Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Kia snižuje své plány ohledně elektromobilů o stovky tisíc aut ročně

94 komentářů

Krum Páč
První! Díky, chatbote. @ryccardo
PowerHouse
I Indové nás v BEV předběhnou.

A zdejší čtenáři jsou na to hrdí.
Hendly
@Tycoon
nakonfiguroval.. sekundárním trhu…
?
Hendly
@Tycoon
Manuál za příplatek je pouze ve specifických autech.
V běžné produkci si za tuhle volbu bude připlácet naprosto minimum lidí a proto se to nedela a manual umira.
PS: tve vety s konfigurací a reakce se sekundarnim trhem davaji tvym prispevkum dalsi bod v nedůvěryhodnosti.
Hendly
Trollove jak jeden muz opakuji bulvarni nadpis a prehlizi i informace o narustu hybridu.
Hendly
@Tycoon

Proc reagujes na mou osobu a ne na fakta?

Ten fakt je, že troll reakce zde maji dva zásadní nedostatky.
Prvni - snizeni je u jedne znacky- vubec nic nerika o celkovem trhu.
Druhe- Kia prezentuje, ze se presunuje k mezikroku hybrid- nic i konci elektra zde neni.

Muj nazor na legislativu k roku 2035 je k problematice nedůležitý 😀 Důležitá je reakce evropskeho automotiv a ta negativní neni. Naopak mluvi o největší zmene v automobilismu v dejinach.
kesumb
@travel😒br /> uplna kolotina!
dodo24
@Arese ty truhlík, veď EU je až tretí najväčší trh EV na svete. Svet si ide elektro a zaostalci to budu stale zhadzovat na EU
ryccardo
Jak je to mozne? Zelena propaganda preci tvrdila neco jineho? Neni to jen rusky hoax?
Arese
@traveldrive Zákazníci ještě "nejsou připraveni na přechod na EV". Lidsky - poslalí nás se zkratovozy do pr..le! 😊
Arese
A kolik Kia v dalších letech vyrobí normálních, nehybridizovaných spalovacích aut s manuálními převodovkami za dostupné ceny?! To je to, co zajímá normální lidi!
ptr078
@Nebo Nebo Vcera som sedel na pive s predajcom kie, hlada si novu pracu. Odkedy ma kia viac modelov ev, tym je vatsi problem nieco predat, vsetky ev sa predavaju pod cenu, takze k jeho zakladnej mzde z predaja nema v podstate za predaj ev nic.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ani PHEV to nebudou mít vůbec snadné, protože se jim už nebudou počítat nesmyslné hodnoty 1,5 až 2,5 litrů paliva na 100 km. Pro PHEV to mlůže být umíráček, protože za pár let už nebudou moci lhát o reálné spotřebě vůbec.
Hendly
@Tycoon
uz zas blouznis ?
Ce velkoseriovych vozech se jede na minimalizaci nakladu a nabizet manualni prevodovku za priplatek fakt fungovat nebude.
Hendly
@Tycoon
Pises o jedne znacce. Hadej kdo prudce roste v e😜ortu aut.

2035 je rok ktery schválil voleny parlament EU a rok 2026 je celou dobu dan jako rok prezkumu.

Muj osobni nazor je uplne jiny a daleko radikalnejsi😀
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No, hujeříčci, doníčci, hendlíčci, mikešové...

rohYpnol měl OPĚT PRAVDU!!!

BEV nikdo nechce 🤣🤣🤣
traveldrive
@ryccardo Je to nepochopiteľné. Však predaje EV stále stúpajú.
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
pánové to tady nějak moc překrucují..... Manuál je fantastická věc! I do města. Vždyť to člověk ani nevnímá že řadí. Co teprve museli kdysi říkat řidiči tahačů kde neměly synchrony....pro ně by bylo ježdění s běžným moderním autem a přesným řazením takový komfort.....

