Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeKompaktní SUV na elektřinu za milion: Výběr v Česku je překvapivě bohatý!
82 komentářů
rohYpnol
Kompaktní SUV na baterku za milion nikdo nechce 😎
Krum Páč
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@Krum Páč
Nemůžeš soudit podle tvého WC. U nás je čisto.
Nemůžeš soudit podle tvého WC. U nás je čisto.
@rohYpnol jsi se přesunul do kategorie NIKDO? 😄
@psel Potom som v nej tiež.
@traveldrive to jen tím, že nevíš o co přicházíš😄
U rohYpnola jde jen o EU, grendeal, eurohujery a uršulu a Elektrofobii. Kdyby byl gynekolog bylo by vše jinak.
U rohYpnola jde jen o EU, grendeal, eurohujery a uršulu a Elektrofobii. Kdyby byl gynekolog bylo by vše jinak.
@psel
rohYpnol je zásadne proti.
Mne ellektrické auto nevyhovuje, nevyplatí sa mi a nechcem ani nepotrebujem kompaktné SUV. 😉
Ale vo výsledku je to to isté - nechcem BEV kompaktné SUV za milión.
rohYpnol je zásadne proti.
Mne ellektrické auto nevyhovuje, nevyplatí sa mi a nechcem ani nepotrebujem kompaktné SUV. 😉
Ale vo výsledku je to to isté - nechcem BEV kompaktné SUV za milión.
Modrý blesk
Akorát, že tyhle kompaktní SUV na elektřinu za milion mají reálnou hodnotu tak 14 - 15 tis. Euro. Viz např. aktuální cena baterií: https😐/www.autobild.de/…er-26363719.html
@Modrý blesk
jako tolik, ja myslel, ze byste to chteli zadarmo s nabijenim na 20 let zdarma, zarukou na 105% kapacity baterky na 30 a k tomu 5 tis mesicne, ze vas gd okrade o zazitky s kvedlackou!
jako tolik, ja myslel, ze byste to chteli zadarmo s nabijenim na 20 let zdarma, zarukou na 105% kapacity baterky na 30 a k tomu 5 tis mesicne, ze vas gd okrade o zazitky s kvedlackou!
@kesumb Ani tak bych s EV nejezdil! 🤮
Taky bych si raději dal facku, než s tímhle debiIem ztrácet čas. Odkaz na web mu jde asi stejně dobře jako orientace v reálném světě. 🤦♂️ @kesumb
@kesumb
Vůbec jsem nepochopil (raději) Vaši rekci na můj příspěvek. Škoda, že svůj myšlenkový potenciál nevyužíváte na posun technických znalostí v oblasti elektromobility.
V odkaze se uvádí: Die Preise sinken aktuell dramatisch weiter: Die Preisberichtsagentur Benchmark Mineral Intelligence meldete im September 2024 schon durchschnittliche Kosten für Lithium-Ionen-Batterien von 66,5 US-Dollar (aktuell 60,50 Euro) für die Kilowattstunde Batteriekapazität, das ist ein weiteres Absinken von fast 20 Prozent im Vergleich zum Vorjahr. Für die günstigen Lithium-Eisenphosphat-Batterien (LFP-Akkus) werden sogar nur 60 US-Dollar für die Kilowattstunde Kapazität errechnet. Auf dieser Basis würde ein 60-kWh-Akku nur noch 3600 Dollar (3273 Euro) kosten.
odkaz😒a href="https😐/www.autobild.de/artikel/kostencheck-e-auto-batterien-immer-guenstiger-26363719.html" title="https😐/www.autobild.de/artikel/kostencheck-e-auto-batterien-immer-guenstiger-26363719.html" rel="nofollow" target="_blank">https😐/www.autobild.de/…er-26363719.html
Cena 60 kWh baterie vychází na 83 tis. Kč, tak proč výrobci elektroaut za ní chtějí 5-8x více, a tak je to i s ostatními součástkami. Zkrátka výrobci potřebují takové zákazníky jako kesumb, kteří při koupi elektroaut nahledí na desítka tisíc dolarů nebo eur za auto navíc, jen když je to eleketrické...
