Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeRegistrace elektromobilů v Česku 2025: Obrovský nárůst a loňský hegemon až druhý
73 komentářů
rohYpnol
Pořád to stejné. Dotace, nařízení, ESG a podobné pií* z dílny zelenorudé EK.
O BEV není zájem. BEV nikdo nechce!!! A to, že je z donucení firmy kupují, to je zcela jiný příběh.
O BEV není zájem. BEV nikdo nechce!!! A to, že je z donucení firmy kupují, to je zcela jiný příběh.
@rohYpnol jo a růst VW o 50% BEV v 1Q2025 na evropském trhu meziročně je dáno ursulou, GD, dotacemi co už nejsou, ESG a vůbec to někde stojí na haldě a nikdo je nechce.
Asi se budeš muset smířit s tím, že plácáš nesmysly
Asi se budeš muset smířit s tím, že plácáš nesmysly
@psel
Takže ESG neplatí? Co?
Takže ESG neplatí? Co?
@rohYpnol Co mám informace, tak poněkud vlažně. V nastalé situaci už to nikdo nebere moc vážně a nechce do toho investovat... Což je pochopitelné.
@rohYpnol asi jo, ESG reporting nedělám a zeptal bych se zejména v bankách. Tam to pojede určitě.
Jestli ESG platí nebo ne ale nemá vliv na růst prodejů BEV. Nechceš smrdět, tak si koupíš BEV. Tak jednoduchý to je.
Jestli ESG platí nebo ne ale nemá vliv na růst prodejů BEV. Nechceš smrdět, tak si koupíš BEV. Tak jednoduchý to je.
@rohYpnol ESG bylo zavedeno kvůli prodejům? A já myslel aby firmy do svého rozhodování a činnosti zahrnuli environmentální, sociální a správní faktory. Někdo koupí BEV, někdo nelétá na druhou stranu světa když to jde vyřídit přes teams a někdo sází stromky. Teda to jsem prolít E z ESG....
@psel
Jistě. Tuzemská firma nebude lítat letadlem... 🤣🤣🤣
Jsi k smíchu, nebo už spíš k pláči.
Jistě. Tuzemská firma nebude lítat letadlem... 🤣🤣🤣
Jsi k smíchu, nebo už spíš k pláči.
@rohYpnol aha, tak ono se lítá pořád víc za businesem? O tom nic nevím. Aha, pozor, já zapomněl že ty jsi ten úředník, tak ty asi lítají jako dřív. Do Bruselu a jedině v businesu. Je jim to jedno, stát to zaplatí.
@psel
Např.
Francie dnes představila rozpočet na příští rok, v němž ministerstvo financí vyčlenilo 45 miliard eur (1,1 bilionu korun), aby omezilo růst cen plynu a elektřiny na 15 procent. Očekává se, že zvláštní odvody energetických společností sníží čisté náklady vlády na toto opatření na 12 miliard eur (296 miliard korun). "Nejdůležitějším a nejnaléhavějším úkolem pro Francii a další evropské země je snížit inflační tlak," řekl ministr financí Bruno Le Maire. Ohledně ekonomických vyhlídek "nepanovala nikdy větší nejistota", dodal.
Tobě fakt nepřišlo nikdy divné, že nutelín NIKDY nevysvětlil, proč nezastropí cenu u výrobce? Nikdy nevysvětlil a nikdy neřekl, proč toto nemůže udělat a co konkrétně by to znamenalo? Vždy jen odpověd - obecná fráze, to nelze...
Např.
Francie dnes představila rozpočet na příští rok, v němž ministerstvo financí vyčlenilo 45 miliard eur (1,1 bilionu korun), aby omezilo růst cen plynu a elektřiny na 15 procent. Očekává se, že zvláštní odvody energetických společností sníží čisté náklady vlády na toto opatření na 12 miliard eur (296 miliard korun). "Nejdůležitějším a nejnaléhavějším úkolem pro Francii a další evropské země je snížit inflační tlak," řekl ministr financí Bruno Le Maire. Ohledně ekonomických vyhlídek "nepanovala nikdy větší nejistota", dodal.
Tobě fakt nepřišlo nikdy divné, že nutelín NIKDY nevysvětlil, proč nezastropí cenu u výrobce? Nikdy nevysvětlil a nikdy neřekl, proč toto nemůže udělat a co konkrétně by to znamenalo? Vždy jen odpověd - obecná fráze, to nelze...
Frfla
Tak někdo to přece kupuje. To je dobře aspoň budou odpustky na ICE. Dotací netřeba.