Já osobně jsem s manuálem i v dopravní zácpě v koloně přesnější, je to to nejlepší co v tomto směru můžete mít, respektive co můžu mít já a co mě s autem propojuje na maximum.

Ano dneska je jiná doba a manuál se stává svým způsobem symbolem svobody.

A lepší-nelepší. Ono ne na všechno musíme koukat pragmaticky, pokud jako člověk mám z dané věci ten správný pocit je to v tomto směru pořádku.

Ať si každý vybere....
Tycoon
@Hendly

Odkdy je Hendly zastáncem rozvoje hybridů? Vždyť chtěl spalovací motory v roce 2035 zakázat. Nebo už si konečně změnil názor?
traveldrive
@Miorolo

Nepleť. Že to nedáva zmysel tebe neznamená, že ho nedáva nikomu. Každý nech si vyberie podľa vlastného uváženia.
traveldrive
@rohYpnol
Nesúhlasím, že ich nikto nechce. Skôr to vyzerá, že ich všetci nechcú. Až na pár výnimiek. 😁 😁 😁 😁 😁

Ako, chlapče, priznaj úprimne, koľko máš rokov? Alebo je to nejaké postihnutie? Tešiť sa z takej kraviny opakovane, už X-tý krát a stále rovnako ako malý Jajo, však na to už musí byť diagnóza...
traveldrive
@Man Ký Keď motor bude mesiac stáť, v tvojej teórii možno aj viac, v nádrži trocha benzínu a bude jazdiť len na baterku, tak mu to určite veľmi prospeje. Potom ho zase na 5 km naštartuješ, ani sa nezohreje, a zase bude stáť.
Úžasné. Potom je na mieste otázka, na akú riť ten spaľovák so sebou vláčiš? Na to, aby si ho možno raz za mesiac raz naštartoval? To je ekológia jak prasa...
traveldrive
@PowerHouse Prečo by mi to malo trhať žily...? Pokojne nás môže predbehnúť ktokoľvek a tak mu treba. Nemá to čomu vadiť.
Nebo Nebo
"Ve světě není totiž o tento pohon takový zájem"... A co jako čekali? Že když budou vyrábět víc a každou chvíli (třeba 2x ročně) navrhnou další ošklivý elektropropadák, že to půjde na dračku? Nevím, v jakém světě ti soudruzi z Kii žijí...
Arese
@Arese Pro Man Kýho: 1) Představ si, že existují i ženské, které rády a dobře řadí.
2) Bydlíme na vesnici a do Prahy či jiných větších měst zajíždíme jen občas.
Automat je proto pro nás naprosto nežádoucí. Proto zásadně volíme auta, kde si můžeme převodovku vybrat! 🙂
Arese
@Miorolo K uspokojení pravého řidiče. Nějaké další blbé otázky? 🙂
Tycoon
@Miorolo

Kia Proceed je auto do práce, na nákup, na dovolenou ... ale zároveň má o 10 mm snížený podvozek s tužšími tlumiči a stabilizátory, takže se tam asi myslelo i na zábavu, ne?

Mít radost z řízení auta nemusí být o stovkách kW nebo 20palcových kolech. Radost lze mít i v obyčejném autě. A někomu udělá radost právě to řazení.
Man Ký
@Tycoon jako velký fanoušek spalovacích aut (a že jsem jich moc pod 300 kobyl a bez benzínového motoru neměl) nemám problém přiznat, že elektromobily jsou budoucnost a jediná rozumná výmluva je - nemám na něho a nemám ho kde nabíjet. zbytek jsou kyselé hrozny a znouzectnost😊
Miorolo
@Arese K čemu jako potřebuješ ten manuál?
Tycoon
@PowerHouse

