Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Omoda má druhý model. Konkurovat chce Škodě Kodiaq, je však dražší

17 komentářů

Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Arese Přesně.
Tycoon
@Rosta Jež

Jenže Korejci začali svou ofenzívu tím, že nabízeli auta za nižší ceny než evropská či japonská konkurence. Kia Sephia, Hyundai Accent, Daewoo Matiz, Kia Sportage atd. Auta nejsou spotřební zboží jako mikrovlnky nebo ledničky, ale produkt, kde je pro úspěch potřeba zajistit i zůstatkovou hodnotu, což znamená dlouhodobé budování značky, servisní sítě atd. Korejcům to v Evropě trvalo více než 10 let. Nejlépe to pochopili u MG a proto se jim z čínských značek daří nejlépe. Omoda a další, co chtějí prorazit s neznámou značkou za vyšší ceny, mají malou šanci na úspěch.
Sevca1
@Tycoon velice výstižně napsáno 👍
ericn
Další Komoda na auto.cz, Číňani asi dobře platí, že? No tady to bez servisu fungovat nebude, zvlášť ne za ty ceny 🤣
psel
@KANKUNEN kdepak, tohle jen sojový boby
Avatar - Emel
Emel
@Tycoon
...a v druhém kroku tu začali vyvíjet, designovat i vyrábět. Většina korejských vozů na evropském trhu je vyvinuta a vyrobena v Evropě.
Arese
Odporné auto odporné značky z odporné komoušské země. Co tam máte dál?
ericn
@Rosta Jež Nejdřív musí přesvědčit zákazníky, aby je vůbec napadlo o této značce uvažovat. A to vysokými cenami nepůjde, historii nemají žádnou , servisní zázemí není a dobré jméno taky ne… Tj velkohubá vyjádření komu všemu chtějí konkurovat prostě neobstojí 😋
ericn
@Tycoon přesně tak 👍
Tycoon
@Rosta Jež

To, co jste napsal, je uvažování ve stylu "více proužků, více adidas". Ale takhle to ve vyšších cenových kategoriích nefunguje.

Čínský telefon může mít třeba dvojnásobnou kapacitu baterie a dvojnásobný počet jader procesoru, ale aby uspěl na trhu, musí se prodávat levněji než Apple.

U aut platí to samé. Korejci si tím taky prošli. Pamatujete si třeba Daewoo Chairman nebo Hyundai Grandeur? Z pohledu čísel a ceny nabízely více než konkurence. Přesto je v Evropě skoro nikdo nekupoval. Za danou cenu si evropští zákazníci raději koupili menší, méně vybavené a méně výkonné německé auto.
Rosta Jež
@Emel pokud jste to ještě nezaznamenal, tak čínani už mají v EU fabriky a staví další.. a kolik evropských designerů a technických specialistů v oboru automotive přeplatili ani nemluvím.
Rosta Jež
@Tycoon Ale oni ti čínaní levnější nejspíš budou, viz.: "jediný dostupný pohon v Británii je 4x4. Kombinovaný výkon systému je 330 kW, auto má na stovku zrychlit za 4,9 sekundy. Zajímavější je čistě elektrický dojezd 150 kilometrů a kombinovaný přesahující 1.120 km. Základní cena na britském trhu je 44.990 GBP, tedy v přepočtu asi 1.338.000 Kč. Vynahradit to chce bohatou výbavou a také důrazem na bezpečnost"
Ukažte mi kolik stojí Kodiaq s těmito parametry a jestli to bude mít hodně výbavy v základu, tak může být Kodiaq stále dražší. Napsat v titulku, že je to dražší než Kodiaq, už chce notnou dávku odvahy.
Pouze konstatuji, čínským autům z objektivních důvodů nijak nefandím.
Rosta Jež
@ericn Prodávat se to nezačne hned, ale časem ano. Myslím si, že vývoj bude podobný jako u Korejců. Těm se taky ze začátku smáli. Navíc ti, co tady nejvíc křičí, jak auto z Číny ne, tak mají z Číny polovinu vybavení domácnosti. Jinak v článku se píše, že je ten model dražší, ale kdyby se porovnala výbava a motorizace, tak nevím nevím jak by to dopadlo. No, konkurence se vyostřuje, uvidíme co na to vedení VW a odbory v MB.
Tycoon
@Rosta Jež

Pokud si plánujete auto nechat dlouhou dobu, můžete na takovém autě ušetřit. Není to vhodné na "vyzkoušet si to", protože se to bude na sekundárním trhu obtížně prodávat.

Chápu, že nechcete jít do VW nebo Stellantisu, ale co takhle Korejec nebo Japonec?
Rosta Jež
@Tycoon
Od H/K si pamatuju např. Pony, Sonatu, prvniho Ceeda.. Sonata byla pěkně drahá, přesto se prodávala celkem dobře. Jsem cílovka Kodiaqa / Omody 9 a s kusýma informacema, co vyšly, může být cenový rozdíl cca 200-250 tis. ve prospěch Omody (4x4 PHEV, výkon 180kW+, výbava). Když nabídnou 7 let záruku a slušné reference na servis, tak bych to aspoň vyzkoušel, protože produkce např. VW Group mi přijde poslední roky velmi slabá, o Stellantisu raději ani nemluvím. S motory se VW ještě jakž takž drží, ale celkové odhlučnění + komfort podvozku, interiéry, infotainment, tam všude podle mne minimálně stagnují.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A navíc to bude žrát i trávu kolem cesty
Avatar - Stejsn
Stejsn
Škomoda?