Jinak jak porovnám s dříve zveřejněnými čísly ICE (+mhev) aut, tak ten podíl BEV je sotva 1%.
Jinak jak porovnám s dříve zveřejněnými čísly ICE (+mhev) aut, tak ten podíl BEV je sotva 1%.
ericn
Pane Šámale, kdo vám zase psal ten nadpis, opět Blesk hadr... Obrovský nárůst a podíl je jen 5,2% z celkového počtu 😄 Nebuďte směšný. Co si to trochu alespoň nastudovat. Statistiky SDA-CIA jsou volně přístupné 😉
@ericn Tak pokud vám meziroční nárůst o 138 % přijde málo, tak máte asi jiná měřítka 😄
Tržní podíl je druhá věc, o tom v titulku (mimochodem, termín nadpis se u článků nepoužívá) není vůbec zmínka 😉
A ještě jedna připomínka: kdybyste si ten článek alespoň přečetl, pochopíte, že vycházím z dat SDA. A tržní podíl tam zmiňuji...
Tržní podíl je druhá věc, o tom v titulku (mimochodem, termín nadpis se u článků nepoužívá) není vůbec zmínka 😉
A ještě jedna připomínka: kdybyste si ten článek alespoň přečetl, pochopíte, že vycházím z dat SDA. A tržní podíl tam zmiňuji...
@Ondřej Šámal No upřímně, děláte senzaci tam, kde není 😄 Nadpis byl a zůstane nadpis, klidně tomu říkejte titulek nebo jak chcete, ale hloupým zůstane... A váš "článek" jsem četl...
@Ondřej Šámal Rust o 138% je sice pekny, ale je z velké části dan dvěma zásadními věcmi.
1) Loňskymi dotacemi na nákup EV pro podnikatele, které byly oznámeny už někdy v prosinci '23, ale spuštěny az koncem března '24. Takže logicky, většina kupujících si tech par měsíců počkala až na další měsíce/kvartaly. Coz výrazně snížilo loňskou srovnávací základnu pro 1.Q, protože jen trouba by se připravil o slevu 200.000 Kč.
2) Letosni snížení emisních limitu, kdy automobilky zase naprosto logicky presouvaly dodávky EV z konce loňského roku do roku letošního, aby tak snížili pokuty za neplnění nových limitu, kde jde v přepočtu na každé takove "presunute" auto o vysoké desetitisíce az statisíce.
1) Loňskymi dotacemi na nákup EV pro podnikatele, které byly oznámeny už někdy v prosinci '23, ale spuštěny az koncem března '24. Takže logicky, většina kupujících si tech par měsíců počkala až na další měsíce/kvartaly. Coz výrazně snížilo loňskou srovnávací základnu pro 1.Q, protože jen trouba by se připravil o slevu 200.000 Kč.
2) Letosni snížení emisních limitu, kdy automobilky zase naprosto logicky presouvaly dodávky EV z konce loňského roku do roku letošního, aby tak snížili pokuty za neplnění nových limitu, kde jde v přepočtu na každé takove "presunute" auto o vysoké desetitisíce az statisíce.
@tesnav Dostanes tady asi "bidu", tady takto logicky pristup uráží.
Tady je skupinka bezhlavych nadsencu.
A druha skupinka popravde podobne bezhlavych odpurcu.
A ti se pod kazdym clankem poperou.
Jo, je to trochu nuda.
Tady je skupinka bezhlavych nadsencu.
A druha skupinka popravde podobne bezhlavych odpurcu.
A ti se pod kazdym clankem poperou.
Jo, je to trochu nuda.
WinDiesel
Obrovský nárůst počtu EV u Škoda dealerů, plus nesmyslné elektrické Toyoty pro stát. Jojo s čísly kouzlit je tak snadné 😄
@WinDiesel
a mas diskuzni perlu za dnesek! je to tu! byls s tou ***inou o samoregistracich prvni! Nezapomen na druhej pilir o prodejich krizem mezi bazarama!!
a mas diskuzni perlu za dnesek! je to tu! byls s tou ***inou o samoregistracich prvni! Nezapomen na druhej pilir o prodejich krizem mezi bazarama!!
@kesumb
A ještě tu o toyote pro stát, která není ani v tabulce, jelikož nedodala ještě nic.
A ještě tu o toyote pro stát, která není ani v tabulce, jelikož nedodala ještě nic.
@WinDiesel
Ze ta toyota není v tabulce? Jestli to nebude tím, že ještě ani nebyla vyrobená, natož registrovaná.
