Elektromobilita

Zpět na článek

Registrace elektromobilů v Česku 2025: Obrovský nárůst a loňský hegemon až druhý

73 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Nemohu říci, že by mne to jakkoli překvapovalo – jak Enyaq, tak horký Elroq působí jako dozrálé, promyšlené elektromobily, které obstojí i v mezinárodním srovnání.
Cenová politika je nastavena s rozvahou a vkusem. A nelze přehlédnout, že i aktuální vývoj okolo Tesly tomuto vývoji nechtěně nahrává 👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Rom

Zajímavé, že všichni hujeři tady pořád plácají o tom, jak je MEB zaostalé, jak zaspali dobu a jak jim ujel vlak... 🤣🤣🤣
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@rohYpnol
Především jsem tě již dříve žádal, abys na mé příspěvky nereagoval.

A za druhé – prosím, zůstaň si u svých škvarků, neboť mne upřímně nezajímají.

Přeji ti příjemný večer a mnoho zdaru v tvém neúnavném trolení a boji s elektrikou 👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Rom

Žádej si v neděli o odpustek. Já si budu přispívat a reagovat na co chci.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@rohYpnol
Věřím, že jsem byl dostatečně srozumitelný, když jsem tě žádal, abys mé příspěvky ponechal bez povšimnutí.

Tvá přítomnost mi nepřináší žádný intelektuální ani lidský přínos, a tudíž nemám důvod se tebou zabývat.

S Pánem Bohem, a snad i s kapkou soucitu k tvé věci 👍
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@Horký Rom : ty nejsi zajímavý pro nikoho a přesto tu každý den onanuješ.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@WinDiesel
Chápu, že v návalu spěchu odpovědět mě, jsi zapomněl přepnout mezi svými multiúčty, a proto jsi mi neodpověděl z původního. To ovšem nevadí.

Obávám se, že tvá schopnost udržet krok s okolním světem se postupně vytrácí, rohYpnole 👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Už ma 800V nebo treba 300kw nabíjení? A co třeba 22kw palubní nabijecka? Taky je? Jak jsme na tom s LFP?
Jelikož umím hledat, odpovím si sám
800V - ne
Nabijeni 300kw - ne, dokonce ani 200kw
Palubní nabijecka 22kw - ne
LFP - ne

