Ekonomika
Zpět na článek
Německé prémiové značky přestávají Číňanům vonět. Prodeje klesají o desítky procent
24 komentářů
PowerHouse
@KANKUNEN - zásadně nesouhlasím
Nejde jenom o Čínu. Jde i o ten Rivian, Teslu, ... .
Jde i o Indii, Taiwan, Vietnam, ... .
Nejde jenom o Čínu. Jde i o ten Rivian, Teslu, ... .
Jde i o Indii, Taiwan, Vietnam, ... .
ACE.
Holt Evropa roky pod šílenou ideologií vyhazovala (a stále vyhazuje) prachy do stupidních a zbytečnejch projektů a zbytek světa kupodivu nespí.
ryccardo
@KANKUNEN Jenže Čína na rozdíl od nás nezavírá elektrárny, které potřebuje, nehází si pod nohy byrokratické klacky a nemá jako největší prioritu zachránit planetu, ale sami sebe a svůj průmysl, takže vždycky budou daleko před náma. Nemáme šanci je v tomhle EU bordelu nikdy dohnat, i když budou mít stejnou pracovní dobu jako my.
Karel Štolař
Západ naučil Čínu jeho způsobu života a pošetile si myslel že Čína to přijme a bude už jen kupovat jeho zboží a zlaťáky se povalí tak nějak automaticky. Jenže ejhle. Číňan jaksi neřeší jestli si dá kávu v originálním Starbucks nebo bude nosit originál Adidas. A co je dnes vlastně originál? Německé značky podbízející se designem východu, ovšem s kvalitou Italského vozu z přelomu tisíciletí... To nemohlo dopadnout jinak.
psel
@Renoo kdyby šlo jen o peníze do vzdělání a škol tak by to bylo jednoduché.
Ono taky sehnat studenta tady co se chce učit matematiku, fyziku je velký problém, zato na vysokou školu pro influencery se stojí fronty.
A ta Čína cpe prostě peníze všude protože, ví že si vše bude muset vyrábět a vyvíjet sama když skočí na Taiwan. Penize a granty na vývoj produktů a výrobních linek, subvence cen komerčních pozemků, daňové pobídky nebo směšné pronájmy průmyslových areálů. Ani tu fabriku v Maďarsku BYD bez subvencí z Číny nepostaví.
Ono taky sehnat studenta tady co se chce učit matematiku, fyziku je velký problém, zato na vysokou školu pro influencery se stojí fronty.
A ta Čína cpe prostě peníze všude protože, ví že si vše bude muset vyrábět a vyvíjet sama když skočí na Taiwan. Penize a granty na vývoj produktů a výrobních linek, subvence cen komerčních pozemků, daňové pobídky nebo směšné pronájmy průmyslových areálů. Ani tu fabriku v Maďarsku BYD bez subvencí z Číny nepostaví.
psel
@PowerHouse VW se neučí vyrábět, nevím kde jsi tohle sebral.
Oni je potřebují kvůli software v autech.
Rivian kvůli zónám a SDV a YKSPENG kvůli čínským specialitám.
Výrobu má většina Číňanů ve více nevytížených fabrikách než je má VW, protože mají v powerpointech zázračné růsty. A staví další fabriky.
Odboráři kritizují lakovnu, do zbytku se investuje fest viz nová hala montáže nových baterek.
Oni je potřebují kvůli software v autech.
Rivian kvůli zónám a SDV a YKSPENG kvůli čínským specialitám.
Výrobu má většina Číňanů ve více nevytížených fabrikách než je má VW, protože mají v powerpointech zázračné růsty. A staví další fabriky.
Odboráři kritizují lakovnu, do zbytku se investuje fest viz nová hala montáže nových baterek.
ryccardo
@PowerHouse Nevím jestli si byl někdy na výrobní lince. Já byl ve VW, Škodovce a Seatu a žádný zastaralý neproduktivní linky jsem tam neviděl.
KANKUNEN
@PowerHouse Kde bereš to srovnání, že Asie vyrábí moderně a my zastarale? Vidím spíše problém v tom obrovském baráku vedle výrobní haly a v ní třeba kancl Útvar pro potírání korupce a další a další bláznoviny, které stojí víc než jsou přínosem.