Vůbec jsem nepochopil (raději) Vaši rekci na můj příspěvek. Škoda, že svůj myšlenkový potenciál nevyužíváte na posun technických znalostí v oblasti elektromobility.
V odkaze se uvádí: Die Preise sinken aktuell dramatisch weiter: Die Preisberichtsagentur Benchmark Mineral Intelligence meldete im September 2024 schon durchschnittliche Kosten für Lithium-Ionen-Batterien von 66,5 US-Dollar (aktuell 60,50 Euro) für die Kilowattstunde Batteriekapazität, das ist ein weiteres Absinken von fast 20 Prozent im Vergleich zum Vorjahr. Für die günstigen Lithium-Eisenphosphat-Batterien (LFP-Akkus) werden sogar nur 60 US-Dollar für die Kilowattstunde Kapazität errechnet. Auf dieser Basis würde ein 60-kWh-Akku nur noch 3600 Dollar (3273 Euro) kosten.
odkaz😒a href="https😐/www.autobild.de/artikel/kostencheck-e-auto-batterien-immer-guenstiger-26363719.html" title="https😐/www.autobild.de/artikel/kostencheck-e-auto-batterien-immer-guenstiger-26363719.html" rel="nofollow" target="_blank">https😐/www.autobild.de/…er-26363719.html
Cena 60 kWh baterie vychází na 83 tis. Kč, tak proč výrobci elektroaut za ní chtějí 5-8x více, a tak je to i s ostatními součástkami. Zkrátka výrobci potřebují takové zákazníky jako kesumb, kteří při koupi elektroaut nahledí na desítka tisíc dolarů nebo eur za auto navíc, jen když je to eleketrické...
@Modrý blesk
co je todle za kecy?
A kolik jako stoji vyroba spalovaciho auta, podivej se na ceny motoru treba do sekacek, je to vlastne zadarmo. Chapes vubec jak vznika cena auta? Pamatujes si tenkrat tu kauzu vyrobnich nakladu na superb? Baterka za cenu jednotek % MOC ceny auta je proste draha. Kdyz stoji auto milion je skoro 200DPH, bez problemu na to umej dat 25% slevu a jeste na tim je marze. A z milionu je najednou 600. A v tom je 80 za baterku dost
a kecy onpotencialech si nech pro sebe, uloziste sem stavel vloni a letos me ceka treba do bagru
co je todle za kecy?
A kolik jako stoji vyroba spalovaciho auta, podivej se na ceny motoru treba do sekacek, je to vlastne zadarmo. Chapes vubec jak vznika cena auta? Pamatujes si tenkrat tu kauzu vyrobnich nakladu na superb? Baterka za cenu jednotek % MOC ceny auta je proste draha. Kdyz stoji auto milion je skoro 200DPH, bez problemu na to umej dat 25% slevu a jeste na tim je marze. A z milionu je najednou 600. A v tom je 80 za baterku dost
a kecy onpotencialech si nech pro sebe, uloziste sem stavel vloni a letos me ceka treba do bagru
@Modrý blesk ono je to jako vždy krapet složitější.
Jde o cenu článků, modulů nebo celé baterky?
A v tom je chyták.
Pokud ty články složíš do modulu, spojíš je, přidáš měření napětí a balancování článku, strčíš to do hliníkového pouzdra, přidáš k tomu konektory, tak už na ceně toho modulu máš ohromný nárůst ceny.
Pak ty moduly vložíš do packu, ten samotný musí být mechanicky odolný, musí umět ty moduly chladit musíš to propojit, přidat senzoriku, hermeticky uzavřít a přidat konektory a to zase stojí peníze. Nakonec k tomu přidáš marži a DPH a vyjde ti 1M za auto.
Protože když z 1M odečteš 21% DPH a 15% můj odhad slevy na fleet tak ti vyjde 700 tis Kč.
To zas není tak moc, když tu kalkulaci uděláš na 800 u základního Elroqu, tak jsi na 561tis Kč což mi teda fakt nepřijde být moc.
Ten rozdíl 140k je za 28kWh baterky.
Tobě vyšlo 42 tis. Kč jen za článek.