Takze 4 základní moderní technologie a máme zde 4x ne. Jak to čtu, koupil bys klidně navoňené ho**. Nemám s tím problém, ze nabízí starší technologii, ale nemuze se nikdo divit, že globálně padají. Jen ten ,co by koupil i to ho**.
kesumb
@Mikesus
opatrne s lifepo, nevyreseny problemy s odhadem nabiti, problemy s pouzivanim v mrazech, nabijeni technologicky omezeny na 0,5C jinak si hrajes s zivotnosti... 22kw nabijecka je v naprosty vetsine pripadu naprd, protoze malokdo na to ma doma instalaci (40a jistic uz neco stoji). Utra rychly nabijeni viz porschegate a teploty baterie pri nabijeni. Otazka je jestli kvuli rozidlu 5-80% a ani ne 10 minutam chces likvidovat baterku za velky statisice.. Obecne to cos vyjmenoval nepovazuju za dulezitejsi nez slusny audio...
Avantime
@Mikesus Úprimne, máme práci už druhý Enyaq a nič z toho pri reálnom používaní nechýba, maximálne sa s tým svojim kamarátom električkárom nemôžeš pochváliť, ale to je tak všetko. Predhreješ batériu, nabíja to rýchlo, reálne tých +200 kW nabíjačiek aj tak nie je veľa, takže načo a 11 kW AC na trojfázovej zásuvke tiež nie je problém.
Keď už, tak tepelné čerpadlo by mohli dať sériovo a V2L tiež poriešiť jednoduchým BiDi adaptérom, keď to dnes vie aj Dacia Spring.
Tie nároky čo si vymenoval sú za mňa zbytočné pre mainstreamové elektro, áno, pri nejakom Mercedese by som to už požadoval a tlieskam ako spravili to nové CLA, ale chcieť to od škodovky je zbytočné a smiešne, hlavne keď sa im predáva aj bez toho. Takže tu rohYpnolovi dávam za pravdu že Škode rozhodne neušiel vlak s EV.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Mikesus Ono to bez tech "zakladnich" veci nejezdi?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Mikesus Hezké, ale v současné fázi elektromobility (typicky nabíjím ze solárů a jezdím "kolem komína") zřejmě ani jedno není nějak zásadní. Osobně bych spíš ocenil nějak rozumně funkční V2H, což mi dává větší smysl než když daňoví poplatníci solárníkům dotují pochybná domácí bateriová uložiště... (s reálnou návratností v nekonečnu)
Avatar - Mikesus
Mikesus
@JirkaVejrazka
To jste mne nepochopili. Nemám s tím problém, ze to je takové jaké je, ale moderní architektura to prostě není.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Avantime
Jo 135kw není úplně nejhorší. Ale stejně. Vidíš TČ jsem zapomněl, že tam ani nedávají. Jako mainstream nema mít moderní architekturu? Ok nemám problém. Ale pak nemá být cena jako za ten mercedes, s nadsazkou.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Barry Lyndon
To bude tím, že na EV nahlížím jako na plnohodnotné auto. Ano, tato stará architektura je především na to ježdění kolem komína, ale zatím cena tomu neodpovídá, ani velikost daných aut.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kesumb
Každá technologie ma něco. Termomanagement to dokáže minimalizovat, takže ano, měl jsem k tomu přidat lfp s TM,
Za rychlost a pohodlí se platí. Pro mne je důležitější nabít za hodinu 22kw doma, nez 11kw, abych mohl případně v nenadálé situaci někam zajet. Jestli za hodinu nabiji 100km nebo 50, je docela rozdíl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
Ano, výjimečně tentokrát správně. Každá technologie má něco. Proto hybrid není lepší než benzín. Proto benzínu není lepší než diesel, proto BEV není lepší než ICE.
Josef Boček
@Mikesus mám dotaz. Jaká LFP baterie se nabíjí 300kW? Chcete do auta nacpat něco, co je naprosto zbytečné. Když při konstrukci vozu počítáte s LFP baterií, je nesmysl prodražovat konstrukci 800V architekturou. LFP baterie takový výkon neumožňují. Ano šlo by to, ale mělo by to zásadní vliv na životnost, jelikož by jste musel zvednout napětí jednotlivých článků. Prostě LFP baterie má z povahy své konstrukce nižší ,,power density".
Na co 22kW AC nabíječku? Doma stačí 11kW. Rozumnější je stavět 20kW DC nabíječky (obchodní centra a další místa). Zkuste se podívat jak malá nabíječka to je.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus 800V ani 300kW nabíjení není žádná základní moderní technologie. Na čem záleží, je křivka, resp. doba nabíjení. Ano, H-K se řadí ke špičce, ale VW rozhodně nepatří k ousiderům.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Pořád to stejné. Dotace, nařízení, ESG a podobné pií* z dílny zelenorudé EK.

O BEV není zájem. BEV nikdo nechce!!! A to, že je z donucení firmy kupují, to je zcela jiný příběh.
psel
@rohYpnol jo a růst VW o 50% BEV v 1Q2025 na evropském trhu meziročně je dáno ursulou, GD, dotacemi co už nejsou, ESG a vůbec to někde stojí na haldě a nikdo je nechce.
Asi se budeš muset smířit s tím, že plácáš nesmysly
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Takže ESG neplatí? Co?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@rohYpnol Co mám informace, tak poněkud vlažně. V nastalé situaci už to nikdo nebere moc vážně a nechce do toho investovat... Což je pochopitelné.
psel
@rohYpnol asi jo, ESG reporting nedělám a zeptal bych se zejména v bankách. Tam to pojede určitě.
Jestli ESG platí nebo ne ale nemá vliv na růst prodejů BEV. Nechceš smrdět, tak si koupíš BEV. Tak jednoduchý to je.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Když ESG nemá vliv na prodeje, tak proč jej EU zavedla?
psel
@rohYpnol ESG bylo zavedeno kvůli prodejům? A já myslel aby firmy do svého rozhodování a činnosti zahrnuli environmentální, sociální a správní faktory. Někdo koupí BEV, někdo nelétá na druhou stranu světa když to jde vyřídit přes teams a někdo sází stromky. Teda to jsem prolít E z ESG....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Jistě. Tuzemská firma nebude lítat letadlem... 🤣🤣🤣