Renoo
Abych úplně nekřivdil automobilkám, tak Čína zajišťje systémovou podporu pro automobilky od financí až po dodávání mozků pro vývoj. U nás nic takového není. Navíc nemohou za to, že školy generují "studenty" s odborností na eko-bio-gender. Čínské vysoké školy produkují o řád víc odborných článků a s dost vysokým IF technologického zaměření. No a pak tu máme platy, odborářské tlusťochy, jistoty,... a korunují to energie.
KANKUNEN
Čína prostě posledních 20 let sprintovala, ale ani Číňan nebude věčně pracovat 9-9-6. Přesně takto pracovali po revoluci živnostníci, teď už nikdo nechce pracovat déle než 8 hodin. No ještě k tomu BMW, je vidět, že jejich patvary neberou ani Číňáky.
Barry Lyndon
A to po té, co čínskému mileniálovi přizpůsobili design i ergonomii, s tím, že evropský (v průměru o 25 let starší) zákazník (jezdící i o 120 km/h rychleji než Číňan, kdy jede) se s tím nějak popere.😊
Man Ký
@Jaromír Ticháček uklidňujte se, uklidňujte. a pak si zajeďte na Floridu, do Monaca, do Tchajwanu /kde připlácí opravdu velké peníze za to, aby v takových autech mohli jezdit a nevadí jim t👋 a uvidíte, že snobismus je pořád v módě.
rohYpnol
Číňan bude kupovat čínské auto stejně jako Čech české, Němec německé a Francouz francouzské, pokud bude mít možnost a racionálnost volby. Nevím kdo a proč se pořád diví tomuto základnímu principu.
Man Ký
@Frfla jj BMW už krachuje a Mercedes je nad propastí😊 Porsche už je v insolvenci😊
Frfla
...jednoduse, je to predrazene. Sami si soudruzi uz umi vyrobit pretechnizovane auto a jejich marketing to umi prodat, tak proc by kupovali BMW / MB / Porsche a davali praci (rozumej marze, pac pulka soucastek je take z Ciny) Evropanum. Bud tyto tzv. premiove znacky zlevni a to markantne, nebo pujdou do kytek.
Man Ký
@rohYpnol cos to zas vypotil? Škodovka je drahá, kupují to akorát fleety a pak to koupí jeté ti praví "vlastenci", protože jinak by je ani nenapadlo takové prachy vypláznout. Kupuje se Hyundai, Kia, Dacia.
psel
@ryccardo no nevím jak jsi dospěl k tomu že v Číně nejsou byrokratické klacky 😄. Je jich tam spousta jen s rudou knížkou je snadno zvládneš.
Jo Čína taky vyhazuje miliardy na výzkum, vývoj a výrobu elektroniky každý den, zatímco my se tu každý den bavíme o tom, jestli BEV a obnovitelná energetika smysl vůbec má a nebo ne. Ano, bordel tu máme velký v hlavách, protože ho mít můžeme. V Číně si takový luxus nikdo dovolit nemůže. Pokud ho má, příští den si v nějakém lágru své myšlenky může srovnat. Času na to bude mít dost.
A promiň průmysl se mění. Musí, protože se naše požadavky mění. Jedna část končí a druhá začíná. Je to normální proces. Co dělají dnes lidi, co dřív byli průvodčí v pražské MHD, vyráběli telefony s otočným číselníkem, psací stroje, kopíráky, pauzáky, kreslící prkna, logaritmická pravítka, topné koule, ruční sytiče, olovnaté benzíny, telegrafy, faxy, filmy, telefonní budky, pionýrské šátky, busty Lenina a co já vím co ještě. Takže vyrábím lí něco co do budoucna nebude potřeba musím si najít něco jiného co potřeba bude.
Elektrárny se zavírají všude, v našem prostředí bych jako ideální viděl solary, větrníky a přes zimu kogenerace. Tepláren máme taky dost, ale předpokládám, že tam už kogenerace mnohde je. Kde není tak brzy bude.