Ze ta toyota není v tabulce? Jestli to nebude tím, že ještě ani nebyla vyrobená, natož registrovaná.
@WinDiesel Myslíte ty bZ4X? Ty v registracích evidentně zatím nejsou vůbec započtené, nebo minimálně (1-3/2025 pouze 20 kusů). S těmi dealery je to ale velmi pravděpodobné. Ostatně i Hyundai Inster a Citroën ë-C3 jsou z velké části zřejmě registrace na dealery jako předváděcí vozy.
Zetti
5,22%, 3000 aut, rozumím tomu ze fosilu se prodalo pres 60000? Fakt je to raketovy narust?????
@Zetti je. Prodáš jeden rohlík a druhý den 10. Raketový nárůst.
@Zetti % nárůst zde je. Článek jasně říká, co se srovnává. Ale ano, šikovným výběrem (zde meziroční srovnání) se dá dospět k příznivému závěru. Kdyby autor srovnával mezikvartálně, pak jde o pokles (v Q4/2024 byl podíl elektromobilů cca 6,2% )
@multicar Pořád dost o ničem a to ten "obrovský" nárůst to vážně není 😄 Nadpis hodný Blesku...
Pepa_007
kontroverzní vystupování.......?
V čem, že hledá úspory? Ale to je správně, vzhledem k dluhu USA 🇺🇸.
V čem, že hledá úspory? Ale to je správně, vzhledem k dluhu USA 🇺🇸.
PowerHouse
Neúplná statistika
Zajímalo by mě, s jakými baterkami jsou ta auta kupována.
Zda se základníma nebo s nejdražšíma.
Zajímalo by mě, s jakými baterkami jsou ta auta kupována.
Zda se základníma nebo s nejdražšíma.
@PowerHouse
Už se o tom několikrát psalo, že většina elektroaut se v ČR prodává s těma největšíma baterkama.
Už se o tom několikrát psalo, že většina elektroaut se v ČR prodává s těma největšíma baterkama.
@PowerHouse Kto na to má, ide do najväčších a najdrahších, aspoň na Slovensku to tak platí.
@PowerHouse Český trh je z pohledu registrací nových aut velmi "bohatý". Takže většina elektromobilů má tu největší baterii. Stejně jako drtivá většina prémiových aut má vyšší průměrnou cenu než na západě. Třeba v případě Lexusu se lišíme i proti Polsku, druhému největšímu trhu v Evropě pro tuto značku. U nás jsou registrované lexusy v průměru o několik set tisíc korun dražší než u severních sousedů.
Pavel Hruška
Těch článků a rozhořčených diskuzí že EV nikdo nechce že je to ,,vysavač a samovzněcující krematorium,, které do Chorvatska nedojde a baterka za tři roky Ko. Celkem k dnešku jezdí po světě 40mil.EV Škoda prodala už 270tis. Enyaqů.
A nově
Bangkok Motor Show 2025
https😐/www.youtube.com/watch?…
A nově
Bangkok Motor Show 2025
https😐/www.youtube.com/watch?…
KANKUNEN
Ta by mě zajímalo, jak velký by měl být nárust, aby fosili řekli, fakt se to pomalu prosazuje
@KANKUNEN Prodej nižší o 20 ks - "Nikdo to nechce, všichni utíkají od elektromobility". Nárůst o 100 ks - " To není nárůst jenom statistická chyba, důkaz, že o to není zájem." ...Prostě fosili.
@Petr Pinkas Takže stejně jako okamurovic, seznam píše kraviny a oponenta s tou pravdou se nedovíš.
K.Kapl
Argumentace známá z dob socialismu: když absolutní čísla jsou bídná, tak raději použijeme procenta, která mohou být fantastická...👎🏻
@K.Kapl Meziroční zvýšení o 138 %, respektive cca 1800 aut vám přijde málo? Víte, že tu mluvíme teprve o prvním čtvrtletí?
@K.Kapl zase pleteš pojmy, tam se plnilo na 120% pořád kvůli premiím.
A trochu matematiky, když jsou absolutní čísla bídná, tak procenta nepomohou. Rostou jak procenta tak absolutní čísla.
A to přes elektrofoby, masáž o EU a o končícím GD. Za mě úspěch.
A trochu matematiky, když jsou absolutní čísla bídná, tak procenta nepomohou. Rostou jak procenta tak absolutní čísla.
A to přes elektrofoby, masáž o EU a o končícím GD. Za mě úspěch.
