Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Cla na čínské elektromobily se možná opět sníží. EU místo toho chce zavést minimální cenu

105 komentářů

psel
@rohYpnol jenže u tebe nejde o kritiku.
U tebe jde o hate speech nonplusultra, o nadávání, osočování, zvracení nad demokraticky zvoleným vedením a alergií nad profesí gynekoložky.
A to vše děláš ve svém zaměstnání úředníka, kdy bys měl pracovat pro blaho všech obyvatel ČR, protože jsi za to placen z rozpočtu. Tim všech myslím i těch co s tebou nesouhlasí a že jich je tu dost.
Zatím ten čas trávíš otravováním každé diskuze kde se jen mihne BEV svou nechutnou agitkou.
A jedna faktická, nikomu nikdo v EU neubližuje to jen ty se cítíš ublíženě protože většina nesdílí tvé pochybné názory. A to je dost rozdíl.
psel
@Rosta Jež jsi čínský bot z deep seku nebo jsi zahraničním ekspertem komunistů nebo jak jsi na tohle přišel že čínský stát něco nedotuje penězi ale efektivním státem, sociální politikou a levnou energií?
Víš o tom jaká je sociální politika čínského státu? Víš jak a v čem je čínský stát efektivní?
Fabriky jsou efektivní protože tam v nich dělníci bydlí, pracují v režimu 996 a čínský stát subvencuje všechno. Dneska dostaneš dotaci na koupi trouby nebo ledničky či jakékoliv elektroniky aby vůbec nějaký nárůst HDP měli. O vývoji klíčových technologií a následné výrobě se ani nebavím. A bez eksportu do USA ta ekonomika na tom bude jen hůř.
Navíc jsou Číňani mistři v nadvýrobě co umí prodávat pod svou výrobní cenou a likvidují se tak navzájem. Takže rozsah katastrof se ukáže až za nějakou dobu.
Takže pokud chceš bydlet ve fabrice, pracovat 996 za čínské mzdy a mít tak laciné auto na trhu, které si nebudeš stejně moct koupit tak se tomu nebránit dává smysl.
A na finálním výrobku je vždy vyšší přidaná hodnota než na komponentech, které navíc vyrábí obvykle víc dodavatelů kteří spolu o velké zakázky patřičně bojují což snižuje jejich cenu. Takže komponenty z Číny nejsou tak problematické jako finální produkt.
psel
@rohYpnol zase lekce ekonomiky pro úředníky ?
Enyaq je finální výrobek a jeho cenu doporučuje výrobce v ceníku. Článek v jeho baterce může být od CATL nebo LG takže marže na zhruba 200 článcích bude menší než na celém voze protože je jejich cena zlomkem ceny celého vozu.
Pokud subvence pro CATL snižují cenu tohoto komponentu, může na tom mít Škoda větší zisk. Pro LG je pak subvence pro CATL stejným problémem jako pro Škodu čínští výrobci aut, protože pro LG je ten článek jejich finálním výrobkem. A subvence pro CATL snižuje čínskému výrobci jejich náklady.
psel
@rohYpnol hlavně se nedohadujte komu to hodíte, to by se náhodou ta banda zoufalců mohla dostat i do sněmovny 😄
psel
@rohYpnol a ono se dá z toho pochopit jen ta nenávist nic jiného víš?
Pokud něčemu co jsem napsal nerozumíš tak se zeptej. Pokud to bude slušně napsáno tak i odpovím.
psel
@rohYpnol nech zase tu agitku jo?
Jak může EU podporovat evropský průmysl pokutami na čínské výrobce je teda mistrovská konstrukce z tvé vlastní mozkovny?
psel
@rohYpnol takže když dochází argumenty přichází nepochopený rohYpnol. Víc tam toho nemáš?
psel
@rohYpnol LOL
Tak mi napiš seznam diskuzí na auto CZ ve kterých jsi se neotřel o gynekoložku, Eurohujery, GD, ESG, progresivisty, zelenorudá hovada, ideologii EU, Fialu, současnou vládu, stěžuješ si na platy úředníků a mě označuješ za žebráka. A našel bych toho víc.
Ty příspěvky co ti sem hází Don jsou už pár let zpátky ale tak strašný jako to co předvádíš teď nejsou.

