Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Za volantem Fordu Puma Gen-E: Mrštný i střídmý dravec

46 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ford je přesně tam, kde být nikdy neměl.
Spalovací auta hodil přes palubu, skvělé motory přestal dělat a nahradil je postupně maloobjemovými yebkami kde chybějící objem a válce dohání počet problémů.
A elektromobily se nenaučil dělat, navíc na ně přechází v době, kdy technologie BEV nedává smysl a kdy BEV nikdo nechce....

Tak tu máme další BEV pekáč, který za 3/4M znamená nepoužitelné auto pro běžné potřeby lidí. Další BEV, které za 3/4M zvládne funkci leda tak třetí auto do rodiny...

Fordem tam, vlakem zpátky dostává nový, elektrický rozměr... Zlaté zetecy a TDCI...
traveldrive
@rohYpnol Ale? Nebol litrový Ecoboost motorom roku už v roku 2012? To je ten motor s objemom dohnaným počtom problémov?
Mimochodom doteraz som nevedel ako sa voláš, ale už mi to došlo.
Nemusíš sa hanbiť, určite nie si sám pán Nikdo. A verím, že BEV nechceš, píšeš to tu každý deň. Každý ti to verí.
Puma ako taká sa mi nikdy veľmi nepáčila, ale v reáli nevyzerá celkom márne. Určite aj elektrická verzia si, napriek cene, svojich zákazníkov nájde.
ericn
@traveldrive tak snad raději ten 3hrnek 😋 Puma Gen-E je další elektrická zoufalost z dílen Evropského Fordu. Proto je tam, kde je… Čili v pr… 👎
traveldrive
@ericn V čom zúfalosť? Ako to jazdilo?
ericn
@traveldrive tak to vůbec netuším a ani to nebudu zkoušet. Už z podstaty, předělaný spalovák s miniaturní baterkou nestojí ani za námahu. Dá to sotva 200km v realitě (10-80😖, tj je to tak do města. V tom je ta Fordí zoufalost, jen pořád něco předělává 👎 Ford v Evropě mimo Kugy a dodávek už nic vlastního nemá 🤢
traveldrive
@ericn
Ako môžeš napísať takú kravinu? Využiteľná kapacita batérií je 43 kWh. U takéhoto auta sa dá očakávať reálna spotreba 15-16 kWh na sto, to je 260-280 km. V meste to môže byť ešte podstatne viac. A Ty tomu hovoríš sotva 200... A už fakt nerozumiem tomu, prečo by auto určené predovšetkým do mesta mala byť zúfalosť. Pretože konštrukcia umožnila aj montáž elektrického pohonu? Je to snáď nejakým spôsobom podradné? Ak niekto uvedie čiste elektrické auto, bez možnosti montáže spaľováku, prskáš rovnako.
Skrátka si iba za spaľovák, aj keď mám pocit, že ti máloktorý vyhovie, lebo majú málo valcov a malý objem. Lenže doba je aká je a slepo ignorovať a kritizovať elektromobily je predsa len trochu spiatočnícke a plné predsudkov. Tebe to také nepríde, keď označíš auto za zúfalstvo, a pritom nie si ani ochotný ho vyskúšať, alebo sa zaujímať o jeho reálne kvality či nekvality? Tiež občas odsúdim auto vopred, len kvôli dizajnu, Ale väčšinou sa to otočí a časom názor upravím, alebo celkom zmením. Poslednou dobou som jazdil len s dvomi EV - Spring a eC3. Oba by som ako druhé auto v rodine dokázal akceptovať, jazdia potichu, svižne a príjemne.
BEV ešte nedokážu nahradiť spaľováky v každom ohľade, to je jasné. Na druhú stranu veľa úloh plniť dokážu a otázkou ostáva často už len cena.
Ak Ford nemá auto, ktoré by sa ti páčilo, máš stále z čoho vyberať u iných značiek.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

Není to žádná kravina. Spotřeba co uvidíš je z říše "tabulka xlsx".

Realita bude horší, taková jako píše ericn).

A proč je tahle BEV opět jen další zoufalost? No už jen proto, že někdo vymění zadní místa za baterky...

Ok, ty zade napíšeš, že vzadu se sedět dá a je to lepší jak stát na zastávce metra a že děti v sedačce a jorkšír a jack ruseel budou mít vzadu pohodindu... ale reálně z 4 místního auta udělali 2+2.

