Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Ceny benzinu opět míří nahoru. Zlevňování paliv je zřejmě konec

76 komentářů

PowerHouse
Zřejmě dnes poklesla cena ropy na 69 za barel.

Naposledy jsem bral benzín u Tesca za 32,7 a to stál barel více.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@PowerHouse
já včera tankoval 10km od Prahy u Orlenu za 32,5.
vencelín
@PowerHouse
V tomto případě cena nebude závislá na ceně barelu ale na nenazranosti roparu, kteří zvyšují cenu s přicházející m letem
Avatar - Jenik3
Jenik3
@PowerHouse
Ropa typu Brent (relevantní pro Evropu) byl na počátku března za 70USD. Dnes 73USD.
A dolar je jak na houpačce. Tedy dnes jede z kopce...uvidíme.
Hendly
Cena ropy, kurz, situace ve svete,…

A pritom staci mala FVE a BEV a jezdite vetsinu roku “zdarma”.
vencelín
@Hendly
Jojojo.
A tu fotovoltaiku si zabalite při výletu třebas do Francie do kufru nebo jaké je řešení?
Snad ne druhé auto se spalovacím motorem.....
Hendly
@vencelín
O prispevek vis “brecis” nad nenazranosti pumparu, ale jednou za rok na dovolene nabijet verejne je problem.
vencelín
@Hendly
Brečím? Na to jste přišel jak? Napsal jsem že zvýšení ceny jde na vrub nenazranosti roparu. To je breceni?

Stále nabíjení, to takový vejletik velmi zpříjemní, když se zkysne na parkovišti na hodinu či déle. Naprosté Zuzu.
Já raději ten čas věnují turistický zajímavostem.
Ale klidně jeďte bzucakem Vaše volba. Já budu jezdit autem se spalovacím motorem a dlouhé nabíjecí prodlevy mne trápit nebudou. Pump je všude halda, tankování tak jednou za 3 až 5 dní proběhne za 10min.
Hendly
@vencelin
ale jo, ale pak si nestěžuj na nenažranost pumpaře, kdyz mu ty prachy chce davat.

Jinak doporučuji zkusit elektromobil. Realita je celkem jina nez tve predstava.
vencelín
@Hendly
Děkuji bzucaka nevyužiji a byl by pro mě přítěži více než uzitkem.

Já třebas dělám výlety po vesnicích a malých místech, auto využívám i ke spaní, takže se pohybuji mimo větší sídla.
Pumpa je třebas u každé vesnické samosky, narozdil od sosani pro bzucaku. Dále pokud bych chtěl stejnou velikost auta, musel bych jít do novotiny. Přiznám se že na to rozpictove priority nemam.
Největší přínos bzucaku je ve městech, tam to Principiálně dává smysl. Pro mě užití je to bezpredmetne.
Hendly
@Vencelin
sice si myslim, ze elektrickych zasuvek je v kazde vesnici vic nez benzinek a pripojka je v kazdem kempu, ale neznam tebe a tve využití auta. Jen to schválně nekdy zkus, treba budes prekvapen.
vencelín
@Hendly
Ad zásuvky, pravda. I každý jednotlivý dům má tech zásuvek více a domů je ve vesnici třeba i několik a pumpa žádná. Nevím jak Vy, ale hanbou bych se propadal, kdybych klepal na místní s tím že mi chcípl bzučák a potřebuji dobít.

Ad kempy. Ty nevyužívám, Netoužím vejrat na dovolené hned ráno a těsně před spaní na talíř dalším lidem 😊. A aby jste mi zas nechytal doslova, trochu přeháním. Nicméně kempy spíše nevyužívám a snažím se zašín někde na pěkném místě sám. A představte si, po lesích a loukách, či kopcích těch dobíjecích míst zrovna moc není.

Ano třeba "konzuměji" zaměření tak kempy využívají víc, pro ně to může být menší problém i když i tam bych řekl že jistou komplikaci to také bude představovat.
Tycoon
@Hendly
Jaké jsou TCO takového ježdění "zdarma"?
Odpis investic, amortizace auta, údržba, pojištění atd?