EDIT: žebráka beru z5, překoukl jsem se
psel
@rohYpnol jen osočuješ a nediskutuješ. Vysvětli to.
psel
@Th0r ano tvůj příspěvek má zoufalou úroveň. Nenávist vůči EU jejíž jsme součástí je skutečně něco co nás všechny posouvá dál.
psel
@rohYpnol nenapsal. Jen si napsal že Čína a USA ví. A pak ty svoje zvratky.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Tak ono je těžké pochopit náhodný generátor slov.
Pokud někdo něco nechápe, je povětšinou problém v autorovi, ze se neumi vyjádřit. Jeho problem by to byl, když bys to napsal 3x jinak a stále by to nechápal. Ale tohle funguje jen u inteligentního člověka, ze je schopen popsat své myšlenky 3x jinak. U toho méně inteligentního se stává to, ze osocuje ostatní.
psel
@Modrý blesk Eu to chce do roku 2035 a nižší ceny BEV přicházejí už dnes, tak nějak nevím kde je problém. A VW se taky posouvá níže, nejprve ID2 a pak ID1.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
@Rosta Jež tak ty jsi mimozemšťan anebo placený troll ... tolik lží a polopravd. Anebo se u psaní držíš za ruku s komunistkou ..... ?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Kde já jsem to viděl? Tento styl cenotvorby. Aaaaaa za minulého režimu to prý bylo. Cenu zboží určoval stát.
Socialismus s komunismem se vrací?
ryccardo
@Pepa_007 EU je bohuzel pozadu za zememi puvodniho vychodniho bloku. Co my zkouseli v 70-80 tych letech a vime ze to nefunguje, zkousi zaostaly Zapad az nyni. My jsme jeho soucasti a bohuzel si tu negativni zkusenost a zjisteni ze to neni spravna cesta, musime zazit znova. Co se da delat.
Krum Páč
Zbytečně ztrácíš čas s trollí farmou. @psel
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jediný rozdíl. Jak Čína, tak USA velmi dobře vědí co dělají a proč to dělají.
EU řízená gynekology, politology, progresivisty, tetušemi popírajícími historii a fakta a dalšími progresivistickými zelenorudými hovady, absolutně netuší co dělá a proč to dělá. Podporovat průmysl pokutami, to vymysli jedině EU.
psel
@rohYpnol už toho nech.
Já jsem rád když mi tu soused v první pěkný den v roce začne pálit a čmoudit ze zahrady. To je takový problém to odvézt 50m do kontejneru za rohem?
A co se týče emisí tak nevím co je na topení dřevem z hlediska emisí tak zdravého, teda kromě toho že snad nevozíme dřevo z Brazílie abychom ho tady spálili. Nevím proč by pro spalování čehokoliv měly být výjimky a to že to technicky řešit lze je jasné, jen to něco stojí.
Ještě před pár lety v zimě se nedalo u nás na vesnici v zimě dýchat, v autě jsem se nadechl, abych bez nádechu přešel domu. Otevřít okno se nedalo. Jsem za zlepšení ovzduší v zimě a to bez dodržování limitů u všech typů spalování nejde.
psel
@Tycoon hele já bych vyčkal co z toho bude, je to vše zatim vágní a nikdo nic nepodepsal.
Minimální ceny EU nasadila kdysi na soláry a stejně to nic nezachránilo na solárním průmyslu v Evropě protože to bylo pro Číňany jednoduché obejít. Když koukám na ceny panelů tak není o co stát. I ty Číňani na nich tratí.
Kdyby se to samé stalo s auty tak by to byl rozhodně větší problém protože v tomhle je zaměstnáno daleko víc lidí a už ten přechod na BEV bude spoustu lidí místa stát.
Tak snad to ten Šefčovič nějak rozumně dohodne, Slovensko je na automotive závislé taky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
Kritika vůči EU je přirozenou reakcí myslícího inteligentního člověka v EU na politiku a ideologii EU.
Režim, který ubližuje občanům vlastní země, milují snad jen v Rusku, Bělorusku a KLDR.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
Krása jak si sám protiřečíš a ani netušíš co píšeš...
Tak na finálním produktu je větší přidaná hodnota nebo je tam větší subvence a větší ztráta z prodeje pod výrobní cenou? Tak si to laskavě rozmysli 🤣🤣🤣
ryccardo
@Rosta Jež ano je to tak, ale ted mi rekni jak chceme v EU konkurovat levnou energii, kdyz ji EU emisnima povolenkama schvalne zdrazuje? Zdrazuje umele i vyrobena auta. Automobilky nuti investovat do technologii, do kterych by samy treba tolik penez neutapely atd. A stejne tak zavirani levnych a stabilnich zdroju energie snizujici nabidku pri rostouci poptavce? K tomu priserna byrokracie. Z toho proste neni cesty ven.
Freddka
@Pepa_007 Presne tak !!!

Stat za vas rozhodne jaka auta s jakym motorem a s jakou vybavou a za jakou minimalni cenu se smi prodavat. Takhle to tam v tom Bruselu vidi a to zjevne neni vtip !!!
Rosta Jež
Takže chceme levné baterie a komponenty, které se tam už ve velkém vyrábějí, ale nechceme tu levná čínské auta, abychom ochránili domácí automobily, protože je Čína dotuje. Ale ona je zdaleka tolik nedotuje penězi, ale levnou energií, efektivním státem a sociální politikou. A jakkoliv bych tam nežil ani za nic, tak postavit se čelem k této realitě, díky které Čína už na domácím trhu prodejně ovládla mainstream a už válcuje i DE prémii, by možná nebylo úplně od věci. Toto ale bude pravidlo ad absurdum. Asi budou noví úředníci lepící v přístavu minimální cenovky na jednotlivé modely 😁. Roky se tradiční automobilky smály Číňanům, že jenom kopírují a jejich auta smrdí lepidlem. Teď, jak vidno, už se nesmějí.
traveldrive
@rohYpnol
"A každá tahle volba je lepší než 5k" - typická myšlienka zúfalca. Je kvapku blbé vedieť iba čo nechceš, namiesto toho čo chceš.
Hendly
Tezky zivot trolla tady cely krasny den psat nesmysle.
A pritom jde jen o navrh jak se branit cinskym dumpingovym cenam.
psel
@rohYpnol tento článek se baví o tom, jak čínským firmám znemožnit prodávat auta subvencovaná čínskou vládou na evropském trhu. Máme cla a teď se řeší nějaké minimální ceny o kterých nikdo nic neví.
Jestli jsi myslel pokutování Evropských firem EU, tak to tam příště napiš. Možná pak nebudeš muset zvracet.
Tycoon
EU chce zavádět minimální ceny aut?

Co takhle pevné ceny? Kvóty na dovoz zahraničních aut? Čekací pořadníky? Zavedení vyšších volných cen pro ty, co nechtějí čekat v pořadníku? Několikadenní fronty se spacáky před dealerstvím?

Necinkalo se v roce 1989 klíčema, abychom tohle už nikdy nezažili? Zdá se, že bude potřeba klíče znovu vytáhnout.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@rohYpnol

No, takže v tvém příspěvku nebyla jediná pravda. Vic nemá smysl komentovat.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@rohYpnol Volby jsou za pár měsíců. Prostě to nehodit těm co za to můžou, šesti-koalici.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

No, kdyby jsi uměl aspoň číst a aspoň trochu myslet tak bys třeba pochopil co jsem napsal.
Th0r
EU je uz tak zoufala, ze nevi do jakyho vejfuku zalezt driv 🤭
traveldrive
@rohYpnol Zdá sa, že máš hlavu pekne vysoko v oblakoch. Kto ti toto všetko sľúbi a splní? Vráť sa na zem. Pád z veľkej výšky býva bolestivý.
traveldrive
@psel Ty máš pocit, že EU robí všetko správne?
psel
@Tycoon já se přiznám že jsem byl offline, už jsem to napravil 😄.
psel
@rohYpnol jestli je pro tebe vymytý mozek to že chci dýchat čistý vzduch, tak nechci vidět co máš v mozku ty. Možná ho máš jen zanesený emisemi.
Že největší problém celé EU je to že nevíš co s větvemi nad 50mm je fakt směšný. Já je nařežu nechám vyschnout a pak si na nich něco upeču. A to jsou jediné emise, které čas od času v létě generuji.
Jo a štepkovač mám taky, jen nemám takový sad jako ty abych v něm něco štěpkoval dva týdny.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon
EU už zjevně zcela zešílela a vůbec nevi kudy kam.
Jestli se západ do 2 let neprobere tak EU skončí rozpadnutím. A pak si sem Rus přijede po dálnici a vystoupí na červeném koberci...

