Novinky
Ham.
5
@Dušan Trnka No ale tu životní úroveň u nás zvyšují a to docela výrazně. Stačí se podívat třeba na průměrnou mzdu ve škodovce a na průměr v ČR nebo na vysoké odvody škodovky do státního rozpočtu.
Přejít do diskuze
Barry Lyndon
@milous Většina vlivných politiků v Česku byla a je z Moravy a nebo ještě hůř... Prý Pražáci 😁
PowerHouse
@Barry Lyndon
A co ministr Rakušan,
který vyměnil celou správní radu u České pošty, že ušetří 8 mld.
A výsledek? Letos tam jde ze státního rozpočtu 1,5 mld.
A co ministr Rakušan,
který vyměnil celou správní radu u České pošty, že ušetří 8 mld.
A výsledek? Letos tam jde ze státního rozpočtu 1,5 mld.
PowerHouse
Nová linka bude
podle nové továrny na ID.2 a sourozence ve Španělsku.
Odboráři se mohou těšit na nebývalou produktivitu.
podle nové továrny na ID.2 a sourozence ve Španělsku.
Odboráři se mohou těšit na nebývalou produktivitu.
Dušan Trnka
Povšík má síce silné postavenie, ale nemal by príliš " vyskakovať " ! Lebo ho " upracú " ako to urobili s odborami vo VW Bratislava . Nemci neprišli do ČR zvyšovať životnú úroveň, ale zarobiť ! A nemeckí zamestnanci sú aj nemeckí voliči a rozhodujúce slovo má v koncerne spolkový štát Dolné Sasko a jeho nominanti v Dozornej rade ...
psel
@Mikesus a kouknul jsi se na to jak se za 5 let propadl celý trh? Pak bys došel k tomu, že podíl VW se nijak zásadně nemění, jsou automobilky kde to je fatální třeba takový Ford.
Trh aut 2019 15.8M, trh 2024 13M, to je 15% minus a VAG z 3.87 aut na 3.4M aut je 12,1%. Takže VAG ten tržní podíl za 5 let vyrostl. Prostě jine značky koncernu jsou úspěšnější než VW a všichni asi tuší proč.
FORD = 0.965M v 2019, 0.42M v 2024 to je ta katastrofa.
Takže se za mě VW drží přes ty známé problémy se software, touchem a designem velmi dobře. Navíc už to pochopil, takže se blýská na lepší časy.
Trh aut 2019 15.8M, trh 2024 13M, to je 15% minus a VAG z 3.87 aut na 3.4M aut je 12,1%. Takže VAG ten tržní podíl za 5 let vyrostl. Prostě jine značky koncernu jsou úspěšnější než VW a všichni asi tuší proč.
FORD = 0.965M v 2019, 0.42M v 2024 to je ta katastrofa.
Takže se za mě VW drží přes ty známé problémy se software, touchem a designem velmi dobře. Navíc už to pochopil, takže se blýská na lepší časy.
Mikesus
@rohYpnol
No jo, když je někdo neschopnej, nezbude mu nic jiného než makat jinde. Znáš z vlastni zkusenosti, ze te nikdo nikde nechce?
No jo, když je někdo neschopnej, nezbude mu nic jiného než makat jinde. Znáš z vlastni zkusenosti, ze te nikdo nikde nechce?
Mikesus
@PowerHouse
Kolín je směrem na východ z Prahy. Někoho to překvapuje? Můžeš dat nejakeho politika v Praze ze západu? Plzeňský nebo karlovarský kraj? Nebo opravdu rodilého pražáka? Pořád tu problémy slysime o těch z východu
Kolín je směrem na východ z Prahy. Někoho to překvapuje? Můžeš dat nejakeho politika v Praze ze západu? Plzeňský nebo karlovarský kraj? Nebo opravdu rodilého pražáka? Pořád tu problémy slysime o těch z východu
Mikesus
@Sevca1
No. Úspěšně jednoho po druhém ztrácí tímto arogantní přístupem, ze spousta jiných hloupých dal bude kupovat.
V roce 2019 prodal VAG v Evropě cca 3.87M aut, z toho bylo 1.77M VW. V roce 2024 to už bylo 3.4M a 1.37M. Za 5 let propad u VW cca 23%, a to jen Evropa, to není zrovna dobrá tendence. Ten propad mají obecne všechny Evropske automobilky. Toyota třeba v roce 2015 prodala v Evropě 741tis, loni to bylo 930tis.
No. Úspěšně jednoho po druhém ztrácí tímto arogantní přístupem, ze spousta jiných hloupých dal bude kupovat.
