovo orientované auto.
Avatar - Ham.
Ham.
@Niemand No haldex při jízdě zatáčkou spíná, stejně jako při každém rozjezdu aniž by čekal na prokluz kol, takže mezinápravový diferenciál to není, ale proti proti mrtvým zadkům s el. motůrkem je to zásadní rozdíl.
Niemand
@Ham. Tak mnoho aut s elektromotorom vzadu sa tiež chváli tým, že zadok spína aj vo vyšších rýchlostiach. Motor s výkonom cez 50 kW vie pomôcť aj pri zatáčaní. Podobne ako pri spojkových systémoch je to hlavne o vyladení SW.
Avatar - Jenik3
Jenik3
@Ham.
Ale no tak. 2.4 je slušný motor pro slušně řidiče.
Na sportovní svezení jsou vhodnější jiné značky než Subaru.
Avatar - Ham.
Ham.
@Jenik3 Nikde nemluvím o sportovním svezením, na to jsou jiné karoserie než SUV.
Man Ký
@Ham. sčetnul jsem nějaké testy z Austrálie, spotřeba 12 až 13 litrů na sto... ty časy, kdy tohle byl někdo ochoten akceptovat už jsou nejspíš pryč...
Avatar - Ham.
Ham.
@Man Ký Tak to asi umíš cestovat v čase, protože to auto se ještě neprodává ani v US ani v Austrálii, novináři zatím jen opisují tiskové zprávy automobilky a tam není o spotřebách ani jednoho z těch motorů ani písmenko.
Man Ký
@Ham. LOL tak ten motor už se dává do současného Outbacku a pokud se zvýší karoserie, jedinou změnou bude pravděpodobně zvýšení spotřeby😊 auto se ještě neprodává, motor už dlouho😊

But there is one fuel-shaped fly in the ointment. Unlike the regular Outback Sport, the XT required 95RON fuel, and Subaru reckons you'll see 9.0L/100km on the combined cycle, but I've been seeing more like 12 litres on average across the past three months.

www.carsguide.com.au/…port-xt-p3-91010
borist
Ten motor je mozna ok ve srovnani s tou atmosferou. Mel jsem to pujcene na roadtrip, zralo to deset litru a musel jsem az na internetu zjistit, ze to bylo turbo. Vlastnil jsem nekolik nemeckych aut s dvoulitrovym turbem kolem 250 koni, vsechny zerou mnohem mene a pocitovy vykon je uplne jinde. Predloni jsem na podobnem tripu v Q5 mel asi o dva litry nizsi spotrebu a jelo to mnohem lepe. Jeste z jineho uhlu, v roce 2017 jsem projel zapadni pobrezi ve Forestru s tehdejsi standardni atmosferou, asi nez ji utlumili kvuli emisim. Auto nalozene, spotreba 8 litru a prisaham, ze dynamika byla lepsi, nez to soucasne turbo.
Avatar - Ham.
Ham.
@borist
rozdíl v dynamice mezi turbem a atmosférou Subaru je propastný.
www.zeperfs.com/…uel9708-9870.htm#…
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Někteří ještě zatvrdli u manuálu a auta už jezdí úplně sama.
traveldrive
@KANKUNEN A keď s tebou také auto nabúra a ublíži ti, koho vezmeš na zodpovednosť? A kto bude zodpovedný, keď s ním ublížiš niekomu inému?
Avatar - Lucky85
Lucky85
nikto tu nenapiše, ako je to z vonku škaredé. Aj ten stredový displej vnútri. Pontiac Aztec by sa nehanbil. Ten stary Outback bol aspon pekny.
_Teddy_
"...Středový diferenciál systému Symmetrical AWD se dokáže v případě potřeby sevřít rychleji ve srovnání s minulou generací..."

Tak to ma velmi prekvapuje. Najma vzhladom k tomu, ze Outback stredovy diferencial nema...
vecernicek2
Tak to hoši japonský dobře dokurvili.
Tak jsem si říkal, že v nové generaci by to mohlo mít i motor a mohlo by stát za hřích.
Ale oni z toho zvýšeného kombíku museli za každou cenu udělat SUVéčko. Protože těch blbejch suv je asi na trhu málo, nebo co.
A ještě pekelně hnusný. Ach jo, tak Subaru už si asi nikdy nepořídím.
ericn
@vecernicek2 Souhlas 👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Outback skončil. Nově tu máme hyperafektované SUV které navrhoval tým designérů ADHD LGBT+, které je vším jen ne Outbackem, pohledným zvýšeným kombi se schopnostmi SUV...

Proč?!? Proč...
Dini
Škoda té CVT. Vím, že jim to docela funguje, ale i tak je to problém potom prodat. Kdyby přešli na Toyota/ Ford/Honda řešení 2-2,5L bez převodovky, udělali by líp, než se držet tlačnéh👋jiného řetězu a klouzání po kuželech...