Říká se, že Rusko vnitřní problémy řeší hledáním vnějších hrozeb a nepřátel. Bohužel EU je v tomto stejná, ne-li ještě horší... Za všechny problémy EU může Rusko a válka na Ukrajině, nyní i Trump a USA... Přitom tím největším problémem EU je právě EU.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Neboj, když vynecháš 5k tak z toho zbytku není příliš velký výběr. A každá tahle volba je lepší než 5k.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
Kde jsem tě označil za žebrák?!?
Jo, stěžují si na platy obecně státních zaměstnanců. A víš proč? Protože na rozdíl od IQ tykve chápu, že ten člověk pracuje pro mě!!! Takže jestli mám přijít na úřad a dostat kvalitní službu, tak asi není možné aby ten člověk byl mizerně ohodnocen!!!

Jestli mé dítě má učit slušný učitel, tak prostě není možné aby bral to co bere!!

Mimochodem, ženské co dělají na sociálce, by měli dostat státní vyznamenání, protože vyplácet dávky nemakačenkům, které jsou výrazně vyšší než jejich plat, to je na metál.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Zameť si před vlastním prahem a přečti svoje zvratky.

"Jak může EU podporovat evropský průmysl pokutami na ČÍNSKÉ výrobce"

NIC Z TOHO JSEM NENAPSAL.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
Reaguješ úplně mimo to, co jsem napsal. Zbytečně plácáš slova, aniž by jsi pochopil na co vlastně reaguješ. Pro tebe typické.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
Přečti si co jsem napsal. Ty aspoň tak 3x opakovaně.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@ryccardo bránit se? Dá se dělat mnoho věcí. Volby jsou za pár měsíců. Prostě to nehodit šesti-koalici. 😉 👍🏻
ryccardo
@Freddka klasicky socialismus
traveldrive
@Petr 1978 A hlavne nás chcú vycicať, prečo na nás nezarobiť, keď sme im to ponúkli.
traveldrive
@psel
1. Menej energie môže znamenať lepšie ekologické parametre, ale tiež nemusí. Ak porovnávaš 2,5-tonový EV a 2,5-tonový spaľovák, pravdepodobne to vyjde lepšie pre EV. Pokiaľ rovnaký EV porovnáš s malým benzínom do mesta (môžeš, keďže často slúžia tomu istému účelu), tam už by som to tak jednoznačne nevidel. Za nejaké roky tiež nebude zanedbateľná likvidácia vozidiel po životnosti, tam je miera recyklácie a tým pádom aj otázka ekológie ešte otvorená.
2. Nie je to len inflácia. Vzhľadom na proklamovaný pokles cien batérií sú dnes EV drahšie, ako by mohli byť. Nie je to len inflácia, "pomohol" aj covid, Ukrajina a ďalšie veci, v závislosti na politike EÚ.
3. Nezávislosť na fosílnych palivách znamená vyššiu závislosť na elektrine a elektrickej sieti. Tiež treba počítať s nižším dojazdom a výrazne dlhšími prestojmi na nabíjačkách, čiže ďalšie závislosti, s ktorými musíš počítať. Výpadok elektriny, nedostatok nabíjačiek, nefunkčnosť nabíjačiek, často nutnosť plánovania cesty. Benzínka je skoro na každom rohu a nefunkčnosť stojana je na rozdiel od nefunkčnej nabíjačky veľmi zriedkavá záležitosť.
4. Napísal si to aj sám. Nabíjanie na parkoviskách okolo panelákov prakticky neexistuje. Nabíjanie v domoch je dostupnejšie, ale tiež nie bez problému. Mnohí potrebujú silnejšie istenie, zavádzajú čerpanie nočného prúdu, riešia miestne trafáky, ktoré slúžia už desaťročia a zrazu celkom nestíhajú.
5. Osobná individuálna doprava mala byť tým posledným želiezkom v ohni, ktorý sa mal riešiť. Existujú podstatne väčšie a vážnejšie problémy ako výfukové plyny z osobných áut. Lenže obyčajný koncový užívateľ je nejlepšou husou na šklbanie, pretože stačí len prikázať a nariadiť, a on platí a peniažky tečú. Nejde o ekológiu, ale predovšetkým o biznis a ovládanie. Že to bolí najmenej, je blbosť. Naopak, bolí to až príliš, o to viac, že cepovanie ľudí týmto spôsobom vraj kvôli emisiám je holý nezmysel.
Man Ký
@psel rozumné příspěvky, přidal bych, že jsme vloni od EU dostali o 85 ml víc, než jsme odvedli
stačilo by to vrátit zpátky, každá zásilka proclít, všude ukazovat pasy, nemožnost se dovolat spravedlnosti nad rámec českého soudnictví /Štrasburk už mnohokrát shodil to, co u nás rozhodnul nejvyšší soud, naprosto absurdně/ a potom by si tihle dmnti uvědomili, oč přišli...
ta mentalita je ne nepodobná cigánské, dokonale znát svoje práva a zcela ignorovat svoje povinnosti😊
Petr 1978
A co z toho máme, do budoucnosti, když se sem ta "komunistická Čina" tak tlačí? Proč ona, ta samá Čina nastavuje pravidla dovozu, resp výroby u nich a my si před nima klekáme a vítáme. Jsme normální?? Ti se sem netlačí z dobročinosti, aby byla levná auta, ale aby sebrali trh a práci!!!
traveldrive
@traveldrive
Nie, automaticky to zmysel nedáva. Svet nie je čiernobiely.
1. Podstatne menej energie neznamená lepšiu ekológiu
2. Podstatne menej energie neznamená lacnejšiu dopravu
3. Tlak na znižovanie závislosti na fosílnych palivách zvyšuje iné závislosti
4. Tlak na znižovanie závislosti na fosílnych palivách vytvára viac problémov ako rieši
5. Vylúčenie fosílnych palív z individuálnej osobnej dopravy EÚ nerieši vôbec nič
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive
Já vím naprosto přesně co chci. Chci zachránit EU a západní kulturu před rozpadem. Chci sebereflexi EU a její reformu, rušení byrokracie, omezování dotací, důraz na volný trh, konkurenční prostředí. Chci, aby na prvním místě EU byl občan EU. Chci, aby EU řešila jen základni otázky. Chci, aby EU nezasahovala do národních politik. Zkrátka MEGA, zkrátka EU která respektuje národní zájmy, národní odlišnosti, národní kultury. EU, která je nesvázaným debyrokratizivaným bezpečným prostředím pro volný pohyb zboží, služeb, lidí. EU, která chrání toto prostředí před migranty, odmítá a netoleruje cizí kultury a jejich vměšování do EU.
Hendly
@Tycoon
Jasne, zmrzl jsem, benzin je za 100, rusko nas spalilo atomovkou, banany jsou narizenim EU ohnute a tisice dalsich nesmyslu.
Vse siri trollove jako ty. Nic se nestava tealitou ale troll armada jede neustale dal.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
No, sám sis naběhl na vidle.
ČR do EU vstoupila 2004. Tzn. 14 let jsme tady zlepšovali podmínky a životní prostředí aniž by k tomu bylo zapotřebí jedno jediné nařízení, zákaz, příkaz, dotace, subvence z EU.

