Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Kompaktní SUV na elektřinu za milion: Výběr v Česku je překvapivě bohatý!

82 komentářů

Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
Jelikož nejsem sobec, tak jsem si koupil BEV, abych nedělal hluk, neobtěžoval smradem ostatní lidí, nepřispíval kvůli používání dieslu k alergiím. Cenu neřeším, a to jsem důchodce. Vy ostatní sobci si klidně jezděte ve svých smradech a ještě se tím na internetu chlubte.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@rohYpnol Prosím AnI (umělá neinteligence) ropné lobby aby neodpovídala na moje příspěvky.
Krum Páč
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kesumb
Takze si to rekneme narovinu, krom scenicu ma nejlepsi pomer cena/dojezd VW a derivaty na MEB. Tolik k zaostavani EU. "Premiovy ix1 ma sice mensi baterku, ale zas vesti logo. Cena hodne konkurencni a jestli jezdi ix1 stejne dobre jako spalovaci x1, o ktery tvrdim ze je to nejlepsi bmw v ramci tridy, tak palec nahoru.
Jako jasne, kazdej spravnej ceskej a severomadarskej vocas BY koupil naftu s kvedlackou, ale tohle je slusna nabidka..
kesumb
@Ada - stop rendlíkovskému odpadu
presne, ridic a vubec co ridic, chlap, se pozna podle toho, ze ma v kare tdi a kvedlacku!
kesumb
@rohYpnol
elroq je za totez, cenova parita je tu!
kesumb
@Modrý blesk
jako tolik, ja myslel, ze byste to chteli zadarmo s nabijenim na 20 let zdarma, zarukou na 105% kapacity baterky na 30 a k tomu 5 tis mesicne, ze vas gd okrade o zazitky s kvedlackou!
Krum Páč
Tady píšou www.auto.cz/diskuse/96627/1 a nevidím tam žádnou tvoji reakci. @Arese
psel
@rohYpnol až na ty kecy o hujerech dobrej výkon na neděli.
Slušelo by ti méně nesmyslných výkřiků o hujerech a podobně. Šak víš
Krum Páč
Ty bydlíš na veřejném záchodě !?
Nechceš nějaký donate, jen tak ?
@rohYpnol
psel
@Modrý blesk jakou má reálnou hodnotu spalovák? Vždyť i kdyby byl celý z hliníku tak je to 1.5 tuny hliníku a tudíž do 100000 Kč.
A z hliníku fakt není a vše ostatní je lacinější.
kesumb
@Modrý blesk
co je todle za kecy?
A kolik jako stoji vyroba spalovaciho auta, podivej se na ceny motoru treba do sekacek, je to vlastne zadarmo. Chapes vubec jak vznika cena auta? Pamatujes si tenkrat tu kauzu vyrobnich nakladu na superb? Baterka za cenu jednotek % MOC ceny auta je proste draha. Kdyz stoji auto milion je skoro 200DPH, bez problemu na to umej dat 25% slevu a jeste na tim je marze. A z milionu je najednou 600. A v tom je 80 za baterku dost