V roce 2019 prodal VAG v Evropě cca 3.87M aut, z toho bylo 1.77M VW. V roce 2024 to už bylo 3.4M a 1.37M. Za 5 let propad u VW cca 23%, a to jen Evropa, to není zrovna dobrá tendence. Ten propad mají obecne všechny Evropske automobilky. Toyota třeba v roce 2015 prodala v Evropě 741tis, loni to bylo 930tis.
rohYpnol
Pravda se nenosí. Povšík bude brzo "odejít".
Je třeba vykazovat ESG a plnit likvidační přání EK a platit neustálé nesmyslné pokuty...
Pokuta je totiž podle EU a zelenorudé ekofašistické EK cestou k prosperitě... 🤣🤣🤣
Opravdu mám obavy, že VAG vč. Škody se díky zelenorudé politice EU stane do 2035 čínskou automobilkou...
Je třeba vykazovat ESG a plnit likvidační přání EK a platit neustálé nesmyslné pokuty...
Pokuta je totiž podle EU a zelenorudé ekofašistické EK cestou k prosperitě... 🤣🤣🤣
Opravdu mám obavy, že VAG vč. Škody se díky zelenorudé politice EU stane do 2035 čínskou automobilkou...
Sevca1
@Karel Štolař Což to máš pravdu s tím Hyundaiem, já koupil Kia. Ale Škoda ty prodeje má, dost ji pomáhají firemní prodeje , to jde znát
psel
@Arese pokud EU zvolní s elektromobilitou tak tu za 10 let jine auto než čínské nekoupíš a jediná pracovní místa budou v čínských fabrikách v EU kde bude režim 996, bude se tam bydlet a výplatu budeš dostávat v RMB. A subdodavatelé skončí tak jako tak, protože si jejich výrobci na elektroautech budou většinu vyrábět sami.
rohYpnol
@Mikesus
Nemusíš mít starost. Já s uplatněním problém nemám.
Ale znám dost lidí, které nikdo nikde necche. Ono stačí když jsi třeba 30 let dělal v nějakým oboru, teď je ti 50+ a musíš změnit práci.
Hujerské hovada jako ty řeknou že ty lidí jsou neschopní a za svůj neúspěch si můžou sami. Přitom realita je úplně jiná. Ten člověk je třeba velmi pracovitý a šikovný, jen prostě 30 let dělal na šachtě...
Nemusíš mít starost. Já s uplatněním problém nemám.
Ale znám dost lidí, které nikdo nikde necche. Ono stačí když jsi třeba 30 let dělal v nějakým oboru, teď je ti 50+ a musíš změnit práci.
Hujerské hovada jako ty řeknou že ty lidí jsou neschopní a za svůj neúspěch si můžou sami. Přitom realita je úplně jiná. Ten člověk je třeba velmi pracovitý a šikovný, jen prostě 30 let dělal na šachtě...
Mokrous
@Karel Štolař Ale kam jinam má člověk jít pro dostatečně velké kombi s alespoň dvoulitrovým motorem, rozumnou ergonomií a funkčností, spotřebou, dostupným servisem atd., aniž by dával 2x tolik za znáček BMW, nebo Mercedes?
Arese
@Ham. Přesně tak, sebral jsi mi to z klávesnice! 😊 A taky škodovka v ČR živí spoustu subdodavatelů. Pokud EU nepřestane s tím elektrofašismem, většina těchto lidí svoji kvalifikovanou a slušně placenou práci ztratí !!!
Mikesus
@rohYpnol
Tak kvalitě a spolehlivosti to třeba i prospěje, kdyz to bude či ska automobilka.
Tak kvalitě a spolehlivosti to třeba i prospěje, kdyz to bude či ska automobilka.
Sevca1
@rohYpnol no zase přeháníš, tohle se říká už 100 let když přijde vylepšení výroby práce a td. Koukni do historie a přesto pořád lidé chybí kolikrát
rohYpnol
@PowerHouse
Jistě. 1 zaměstnanec na výrobní halu. Bude mačkat červené tlačítko... 👍 To bude skvělé pro ekonomiku. Zaměstnanost bude skvělá. Zaměstnanec bude doma sedět a brát peníze za to, že se dívá na monitor... 😁
Jistě. 1 zaměstnanec na výrobní halu. Bude mačkat červené tlačítko... 👍 To bude skvělé pro ekonomiku. Zaměstnanost bude skvělá. Zaměstnanec bude doma sedět a brát peníze za to, že se dívá na monitor... 😁
Barry Lyndon
@PowerHouse A co s ním? Je z Kolína. To už je taky pěkně daleko na východ od Prahy 😃
milous
Mám úplně na háku jestli to Němci zavřou stejně jak mají Pražáci na háku jak v Ostravě nechali beztrestně rozkrást a vytunelovat 60% podniků !Teď se tady jen staví sklady kde jsou platy 25000 až 30000 Kč Hrubého !!