Jediný způsob jak se zbavit toho nárůstu je zbavit se modulů nebo snížit jejich počet a VW letos už ukázal MEB+ baterku, která je CTP. Zatím jen obrázek. Představí jí kompletně v září a věřím že povede k větší kapacitě, rychlejšímu nabíjení a nižší ceně. V Boleslavi už do nové haly naváží technologie aby mohli spustit včas montáž.
Pak věřím že ten příplatek za 28kWh nebude 140k ale třeba jen 90k.
Něco za propojení těch 200 článků, přidáni měření a load balancingu a zapouzdření budeš muset platit vždy.
EDIT: Nižší cena, beru z5, myslím si spíš že bude větší baterka, efektivnější provoz, větší výkon a Vmax za stejnou cenu.
Jde o cenu článků, modulů nebo celé baterky?
A v tom je chyták.
Pokud ty články složíš do modulu, spojíš je, přidáš měření napětí a balancování článku, strčíš to do hliníkového pouzdra, přidáš k tomu konektory, tak už na ceně toho modulu máš ohromný nárůst ceny.
Pak ty moduly vložíš do packu, ten samotný musí být mechanicky odolný, musí umět ty moduly chladit musíš to propojit, přidat senzoriku, hermeticky uzavřít a přidat konektory a to zase stojí peníze. Nakonec k tomu přidáš marži a DPH a vyjde ti 1M za auto.
Protože když z 1M odečteš 21% DPH a 15% můj odhad slevy na fleet tak ti vyjde 700 tis Kč.
To zas není tak moc, když tu kalkulaci uděláš na 800 u základního Elroqu, tak jsi na 561tis Kč což mi teda fakt nepřijde být moc.
Ten rozdíl 140k je za 28kWh baterky.
Tobě vyšlo 42 tis. Kč jen za článek.
Jediný způsob jak se zbavit toho nárůstu je zbavit se modulů nebo snížit jejich počet a VW letos už ukázal MEB+ baterku, která je CTP. Zatím jen obrázek. Představí jí kompletně v září a věřím že povede k větší kapacitě, rychlejšímu nabíjení a nižší ceně. V Boleslavi už do nové haly naváží technologie aby mohli spustit včas montáž.
Pak věřím že ten příplatek za 28kWh nebude 140k ale třeba jen 90k.
Něco za propojení těch 200 článků, přidáni měření a load balancingu a zapouzdření budeš muset platit vždy.
EDIT: Nižší cena, beru z5, myslím si spíš že bude větší baterka, efektivnější provoz, větší výkon a Vmax za stejnou cenu.
@Modrý blesk
No, tyhle kecy hujerů o tom kolik stojí kWh baterky jsou vždy k smíchu...
Baterie pro BEV totiž není jen lithium, jak si doníčci a hendlíčci myslí. Baterie pro BEV dokonce není ani ten battery pack. Baterie pro BEV je taky BMS, blok, chladící okruh (v lepším případě) atd.
No, tyhle kecy hujerů o tom kolik stojí kWh baterky jsou vždy k smíchu...
Baterie pro BEV totiž není jen lithium, jak si doníčci a hendlíčci myslí. Baterie pro BEV dokonce není ani ten battery pack. Baterie pro BEV je taky BMS, blok, chladící okruh (v lepším případě) atd.
@rohYpnol až na ty kecy o hujerech dobrej výkon na neděli.
Slušelo by ti méně nesmyslných výkřiků o hujerech a podobně. Šak víš
Slušelo by ti méně nesmyslných výkřiků o hujerech a podobně. Šak víš
@Modrý blesk jakou má reálnou hodnotu spalovák? Vždyť i kdyby byl celý z hliníku tak je to 1.5 tuny hliníku a tudíž do 100000 Kč.
A z hliníku fakt není a vše ostatní je lacinější.
A z hliníku fakt není a vše ostatní je lacinější.
Pepa_007
Pěkný přehled.
Ted prosím BEV nižší střední třídy. Můžeme jeden článek o kombi a jeden nekombi. 😉 👍🏻
Ted prosím BEV nižší střední třídy. Můžeme jeden článek o kombi a jeden nekombi. 😉 👍🏻
kruskar
No hoši, kompaktní SUV na elektřinu za milión....to vás čeká ještě dlouhá cesta k autu žádanému a kupovanému širokými vrstvami zákazníků...