a kecy onpotencialech si nech pro sebe, uloziste sem stavel vloni a letos me ceka treba do bagru
psel
@Sevca1 většina lidí najezdí tak málo že jim ta pídi baterka bude stačit. Pokud tankuješ jednou měsíčně tak ti to bude stačit, nebo pokud tankuješ za 500 tak taky. A nevím proč by byla malá baterka nepoužitelná. Znám víc lidi co nenajezdí víc než 5000km za rok, a dělám si z nich srandu že více než za benzín utratí za servis, výměnu pneu a dálniční známku pokud ji teda vůbec mají.
psel
@Arese uklidni se a nečti články které ti mohou způsobit prasknutí žilky. Já taky nečtu články které mě nezajímají a taky pod nimi nediskutuji. Jsi Elektrofob, tak si prosaď diskuzi na autoforum a užívej si to tam.
Užívej si švihadla a startování motoru klikou, když se z toho osypáváš. Apropo, z klávesnice se ti špatně nedělá? Taky je tam elektrika a pokud se do ní vyzvracíš tak se asi bude i hůř čistit.
psel
@Modrý blesk ono je to jako vždy krapet složitější.
Jde o cenu článků, modulů nebo celé baterky?
A v tom je chyták.
Pokud ty články složíš do modulu, spojíš je, přidáš měření napětí a balancování článku, strčíš to do hliníkového pouzdra, přidáš k tomu konektory, tak už na ceně toho modulu máš ohromný nárůst ceny.
Pak ty moduly vložíš do packu, ten samotný musí být mechanicky odolný, musí umět ty moduly chladit musíš to propojit, přidat senzoriku, hermeticky uzavřít a přidat konektory a to zase stojí peníze. Nakonec k tomu přidáš marži a DPH a vyjde ti 1M za auto.
Protože když z 1M odečteš 21% DPH a 15% můj odhad slevy na fleet tak ti vyjde 700 tis Kč.
To zas není tak moc, když tu kalkulaci uděláš na 800 u základního Elroqu, tak jsi na 561tis Kč což mi teda fakt nepřijde být moc.
Ten rozdíl 140k je za 28kWh baterky.
Tobě vyšlo 42 tis. Kč jen za článek.
Jediný způsob jak se zbavit toho nárůstu je zbavit se modulů nebo snížit jejich počet a VW letos už ukázal MEB+ baterku, která je CTP. Zatím jen obrázek. Představí jí kompletně v září a věřím že povede k větší kapacitě, rychlejšímu nabíjení a nižší ceně. V Boleslavi už do nové haly naváží technologie aby mohli spustit včas montáž.
Pak věřím že ten příplatek za 28kWh nebude 140k ale třeba jen 90k.
Něco za propojení těch 200 článků, přidáni měření a load balancingu a zapouzdření budeš muset platit vždy.

EDIT: Nižší cena, beru z5, myslím si spíš že bude větší baterka, efektivnější provoz, větší výkon a Vmax za stejnou cenu.
kesumb
@sevca
uz to tu bylo stokrat, soc elrok 800, karoq dsg 1,5 750. Specifikace si zvladnes najit sam...
skladovky najdes oboje, elroq ma topeni, karoq ma taky urcite neco navic. A netahej sem tahani dvouplata z barcelony...
Krum Páč
Tva dētinská radost místního rublového
vrchniho (údajně) elektronenavisty je fakt úsmēvná!! 😂@Arese
Krum Páč
Nezkusím to, nejsi můj vzor, abych bydlel na veřejné toaletě.. @rohYpnol
Krum Páč
Díky, Aleši. @Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Krum Páč
Nevadí, žádná škoda pro naši planetu, blíjící chlapečku. @Arese
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kompaktní SUV na baterku za milion nikdo nechce 😎
CRASH BOOM BANG
@Petr Pinkas Velmi správně!
Zvlášť auto s dieselem není auto do města. Zaprvé diesely strašně smrdí (ten kyselý puch linoucí se z rachtajícího dieselu v koloně je snad horší, než kdyby se vám v autě vymočil pes). Zadruhé se právě částicové filtry nemají v městském provozu jak regenerovat. Tohle by si měl každý tatínek od rodiny a každá maminka povinně vytisknout a nalepit nad postel, protože velká většina aut, která fungují jako mamataxi a trckají od ničeho k ničemu, jsou právě diesely. Ráno to pak před školkou nebo školou smrdí jak na mistrovství světa Skunků ...
psel
@rohYpnol jsi se přesunul do kategorie NIKDO? 😄
psel
@Sevca1 proč ne? Nech to na kupujících a oni to vyřeší sami.
A ano, i s těmi malými nájezdy si někdo kupuje nové auto. A taky se tomu divím, protože Taxi / Uber / Bolt vyjde pak skoro laciněji, ale je to tak.
Těch aut co se nepohybují denně vidíš na sídlištích stát spousty. Nebo snad všechna auta ze sídliště z parkoviště zmizí ráno? 😁
Pokud velké BEV s malou baterkou stojí nové 800, tak není žádný důvod aby za 3 roky nebylo za 500, ostatně u ID3 alespoň u sousedů v Německu to dávno realita je. ID4/5 pod 700 taky není problém.
A to ještě ty lacinější a menší BEV teprve přijdou.
A odpověď proč? Protože je to tiché, nesmrdí to a má to laciný servis. O parkování (zadarmo v Praze asi ne navždy, ale se slevou určitě) se ani nebavím.
Krum Páč
Jsi trapnej jak schody ve výtahu, Aleši. @Ada - stop rendlíkovskému odpadu