The law
Snad se ještě dočkáme ještě spalovací Octavie 5 do roku 30 a bude poctivá. Bych ji hned koupil a do duchodu těch 25 let by mi snad ještě mohla přežít.
@The law je otázka co je poctivá?
Jako švihadla, sytič, bez turba, bez automatu, bez rádia a s karburátorem? Ani to vyhřívané zadní sklo by nebylo.
Jako švihadla, sytič, bez turba, bez automatu, bez rádia a s karburátorem? Ani to vyhřívané zadní sklo by nebylo.
@psel Docela stačí slušný benzínový motor bez baterky a elektromotora naviac (hoci bez turba, aj s tým sa dá jazdiť, a nie, že nie), s palubkou s tlačítkami na všetky potrebné funkcie, bez zbytočných a nebezpečných asistentov, alebo aspoň vypínateľných jedným tlačidlom ako v nových Renaultoch a niekoľkých ďalších autách. Automat alebo nie - to už záleží na vkuse a potrebách každého zákazníka.
Nepleť si poctivé auto s historickým holátkom bez výbavy.
Nepleť si poctivé auto s historickým holátkom bez výbavy.
@traveldrive tak asi bez turba se jezdit dá, jen bys potřeboval mít objem a pak zas nebudeš mít emise. Takže spalovak bez turba si fakt nedovedu představit, naposledy co jsem bez turba jel to bylo fakt tak 20 let? Teda když pominu teď své BEV.
Pokud je poctivost ICE bez turba tak tudy cesta nevede imo. A díky emisím alespoň mhev protože vypínání startstop není činnost která by mě naplňovala štěstím.
Ale třeba zákon sdělí co je pro něj poctivost.
Pokud je poctivost ICE bez turba tak tudy cesta nevede imo. A díky emisím alespoň mhev protože vypínání startstop není činnost která by mě naplňovala štěstím.
Ale třeba zákon sdělí co je pro něj poctivost.
Dušan Trnka
Z " 0 " je vždy rekordný nárast !
@Dušan Trnka ten nárůst je o 130%, pokud by to takto rostlo dál, máme 100% BEV v roce 2029. Pokud by to rostlo dál jen o polovinu (+65% bude 100% podíl BEV v roce 2031, pokud by ten podíl rostl o čtvrtinu (+32.5% tak jsme 2036 na 100% BEV, pokud jen o osminu (16,25% tak jsme na 100% BEV v roce 2045.
Jak bude vypadat reálný nárůst v budoucnu nikdo neví, nechme se překvapit. 2035 je zcela reálný termín kdy už nikdo po spalováku ani neštěkne.
Jak bude vypadat reálný nárůst v budoucnu nikdo neví, nechme se překvapit. 2035 je zcela reálný termín kdy už nikdo po spalováku ani neštěkne.
@psel To ovšem za předpokladu, že VŠICHNI motoristé v ČR budou ochotni se svých spalováků vzdát a hlavně: pokud na EV budou mít. Tomu vážně věříte? Dejte si raději mokrý hadr na hlavu.
@Petr Kozohorský myslím si že ti co nejvíc prudí v diskuzích budou do 2035 psát v diskuzích jak to říkali vždycky že BEV je budoucnost. V čele s Panadolem. A zdejší pamětníci mu budou věrně připomínat jeho příspěvky stejně jako dnes.
To že někdo bude tak zásadový že si v roce 34 koupí 10 spalováků a bude je opečovávat je možný ale podivíni budou vždy a všude.
To že někdo bude tak zásadový že si v roce 34 koupí 10 spalováků a bude je opečovávat je možný ale podivíni budou vždy a všude.
@psel
Píšeš hlúposti. Rok 2035 je za rohom. V tej dobe nebudú predaje BEV tvoriť ani 50% trhu, utopista.
Píšeš hlúposti. Rok 2035 je za rohom. V tej dobe nebudú predaje BEV tvoriť ani 50% trhu, utopista.
@traveldrive tak si popovídáme v roce 35, jo?
Já jen poukazoval na to jak velký nárůst to je nic víc nic míň. To že bude přes 50% trhu je ale jasný. Ekonomika provozu to jasně ukáže.
Já jen poukazoval na to jak velký nárůst to je nic víc nic míň. To že bude přes 50% trhu je ale jasný. Ekonomika provozu to jasně ukáže.