Indové nás předběhli v počtu motorek a tříkokel. Máme jim závidět?
Arese
@Man Ký Tak tak, elektrofašistická EU by si měla konečně vyndat hlavu ze zadku a nezakazovat automobilkám výrobu auta, která lidi opravdu chtějí a potřebují!!!
traveldrive
@Man Ký Sofistikovaný spôsob, ako ten motor zničiť.
Nebo Nebo
@WinDiesel No, nemyslím si, že kupující této spotřebě věří...
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
To je logické. Pod kapotu auta patří diesel.
Arese
@Tycoon Ta sedla! 😃👍
ericn
@ptr078 no není se čemu divit, design Kia je nestravitelný a navíc se vytrácí i slušný benzin, viz osekání výkonu H/K motorů 👎 Za mě je to nekoupitelná značka….
Man Ký
@Tycoon kde se za manuál připlácí? u Ferrari? u Porsche? jsem jedno ucho😊
Tycoon
@Man Ký

Já jsem manuál chtěl. Stejně tak jsem chtěl třeba snížený podvozek. No a tak jsem si to tak nakonfiguroval a jsem spokojen. Nemám problém si za takové věci připlatit.
Man Ký
@Nebo Nebo když nepojedeš k babičce, nebo do Chorvatska, nenastartuješ spalovací motor jak je měsíc dlouhý... takže reálně to může být klidně níž.
Man Ký
@Tycoon no, jen jsem si ověřil, že meleš nesmysly - a meleš😊

www.autozive.cz/…y-vaseho-motoru/
Man Ký
@Tycoon zajímavé vysvětlení. škoda, že je to úplná číčovina😊 kdyby to auto mělo nějaký graf spotřeby, ukázal by, že jde lineárně nahoru (spotřeba) a v 70% se křivka asi zploští a možná i poklesne😊
Hendly
@Tycoon

po fyzickém násilí aktualne volaji Turek a Chlad z Motoristu…
Tycoon
@Man Ký

No vidíš a ono to bylo přesně naopak.

Dvoulitr baštil více než moderní motory hlavně ve městě, o něco více na okreskách a při běžné jízdě na dálnici. Až teprve při 150 km/h, kdy točil 4000 rpm, se dokázal spotřebou dostat na úroveň moderních turbomotorů, které točí jen něco přes 3000 rpm. Druhým typem provozu, kdy dvoulitr bral stejně jako moderní turbomotory, byly kopcovité úseky nahoru a dolů, třeba jak se jede z Mohelnice do Litomyšle.

Ono totiž hlavním parametrem, který rozhoduje o účinnosti zážehové atmosféry, je zátěž motoru. Nejlépe přemeňuje energii paliva na práci při cca 70 až 90 % zátěži. No a dvoulitr se do této zátěže nebo do její blízkosti dostal jen při jízdě do kopce nebo rychlé jízdě na dálnici.

Ano, při hodně vysokých otáčkách roste i tření v motoru a může se zhoršit plnění, ale nejvíce shazuje účinnost atmosféry malá zátěž. A to řeší hybridy Toyoty. Další věcí je samozřejmě geometrie spalování, je potřeba mít dostatečný zdvih pístu atd.

Motor pro mé auto se dělal i ve verzi pro průmyslové použití (generátory elektřiny, vysokozdvižné vozíky atd). a k tomu existovala podrobná charakteristika včetně grafů účinnosti motoru apod.
tombas
Myslím si, že Kia u svých EV šlápla vedle s designem. Snad krom EV6 jsou to všechno odulé neforemné krabice různé velikosti a přehnaně rádoby futuristického vzhledu. Technika naopak není nijak výjimečná a cena více než sebevědomá. V narůstající EV konkurenci to nebude mít žádná automobilka lehké.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Man Ký

Napsal jsi krásný nesmysl a opět jsi popřel sám sebe. Právě ten Spectre u typického majitele najede tak málo km, že jeho emisní stopa bude horší než u benzinové verze. Takže dobytek jis naopak ty!
Man Ký
@traveldrive a nic jiného, než takové blitky ti nezbývá. napsat nesmysly o tom, jak spalovací motory v PHEV strašně trpí a potom utéct s brekem, protože relevantní argumenty prostě nejsou. jestli tě to uklidní - jsi strašně chytrý😊
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
@Ares : lidé už pochopili rozdíl mezi vodičem a polovodičem...
Man Ký
@Tycoon samozřejmě, že by bylo správné zakázat kotle na pevná paliva, ale situace to neumožňuje. Ale to neznamená, že to není cesta do budoucna. Jen jsme prostě solidární a chápeme, že ne všichni si to můžou dovolit. Ale to neznamená, že to není nic víc, než kompromis.
Tycoon
@Tycoon