Kufr 500+l je opět jen virtuální, 500 l je kufr oktávky kam když dáš kočár tak ti zbyde dost mista, a ne jak tady že to máš narvaný naknop...

To stejné dojezd. Prostě je v uvozovkách úplně jedno že využitelných je 43 kWh, protože reálně prostě jezdíš v režimu někde 20-80% nabití.

A cena? Opět z ela mimo, opět parita nikde ani za obzorem. Prostě 3/4M za auto, které se hodí jen do města jako druhé ci třetí auto... To je prostě smutné.
traveldrive
@rohYpnol
Ako vieš, že realita bude horšia? Ešte to nikto poriadne netestoval, ale vy dvaja už máte jasno...
No a tá "prestavba" na EV... Ak si vo Forde spočítali, že ľudia chcú auto do mesta, ktoré je väčšie a pohodlnejšie ako bežný B-segment alebo niečo menšie, prečo by to nemohli skúsiť? V týchto autách aj tak na 90% vidíš len vodiča, max. spolujazdca vpredu, a dozadu ide malý nákup, taška, sako... Keď také auto nevyhovuje tebe, niekomu môže. Puma nie je vôbec zlé auto a môže byť fajn aj v elektrike.
Teda nie aby ste dali palec hore, že záujemca si môže vybrať medzi benzínovým motorom a elektrinou, ale ešte pindáte, čo si to ten Ford dovoľuje...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

Jak víme že skutecnost bude horší?
No jednoduše proto, že platí fyzika a jsou zde dávno zkušenosti.
ericn
@traveldrive tvl včera jsem jezdil s Mercedesm EQA, který má podle WLTP 16-18kWh/100km. Já se pod 25kWh nedostal (průmér měl podle pc 23,8kWh/100km po 10tis km), ano bylo to v kopcovitém terénu v horách a zrovna jsem se neloudal, ale bral jsem si auto s 99% dobití. Ujel jsem 82km, takový okruh a auto jsem vracel s 66%. Tj. žralo to jak tank (dynamika ale velmi fajn) a rozhodně bych s ním nebyl schopný ujet 450km 👎 Tj pokud pojedeš s Pumou podobně nemáš šanci se v reálu nad 200km ani podívat, ta baterka je miniaturní…

Btw s tou benzinovou Pumou (a za lepší peníze) si klidně střihneš jakoukoli trasu po Evropě 😋 Nejen město👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive
A to znamená co že byl motor roku?!?? To znamená že je trvanlivý a spolehlivý?!? Asi stěží...
Arese
@rohYpnol Přesně tak. Titulem COTY se taky v posledních letech chlubí nejedna elektrická jebka, a taky z nich následně byly naprosté propadáky! 😄
traveldrive
@rohYpnol Všetko má svoj čas. Všimni si, spoľahlivé a obľúbené motory obvykle už nejakú dobu existujú a rokmi dosiahli cenených vlastností. To neznamená, že aj maloobjemové motory s tromi valcami nemôžu byť výkonné a spoľahlivé. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive
Nikdo... No nevím, západoněmecká koprodukce... nějak to nesedí vzhledem k místním hujeříčkům, kteří mě častují spíš východoněmeckým směrem 😆😉
Arese
@traveldrive Hele, není jeho vina, že nevíš, jaké obrovské problémy s poruchovostí a nízkou životností Ford s první generací litrových tříválců Ecoboost měl. 🙂
traveldrive
@Arese Každé ovocie musí najprv dozrieť.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

EB zraje už 13 let a .... nic 🤣
traveldrive
@rohYpnol Že ty nič o motore nevieš, nemusí znamenať, že nič. 😉 A vzhľadom na to, čo Ford montuje a predáva inde vo svete, to asi nebude len jeho maslo, že v EÚ predáva čo predáva. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

Tak jasně, jenže když tu napíšu že tyhle yebky jsou pod kapotou v EU právě díky zelenorudé ideologii EU, tak se na mě zase slétnou afektovaní hujeříčci a začnou mi tu opět podsouvat jaký jsem to dezolát a proruský troll 🤣😉