Arese
Děkuji, nechci. Nikdy!🤮🤮🤮 Proč nám tady tyhle zkratokreatury pořád cpete? To se ani trochu nestydíte? 🙁 Pište laskavě o autech, ne o elektropřepravnících!
Tady píšou www.auto.cz/diskuse/96627/1 a nevidím tam žádnou tvoji reakci. @Arese
@Krum Páč A co má být? Diskutují tady kde chci a kdy chci a kreatury jako ty mi to opravdu neurčují! 🙂
@Arese Protože to nejsou řidiči, ale jen šmatláci prstem po displeji
@Arese uklidni se a nečti články které ti mohou způsobit prasknutí žilky. Já taky nečtu články které mě nezajímají a taky pod nimi nediskutuji. Jsi Elektrofob, tak si prosaď diskuzi na autoforum a užívej si to tam.
Užívej si švihadla a startování motoru klikou, když se z toho osypáváš. Apropo, z klávesnice se ti špatně nedělá? Taky je tam elektrika a pokud se do ní vyzvracíš tak se asi bude i hůř čistit.
Užívej si švihadla a startování motoru klikou, když se z toho osypáváš. Apropo, z klávesnice se ti špatně nedělá? Taky je tam elektrika a pokud se do ní vyzvracíš tak se asi bude i hůř čistit.
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
otázka 1) dojede to za 1 den i s obytňákem z Plzně do Ostravy a zpět?
otázka 2) jaká by byla cena za naftu, či elektřinu na takový výlet?
otázka 2) jaká by byla cena za naftu, či elektřinu na takový výlet?
Jsi trapnej jak schody ve výtahu, Aleši. @Ada - stop rendlíkovskému odpadu
www.rajce.idnes.cz/…-tady/1165798613
www.rajce.idnes.cz/…-tady/1165798613
@Ada - stop rendlíkovskému odpadu
První vyřazení by neutáhly karavan. A zbytek by dojel. Je to 450 km. Jedna ceata. 100km by vyšlo na 0-3.6kč.
Pokud by karavan měl 130km/h tak jsi tam za 4 hodiny. Cestou 2x dobíjení.
První vyřazení by neutáhly karavan. A zbytek by dojel. Je to 450 km. Jedna ceata. 100km by vyšlo na 0-3.6kč.
Pokud by karavan měl 130km/h tak jsi tam za 4 hodiny. Cestou 2x dobíjení.
traveldrive
Za tú cenu môže byť výber hoci dvojnásobný - elektro za milión je proste mimo. Nech si ho strčia za klobúk.
Petr Pinkas
Jelikož nejsem sobec, tak jsem si koupil BEV, abych nedělal hluk, neobtěžoval smradem ostatní lidí, nepřispíval kvůli používání dieslu k alergiím. Cenu neřeším, a to jsem důchodce. Vy ostatní sobci si klidně jezděte ve svých smradech a ještě se tím na internetu chlubte.
@Petr Pinkas
Jsi sobec. Měl bys brát ohled na ostatní a jezdit jen elektrickou MHD. Nebo nejlépe na hýkajícím oslovi.
Jsi sobec. Měl bys brát ohled na ostatní a jezdit jen elektrickou MHD. Nebo nejlépe na hýkajícím oslovi.
@rohYpnol Prosím AnI (umělá neinteligence) ropné lobby aby neodpovídala na moje příspěvky.
Jde o multinicka a trolla, který pak reaguje a chválí sám sebe z jiných účtů. @Petr Pinkas
@Petr Pinkas
Nepros tady. Běž prosit boha za odpuštění, že jsi znesvětil tuhle planetu nadlimitem CO2 pro výrobě tvého BEV!
Měl jsi právo jezdit elektrickým SORem, který nezanechává tak bezohlednou emisní živelnou pohromu jako výroba a provoz BEV.
Nepros tady. Běž prosit boha za odpuštění, že jsi znesvětil tuhle planetu nadlimitem CO2 pro výrobě tvého BEV!
Měl jsi právo jezdit elektrickým SORem, který nezanechává tak bezohlednou emisní živelnou pohromu jako výroba a provoz BEV.
@Petr Pinkas Velmi správně!