To jsou dvě různé věci😒br />
A) U vybrané motorizace byla na výběr jen manuální převodovka, takže jsem to nemusel řešit, konfiguroval jsem jen ty další věci. Ale v principu, kdyby byla manuální převodovka za příplatek, tak bych si za ni připlatil stejně jako za snížený podvozek.

B) Na sekundárním trhu člověk nekonfiguruje, ale vybírá. Ale ve výsledku je to stejné. Pokud chce nějaký konkrétní motor, převodovku, výbavu, barvu, tak si za to často musí připlatit, jelikož u ojetin už nevstupují do hry výrobní náklady, ale jen nabídka a poptávka.
Johnn
@ericn a proto má Kia globálně rekordní prodeje. Více aut za Q1 nikdy předtím neprodala, než letos. Takže podle tvé teorie. je to naopak, design je povedený a pohony lidem vyhovují.
Miorolo
@traveldrive Tak on se trestá sám už jen tím, že používá manuál. Kia aktuálně v nabídce nemá žádné auto, u kterého by manuál dával smysl. Jsou to všechno auta do práce, na nákup, na dovolenou,... nic pro zábavu.
traveldrive
@Miorolo A je to trestné?
traveldrive
@Arese Nebuďte sprostá, slečno.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

To sedlo 😆👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Nebo Nebo

Jenže tam vůbec nejde o kupující!!! Tam jde o to že EU tomu věří!!!
Avatar - praptak
praptak
@Man Ký S manuálem jezdí daleko více lidí, samozřejmě u aut, které to umožňují.
Man Ký
@Arese s manuálem už jezdí jenom cigoschi a ty... a namlouvají si, že to tak chtějí😊
Man Ký
@PowerHouse loď se potápí a nahoře se tančí pije šampus😊
lukas13
@Tycoon
Že s ním ztrácíš čas.
To, že máš pravdu samozřejmě vím já, víš to Ty, ale někomu to nevysvětlíš...
Tycoon
@Hendly

Jsem proti násilí i proti zákazu aut se spalovacím motorem.

Nezajímá mě přezkum. Ať ten zákaz hned zruší a můžou se v roce 2026 věnovat něčemu jinému. Evropská komise vyhlásila plán na snížení byrokracie, takže ať nasadí všechny eurokomisaře, europoslance a euroúředníky na tenhle plán, aby se proškrtalo co nejvíce směrnic a jejich paragrafů.
Tycoon
@Man Ký

Bavíme se o účinnosti motoru. Zkus se na nějaký takový graf podívat, většinou se to nazývá měrná spotřeba motoru a vyjadřuje práci v kWh na g spáleného paliva.
Johnn
@tombas tak zbývá vysvětlit, proč má v prodejích rekordní čtvrtletí. Nikdy Kia neprodala více aut , než v této době, narozdíl od jiných. To znamená jen jedno. Design je skvělý, že se nelíbí jednomu jedinci, je absolutně jedno. A kde si vybrat za podobné peníze lepší techniku? Ta možnost také není.
Tycoon
@Hendly

Tak radikální jako Robespierre?
Arese
@Arese Pro Man kýho - moje žena řídí i s manuálem perfektně, vč. parkování. A ty se laskavě starej o svoji partnerku, pokud vůbec nějakou máš.
Man Ký
@tycoon to mohlo platit a může třeba do 100 km/h, při dálničních rychlostech už je třeba osmička nebo desítka brutální rozdíl v otáčkách a ve spotřebě. jestli nevíš, co je účinnost spalovacího motoru a že má turbomotor daleko větší efektivitu, je mi líto.
Tycoon
@Man Ký

S manuální převodovkou, která má nižší odpory, má vyšší spotřebu jen Jeli To, které nemá cit pro auto, řazení a plynulost jízdy.