Nicméně VAG stále nabízí relativně použitelné motory a žádný z nich bych neměl vyloženě problém si pořídit. Byť ok, 1.0 bych fakt nerad... ale aspoň už to není v Octavii 😉
traveldrive
@rohYpnol
A prečo si ich všímaš? Nechávaš sa zbytočne vytáčať. Ja na niektorých mentálov už nereagujem. Taký Krum Páč alebo Mikesus môžu písať, čo chcú, na odpoveď budú čakať zbytočne. Nemrhám časom na čítanie výplodov chorých mozgov a písanie zbytočných reakcií ne. Sú mi ľahostajní. Píšem s ľuďmi, s ktorými to podľa mňa zmysel má a vieme slušne podebatovať napriek rozdielnym názorom.
Motory VAG - vzhľadom na ponuku a dostupnosť mi príde ako jediná použiteľná jednapäťka, niečo málo som s ňou pojazdil v Octavii, nie že by to vyslovene nešlo, ale nič extra to tiež nie je a prejav nemá dvakrát príjemný...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive
Nevytáčím se. Ale budu neustále bránit šíření lží místních hujeříčků doníčků, hendlíčků, topíčků, mikešů.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@traveldrive No, ten motor byl zajimavej... proto dostal cenu.
Ale v jen trochu dlouhodobem horizontu moc nefungoval.

Jako vsechny podobne trivalce s remenem v oleji.

Zajimave, ale nefunkcni reseni.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@rohYpnol
Nechcem byt zase na ford len kriticky ale po nedavnej obhliadke focusu a pumy mi pride ze v interieri aj tieto stale este fajn spalovacie fordy zaspali celu dekadu za konkurenciou ( aj ked zrovna mne to az tak nevadi.. mam klasiku v kabine rad ) ... tak ci tak je zrejme najvyssi cas trapenie fordu v eu definitivne ukoncit... sam som z toho vsetkeho sklamany ... ono tie posledne roky autam v eu uz celkovo nepraju ale tam kam padol ford... povedzme este s fiatom ci oplom ... takto uz je cisty game over... bohuzial...
Rohypnol.. pozmenil by som to.. EV fordom tam... pesi naspat ( kedze dojde stava ) ..
traveldrive
@3_diamanty A kde sa flákaš? Už si mal byť dávno vo Forde a dať im to tam do poriadku. 😄
Ale vážne. Mám pocit, že v EÚ sa trápia všetci, nie len Ford.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@traveldrive
Ano trapia sa dnes v eu v podstate vsetci... no ja tu nie som od toho aby som vykonal u niekoho nejake zmeny... a nie som ani predajca... som len bezny tuctovy ale ferovy zakaznik ktory za svoje peniaze ocakava ferovu ponuku... bohuzial ale tej sa dnes uz asi nedockam... vo vw uz auto pod 20 nenajdes.. polo skladovky uz nikde ani nemaju... taigo life s bozou pomocou stoji od tych 21.. a t cross je v priemere este o liter drahsi... a teraz bud lojalny zakaznik vw ktory kupil kedysi auto od nich za 12 a dnes ti po 8 rokoch nukaju uz najlacnejsi vw za 21.... a este miesto 4 valca mas tych valcov uz len 3... proste takto to nepojde... akurat ze aj fabia s 3 valcom tsi uz stoji aspon nejakych 17... z coho ma dnes clovek vlastne vyberat... vsade same hruzy a za fakt neferove prachy... ak si niekto mysli ze za nejake male auto dam skoro 20 litrov tak to ma fakt este nepozna... to radsej fakt aj nieco jazdene... samozrejme najlepsie nieco este relativne nove max 4 rocne... kde su tie casy ked som sa na kupu auta vyslovene tesil... dnes uz nemam z toho radost ist vobec do toho... pride mi ze kupa noveho auta uz su dnes pre bezneho zakaznika vcelku vyhodene prachy... a este ked napisem ze jazdim tak cca 6000- 7000km rocne .... tak to dnes vidim uz len na nieco zanovne... a aj to skor z povinnosti ( auto mi skratka treba ) ako z nejakej radosti ci rozsafnosti

U nas v Kosickom Qalte ( Qalt je inak najvacsi showroom a predajca skody na slovensku kto by nevedel ) mali este pred mesiacom ( sekcia jazdene vozidla ) jednu peknu modru fabiu.. s tsi za 14 tisic.. 3 rocna... malo jazdena ... ale prepasol som to a nestihol uz na tu ponuku zareagovat ... uz je predana.. takze hladam dalej a vyckavam... 🙂
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@3_diamanty

Za mě je to i o tom, že v podstatě auta vyrobená po covidu včetně jsou mnohem horší než ty starší.