Jsi k smíchu, nebo už spíš k pláči.
psel
@rohYpnol aha, tak ono se lítá pořád víc za businesem? O tom nic nevím. Aha, pozor, já zapomněl že ty jsi ten úředník, tak ty asi lítají jako dřív. Do Bruselu a jedině v businesu. Je jim to jedno, stát to zaplatí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Např.
Francie dnes představila rozpočet na příští rok, v němž ministerstvo financí vyčlenilo 45 miliard eur (1,1 bilionu korun), aby omezilo růst cen plynu a elektřiny na 15 procent. Očekává se, že zvláštní odvody energetických společností sníží čisté náklady vlády na toto opatření na 12 miliard eur (296 miliard korun). "Nejdůležitějším a nejnaléhavějším úkolem pro Francii a další evropské země je snížit inflační tlak," řekl ministr financí Bruno Le Maire. Ohledně ekonomických vyhlídek "nepanovala nikdy větší nejistota", dodal.


Tobě fakt nepřišlo nikdy divné, že nutelín NIKDY nevysvětlil, proč nezastropí cenu u výrobce? Nikdy nevysvětlil a nikdy neřekl, proč toto nemůže udělat a co konkrétně by to znamenalo? Vždy jen odpověd - obecná fráze, to nelze...
Frfla
Tak někdo to přece kupuje. To je dobře aspoň budou odpustky na ICE. Dotací netřeba.
Jinak jak porovnám s dříve zveřejněnými čísly ICE (+mhev) aut, tak ten podíl BEV je sotva 1%.
ericn
Pane Šámale, kdo vám zase psal ten nadpis, opět Blesk hadr... Obrovský nárůst a podíl je jen 5,2% z celkového počtu 😄 Nebuďte směšný. Co si to trochu alespoň nastudovat. Statistiky SDA-CIA jsou volně přístupné 😉
admin badge
Ondřej Šámal
@ericn Tak pokud vám meziroční nárůst o 138 % přijde málo, tak máte asi jiná měřítka 😄
Tržní podíl je druhá věc, o tom v titulku (mimochodem, termín nadpis se u článků nepoužívá) není vůbec zmínka 😉
A ještě jedna připomínka: kdybyste si ten článek alespoň přečetl, pochopíte, že vycházím z dat SDA. A tržní podíl tam zmiňuji...
ericn
@Ondřej Šámal No upřímně, děláte senzaci tam, kde není 😄 Nadpis byl a zůstane nadpis, klidně tomu říkejte titulek nebo jak chcete, ale hloupým zůstane... A váš "článek" jsem četl...
tesnav
@Ondřej Šámal Rust o 138% je sice pekny, ale je z velké části dan dvěma zásadními věcmi.

1) Loňskymi dotacemi na nákup EV pro podnikatele, které byly oznámeny už někdy v prosinci '23, ale spuštěny az koncem března '24. Takže logicky, většina kupujících si tech par měsíců počkala až na další měsíce/kvartaly. Coz výrazně snížilo loňskou srovnávací základnu pro 1.Q, protože jen trouba by se připravil o slevu 200.000 Kč.

2) Letosni snížení emisních limitu, kdy automobilky zase naprosto logicky presouvaly dodávky EV z konce loňského roku do roku letošního, aby tak snížili pokuty za neplnění nových limitu, kde jde v přepočtu na každé takove "presunute" auto o vysoké desetitisíce az statisíce.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@tesnav Dostanes tady asi "bidu", tady takto logicky pristup uráží.

Tady je skupinka bezhlavych nadsencu.
A druha skupinka popravde podobne bezhlavych odpurcu.

A ti se pod kazdym clankem poperou.