www.rajce.idnes.cz/…-tady/1165798613
Krum Páč
Taky bych si raději dal facku, než s tímhle debiIem ztrácet čas. Odkaz na web mu jde asi stejně dobře jako orientace v reálném světě. 🤦‍♂️ @kesumb
Krum Páč
Blij dál, muItitroIIová agendo. @Arese
Avatar - kruskar
kruskar
No hoši, kompaktní SUV na elektřinu za milión....to vás čeká ještě dlouhá cesta k autu žádanému a kupovanému širokými vrstvami zákazníků...
Krum Páč
Jde o multinicka a trolla, který pak reaguje a chválí sám sebe z jiných účtů. @Petr Pinkas
kesumb
@Sevca1
opet mam etron co nedojede o moc dal jak zaklad elroq, ix mam s 74kwh baterii, najezdy sakra nadprumerny.

blijes jako dycky, vis o tom *** a zkusenost zadna. Vytahni si hlavu z !
kesumb
@eric
takze mam doma atmo v12, r6 benzin, r4 benzin a jeste napodzim sem mel v6 tdi. S etronem mam za pul roku 20tkm a nema dojezd o moc vetsi nez zakladni elrok. Ix ma od podzimu 10tkm a ma 74kw. Takze pises kolotiny jako dycky od pocitace, ja s tim jezdim, ty tu kecas!
Arese
Děkuji, nechci. Nikdy!🤮🤮🤮 Proč nám tady tyhle zkratokreatury pořád cpete? To se ani trochu nestydíte? 🙁 Pište laskavě o autech, ne o elektropřepravnících!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Krum Páč

Nemůžeš soudit podle tvého WC. U nás je čisto.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Kompaktní SUV v naftě je o 1/4M níž. Takže tyhle elektrický vozejky na rodinný eurovikendy na bořislavce si výrobci můžou nechat pro bruselský úřednictvo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr Pinkas
Jsi sobec. Měl bys brát ohled na ostatní a jezdit jen elektrickou MHD. Nebo nejlépe na hýkajícím oslovi.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Krum Páč

Zjevně stále soudíš podle sebe. Zkus se přestěhovat na stromy nebo do jeskyně. Budeš žít v souladu s GD EU.
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
@Arese Protože to nejsou řidiči, ale jen šmatláci prstem po displeji
Arese
@kesumb Ani tak bych s EV nejezdil! 🤮
Arese
@kesumb EV ani zadarmo! 🤮
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Není.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn

Ano, to víme. Kesubm žije ve své bublině mimo realitu většiny. Těžko po něm můžeš cítit pochopit některé věci. Sytý hladovému nevěří.
ericn
@traveldrive jj, to se mu povedlo 😄
Krum Páč
Přesně tak. Bavím se reakcemi zpátečníku...🤣 @Petr Pinkas
traveldrive
@rohYpnol Tá sadla.
Arese
@Krum Páč Podle sebe soudím tebe, že ubohý Krumpáčku! 😄👎
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
otázka 1) dojede to za 1 den i s obytňákem z Plzně do Ostravy a zpět?
otázka 2) jaká by byla cena za naftu, či elektřinu na takový výlet?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Pěkný přehled.
Ted prosím BEV nižší střední třídy. Můžeme jeden článek o kombi a jeden nekombi. 😉 👍🏻
Krum Páč
Díky, Jane. @Mokrous
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Sevca1 Já to napíšu za něj, když on nemůže psát pravdu z neznámých důvodů.
Takže Elroq v holobytu bez baterie (čti 52kWh) je již od 800 tisíc Kč. bez prodloužené záruky, čerpadla atd. atd....
Trošku vybavený Elroq Sportline v zadokolce vyjde na lidových 1.300.000,- Kč Takže asi tak.
Vedle toho si můžeš jít pro nový Tucson v luxusní výbavě 20 Years Anniversary za 765 tisíc Kč.
Krom ušetřených 535 tisíc Kč na spoustu dovolených na 1 nádrž i někam dojedeš...
Avatar - Mokrous
Mokrous
@CRASH BOOM BANG

Za 1) moderní diesel s AdBlue nesmrdí.
Za 2) moderní diesel se ve městě zregeneruje úplně v pohodě a ze 100%. Stačí jen regeneraci nepřerušovat.

A za sebe doplním za 3) Do města diesel nepatří ani tak.

Doporučuji si doplnit základní vzdělání.
psel
@sevca1 mě osobně to taky smysl při mých cestách nedává ale to neznamená že někomu nemůže.
@rohYpnol nejsou jen ekonomické pohledy, které rozhodují o koupi. Někdo jen chce ticho při jízdě, komfort a nesmrdět a parkovat v Praze zadarmo. Smiř se s tím.
psel
@traveldrive to jen tím, že nevíš o co přicházíš😄
U rohYpnola jde jen o EU, grendeal, eurohujery a uršulu a Elektrofobii. Kdyby byl gynekolog bylo by vše jinak.
ericn
@rohYpnol souhlas
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr Pinkas

Nepros tady. Běž prosit boha za odpuštění, že jsi znesvětil tuhle planetu nadlimitem CO2 pro výrobě tvého BEV!

Měl jsi právo jezdit elektrickým SORem, který nezanechává tak bezohlednou emisní živelnou pohromu jako výroba a provoz BEV.
ericn
@kesumb nezlob se, ale si neskutečně tupej… Pokud si někdo koupí jediné auto do domácnosti a opravdu jezdí, tj často i víkendy, chalupa, hory, výlety, rozhodně si nekoupí za 800tis Kč elektrický holobyt Elroq Essence 50 s reálným dojezdem 200km na jedno nabití - nejedeš ani do nuly, ani od 100% = poměr cena/výkon je tragický.

Koupí raději Karoq/Atecu/Tuscon/Sportage/Kugu v benzinu apod skoro v plný výbavě. Evidentně neznáš cenu peněz a ani to jak normální lidi přemýšlí… Jsi úplně mimo…
Sevca1
@psel Ale jo to je v pořádku, ať se to nechá na kupujících, za mne Elroq s pidi baterkou nedává smysl, v té ceně. Pokud už chce dát někdo milión a více už tam výběr je a dává smysl
traveldrive
@Petr Pinkas Tomu sa hovorí alibizmus.
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@Petr Pinkas

Absolutně souhlasím. 👍👍👍
traveldrive
Za tú cenu môže byť výber hoci dvojnásobný - elektro za milión je proste mimo. Nech si ho strčia za klobúk.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1

Nejsem žádný diesel fanatik. Jestli jsi nepochopil doteď, je to jen vymezení se vůči BEV hujerům.

Do města nafta nikdy nedávala smysl. Každé má své pro a proti. Ale do většího těžkého auta je nafta vždy smysluplnnější. Ano pokud někdo s velkým těžkým SUV jezdi město, tak i benzín může být vhodnější. Ale velke těžké SUV obecně není autem do města.