Více nežádoucích nesmyslných asistentů a elektroniky, kterou nutí EU, horší kvalita, dotykové ovládání, horší motory, elektrifikace... nic pozitivního.
Nesmysly jako chytré dobíjení autobaterie, které pro 0,000001 CO2 nechá odepsat baterii která je drahá, atd. atd.

Zkrátka všechny ty "eko" a "bezpečnostní " vyfikunface z pera zelenorudých bolševiků EU, co dělají auta horší a horší a co v autě prostě mít nechceš.
traveldrive
@3_diamanty
Nové auto je nové auto. Chcieť dnes béčkový minikompakt, asi by som zvažoval C3,Clio, Swift. Jazdenka je vždy mačka vo vreci. Nikdy nevieš, prečo sa jej dotyčný majiteľ v skutočnosti zbavuje. Osobne by som radšej kúpil novú Daciu ako jazdenú Škodu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

Vidíš, a přesně tahle otázka je pro hodně lidí naprosto aktuální.

A já bych volil přesný opak. Škoda je o hodně kvalitnější a dosaženější. Nějakých pár desítek tisíc km pro to nic neznamená. U nového auta máš vesměs pojištění, tj. opravy mají záznamy. Když vezmeš auto po operáku, tak naopak dnes operák auto při převzetí zpět projde a naúčtují každý škrábanec...
Takže jedině co si musíš pohlídat, je jestli to nebyly kroupy nebo vodník... Mladé ojetiny bych se dnes vůbec neobával.

A právě Škoda bude i po 200 tis. km v kondici. Dacia bude dávno tou dobou notně opotřebená. Za mě ojetá Škoda dává o dost větší smysl než nová Dacia. Ale ano, nové je nové... To je ale opravdu je o tom pocitu že v tom nikdo před tebou nejezdil...
traveldrive
@rohYpnol Keď som si kupoval nové Kango, susedia sa mi divili. Jeden bral dvojročnú Octaviu TDI, druhý nového Golfa TSI. Kým som ja bol na prvej garančke, obaja boli s autami v servise niekoľkokrát. Za 10 rokov prevádzky a 250 tisíc najazdených km som poruchu riešil raz - zhorela nejaká elektronická súčiastka v pravej volantovej páčke. Vtedy investícia 75,-€, vymenil som si ju sám. Keď som Kangoo v dobrej kondícii predával, Octavia bola už dávno preč, pretože občasnú stratu výkonu a problémy pri emisnej kontrole boli proste príliš. Golf už tiež nebol, po nekonečných peripetiách s rozvodovou reťazou, kolísaním voľnobehu a nekorektným servisom si majiteľ vydupal odovzdanie vozidla nazad predajcovi a vrátenie peňazí - ale až po hrozbe obchodnou inšpekciou a súdom. Sorry, to fakt radšej novú Daciu. Škoda po 200 tisíc km v dobrej kondícii...asi záleží na tom, čo považuješ za dobrú kondíciu.
Arese
Další absurdní sebevražedný krok evropského Fordu k totálnímu sebezničení. Kdo ale již léta systematicky pohrdá potřebami a poptávkou svých zákazníků, nic jiného než krach si nezaslouží!!! 👎🤮
traveldrive
@Arese Začínam pochybovať, že na českom trhu je auto, ktoré by si si bol schopný dnes kúpiť.
Arese
@traveldrive Dnes už bych si jako nové mohl koupit jen některé koncernové nehybridy (zejména pak Fabii, Scalu, Octavii, Superb), pak ještě pár VW a Seatů a několik modelů Kia, popř. Hyundai. Toť vše, bohužel....
(tedy samozřejmě kromě Giulie, ale tam bych musel zkousnout manuál a šílenou cenu 1,5 milionu)
P.S. To, že se mi výběr tak brutálně zúžil, ale není moje vina, ale vina bruselských fanatických ekoteroristů a řady automobilek, které jejich řádění již podlehly a zvysoka teď kašlou na požadavky svých zákazníků. A šeredně se jim to vymstí!!!
Sevca1
@Arese Zkousnout manuál? Vždyť ten chceš, nebo jsem to blbě pochopil
Arese
@Arese Opr. U té Giulie jsem samozřejmě chtěl napstat "zkousnout" automat! 😊
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Ošklivé auto. Bohužel.
Škoda, že u Fordu si člověk už nevybere. Mondeo, Focus, Fiesta. Pro milovníky SUV je Kuga fajn. To je asi vše. A prodeje tomu odpovídají.
Epuma je ještě k tomu předražená.
traveldrive
@Pepa_007 Ktorý elektromobil nie je predražený?
Avatar - Jenik3
Jenik3
Na cesty po městě a okolí asi ok. Baterka se nabije jednou za týden a za noc je nabito.
Jen ta cena auta pro tento účel je mimo mísu.
ericn
@Jenik3 jo, to si popsal celkem dobře 😋
traveldrive
@ericn Vidíš, ale voči tvojim argumentom to popísal diametrálne odlišne.
ericn
@traveldrive vlastně ani ne, on píše, že je to auto maximálně do města. Na nic jiného se nehodí… ale za ty peníze je to nekoupitelné, je to v podstatě další zoufalost od Fordu.