EU za posledních cca 10 let nevyřešila, nezlepšila prakticky vůbec nic. A ano, upřesňuji že tou EU o které hovořím a o které se bavím je současná EU pod vedením gynekoložky.
traveldrive
@psel Hlavným problémom je, že je to absolútny nezmysel a že ho EÚ za každú cenu chce.
psel
@Tycoon tak nevím co je odtržené od reality v byrokraticko regulačním vesmíru EU, na tohle nejde reagovat. Musíš být konkrétní. Stačí top 3 😄 dle Tycoona.
A který z vnějších nepřátel je dle tebe pěstován EU aby na něj bylo možné naše problémy svádět?
Myslíš Putina? Xi? Trumpa? Kim? Klima?
psel
@Tycoon to za mě jsou taky cla lepší řešení, ale diskutujeme tu prase co běhá po lese, takže bych vyčkal na to co domluví a pak to řešil. Jen doufám, že se poučí z těch solárů a že to ve finále bude kompromis který bude pro obě strany přínosem a ne jen pro Čínu.
psel
@rohYpnol když něco nenapíšeš tak si musím domyslet. Přeprogramuj si ten generátor náhodných slov aby dával kompletní informace.
Už generátoru slov dochází kombinace slov urážejících ostatní diskutující co?
psel
@Rosta Jež taky máme daleko větší platy a tudíž i sociální výdaje. Navíc se staráme jako společnost lépe o slabší, zkus se podívat kolik dává čínský stát na nejen mentálně postižené a zjistíš že nic.
Myslím si že jde o to v čem chceme konkurovat. Chceme konkurovat v produktech s vysokou přidanou hodnotnou, protože na ty s nízkou máme příliš vysoké mzdy. Pokud je někdo schopen vyrobit a dodat solární panel za 40€ do Evropy a globalizace bude nadále fungovat tak to nemá smysl duplikovat v Evropě. Když navíc vidíme, že na tom nevydělají ani ty Číňani.
Co se týče cen energií tak jde vždy o to kolik spotřebovaných energií máš ve výsledném produktu a věřím tomu že všichni s vysokým podílem už dávno plánuji jak tu spotřebu snížit popřípadě jak si energii vyrobit sám.
A ten Hongkong si ze seznamu škrtni taky, to je dnes už bohužel jen Čína s podstatně dražším bydlením. Tim se inspirovat nechceš.
Japonsko se stagnující ekonomikou mi nepřipadá být to pravé ořechové taky.
psel
@Rosta Jež tak to jsem fakt rád, protože ty tři argumenty vedle sebe jsou fakt moc.
V Koreji taky není vše zlato co se třpytí, z poslední doby třeba akce prezidenta.
Ekonomika co stojí na technologickém pokroku je následovaní hodná. Je tam mnoho technologických velkých firem, které jsou páteří jejich průmyslu a to je táhne dopředu.
Co se týče srovnání mezi námi (EU) a Koreou tak nám se od invaze na Ruska na Ukrajinu změnilo tolik, že bude nějakou dobu trvat než se vše srovná a navíc se musíme starat víc o naši bezpečnost. V tom má Korea svého severního souseda a od dob Korejské války měla dost času si tohle vše vybudovat. My jsme si tu říkali že po studené válce nastává dlouhodobý mír a že investice do obranyschopnosti jsou vyhozené peníze když jsme v NATO. A teď tohle všechno na nás přišlo najednou včetně zjištění že oranžový král nás o pocit bezpečí připravil během pár měsíců. A to se nebavím o jeho každodenním losování cel. Těch změn je moc a musíme se jim nějak přizpůsobit a to bude chvíli trvat.
V čem ti ta korejská ekonomika připadá být o tolik lepší než ta evropská? 80% výsledku ekonomiky je z čebolů vzniklých kdysi dávno, když v Koreji nebylo nic a ve finále to vedlo k úspěchu celé ekonomiky. Tohle je v rozvinuté ekonomice neaplikovatelné.
Hendly
@Tycoon
Co vsechno uz melo byt a neni a vzdy tady ty a ostatni rvou o zle EU a pak se ukaze, ze skutecnost byla uplne jina.
A ty stejne znova a znova jedes stale stejne.
Hendly
@Tycoon
Tak vidis. Tebe nezajima jak to je. Nezajímá te debata.
Zajimaji te palce.

Cely den tu zas pises nesmysle a pritom jde o zcela logickou snahu ochránit vlastní vyrobce.
Tycoon
@Hendly

Půl hodiny od tvého příspěvku a ještě u něj není 10 lajků? Co dělají ostatní placení elektrotrollové? Neměl bys informovat ústředí, že se flákají?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
Takže vymytý mozek...
Zákazy co nic neřeší a hlavně všem komplikují život. Ale je to tak správně protože tak to má být. Protože ideologie tak rozhodla!

Kdybys aspoň napsal, jo tohle je fakt blbost, to vymysleli kravinu, tak budu vědět že jsi soudný a schopný uvažovat. Ale přesně to co jsi napsal, vždyť máš kontejner 50m ukazuje jen tvůj vymytý mozek.