Jo Čína taky vyhazuje miliardy na výzkum, vývoj a výrobu elektroniky každý den, zatímco my se tu každý den bavíme o tom, jestli BEV a obnovitelná energetika smysl vůbec má a nebo ne. Ano, bordel tu máme velký v hlavách, protože ho mít můžeme. V Číně si takový luxus nikdo dovolit nemůže. Pokud ho má, příští den si v nějakém lágru své myšlenky může srovnat. Času na to bude mít dost.
A promiň průmysl se mění. Musí, protože se naše požadavky mění. Jedna část končí a druhá začíná. Je to normální proces. Co dělají dnes lidi, co dřív byli průvodčí v pražské MHD, vyráběli telefony s otočným číselníkem, psací stroje, kopíráky, pauzáky, kreslící prkna, logaritmická pravítka, topné koule, ruční sytiče, olovnaté benzíny, telegrafy, faxy, filmy, telefonní budky, pionýrské šátky, busty Lenina a co já vím co ještě. Takže vyrábím lí něco co do budoucna nebude potřeba musím si najít něco jiného co potřeba bude.
Elektrárny se zavírají všude, v našem prostředí bych jako ideální viděl solary, větrníky a přes zimu kogenerace. Tepláren máme taky dost, ale předpokládám, že tam už kogenerace mnohde je. Kde není tak brzy bude.
Jaromír Ticháček
@Barry Lyndon
Mám neblahý pocit, že stále máte před očima Čínu z osmdesátých let. Snad ještě z devadesátých. A ještě ne skutečnou Čínu, ale to, co se že setrvačnosti tradovalo. A traduje dodnes.
To co navrhujete by mohlo fungovat před třiceti lety. Dnes? Čínský mileniál si v klidu koupí auto, které se nějakému Porsche vyrovná, ba bude lepší. A nějaká prestiž drahocenné německé značky už ho naprosto nezajímá. To je dobré pro stárnoucí chlápky někde v horoucich peklech jménem Evropa a severní Amerika. A nemá to ani nic společného s politickou situací, která by nepřála ukázat bohatství. Ta tam vlastně nikdy nebyla. I za velkého kormidelníka Maa bylo předvádění bohatství otázkou prestiže. Jen se přesunulo do jiných oblastí majetku. Prostě už o nás a naše zboží nemají zájem. Snad ještě nějaké speciality, jako Bugatti. Ale i to patří na západ a střední východ.
Šmarjá, před čtrnácti dny se vrátil kamarád z nějaké vědecké konference o kvantové fyzice, která se odehrávala na univerzitě v nějakých jihočínskych Pardubicích, nebo Jihlavě, nebo nějaké tamní variantě Českého Brodu. Nad otázkami mávl rukou. Nám neujel vlak. My jsme si nevšimli, že existuje pravidelné spojení nějakou lokálkou k Jupiteru, kde se přesedá na pořádný rychlík ke hvězdám.
Proč by je zajímalo nějaké Porsche. Předražený šunt pro stárnoucí chlápky odněkud od Paříže, nebo jak se to městečko v Polsku, nebo Švédsku (když už si někdo z nich všimne toho, že ten poloostrov jménem Evropa je složen ze skoro padesáti států).
Mám neblahý pocit, že stále máte před očima Čínu z osmdesátých let. Snad ještě z devadesátých. A ještě ne skutečnou Čínu, ale to, co se že setrvačnosti tradovalo. A traduje dodnes.
To co navrhujete by mohlo fungovat před třiceti lety. Dnes? Čínský mileniál si v klidu koupí auto, které se nějakému Porsche vyrovná, ba bude lepší. A nějaká prestiž drahocenné německé značky už ho naprosto nezajímá. To je dobré pro stárnoucí chlápky někde v horoucich peklech jménem Evropa a severní Amerika. A nemá to ani nic společného s politickou situací, která by nepřála ukázat bohatství. Ta tam vlastně nikdy nebyla. I za velkého kormidelníka Maa bylo předvádění bohatství otázkou prestiže. Jen se přesunulo do jiných oblastí majetku. Prostě už o nás a naše zboží nemají zájem. Snad ještě nějaké speciality, jako Bugatti. Ale i to patří na západ a střední východ.