Zkus přemýšlet, znovu si to přečti a najdeš to tam taky, jen jinými slovy 😋
traveldrive
@traveldrive Nie, to si napísal ty. On na písal, že mesto a okolie OK. Maximálne do mesta je tvoje tvrdenie a jeho význam je podstatne iný. Kritizuješ auto, v ktorom si nejazdil, ani si ho nevidel. Cena je sebavedomá, nie zúfalá - nájdi si význam toho slova. 😉
ericn
@traveldrive tvl to mě chytáš za slovo? Auto, Puma jako EV, je zoufalé a peníze za něj taky, prodeje to jen potvrdí 😄
traveldrive
@ericn Mne skôr príde, že zúfalý si ty, okrem ceny už nemáš proti EV prakticky žiadne argumenty. Čo vlastne proti BEV máš? Nevyhovujú, nekupuj. Jak sa tu objaví nejaký článok o BEV, je pod ním od teba jeden hejt za druhým. Čím ti tie baterkáčiky vlastne ublížili?
ericn
@traveldrive tvl přečti si to ještě jednou, nebaví mě vysvětlovat jasné věci - předělané auto z ICE na BEV, mini baterka 43kWh (mini dojezd) a vysoká cena = Puma Gen-E je nepoužitelné auto mimo město… Nebo to mám pro tebe ještě nějak zjednodušit? 🤣
traveldrive
@ericn
Stále pletieš to isté, len tvrdenia bez vysvetlenia.
1. Auto "prerobené" z ICE - aký zásadný problém to zákazníkovi prináša? Aký je význam tohto argumentu?
2. 43 kWh využiteľnej kapacity nie je minibaterka, a dojazd okolo 300 km pre malý crossover, určený predovšetkým pre kratšie každodenné jazdy je dostatočný, nie mini. Mimochodom, nový eC3 Aircross má baterku 44 kWh.
3. Prečo chceš od auta viac, keď ide predovšetkým o mestské auto? Na dlhé jazdy sú iné autá.
4. Cena. Ceny za EV sú ešte vysoké, ale elektrická Puma sa viac-menej drží štandardných hodnôt. Reálne stojí asi toľko, ako nový R5, ktorý síce začína slabšími výbavami nižšie, ale je zase menší. eC3 Aircross tiež začína o niečo nižšie - s rovnako veľkou baterkou, ale s výkonom o 40 kW nižším.
Všetky tvoje argumenty sú spoločné pre podobne koncipované autá tejto triedy. Puma medzi ne vpohode zapadá, nie je významne iná, ani horšia ako konkurencia. 😉 Varíš z vody, kamoš.
ericn
@traveldrive nezlob se, ale nemáš pravdu. Jedeš si to pořád to svoje, tak good luck. A btw ze 43kWh 300km prostě nedáš ani omylem, už jen proto, že nejedeš za 100% do nuly, ale jedeš v systému 10-80%, 43 x 0,7 = 30,1kWh. Za 10kWh na 100km prostě nepojedeš ani omylem 😋 Pokud benzinová Puma ujede na jednu nádrž 42l reálně 600km (podle sprit monitoru jezdí mildhybrid za 7l) se základní cenou 500tis Kč, tak vedle toho ta elektrická s dojezdem kolem 200km za cenu 700tis Kč v základu prostě neobstojí… 😋