50m kontejner... jsi směšný, ale nalhávej si dál. Mimochodem do kontejnerů nemůžeš dávat již jen trochu silnější větve!!! Takže co s nimi?!? Takže budeš dny a dny nasekávat a štěpkovat, spotřebuješ a vydáš víc emisí než kdybys to spálil a misto 2h kouře budeš poslouchat dva týdny kravál ze štěpkovače, který navíc někdo musel vyrobit a z něčeho musel vyrobit což byly dalsi emise a suroviny 🤣🤣🤣 a přesně takhle EU "pomáhá"...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Jsi směšný. Ty něco nepochopíš protože nečteš ale domýšlíš si. A místo toho aby ses omluvil jen kopeš kolem sebe jak oprděný děcko.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Zákaz pálení na zahradách... Zákaz klasickych krbů... Jestli to stále nevidíš tak jsi bud zak hloupý, nebo tak zmanipulovaný, není právě ty jsi ten úředník který má na těch zákazech, příkazech, nařízeních zájem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Modrý blesk

Před tím tady opakovaně varují.
Modrý blesk
Když tedy dle představitelů EU máme jezdit v bezemisních vozech, proč na druhou stranu dávají cla na elektroauto z Číny, kde je umí vyrábět dobře a ještě k tomu levně a za stavu, kdy Francouzi a Němci (SEAT je pod VW) si nechají svoje elektroauto také vyrábět v Číně. Vysvětlení se nabízí, že EU chce lidem individuální mobilitu omezovat a nebo EU ani neví, že evropské automobilky si nechávají stále ve větší míře elektroauto vyrábět u soudruhů v ČLR, ale co čekat od gynekoložky nebo historika francouzské literatury v technických a ekonomických znalostech na poli moderních elektroaut....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Co jsem chtěl jsem napsal. Když to nepochopíš, je to tvůj problém. Ne můj.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
Pro jaké úředníky?
Proč zase plácáš prázdnými slovy, aniž by jsi pochopil co jsem napsal??
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Pepa_007
To je základ.
psel
@traveldrive
1. BEV a malý spalovák se spotřebou 4l benzínu bude asi jen hybrid. Za 5.5l pak MHEV nebo nenabitý PHEV. 4l benzinu resp nafty je 40kWh energie. Když ho spálíš v kogenerační jednotce dostaneš teplo a a dostatek elektřiny na to abys ujel stejně daleko. Je lepší v zimě topit kogenerační jednotkou než to teplo vyhodit do vzduchu bez užitku?
2. Jasný
3. Síť je stavěna tak, že máš velké zdroje a energii distribuuješ do plochy. V době distribuované výroby musíš vědět jak výroba a spotřeba v jednotlivých částech sítě probíhá abys mohl regulovat. To je ale technický a řešitelný problém na kterém se pracuje, v Německu mají 4.000.000 solárních elektráren a taky to zvládnou a to zrovna oni za žádný vzor digitalizace neplatí. Nenech se strašit pitomostma jako 12 nových Temelínů…. Navíc já teda žádný problém za dva roky nikde nezaznamenal a doma mám 25A jistič. A ztráty času jsou skutečně jen strašení.
4. Paneláky jasné
5. Všechny emise jsou problém a je potřeba řešit nejdříve ty, které nás tak neomezí. Když si vzpomenu na doby kdy se v hospodách kouřilo a jediné co ti zbylo to všechno doma shodit a vyprat. Dneska je to super. A stejný je to s těmi čmoudy, kolikrát denně před tebou někdo jede kdo při šlápnutí na plyn vypustí oblak čmoudu. Je to normální? Není. A fakt si myslím, že BEV jsou výrobně podstatně jednodušší a tudíž výrobně lacinější. Pro ty co nemají na nové a mohou nabíjet doma je ideální ojetina, pro ty co ojetinu nechtějí stačí počkat až se nová auta s cenou dostanou níž a upřímně už některá laciná auta na trhu jsou, za další dv roky už bude nabídka dostatečně široká a ceny lepší.
Man Ký
@Hendly a nic jiného v tom není. strašně těžké pochopit, nicméně pro EU hatery je to jako voda na mlýn... ano, jsem proti covidových vakcínám, ale když nic neuděláte, budu taky proti😊
psel
@traveldrive
1. Nevím jak jsi na to přišel
2. Ano, protože inflace a s tím spojený nárůst mezd nejen řidičů MHD ale i dopravních prostředků. Podívej se na cenu aut nebo autobusů.
3. Jaké? Pokud nějaké vznikají tak se pracuje na jejich odstranění a nevím o žádných trvalých, teda kromě mědi a hliníku ale bez toho nevyrobíš ani spalovák
4. Jaké problémy vytváří? Neznám RD který nemá 3 fázovou zásuvku. Pro ty v panelácích je potřeba nabíjení řešit jak na parkovišti tak v zaměstnání.
5. Nikdo neříká o tom, že vyřeší vše, ale tu část kde to bolí nejméně. Po osobní přepravě jsou na řadě dodávky a pak kamiony, lodě a až naposled letadla, protože lehké a výkonné a mrazuvzdorné baterky v minus 60ti stupních zatím nemáme.
Tycoon
@psel

Jaderná elektřina je levná, když se započítá vše od stavby, provozu, nutnosti záložních zdrojů a dalších externalit. Viz třeba Francie. Ano, povolovací procesy a další byrokracie to nesmírně prodlužuje a komplikuje.

Ještě jednou opakuju. Emisní povolenky pro lidi zdraží uhlí a zemní plyn. Žádné jiné emise nezdraží. Kdo bude spalovat odpad nebo vlhkou trávu, bude to mít stále zadarmo.
Tycoon
@Tycoon

Čína v roce 2024 zvýšila těžbu na 4,789 miliard tun uhlí, což je celosvětový historický rekord v těžbě uhlí. I přes rekordní těžbu uhlí v Číně chybělo a tak navýšila i dovoz uhlí a to na dalších 543 milionů tun uhlí.