Šmarjá, před čtrnácti dny se vrátil kamarád z nějaké vědecké konference o kvantové fyzice, která se odehrávala na univerzitě v nějakých jihočínskych Pardubicích, nebo Jihlavě, nebo nějaké tamní variantě Českého Brodu. Nad otázkami mávl rukou. Nám neujel vlak. My jsme si nevšimli, že existuje pravidelné spojení nějakou lokálkou k Jupiteru, kde se přesedá na pořádný rychlík ke hvězdám.
Proč by je zajímalo nějaké Porsche. Předražený šunt pro stárnoucí chlápky odněkud od Paříže, nebo jak se to městečko v Polsku, nebo Švédsku (když už si někdo z nich všimne toho, že ten poloostrov jménem Evropa je složen ze skoro padesáti států).
Pepa_007
@ryccardo power horse to bere tak, že nejvíc lidí zaměstnává kantýna a na výrobní lince je akorát údržbář v počtu 2ks a zbytek roboty.
mariov8
@Barry Lyndon Já se bojím, že na tom kus pravdy je. Naučili jsme je to dělat pořádně (a ochotně i na místě), přizpůsobili jejich vkusu dizajnově i funkčně potřebám naše produkty. Ale ty si již nyní vyrobí i sami! Fajnšmekři v ázii by raději ty původní navržené pro Evropany. Ale ty už se nedělají, už se dělá univerzální mix a ten už je pro Evropana moc cvrnklý asijským vkusem a pro náročného číňana už nezajímavý i pro chudého stále drahý.
Produktivita daná i přeregulovaností Evropského průmyslu je bez debat. Ten již ani nemůže reagovat tak hbitě jako kdysi, že nedaleko létají na civilisty rakety a američan zeslal cla na celý svět, pak se vyspal a už jen na čínu ale 2x tak velká. Když dnes na autě už ani není nejdražší vývoj na čistém listu papíru, ale ty homologace/papíry aby se to tu dalo registrovat. O socialismu v takovém německu se nedá ani bavit, ale tady určitě je pár lidí co s Německem pracují a ostatním to nemá cenu vysvětlovat. Není to tak dávno, co to byl motor pokroku a průmyslu v celé Evropě. On asi stále je, ale některé válce nepálí, nebo vinutí jsou ve zkratu, podle toho jestli sedíte v automobilu nebo v elektromobilu...
Produktivita daná i přeregulovaností Evropského průmyslu je bez debat. Ten již ani nemůže reagovat tak hbitě jako kdysi, že nedaleko létají na civilisty rakety a američan zeslal cla na celý svět, pak se vyspal a už jen na čínu ale 2x tak velká. Když dnes na autě už ani není nejdražší vývoj na čistém listu papíru, ale ty homologace/papíry aby se to tu dalo registrovat. O socialismu v takovém německu se nedá ani bavit, ale tady určitě je pár lidí co s Německem pracují a ostatním to nemá cenu vysvětlovat. Není to tak dávno, co to byl motor pokroku a průmyslu v celé Evropě. On asi stále je, ale některé válce nepálí, nebo vinutí jsou ve zkratu, podle toho jestli sedíte v automobilu nebo v elektromobilu...
Renoo
V Číně propad jak blázen, Čína jim ukrajuje trh i na domácí půdě. No hlavně, že mají konečně vymluvu na zlýho Trumpa. Je blbý říct, že Čína dováží levnější auťáky a stejné nebo skoro stejné kvality. Sice pro některé automobilky je trh v US marginální a v případě všech menší jak v Číně, ale snad se voličů nebude nikdo v EU na takové věci ptát 😄
Německá auta se dělají na zastaralých linkách.
Zastaralé linky jsoou neproduktivní a s kvalitou v háji. Prostě jsou staré.
Je to stejné, jako když nebudete dělat čipy s přesností 3nm, ale s přesností 30nm.
Jak je možné, že se VW musí učit u Rivianu a Xpengu, ... .?
Ty staré výrobní modely již neplatí.
Odbory ve Škodárně kritizují VW, že jim nepostaví zastaralou linku.