Jo, je to trochu nuda.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Obrovský nárůst počtu EV u Škoda dealerů, plus nesmyslné elektrické Toyoty pro stát. Jojo s čísly kouzlit je tak snadné 😄
kesumb
@WinDiesel
a mas diskuzni perlu za dnesek! je to tu! byls s tou ***inou o samoregistracich prvni! Nezapomen na druhej pilir o prodejich krizem mezi bazarama!!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kesumb
A ještě tu o toyote pro stát, která není ani v tabulce, jelikož nedodala ještě nic.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@WinDiesel
Ze ta toyota není v tabulce? Jestli to nebude tím, že ještě ani nebyla vyrobená, natož registrovaná.
admin badge
Ondřej Šámal
@WinDiesel Myslíte ty bZ4X? Ty v registracích evidentně zatím nejsou vůbec započtené, nebo minimálně (1-3/2025 pouze 20 kusů). S těmi dealery je to ale velmi pravděpodobné. Ostatně i Hyundai Inster a Citroën ë-C3 jsou z velké části zřejmě registrace na dealery jako předváděcí vozy.
Avatar - Zetti
Zetti
5,22%, 3000 aut, rozumím tomu ze fosilu se prodalo pres 60000? Fakt je to raketovy narust?????
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Zetti je. Prodáš jeden rohlík a druhý den 10. Raketový nárůst.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Pepa_007 No, prodals jeden rohlik, a druhej den dva...
multicar
@Zetti % nárůst zde je. Článek jasně říká, co se srovnává. Ale ano, šikovným výběrem (zde meziroční srovnání) se dá dospět k příznivému závěru. Kdyby autor srovnával mezikvartálně, pak jde o pokles (v Q4/2024 byl podíl elektromobilů cca 6,2% )
ericn
@multicar Pořád dost o ničem a to ten "obrovský" nárůst to vážně není 😄 Nadpis hodný Blesku...
admin badge
Ondřej Šámal
@Zetti Meziročně 138 %, takže ano, "raketový" nárůst to podle mě je. Druhou věcí je, z jaké základny. Oboje tam ale zmiňuji 😉
Avatar - idam.i
idam.i
@Ondřej Šámal sme bulvár,alebo moto téma?
Odpoveď je jasná.
traveldrive
@idam.i
Si si tým istý? 😄
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
kontroverzní vystupování.......?
V čem, že hledá úspory? Ale to je správně, vzhledem k dluhu USA 🇺🇸.
Avatar - jersey.se
jersey.se
Obří nárůst z nuly. To jsou při pár kusech kolikrát i tisíce procent! 😂
PowerHouse
Neúplná statistika

Zajímalo by mě, s jakými baterkami jsou ta auta kupována.
Zda se základníma nebo s nejdražšíma.
Tycoon
@PowerHouse

Už se o tom několikrát psalo, že většina elektroaut se v ČR prodává s těma největšíma baterkama.
Avantime
@PowerHouse Kto na to má, ide do najväčších a najdrahších, aspoň na Slovensku to tak platí.
admin badge
Ondřej Šámal
@PowerHouse Český trh je z pohledu registrací nových aut velmi "bohatý". Takže většina elektromobilů má tu největší baterii. Stejně jako drtivá většina prémiových aut má vyšší průměrnou cenu než na západě. Třeba v případě Lexusu se lišíme i proti Polsku, druhému největšímu trhu v Evropě pro tuto značku. U nás jsou registrované lexusy v průměru o několik set tisíc korun dražší než u severních sousedů.
Pavel Hruška
Těch článků a rozhořčených diskuzí že EV nikdo nechce že je to ,,vysavač a samovzněcující krematorium,, které do Chorvatska nedojde a baterka za tři roky Ko. Celkem k dnešku jezdí po světě 40mil.EV Škoda prodala už 270tis. Enyaqů.
A nově
Bangkok Motor Show 2025
https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Pavel Hruška