Zvlášť auto s dieselem není auto do města. Zaprvé diesely strašně smrdí (ten kyselý puch linoucí se z rachtajícího dieselu v koloně je snad horší, než kdyby se vám v autě vymočil pes). Zadruhé se právě částicové filtry nemají v městském provozu jak regenerovat. Tohle by si měl každý tatínek od rodiny a každá maminka povinně vytisknout a nalepit nad postel, protože velká většina aut, která fungují jako mamataxi a trckají od ničeho k ničemu, jsou právě diesely. Ráno to pak před školkou nebo školou smrdí jak na mistrovství světa Skunků ...
Zvlášť auto s dieselem není auto do města. Zaprvé diesely strašně smrdí (ten kyselý puch linoucí se z rachtajícího dieselu v koloně je snad horší, než kdyby se vám v autě vymočil pes). Zadruhé se právě částicové filtry nemají v městském provozu jak regenerovat. Tohle by si měl každý tatínek od rodiny a každá maminka povinně vytisknout a nalepit nad postel, protože velká většina aut, která fungují jako mamataxi a trckají od ničeho k ničemu, jsou právě diesely. Ráno to pak před školkou nebo školou smrdí jak na mistrovství světa Skunků ...
@CRASH BOOM BANG
Za 1) moderní diesel s AdBlue nesmrdí.
Za 2) moderní diesel se ve městě zregeneruje úplně v pohodě a ze 100%. Stačí jen regeneraci nepřerušovat.
A za sebe doplním za 3) Do města diesel nepatří ani tak.
Doporučuji si doplnit základní vzdělání.
Za 1) moderní diesel s AdBlue nesmrdí.
Za 2) moderní diesel se ve městě zregeneruje úplně v pohodě a ze 100%. Stačí jen regeneraci nepřerušovat.
A za sebe doplním za 3) Do města diesel nepatří ani tak.
Doporučuji si doplnit základní vzdělání.
WinDiesel
Za meloun, to je opravdu překvapivé cha cha, překvapivé by bylo spíš kdyby za meloun n výběr nebylo 😄
@WinDiesel
Průměrný život v Čechách vypadá tak, že mladý člověk vystuduje politologii, gender, nebo podobnou zásadní pro lidstvo přínosnou vědu, nastoupí do neziskovky dotované státem, a ze svého průměrného nástupního platu 100.000,- čistého měsíčně si pořídí elektromobil za 1,0M a k tomu si koupí svůj první byt 2kk v Praze za 10M nebo svůj první domek na periferií za 10M .... 😉😁
Průměrný život v Čechách vypadá tak, že mladý člověk vystuduje politologii, gender, nebo podobnou zásadní pro lidstvo přínosnou vědu, nastoupí do neziskovky dotované státem, a ze svého průměrného nástupního platu 100.000,- čistého měsíčně si pořídí elektromobil za 1,0M a k tomu si koupí svůj první byt 2kk v Praze za 10M nebo svůj první domek na periferií za 10M .... 😉😁
Jako jasne, kazdej spravnej ceskej a severomadarskej vocas BY koupil naftu s kvedlackou, ale tohle je slusna nabidka..
Kompaktní SUV v naftě je o 1/4M níž. Takže tyhle elektrický vozejky na rodinný eurovikendy na bořislavce si výrobci můžou nechat pro bruselský úřednictvo.
elroq je za totez, cenova parita je tu!
Není.
uz to tu bylo stokrat, soc elrok 800, karoq dsg 1,5 750. Specifikace si zvladnes najit sam...
skladovky najdes oboje, elroq ma topeni, karoq ma taky urcite neco navic. A netahej sem tahani dvouplata z barcelony...
Pro srovnání, jsem teď řešil nákup Cupry Atecy 1,5TSI 7DSG skoro v maximu včetně koženého interiéru za 840tis Kč a to je auto se kterým projedeš v klidu celou Evropu 😄
Ano. Píšu to tady neustále. BEV v běžném segmentu mainstreamu znamená +250 až 350 tis. Žádná parita neni.
U středního SUV je to velký rozdíl v ceně. Pro menší auta je to totální KO pro BEV.