Atmosferický motor má vyšší účinnost, ale potřebuje být zatížen. Proto Toyota dává do hybridů atmosféry.

Abych byl konkrétní, měl jsem atmosferický dvoulitr a emise CO2 ze spotřebovaného paliva (LPG plus benzín) vycházely za celou dobu provozu na 139 g/km.
Man Ký
@rohypnol Spectre se v benzínu nevyrábí ty idyote, takže si těžko můžu vybrat benzín. a i tak, pokud by se vyráběl, bude mít nižší emise. v garáži bude stát akorát takovým blbům jako jsi ty, normální člověk s tím jezdí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Man Ký
Zjevně jsi oprsvdu hloupoučký. Právě o tom to je. Je úplně jedno jakou má be zón spotřebu, když většinu času bude stát v garáži 🤣🤣🤣

Zkrátka jsi prokázal, že jsi sobecký dobytek, když upřednostňuješ vyšší emisní zatížení planety 🤣🤣🤣
Man Ký
@rohYpnol co to meleš idyote? benzínový RR žere 25 na sto tak je asi jasné, jaké bude mít emise. ale že jsi nepochopil o čem ten příspěvek vůbec je a nimráš se v číčovinách jen potvrzuje, že jsi to co jsi...
ptr078
@Johnn Globalne ano. V eu klesa a medzi ev top 20 2024 ma kia v eu iba na 20tom mieste niro s poklesom 34%.
Krum Páč
Zejména TDI PD. @Ada - stop rendlíkovskému odpadu
traveldrive
@Ada - stop rendlíkovskému odpadu
To si sa zmýlil, nafta patrí do traktora. 😉
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
@PowerHouse Už připravují diesel!
Krum Páč
A samolajk pod vlastní příspěvek. @Ada - stop rendlíkovskému odpadu
traveldrive
@Man Ký Hovorí sa, že aj blbosť je cnosť...
traveldrive
@Tomáš Hromádka
Čo sa toho týka, tak väčšina tu prítomných by sa so Škodou 706 alebo T148 ani nepohla... Holt je už iná doba. Pamätám si, kedysi si jedna známa kúpila nejakú maličkú Fiatku a bola hotová z toho, že to nemá synchróny.
Man Ký
@Traveldrive - atmosférickému benzínu to vadí daleko méně. Ale od toho je tam ten řidič, který rozhoduje, na jaké palivo auto pojede a PHEV je právě od toho, aby jezdil čistě na elektřinu 90% provozu.
Jestli tě ale trápí studené starty, je nejspíš lepší auto vůbec nestartovat a nechat stát v garáži.
Jestli se zkracuje životnost takového motoru? Řekl bych, že u takového automobilu, který je designován na to, aby vydržel pár set tisíc km a z toho třeba deset procent v čistě spalovacím režimu, na to nikdy nepřijdeš. Ale jestli ano, klidně dej nějaké odkazy na to, jak PHEV odcházejí spalovací motory.
Man Ký
@tycoon @tycoon - atmosférický motor s bídnou účinností, manuální převodovka, to jsou věci, které zvyšují spotřebu a následně emise. Dokud měly automaty stejný počet rychlostních stupňů jako manuál, bylo to naopak. Teď jsou úspornější automaty a výrobci toho logicky využívají. V USA je to zjevně tolik netrápí.
Man Ký
@tycoon - atmosférický motor s bídnou účinností, manuální převodovka, to jsou věci, které zvyšují spotřebu a následně emise. Dokud měly automaty stejný počet rychlostních stupňů jako manuál, bylo to naopak. Teď jsou úspornější automaty a výrobci toho logicky využívají. V USA je to zjevně tolik netrápí.
traveldrive
@Man Ký Ktorému motoru prospieva len občasný studený štart a inak suchoty? (rečnícka otázka, nečakám odpoveď)
Lubo
@Tycoon môj 3l diesel je tiež evidovaný ako hybrid. Som rád, že sa teší
Tycoon
@Man Ký

Chápu, že kdo s autem nejezdí, ale jen poskakuje v kolonách, že si zvolí automat.