Arese
Člověk by naivně očekával, že po megagigaprůseru Dieselgate už si VW na jakékoliv podvody dá sakra pozor, a přitom...👎
rohYpnol
@Mikesus
Samozřejmě.
Bém.
Svoboda.
...
Stačí se dívat a nevymýšlet si pi*
Samozřejmě.
Bém.
Svoboda.
...
Stačí se dívat a nevymýšlet si pi*
rohYpnol
@psel
Všichni z automotive mi říkají, že slušně řečeno, EU pohřbívá průmysl v EU.
Neznám nikoho z automotive, kdo by mi řekl, jo, EU nám pomáhá, vede to správným směrem a dává to smysl.
Všichni z automotive mi říkají, že slušně řečeno, EU pohřbívá průmysl v EU.
Neznám nikoho z automotive, kdo by mi řekl, jo, EU nám pomáhá, vede to správným směrem a dává to smysl.
rohYpnol
@psel
Jak jsem napsal, jsi hujerské hovado. To není urážka, ale fakt. Protože😒br />
1) kde tady probíhá těžba lithia??
2) těžba uhlí neperspektivní 30 let je jen tvoje lež
3) konec těžby uhlí nemá nic společného s perspektivitou oboru. Je to jen důsledek ideologie a politiky.
4) naprosto nechápeš a zcela ignoruješ, že ten člověk 50+ se klidně i rekvalifikuje, ale právě pro věk ho nikdo nechce!!
Jak jsem napsal, jsi hujerské hovado. To není urážka, ale fakt. Protože😒br />
1) kde tady probíhá těžba lithia??
2) těžba uhlí neperspektivní 30 let je jen tvoje lež
3) konec těžby uhlí nemá nic společného s perspektivitou oboru. Je to jen důsledek ideologie a politiky.
4) naprosto nechápeš a zcela ignoruješ, že ten člověk 50+ se klidně i rekvalifikuje, ale právě pro věk ho nikdo nechce!!
psel
@PowerHouse ano a koncernu to pomůže, potřebují to sekat na jednom místě jak Baťa cvičky, jinak to nebude ve výrobě dostatečně laciné. A tudíž ani v prodeji.
Navíc v ČR nestíhají už teď a to do toho přijde nové velké elektro. A na něm bude i vetší marže než na tom Epiqu a tudíž i víc peněz na mzdy. Takže za mě logické rozhodnutí.
Navíc v ČR nestíhají už teď a to do toho přijde nové velké elektro. A na něm bude i vetší marže než na tom Epiqu a tudíž i víc peněz na mzdy. Takže za mě logické rozhodnutí.
psel
@rohYpnol tvé obavy známe, tak si je užij sám.
Tvá agitka je v každém příspěvku a je zcela zbytečná a chybná.
Běž pracovat do soukromého sektoru abys viděl jak se s tím lidé vypořádávají tam. A jde to.
Tvá agitka je v každém příspěvku a je zcela zbytečná a chybná.
Běž pracovat do soukromého sektoru abys viděl jak se s tím lidé vypořádávají tam. A jde to.
psel
@rohYpnol jo, musí se překvalifikovat na těžbu Lithia, to už jsme probírali ne?
Pokud jsi 30 let v neperspektivním oboru, kde dobře platí a nic s tím neděláš tak se holt budeš překvalifikovávat na stará kolena. Ale platilo se tam líp, tak proč by to někdo dělal.
Tak jako to mají za sebou specialisti na výrobu kopíráků když je nahradilo ctrl+c a ctrl+v
Pokud jsi 30 let v neperspektivním oboru, kde dobře platí a nic s tím neděláš tak se holt budeš překvalifikovávat na stará kolena. Ale platilo se tam líp, tak proč by to někdo dělal.
Tak jako to mají za sebou specialisti na výrobu kopíráků když je nahradilo ctrl+c a ctrl+v
Johnn
@Barry Lyndon Ano, to máš pravdu. Ale asi nejdůležitější, protože výrobek, který nemůžeš používat pro nespolehlivost, ti není moc platný.přece si nekoupíš vymazlené auto,aby jsi ho používal, jako stacionární obývák.