Cenová politika je nastavena s rozvahou a vkusem. A nelze přehlédnout, že i aktuální vývoj okolo Tesly tomuto vývoji nechtěně nahrává 👍
Zajímavé, že všichni hujeři tady pořád plácají o tom, jak je MEB zaostalé, jak zaspali dobu a jak jim ujel vlak... 🤣🤣🤣
Především jsem tě již dříve žádal, abys na mé příspěvky nereagoval.
A za druhé – prosím, zůstaň si u svých škvarků, neboť mne upřímně nezajímají.
Přeji ti příjemný večer a mnoho zdaru v tvém neúnavném trolení a boji s elektrikou 👍
Žádej si v neděli o odpustek. Já si budu přispívat a reagovat na co chci.
Věřím, že jsem byl dostatečně srozumitelný, když jsem tě žádal, abys mé příspěvky ponechal bez povšimnutí.
Tvá přítomnost mi nepřináší žádný intelektuální ani lidský přínos, a tudíž nemám důvod se tebou zabývat.
S Pánem Bohem, a snad i s kapkou soucitu k tvé věci 👍
Chápu, že v návalu spěchu odpovědět mě, jsi zapomněl přepnout mezi svými multiúčty, a proto jsi mi neodpověděl z původního. To ovšem nevadí.
Obávám se, že tvá schopnost udržet krok s okolním světem se postupně vytrácí, rohYpnole 👍
Už ma 800V nebo treba 300kw nabíjení? A co třeba 22kw palubní nabijecka? Taky je? Jak jsme na tom s LFP?
Jelikož umím hledat, odpovím si sám
800V - ne
Nabijeni 300kw - ne, dokonce ani 200kw
Palubní nabijecka 22kw - ne
LFP - ne
Takze 4 základní moderní technologie a máme zde 4x ne. Jak to čtu, koupil bys klidně navoňené ho**. Nemám s tím problém, ze nabízí starší technologii, ale nemuze se nikdo divit, že globálně padají. Jen ten ,co by koupil i to ho**.
opatrne s lifepo, nevyreseny problemy s odhadem nabiti, problemy s pouzivanim v mrazech, nabijeni technologicky omezeny na 0,5C jinak si hrajes s zivotnosti... 22kw nabijecka je v naprosty vetsine pripadu naprd, protoze malokdo na to ma doma instalaci (40a jistic uz neco stoji). Utra rychly nabijeni viz porschegate a teploty baterie pri nabijeni. Otazka je jestli kvuli rozidlu 5-80% a ani ne 10 minutam chces likvidovat baterku za velky statisice.. Obecne to cos vyjmenoval nepovazuju za dulezitejsi nez slusny audio...
Keď už, tak tepelné čerpadlo by mohli dať sériovo a V2L tiež poriešiť jednoduchým BiDi adaptérom, keď to dnes vie aj Dacia Spring.
Tie nároky čo si vymenoval sú za mňa zbytočné pre mainstreamové elektro, áno, pri nejakom Mercedese by som to už požadoval a tlieskam ako spravili to nové CLA, ale chcieť to od škodovky je zbytočné a smiešne, hlavne keď sa im predáva aj bez toho. Takže tu rohYpnolovi dávam za pravdu že Škode rozhodne neušiel vlak s EV.
To jste mne nepochopili. Nemám s tím problém, ze to je takové jaké je, ale moderní architektura to prostě není.
Jo 135kw není úplně nejhorší. Ale stejně. Vidíš TČ jsem zapomněl, že tam ani nedávají. Jako mainstream nema mít moderní architekturu? Ok nemám problém. Ale pak nemá být cena jako za ten mercedes, s nadsazkou.
To bude tím, že na EV nahlížím jako na plnohodnotné auto. Ano, tato stará architektura je především na to ježdění kolem komína, ale zatím cena tomu neodpovídá, ani velikost daných aut.
Každá technologie ma něco. Termomanagement to dokáže minimalizovat, takže ano, měl jsem k tomu přidat lfp s TM,
Za rychlost a pohodlí se platí. Pro mne je důležitější nabít za hodinu 22kw doma, nez 11kw, abych mohl případně v nenadálé situaci někam zajet. Jestli za hodinu nabiji 100km nebo 50, je docela rozdíl.
Ano, výjimečně tentokrát správně. Každá technologie má něco. Proto hybrid není lepší než benzín. Proto benzínu není lepší než diesel, proto BEV není lepší než ICE.
Na co 22kW AC nabíječku? Doma stačí 11kW. Rozumnější je stavět 20kW DC nabíječky (obchodní centra a další místa). Zkuste se podívat jak malá nabíječka to je.