Ano, jsem mimo aglomeraci. Pro ilustraci. U mého původního auta jsou měl dlouhodobou průměrnou rychlost dle palubního počítače 78-80 km/h a to jsem většinou jezdil tzv. na spotřebu.
Tycoon
@Tycoon

Ano, je nás málo, to je bez debat.

Ale vezmi si třeba USA. Tam je to opravdu minimum a způsobuje to na první pohled paradoxní situaci, že právě tam se můžou automobilky přetrhnout, aby tomu minimu mohli nabídnout manuální převodovku.
Tycoon
@Hendly

Souhlasím s tvou první i druhou tezí. A že si to ty, tvou druhou tezi podpořím čísly. Níže jsou každoročně zveřejňované plány prodejů Kia na rok 2030. Já tam žádné významné změny strategie nevidím.
2022: 1,2 mil. BEV; 0,9 mil. HEV; 1,9 mil. ostatní
2023: 1,6 mil. BEV; 0,8 mil. HEV; 1,9 mil. ostatní
2024: 1,6 mil. BEV; 0,9 mil. HEV; 1,8 mil. ostatní
2025: 1,26 mil. BEV; 1,07 mil. HEV; 1,86 mil. ostatní

Co mě však opravdu zaujalo, je právě to, že si ve svém prvním příspěvku vyzdvihoval růst hybridů. Proto se ptám, zda jsi změnil svůj dřívější názor, že chceš v EU zakázat od
roku 2035 prodeje aut se spalovacím motorem.
Man Ký
@tycoon jestli bydlíš někde mimo velké aglomerace, potom může být, ale jezdit po Praze nebo po Olomouci v zácpách a pálit spojku a trápit levou nohu není úplná zábava...
Man Ký
@rohYpnol včera jsem potkal černý RR Spectre. moc bych ho chtěl. dokonce mnohem víc, než kdyby v tom byl benzín.
A teď, už vousatá otázka - kdo chce platit daně, kdo chce třídit odpad, kdo chce filtr pevných částic, kdo myslí víc na druhé, než na sebe? Ano, máš pravdu Rohypnol je dobytek, jako většina populace. A ještě je na to hrdý😊
Man Ký
@Arese a proto manželce do SUV😊
Man Ký
@Tycoon no, to už je trochu směšné. manuál je základní konfigurace a konfiguruje se automat. opačně opravdu jen v ultraprémii /a fakt si nejsem jist, zda se někde připlácí/.
Man Ký
@traveldrive ano, za mě nejlepší motor pro PHEV je jednoduchá atmosféra, ano, je to jenom na tobě, jestli budeš jezdit čistě na elektřinu nebo jednou za čas na benzín, ale to si všechno volíš ty, a ano, čistě elektrické auto je lepší, ale tohle je řešení pro lidi, kteří chtějí "dojezd". motor se nijak neničí.
ericn
@Johnn neumíš číst, viď? Píšu za mě = já si Kiu nekoupím, protože se mi nelíbí a nemá slušný motor. Ten co měli 1.5TGDI, tak ve jménu emisí zprznili. Už to chápeš?
Tycoon
@Man Ký

U mnoha aut a to zejména na sekundárním trhu.
Tycoon
@Man Ký

V tom případě nemám rozumnou výmluvu dle Man kýho standardu, ale jen kyselé hrozny.
Man Ký
@Arese s holou pr.elí, život mám veselý
Man Ký
@Man Ký takže když auto stojí v garáži tak se ničí? zajímavá teorie. řekl bych, že tě zapomněli přizvat do vývojového týmu.