V naší geografické poloze, pokud spočítáme celý životní cyklus včetně stavby, záloh a dalších externalit, je jaderná elektřina levnější než FVE a má i nižší emisní stopu CO2. Můžeš si to najít ve studiích Mezinárodní agentura pro energiy IEA.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

Samozřejmě že to všechno nesplní nikdo. Ale budu volit ty, kteří splní aspoň část, nebo aspoň budou prosazovat věci stejným směrem. Já jen reagoval nadto, že jsi napsal že nevím co chci ale vím pouze to co nechci.
traveldrive
@psel V niečom sa zhodneme, v niečom nie. Energetická sebestačnosť je fajn vec, ale nie iba na úrovni EÚ. Energetická sebestačnosť na úrovni štátu je ešte niečo celkom iného. A rozšíril by som to na sebestačnosť a nezávislosť aj v iných smeroch - toľko, koľko sa len dá. Čím väčšia nezávislosť na iných, tým väčšia ekonomické bezpečnosť a tým menšie riziko, že nás zmeny a udalosti, ktoré ani nemáme možnosť ovplyvniť, stiahnu dolu. To mi na EÚ vadí, že z nás robí vazalov, že nechce, aby sme boli sebestační. Chce všetko regulovať a riadiť, a to potláča identitu jednotlivých členov a ich právo ísť vlastnou cestou. Nemám rád globalizáciu práve z týchto dôvodov a nikdy ju mať rád nebudem.
traveldrive
@traveldrive
Pekne si sa rozpísal.
Voľný obchod je na jednej strane fajn, na druhej strane je menšia kontrola nad pohybom tovaru, zodpovednosť je na pleciach colníkov na vonkajších hraniciach EU, opakované kontroly na každých hraniciach síce mali negatíva, ale z pohľadu bezpečnosti boli veľkým plusom.
Ekologické predpisy - najviac postihujú osobnú dopravu, ktorá je jedným z najmenších znečisťovateľov. Ovzdušie je čistejšie lokálne - globálne je vplyv minimálny. Čo ušetríš a nevypustíš do vody, do pôdy a do vzduchu ty, tak tam aj s prídavkom naládujú iní. O vplyve CO2 ani nehovorím - to je umelo vytvorený strašiak, nie reálna ekologická hrozba.
Čistý vzduch na vesnici - ak chceš ľuďom niečo vziať, musíš im namiesto toho niečo dať. Ak nemajú kúriť drevom, daj im alternatívu, po ktorej radi siahnu. Ak nie, máš smolu. Teba si uvedomiť, že ľudia žijúci v staršom dome, kde si odjakživa kúrili uhlím, kde prešli na ekologické drevo, štiepku alebo pelety, ťažko presadíš v rámci ekológie niečo iného. Nebudú prerábať kúrenie a investovať ďalšie peniaze, nemajú ich kde vziať. A nebudú investovať, ani keby ich mali, každé náhradné riešenie je drahšie, Čo komu na spaľovaní dreva vlastne vadí? Že niekto páli, čo nemá, nie je vina, za ktorú treba pacifikovať všetkých. Dotácia na ekológiu je kvapka v mori, tak či tak si to zaplatíš - aj tá dotácia ide z tvojich daní. Argument, že veľa podpory ide u EÚ nemám rád - vtedy začnem počítať, čo všetko nám EÚ vzala, čo nám chce brať, a čo za to dostávame. A to je celé zle.
Rosta Jež
@psel Jako společnost v naší republice platíme sociální výdaje velmi neefektivně, máme neskutečně přebujelý a minimálně ekonomicky neefektivní státní aparát a to, že jsou levné energie ještě neznamená, že s nima nemusíme šetřit. V té komunistické Číně mají el.energii o dost levnější, přesto v poslední době instalovali solárních panelů v podobném měřítku jako v EU. Vysoká přidáná hodnota je krásná teorie, ale tu můžete aplikovat v Dánsku, ale ne v ČR, kde bohužel máme poměrně velkou část obyvatelstva docela málo vzdělanou. Tato část by mohla mít aspoň práci v montovně, jako teď, nebo žádnou a pak budou dotovat podporu v nezam. ti, co práci mají.
psel
@Tycoon právě že pokud budou platit za emise všichni tak začnou i věční spalovači instalovat konečně filtry a pak budou platit jen za co2. Ta cena je jednou donutí přejít a tepelné čerpadlo to vyřeší.
Já nemám problém s jadernou energií, jen je hrozně drahá a povolovací procesy jsou strašně dlouhé. Solar je jednodušší a větrníky taky.
A co se týče migrace, tak té bude přibývat s tím, jak se s přibývající teplotou budou podmínky v celé řadě zemí zhoršovat. Kontroly na vnější hranici moc nefungují a to se nebavím o ostrovech. Jediné co pro to můžeš udělat je zlepšit lidem podmínky tam kde žijí ale my je zhoršujeme, protože třeba naše laciná mouka likviduje zemědělství v Africe protože prostě cenou nemohou jejich plodiny konkurovat a my subvencujeme eksport. Prostě je to složitý problém a najít kompromis mezi 27 zeměmi EU se najde jen těžko. Ale jako jeden prostor bez hranic najít řešení musíme. A vracet někoho do země původu když ho rodná země nechce z5 nebo nevíme odkud je je skutečně v právním státě problém. Viz lágry Itálie v Albánii.
Kdo co nebude platit se uvidí až na to dojde a kdo co odkývá taky.
Make Agrofert Great Again odkývá to co přinese zisk jeho firmě, zbytek ho nezajímá.
psel
@Tycoon ten panel z Číny na kterým Číňan prodělá?
Podívej se jak podíl uhlí jako energetického zdroje v Číně klesá.
Jo jen ta energie ze solaru stojí míň než z jaderky a může být pěkně distribuovaná v území takže lokální výroba a lokální spotřeba může jít ruku v ruce. Ale určitě nevyřeší vše, takže jaderná energie je potřeba stejně jako rychlé plynovky a větrníky.
psel
@psel no jo, ale kolik lidi si v Evropě koupí F150 i když bude clo v EU nulový?
A ta Čína tam cpe peníze horem dolem, na to se nějak reagovat musí a nic lepšího než cla nemáme. Pokud teda nechceme nalít stejný objem peněz jako Číňani. Ale jak jsem psal výše možná se peče něco většího.
A kam chceš ten směr měnit? Za mě utratit peníze za energetickou soběstačnost, menší spotřebu díky úsporám energie a lepší ovzduší je dostatečně velký cíl který zlepší životní prostředí všem.
Těm co na to nemají stát pomůže dotací kterou zaplatí ti znečišťovatelé.
psel
@traveldrive ok seznam zde je.
Volný obchod uvnitř EU - kdo vezl zboží a to i vzorky na výstavu stal dřív s kamiony ve frontě a clil.
Celní unie - nikdy bychom si s Čínou nevyjednali sami to co máme teď a Trump by nám napařil alespoň 50% 😄.
Evropské normy - výrobky pro 27 zemí musí splňovat jedny normy pro použití v EU, jedna certifikace pro 27 zemí.
Zákaz prodeje topných koulí jsem na počátku taky nechápal ale dnes to vidím jako velmi rozumné řešení.
Ekologické předpisy jsou znát na ovzduší a těším se na to až jednou bude čistý vzduch i v zimě na vesnici. Co je a co není zvládnutelné technicky a za jakých podmínek nejsem schopen posoudit ale podle toho kolik grémií se k tomu vyjadřuje, tak si myslím, že to mají pod kontrolou. A taky bych byl rád kdyby platil pro všechny stejně, ale neplatí, někteří sousedi páli co jim přijde pod ruku a to mi vadí.
A k autům, Ecall a nouzové brzdění vidím jako přínos, startstop se dá vyřešit mhev, lane assist je na úzkých silnicích naprd a byl bych rad za jeho funkčnost jen na dálnici tam to nevadí. Pipaky ma koncern vyřešeny dobře, moje auto z 2022 je nemá, ale novější verze ID7 pri testu mě ani nedonutila hledat kde se to vypíná, takže to každý výrobce může vyřešit tak aby to neotravovalo. Za mě je to nesmysl který klidně můžou zrušit.
Jo a být součástí většího celku je vždy lepší než být malý stát který si každej namaže na chleba.
A poslední, pokud někdy některý z našich politiků bude příliš kreativní, tak se nás EU může zastat a vykolejené legislativé vrátit směr.
A úplně jsem zapomněl na školství a možnost studia kdekoliv v EU. Mladým to přinese nejen jazyk ale i rozhled a to je potřeba.
A samozřejmě možnost pracovat a podnikat kdekoliv v EU.
Tycoon
@psel