BEV mi vůbec nevadí, pokud si jej někdo koupí, zaplatí a ponese náklady na budování infrastruktury.

Ale elektromobilita jako ideologie je naprosté zlo.
Sevca1
@rohYpnol ne já vždy tvrdil že Ev mi nevadí. Špatný je fanatismus. U tebe třeba s naftou. Když bude Ev se solidní baterií za 700 tisíc velikosti Karogu tak už mě by to dávalo smysl. Ev své místo mají zákazníky si najdou. Ale zatím jsou použitelná rodinný Ev auta pro movitější zákazníky , to neokecaji
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1

Nestačím se divit. Co se stalo?!? Prozření?!? Úplně jsi otočil a píšeš už v podstatě totéž co já... 🤣🤣🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn

Ano. Píšu to tady neustále. BEV v běžném segmentu mainstreamu znamená +250 až 350 tis. Žádná parita neni.
U středního SUV je to velký rozdíl v ceně. Pro menší auta je to totální KO pro BEV.

Když nějaký blb prijde s tím, že BEV je dostupné protože Dacia Spring nebo Hyundsi Inster, tak absolutně nepochopil že tohle fakt nejsou rodinné auta ale nákupni tašky, které s cenou 0,5M fakt nejsou ani levné ani dostupné.

Výjimky se samozřejmě najdou a v prémiových třídách pak samozřejmě cenový rozdíl BEV a ICE dostává jiný rozměr. A to jak vzhledem k V6/R6,"tak vzhledem k příplatovým položkám.
Modrý blesk
@kesumb

Vůbec jsem nepochopil (raději) Vaši rekci na můj příspěvek. Škoda, že svůj myšlenkový potenciál nevyužíváte na posun technických znalostí v oblasti elektromobility.
V odkaze se uvádí: Die Preise sinken aktuell dramatisch weiter: Die Preisberichtsagentur Benchmark Mineral Intelligence meldete im September 2024 schon durchschnittliche Kosten für Lithium-Ionen-Batterien von 66,5 US-Dollar (aktuell 60,50 Euro) für die Kilowattstunde Batteriekapazität, das ist ein weiteres Absinken von fast 20 Prozent im Vergleich zum Vorjahr. Für die günstigen Lithium-Eisenphosphat-Batterien (LFP-Akkus) werden sogar nur 60 US-Dollar für die Kilowattstunde Kapazität errechnet. Auf dieser Basis würde ein 60-kWh-Akku nur noch 3600 Dollar (3273 Euro) kosten.
odkaz😒a href="https😐/www.autobild.de/artikel/kostencheck-e-auto-batterien-immer-guenstiger-26363719.html" title="https😐/www.autobild.de/artikel/kostencheck-e-auto-batterien-immer-guenstiger-26363719.html" rel="nofollow" target="_blank">https😐/www.autobild.de/…er-26363719.html

Cena 60 kWh baterie vychází na 83 tis. Kč, tak proč výrobci elektroaut za ní chtějí 5-8x více, a tak je to i s ostatními součástkami. Zkrátka výrobci potřebují takové zákazníky jako kesumb, kteří při koupi elektroaut nahledí na desítka tisíc dolarů nebo eur za auto navíc, jen když je to eleketrické...
Sevca1
@kesumb prosím o napsání ceny a velikosti baterky, benzínové SUV třeba Karog nebo Tuscon koupím za 700 tisíc
Modrý blesk
Akorát, že tyhle kompaktní SUV na elektřinu za milion mají reálnou hodnotu tak 14 - 15 tis. Euro. Viz např. aktuální cena baterií: https😐/www.autobild.de/…er-26363719.html
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Pokud někdo najede malé kilometry, tak je pořízení BEV nesmysl jak z pohledu ekonomického, tak z pohledu ekologického, tak z pohledu emisí. BEV pro malý nájezd nedává už vůbec žádný smysl.
Sevca1
@kesumb brouku žádný stres, Elrog s pidi baterkou aby na oko byla parita, to je prostě fakt pa
traveldrive
@psel Potom som v nej tiež.
Sevca1
@psel takže nenajedu ani 5 tisíc za rok a budu si kupovat dražší Ev, kde mám návratnost? K čemu mi vůbec Auto je?nebude lepší taxík? Co ? Pá
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Modrý blesk

No, tyhle kecy hujerů o tom kolik stojí kWh baterky jsou vždy k smíchu...