Dotace, sankce, nařízení, omezování.
Nevím co stále nechápeš.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ta by mě zajímalo, jak velký by měl být nárust, aby fosili řekli, fakt se to pomalu prosazuje
psel
@KANKUNEN ty to nikdy neřeknou. Elektrofobie to nedovolí.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@KANKUNEN Prodej nižší o 20 ks - "Nikdo to nechce, všichni utíkají od elektromobility". Nárůst o 100 ks - " To není nárůst jenom statistická chyba, důkaz, že o to není zájem." ...Prostě fosili.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Petr Pinkas Takže stejně jako okamurovic, seznam píše kraviny a oponenta s tou pravdou se nedovíš.
K.Kapl
Argumentace známá z dob socialismu: když absolutní čísla jsou bídná, tak raději použijeme procenta, která mohou být fantastická...👎🏻
admin badge
Ondřej Šámal
@K.Kapl Meziroční zvýšení o 138 %, respektive cca 1800 aut vám přijde málo? Víte, že tu mluvíme teprve o prvním čtvrtletí?
psel
@K.Kapl zase pleteš pojmy, tam se plnilo na 120% pořád kvůli premiím.
A trochu matematiky, když jsou absolutní čísla bídná, tak procenta nepomohou. Rostou jak procenta tak absolutní čísla.
A to přes elektrofoby, masáž o EU a o končícím GD. Za mě úspěch.
The law
Snad se ještě dočkáme ještě spalovací Octavie 5 do roku 30 a bude poctivá. Bych ji hned koupil a do duchodu těch 25 let by mi snad ještě mohla přežít.
psel
@The law je otázka co je poctivá?
Jako švihadla, sytič, bez turba, bez automatu, bez rádia a s karburátorem? Ani to vyhřívané zadní sklo by nebylo.
traveldrive
@psel Docela stačí slušný benzínový motor bez baterky a elektromotora naviac (hoci bez turba, aj s tým sa dá jazdiť, a nie, že nie), s palubkou s tlačítkami na všetky potrebné funkcie, bez zbytočných a nebezpečných asistentov, alebo aspoň vypínateľných jedným tlačidlom ako v nových Renaultoch a niekoľkých ďalších autách. Automat alebo nie - to už záleží na vkuse a potrebách každého zákazníka.
Nepleť si poctivé auto s historickým holátkom bez výbavy.
psel
@traveldrive tak asi bez turba se jezdit dá, jen bys potřeboval mít objem a pak zas nebudeš mít emise. Takže spalovak bez turba si fakt nedovedu představit, naposledy co jsem bez turba jel to bylo fakt tak 20 let? Teda když pominu teď své BEV.
Pokud je poctivost ICE bez turba tak tudy cesta nevede imo. A díky emisím alespoň mhev protože vypínání startstop není činnost která by mě naplňovala štěstím.
Ale třeba zákon sdělí co je pro něj poctivost.
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
Z " 0 " je vždy rekordný nárast !
psel
@Dušan Trnka ten nárůst je o 130%, pokud by to takto rostlo dál, máme 100% BEV v roce 2029. Pokud by to rostlo dál jen o polovinu (+65% bude 100% podíl BEV v roce 2031, pokud by ten podíl rostl o čtvrtinu (+32.5% tak jsme 2036 na 100% BEV, pokud jen o osminu (16,25% tak jsme na 100% BEV v roce 2045.
Jak bude vypadat reálný nárůst v budoucnu nikdo neví, nechme se překvapit. 2035 je zcela reálný termín kdy už nikdo po spalováku ani neštěkne.
Petr Kozohorský
@psel To ovšem za předpokladu, že VŠICHNI motoristé v ČR budou ochotni se svých spalováků vzdát a hlavně: pokud na EV budou mít. Tomu vážně věříte? Dejte si raději mokrý hadr na hlavu.
psel
@Petr Kozohorský myslím si že ti co nejvíc prudí v diskuzích budou do 2035 psát v diskuzích jak to říkali vždycky že BEV je budoucnost. V čele s Panadolem. A zdejší pamětníci mu budou věrně připomínat jeho příspěvky stejně jako dnes.
To že někdo bude tak zásadový že si v roce 34 koupí 10 spalováků a bude je opečovávat je možný ale podivíni budou vždy a všude.
traveldrive
@psel
Píšeš hlúposti. Rok 2035 je za rohom. V tej dobe nebudú predaje BEV tvoriť ani 50% trhu, utopista.
psel
@traveldrive tak si popovídáme v roce 35, jo?
Já jen poukazoval na to jak velký nárůst to je nic víc nic míň. To že bude přes 50% trhu je ale jasný. Ekonomika provozu to jasně ukáže.