Dám jen příklad.

Technická realita je, že EU snižuje emise dotacemi do preferovaných typů technologií, třeba FVE. Koupí se FVE panel z Číny a zaplatí se to z dotace. Číňan za to nakoupí další uhlí, aby mohl vyrobit další FVE panel.

Přitom elektřina z jaderné elektrárny má ve svém životním cyklu mnohonásobně nižší emise CO2 než elektřina z FVE.

Jenže EU nepostupuje podle technické reality a logiky, ale podle ideologie.
Tycoon
@psel

Emisní povolenky pro lidi zdraží uhlí a zemní plyn. Odpady nebo vlhké dřevo však nikoliv. Takže to motovije ty lidi, co zamořují vesnice čmoudem, v tom pokračovat.
Ano, mám lepší nápad. Co takhle zajistit dlouhodobě levnou elektřinu pomocí jaderných elektráren? Pak by lidé přešli na vytápění elektřinou.

Ano, Poláci vyhlásili, že odmítnou přidělené migranty i zaplacení pokuty za jejich nepřijetí. Ale my nejsme Poláci. Fiala odkýve všechno a Babiš to odkýve, když mu EU slíbí vyšší dotace.
traveldrive
@psel Za mňa nie sú clá OK. Je to už len akt zúfalstva. Americké clá detto. Trump chce rýchle naprávať to, čo predchádzajúce vlády systematicky ničili. Či našiel správny recept, sa uvidí. Hra s clami sú len kvapka ľadovca, nevidíme mu do kariet. V EÚ rozhodne treba zmeniť smer. Čínsky dovoz áut, je podružná záležitosť. V bahne sme oveľa dlhšie, len pri autách je to takočividné, že to ani najväčší ignoranti ignorovať nemôžu.
traveldrive
@traveldrive A nejaký iný zmysel EU okrem slobody cestovania? Čistejšie je, o tom nebudem polemizovať, ale v súčasnosti sa ženie tá "ekológia" až do absurdna s nepríjemným sprievodným javom, že neplatí na všetkých rovnaký meter.
Okrem toho však vidím prakticky už iba mínusy. Ty vnímaš nejaké?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