Baterie pro BEV totiž není jen lithium, jak si doníčci a hendlíčci myslí. Baterie pro BEV dokonce není ani ten battery pack. Baterie pro BEV je taky BMS, blok, chladící okruh (v lepším případě) atd.
ericn
@kesumb Jak můžeš napsat takovou blbost. Elroq za 799tis je nepoužitelné auto. Jak výbavou, tak vlastnostmi. Musíš hodně přitlačit s příplatky na výbavu a 52kWh baterie do středního SUV je k smíchu... tj musíš hodně přitlačit, tj Selection 60 je už za 950tis, Selection 85 se 77kWh baterií jsi na 1, 05mil základ... No tvl.

Pro srovnání, jsem teď řešil nákup Cupry Atecy 1,5TSI 7DSG skoro v maximu včetně koženého interiéru za 840tis Kč a to je auto se kterým projedeš v klidu celou Evropu 😄
Arese
@Krum Páč A co má být? Diskutují tady kde chci a kdy chci a kreatury jako ty mi to opravdu neurčují! 🙂
Arese
@Krum Páč O jakých rublech to kvákáš, magore? 😂
Sevca1
@kesumb ještě jsi mi nenapsal velikost baterky toho Elroqu , moc se ti do toho nechce co? Takže za tu cenu je Elroq s pidi baterkou. Auto které v zimě když budu dodržovat doporučení do 80% nabití neujede 200 km není rodinné auto. To jsou hodnoty městského vozu, sorry 🤧. Takže kolik stojí Elroq s použitelnou baterií? Víš hňupe mě Ev nevadí vadí mi fanatici a je prostě pravda že parita je od milionu výš, ne výkřiky s pidi baterkou. Tak měj aspoň koule to přiznat. PS: jestli ty koule vůbec máš 😁
Sevca1
@kesumb čekám na tu odpověď , děkuji. Už jsem to psal výše a žádná reakce
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@WinDiesel

Průměrný život v Čechách vypadá tak, že mladý člověk vystuduje politologii, gender, nebo podobnou zásadní pro lidstvo přínosnou vědu, nastoupí do neziskovky dotované státem, a ze svého průměrného nástupního platu 100.000,- čistého měsíčně si pořídí elektromobil za 1,0M a k tomu si koupí svůj první byt 2kk v Praze za 10M nebo svůj první domek na periferií za 10M .... 😉😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Za meloun, to je opravdu překvapivé cha cha, překvapivé by bylo spíš kdyby za meloun n výběr nebylo 😄
traveldrive
@psel

rohYpnol je zásadne proti.
Mne ellektrické auto nevyhovuje, nevyplatí sa mi a nechcem ani nepotrebujem kompaktné SUV. 😉
Ale vo výsledku je to to isté - nechcem BEV kompaktné SUV za milión.
Avatar - praptak
praptak
@Sevca1 Jak se to vezme, za milion korun je třeba Karoq s 2.0 TSI 4x4 a je na každém, co si vybere. U mě by to v tomto případě vyhrál benzín ( i když s automatem). 🙂
Sevca1
@kesumb já čekám na tu odpověď, dekuji
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Ada - stop rendlíkovskému odpadu
První vyřazení by neutáhly karavan. A zbytek by dojel. Je to 450 km. Jedna ceata. 100km by vyšlo na 0-3.6kč.
Pokud by karavan měl 130km/h tak jsi tam za 4 hodiny. Cestou 2x dobíjení.