Ptám se proto, že od minulé roku mám malý nájezd a většinu z nákladů na provoz auta tvoří právě ty fixní náklady, zatímco benzín se stal skoro zanedbatelnou položkou.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
A není lepší nemit auto, kdyz nikam nejezdis a vadí ti náklady na vlastnictví auta?
Avatar - Marquis de  Sade
Marquis de Sade
@Mikesus 😀👍
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Mikesus Však to tak dopadne. Nejdivočejší odhady mluví o propadu celého automotive o 90 % po nástupu FSD. Většina aut dneska bez užitku hnije s minimálními nájezdy ...

... s přechodem na EV se problém "hnití s minimálním nájezdem" stane ještě palčivějším, nicméně autonomní taxi za 4 Kč/km problém efektivně řeší... 😃
Tycoon
@Mikesus

Já jsem nikde neřekl, že mi vadí náklady vlastnictví auta. Ale když má Hendly řešení, jak jezdit "zadarmo", tak proč bych toho nevyužil?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Přesně! Komouš z tebe opět promuvil! Ano, nemít auto je vize zelenorudých komoušů 2035!!!
Hendly
@Tycoon
Tezko pocitat. FVE neni jen pro auto. Vse zalezi na konkrétním pripadu.
Tycoon
@Hendly

To ano. Ale jak pak můžeš říct, že je to "zadarmo", když si to nespočítal?

Ono nejde o tvé auto, to nám může být jedno. Ale pak je hodně lidí s podobným smýšlením jako máš ty, co chtějí řídit naši ekonomiku, energetiku apod. A jejich "zadarmo" nás pak často stojí hodně peněz, ať už v prímých výdajích a/nebo nepřímo na daních.
Hendly
@Tycoon
zas tve reci.
Chapes uvozovky?
Mame technologie na to nahrazovat dovoz ropy. Za den mala FVE nabije auto na cely tyden.
O tom kdo řídí ekonomiku atd rozhoduji svobodne volby.
Tycoon
@Hendly

V generalizacích jsi jednička. Ale co když ten člověk najede více než 300 km týdně? Jak může za den nabít auto na celý týden, když se mu ta energie nevleze do baterky? A co když ten člověk musí jezdit do práce, takže když svítí sluníčko, není doma, a přijede až navečer, kdy FVE nic nevyrábí?
Hendly
@Tycoon
scenaru je nekolik. Nekdo najede hodne, nekdo malo, nekdo ma nocni, jiny jen pres den a prijizdi pozde atd.
Kazdy si muze vybrat jake auto chce.
Ale stale to nemeni nic na zom, ze kombinace elektromobilu a FVE je velice zajimava.
Tycoon
@Hendly

Ano, každá volba nebo kombinace může být zajímavá. Pokud na konci stojí svobodná volba, tak OK.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
To je jako hledat důvody proč to nedělat, nez hledat cesty jak to udělat. Není to pro každého, ale pro většinu ano. Jen lenost lidem brání, nic jiného. A odpověď. Mám v plánu koupit BEV, už jsem dokonce nějakou dobu jen s BEV jezdil, jezdim 30tis-40tis rocne, nemám vlastní fve a ani nemám možnost ji mít, protoze nebydlím v rodinem domě, a presto si najdu možnosti jak to udělat. Nebudu mít tak levný provoz třeba, jako s fve, ale pořád bude levnější a čistší než se spalovakem. Překážky objektivní nejsou, jen subjektivní. Jo pardon, objektivní prekazka je, lenost.
Tycoon
@Mikesus

OK, je to tvoje volba. Nemám s tím sebemenší problém.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Nech si ty stupidní kecy tetuše od cesty.

BEV není reálné pro většinu obyvatel v ČR. BEV není žádným řešením z pohledu ekologie. BEV není žádným řešením z pohledu ekonomiky, je to jen podpora Číny.