Ano přesně 🫡
psel
@rohYpnol jen lžeš.
Od roku 1990 se emise v EU snížili o 30%.
psel
@traveldrive a v tom se neshodneme.
Pokud potřebuji podstatně méně energie na přesun z A do B tak to smysl dává. A sníží to naši závislost na fosilních palivech.
Výsledek uvidíme až v roce 2035.
psel
@Tycoon protože je to vždy kompromis a hlavně jde o politické proklamace a tak je potřeba je brát.
2035 je daleko, BEV jsou plnohodnotnou náhradou ICE dnes až na cenu pro polovinu obyvatel, až budou dostupné lacinější modely tak to nebude problém pro nikoho. Pokud budeme v roce 2030 na 20% tak se to bude muset přehodnotit ale tomu nevěřím.
Emisní povolenky pro lidi a zároveň dotace na přechod a snižování vlastní spotřeby fosilních energií jsou jediná metoda jak na ty lidi co nám na vesnici v zimě znemožňují otevřít okno a vyvětrat. Máš nějakou lepší?
Kvóty na migranty pokud je mi známo nefungují, Poláci řekli že na to kašlou, Němci mají kontroly na hranicích. Je to spíš show pro voliče než cokoliv jiného. Lidi ti migrovat budou, jde jen o sociální podpory a nemožnost pracovat což takhle skutečně je abychom chránili náš pracovní trh. Přitom tu máme malou nezaměstnanost a firmy nemohou sehnat nejen kvalifikované pracovníky. Jednoduché řešení to nemá a ten kompromis očividně zatím není akceptovatelný všemi. Co bude dál se uvidí ale tohle vidím jako jeden z největších problémů protože každá země má na to jiný názor.
psel
@Tycoon a co je na GD ten největší problém s technickou realitou?
psel
@traveldrive připadá mi to být divné, ale vzhledem k tomu, že nikdo neví nic, tak mě připadá být nesmyslné se nad tim teď zbytečně pohoršovat.
Za mě jsou cla OK, rád bych třeba jako podmínku pro provoz vozidla z Číny nemožnost má data používat v Číně takže minimálně servery lokálně. USA jsou v tomto daleko uzavřenější a to v celé Tech oblasti a je to imo správně.
A důvod, možná, že to trumpovo šílení se cly zvýšilo tlak na Čínu do té míry že jsou ochotní jednat i o jiných dosud tabu věcech, protože si chtějí EU udržet. Ale to je jen moje spekulace.
Prostě uvidíme co z toho vyjde, navíc víme kdo ta jednání za EU vede a já mu držím palce.
psel
@traveldrive ne to fakt nemám.
Za mě je třeba příliš otevřená k Číně ale na druhou stranu chápu, že tam něco exksportujeme a něco importujeme a nechceme si obchod komplikovat všude. Takže chápu i kompromis.
Pro mě je EU přínos, a uvědomil jsem si ho v momentě když covid znemožňoval cestovat po EU. Takže jsem to zjistil až když jsem o tu svobodu přišel, protože jsem ji bral za samozřejmost.
Pozvi si na oběd 27 příbuzných a dohodni se s nimi na jednom jídle k obědu a zjistíš, že to prostě není možné a to budete mluvit stejným jazykem a mít stejnou mentalitu. A tady se bavíme o státech se zcela jinou mentalitou a historicky jinou zkušeností.
To je taky důvodem toho proč ty kompromisy jsou občas kočkopes ale furt lepší se ve velkém shodnout protože v tom je ta síla.
Ale asi nemám s ničím tak zásadní problém, že bych tu zvracel, nadával nebo zatracoval.
A jestli mi stát říká, že se limity emisí budou snižovat a že mi zároveň ke snížení mých emisí pomůže nějakou dotací tak mi to přijde fér. I ty ostatní totiž budou profitovat ze snížení mých emisí. U nás na vesnici se to taky v zimě zlepšuje, ale mohlo by rychleji.
Tycoon
@Tycoon

Konkrétně?
Green Deal. A více není potřeba, ten sám o sobě vydá za více než 3 byrokraticko-regulačně-dotační vesmíry. Naproto nereálný plán, který vůbec nebere v úvahu technickou realitu a ekonomické mechanismy. A vznikl kolem něj megabalík nové regulačně-dotační chobotnice, která natahuje další a další chapadla.
Tycoon
@Hendly
@psel

Ale vždyť se nakonec všechny ty nesmysly, o kterých se šuškalo, zavedly.

Porušení pravidla o nedeficitním financování rozpočtu EU
Zákaz spalovacích aut
Emisní povolenky pro lidi
Kvóty na migranty
atd atd

Proč by to tentokrát mělo být jinak? Jakmile začnou o nějakém nesmyslu uvažovat, je velké riziko, že ho zavedou. Takže je potřeba se proti tomu ohradit hned na začátku, dokud to ještě jde.
traveldrive
@psel Aký je podľa teba dôvod, že EU zaviedla clá na čínske autá a aj po ich zrušení chce zaviesť reguláciu ich cien?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
Takže zase jen slepě a hloupě bagatelizuješ, hledáš výmluvy a uhýbáš pryč. Typické pro hujery.

Ad poslední věta - ano, a přesně o tom to je. Zákaz vymysli nějaký retard co viděl strom leda tak na obrázku, hujer který má v lepším případě 1 strom na zahradě bude bagatelizovat a říkat jak je to krásné že 3 větve nemusí nikdo pálit.
Zatímco realita je úplně jinde.

EU nic nevyřešila, nic nezlepšila, neušetříla ani gram CO2 a jen ničí normálním běžným lidem životy.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
Heleď, fakt nemám zapotřebí se s tebou dohadovat. Pokud jsi inteligentní, tak se chytneš za nos a zamyslíš sám nad sebou. Pokud ne, je to tvoje vizitka.
Rosta Jež
@psel Nepsal jsem že nedotuje, ale že je to jenom jeden z faktorů, proč jsou jejich výrobky cenově daleko konkurenceschopnější. Ne nejsem žádný troll a ze státního zřízení v Číně se mi nedělá dobře. Ale zajeďte si třeba i do Jižní Koreje s porovnejte to s aktuálním stavem u nás. Zjistíte, jak daleko lépe tyto ekonomikyf ungují..
Rosta Jež
@Ji/Ri Že nemáme drahou sociální politiku a výdaje (=daně) oproti Číně, která je (soc. výdaje na hlavu) má neporovnatelně menší ? Nebo že nemá levnější energii a díky obojímu dokáže vyrábět daleko levněji ? Nebo v čem z toho co jsem napsal prosím lžu ? Jejich státní zřízení je mi odporné, přesto jsme se v ČR i EU dostali do stavu, ve kterém se nám bude konkurovat ve světě čím dál hůře. A pokud si to nepřiznáme, tak to bude jenom horší. Nemusíte jezdit ani do komunistické Číny, úplně stačí do Jižní Koreje a pak třeba pochopíte, proč to tak dopadá. Já bych snad každému úředníkovi u nás i ve vedení EU zaplatil cestu a nechal povinně strávit tak půl roku v Jižní Koreji, Japonsku, HongKongu apod. ahy procitli a začli rozhodovat aspoň trochu efektivně a pragmaticky.
Tycoon
@psel

Ono nejde o to, jestli už je něco podepsáno, ale o ten způsob uvažování. Maximální ceny a cenové regulace pro monopoly a oligopoly, to je nezbytné. Ale minimální ceny pro produkty či služby na volném trhu, to je špatně. Cla jsou mnohem lepší řešení.
MB1975
@Pepa_007 ten uz zde davno je…dotace regulace dotace regulace…ten spolek po usi zadluzenych levicackych statu s vedenim imbecilu v bruseli je treba okamzite vratit do rezimu puvodniho ehs..ono to ale prijde samo pokud to takto pujde dal
Tycoon
@rohYpnol

Pravděpodobně jsou za ty roky tak odtrženi od reality, že to nevnímají a žijí si svůj paralelní byrokraticko-regulačně-dotační vesmír.

To není jen Rusko. Je typické pro většinu nedemokratických režimů, že si pěstují "vnější nepřátele", aby na ně mohli svádět všechny problémy a své ovečky snáze ovládat.