Sevca1
@Karel Štolař přesně proti gustu tak neprut a nekupuj to, Němce to nepoloží že si to nekoupíš, mají dost zákazníků v Evropě 😁🤧
Barry Lyndon
@Karel Štolař Tak spolehlivost jen jedna z mnoha vlastností auta. Spolehlivost a kvalita jsou dvě dost různé věci, byť někomu splývají v jednu 😊
Karel Štolař
@Dušan Trnka Ano, máte pravdu, VW opravdu nepřišel zvyšovat úroveň života v našem koutě Evropy, stejně jako nepřišel dělat spolehlivá auta s dobrým servisem pro své zákazníky. Co je mi ovšem záhadou je, že si při dnešní nabídce vozů dobrovolně někdo sáhne do kapsy a dá jim své peníze. Ale proti gustu...
Jozef SK
Nepochopím prečo odborári nezaložia firmu a ukazu ako na to. Pre mňa osobne odborár rovná sa " priživnik " rovnako ako celoživotný politici. Kopu kecov žiadna zodpovednosť, ale všetko vedia najlepšie .
rohYpnol
@psel
Nemáš pravdu. Spousta dílů je jak na ICE tak na BEV a přesto tihle dodavatelé říkají že EU likviduje evropský autoprůmysl.
Stejně tak pro výrobní firmu se lze přeorientovat z komponent ICE na komponenty BEV relativně přijatelně.
Přesto neznám nikoho z automotive, kdo by hodnotil ideologii EU pozitivně.
Nemáš pravdu. Spousta dílů je jak na ICE tak na BEV a přesto tihle dodavatelé říkají že EU likviduje evropský autoprůmysl.
Stejně tak pro výrobní firmu se lze přeorientovat z komponent ICE na komponenty BEV relativně přijatelně.
Přesto neznám nikoho z automotive, kdo by hodnotil ideologii EU pozitivně.
psel
@rohYpnol tak přechod ze spalovaku na BEV určitě bude bolet, stejně tak jako konec mnoha subdodavatelů protože si výrobci budou vyrábět více věci in house je jasný. Prostě BEV je na výrobu lacinější a je na to potřeba méně lidí.
To ze to pro výrobce těch stovek komponent při ICE nedává smysl je jasné. Ale ten pokrok nezastavíš.
To ze to pro výrobce těch stovek komponent při ICE nedává smysl je jasné. Ale ten pokrok nezastavíš.
Karel Štolař
@Mokrous Já osobně silnej motor v autě nikdy nepotřeboval. Tím nechci říct že ostatní to musí mít stejně ale třeba ten 1.5 turbo je pro mě dostatečný pohon. Já osobně bych preferoval v tomhle případě Hyundai. Tucson je za tu cenu velice povedené auto a jeho vzhled ani po letech neuráží. Ještě víc by se mi líbil ten nový Renault Rafale. Ale tam už je na mě ten pohon až moc funky. Preferuji klasiku. Já osobně bych kvůli vzhledu nový Tiguan úplně vynechal, oproti minulé generaci je ta cena i design úplně mimo.
Mokrous
@Karel Štolař Jasně chápu, za ty prachy to je super. Ale dneska už ani ta cena dávno neplatí. Jenže 1,5 TGDI dneska moc nejede a naložená už vůbec ne. Já mluvil o autě, co má nějakej motor. Světla, audio, odhlučnění, převodovka atd... to taky není žádná sláva.
Ale je fakt, že ceny jsou někde jinde i dnes.
Sám jsem zrovna srovnával nový Tiguan a Hyundai Tucson. Za vybavený Tiguan Elegance dáš bez mrknutí oka 1,5-1,6 mega a vedle toho máš za 760-900 tisíc luxusně vybavenýho Tucsona 20 Years Anniversary. A jako sakra rozdíl 7 kil v ceně není nic. To už člověk může přivřít oko.
A když se toho po 5 letech záruky vždycky zbaví, tak by to nemuselo vycházet zase tak hrozně.
Ale je fakt, že ceny jsou někde jinde i dnes.
Sám jsem zrovna srovnával nový Tiguan a Hyundai Tucson. Za vybavený Tiguan Elegance dáš bez mrknutí oka 1,5-1,6 mega a vedle toho máš za 760-900 tisíc luxusně vybavenýho Tucsona 20 Years Anniversary. A jako sakra rozdíl 7 kil v ceně není nic. To už člověk může přivřít oko.
A když se toho po 5 letech záruky vždycky zbaví, tak by to nemuselo vycházet zase tak hrozně.
Karel Štolař
@Mokrous no můj kamarád si koupil červené I30 kombi s motorem 1.5 turbo, už ho má rok a půl auto stálo i s nějakou slevou 450 tisíc a má vše, keyless, led světla automatickou klimatizaci. Já osobně jsem nikdy Hyundai neměl v lásce ale když mě párkrát svezl a pak jsem i řídil změnil jsem názor. Je to fakt dobrý auto a nejlepší je na něm spotřeba zhruba 5,5 litrů.