Když nějaký blb prijde s tím, že BEV je dostupné protože Dacia Spring nebo Hyundsi Inster, tak absolutně nepochopil že tohle fakt nejsou rodinné auta ale nákupni tašky, které s cenou 0,5M fakt nejsou ani levné ani dostupné.
Výjimky se samozřejmě najdou a v prémiových třídách pak samozřejmě cenový rozdíl BEV a ICE dostává jiný rozměr. A to jak vzhledem k V6/R6,"tak vzhledem k příplatovým položkám.
takze mam doma atmo v12, r6 benzin, r4 benzin a jeste napodzim sem mel v6 tdi. S etronem mam za pul roku 20tkm a nema dojezd o moc vetsi nez zakladni elrok. Ix ma od podzimu 10tkm a ma 74kw. Takze pises kolotiny jako dycky od pocitace, ja s tim jezdim, ty tu kecas!
Koupí raději Karoq/Atecu/Tuscon/Sportage/Kugu v benzinu apod skoro v plný výbavě. Evidentně neznáš cenu peněz a ani to jak normální lidi přemýšlí… Jsi úplně mimo…
Ano, to víme. Kesubm žije ve své bublině mimo realitu většiny. Těžko po něm můžeš cítit pochopit některé věci. Sytý hladovému nevěří.
vrchniho (údajně) elektronenavisty je fakt úsmēvná!! 😂@Arese
Nestačím se divit. Co se stalo?!? Prozření?!? Úplně jsi otočil a píšeš už v podstatě totéž co já... 🤣🤣🤣
Nejsem žádný diesel fanatik. Jestli jsi nepochopil doteď, je to jen vymezení se vůči BEV hujerům.
Do města nafta nikdy nedávala smysl. Každé má své pro a proti. Ale do většího těžkého auta je nafta vždy smysluplnnější. Ano pokud někdo s velkým těžkým SUV jezdi město, tak i benzín může být vhodnější. Ale velke těžké SUV obecně není autem do města.
BEV mi vůbec nevadí, pokud si jej někdo koupí, zaplatí a ponese náklady na budování infrastruktury.
Ale elektromobilita jako ideologie je naprosté zlo.
A ano, i s těmi malými nájezdy si někdo kupuje nové auto. A taky se tomu divím, protože Taxi / Uber / Bolt vyjde pak skoro laciněji, ale je to tak.
Těch aut co se nepohybují denně vidíš na sídlištích stát spousty. Nebo snad všechna auta ze sídliště z parkoviště zmizí ráno? 😁
Pokud velké BEV s malou baterkou stojí nové 800, tak není žádný důvod aby za 3 roky nebylo za 500, ostatně u ID3 alespoň u sousedů v Německu to dávno realita je. ID4/5 pod 700 taky není problém.
A to ještě ty lacinější a menší BEV teprve přijdou.
A odpověď proč? Protože je to tiché, nesmrdí to a má to laciný servis. O parkování (zadarmo v Praze asi ne navždy, ale se slevou určitě) se ani nebavím.
Pokud někdo najede malé kilometry, tak je pořízení BEV nesmysl jak z pohledu ekonomického, tak z pohledu ekologického, tak z pohledu emisí. BEV pro malý nájezd nedává už vůbec žádný smysl.
@rohYpnol nejsou jen ekonomické pohledy, které rozhodují o koupi. Někdo jen chce ticho při jízdě, komfort a nesmrdět a parkovat v Praze zadarmo. Smiř se s tím.
opet mam etron co nedojede o moc dal jak zaklad elroq, ix mam s 74kwh baterii, najezdy sakra nadprumerny.
blijes jako dycky, vis o tom *** a zkusenost zadna. Vytahni si hlavu z !
Takže Elroq v holobytu bez baterie (čti 52kWh) je již od 800 tisíc Kč. bez prodloužené záruky, čerpadla atd. atd....
Trošku vybavený Elroq Sportline v zadokolce vyjde na lidových 1.300.000,- Kč Takže asi tak.
Vedle toho si můžeš jít pro nový Tucson v luxusní výbavě 20 Years Anniversary za 765 tisíc Kč.
Krom ušetřených 535 tisíc Kč na spoustu dovolených na 1 nádrž i někam dojedeš...