Řešením je zrušit nesmysly jako emisní povolenky. Řešením je zrušit veškeré možné dotace, zákazy, příkazy, nařízení, omezení. Řešením je nechat poptávku a trh, ať ukáže co je a co není smyspuplné.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
on psal jezdit zadarmo a ještě v uvozovkách, protože samozřejmě jsou náklady na fve, ne vlastnit zadarmo. A ty ses ptal na náklady vlastnictví, ne náklady provozování.
Tycoon
@Mikesus

Ptal jsem se na TCO, což jsou všechny náklady.
vencelín
@Mikesus
Ale Tco zahrnuje i provozní naklady
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Takze ses ptal na náklady vlastnictví, ne na náklady na provoz o kterých psal Hendly. To jsou 2 rozdílné věci.
"Odpis investic, amortizace auta, údržba, pojištění atd?"
Avatar - Mikesus
Mikesus
@vencelín
TCO obsahuje všechny náklady, ano. Ale neřekne náklady yna provoz, ale náklady na vlastnictví a provoz na dané km. A pokud nejezdi jak psal tycoon, tak ti to řekne náklady na vlastnictví nikoliv provoz, kdyz ten je nulový/minimální. Provozní náklady je něco jiného než TCO, resp. Náklady na vlastneni auta.
Hendly psal o nákladech na provoz, tycoon o nákladech na vlastnictví. Kdyz nebudeš jezdit, náklady za provoz nemáš žádné, ale náklady za vlastnictví máš at jezdíš nebo nejezdis.
Tycoon
@Mikesus

Všichni tady jsou dostatečně inteligentní na to, aby věděli, co je TCO. Akorát ty se zase snažíš rádoby-blbými dotazy odvést pozornost od původního otázky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Moc dobře vím co je TCO. Blba tu ze sebe jsi udělal ty, kdyz jsi reagoval s TCO na příspěvek Hendlyho s tím, že může jezdit "zadarmo" ( s tím zadarmo osobně nesouhlasím, ale trochu se to blizi tomu ) z fve, a ted se tu jen kroutiš a snazis to hodit na mne. Což jsou jasné kilometrové náklady. A ty do toho hodíš TCO, tedy total cost of ownership, coz jsou náklady na auto od jeho nákupu po prodej. Myslím, že TCO jsem počítal častěji než ty a vím co to je a co tam patřía tez co to ovlivňuje. Proto bud nemichaj 2 různé veci, pak nejsi za blba, nebo uznej ze jsi prostě chtěl jen za každou cenu být proti. Pak by se tu jen mavlo rukou, ze michas jablka a hrušky, což u lidí, co mění auto jednou za uherak se klidně může stát a TCO slyšeli párkrát
Akorát tvoje ego ti to nedovolí a udělal jsi ze sebe ještě většího hlupáka.
Takze naposledy, reakce TCO na kilometrové náklady jen ukazuje, ze nemáš tušení, co TCO je u tebe. Protoze to jsou 2 různé věci.
Takze zpet k otazce. Amortizace, pojištění, servis, to vše je u auta i když nejezdis, to jsou fixní náklady na vlastnictví. Jelikož TCO tedy asi moc neznáš, kdyz ses na to ptal, tak jen zběžně, ze amortizace se zvyšuje při vyšším najezdu, servisní náklady taktéž, pokud najezd přesane limit km za jedním servisni prohlidku.
Takže ježdění zdarma ( kilometrove naklady ) bys bral, ale vadí ti u toho náklady na vlastneni, kdyz ses ptal na pojsiteni, servis nebo amortizaci. Presne v takovém duchu jsi to napsal a teď se jen kroutiš
Tycoon
@Mikesus

Děkuji za přednášku, pane profesore.

Mé předchozí auto jsel kupoval se záměrem nízkého TCO, protože jsem předpokládal velký nájezd km a zároveň jsem nechtěl příliš utrácet ze svých tehdy skromných příjmů. Cíl jsem měl TCO 3 Kč/km, respektive 7500 Kč/měsíc.

Amortizace mě stála 0,5 Kč/km, servis a opravy 0,65 Kč/km, pneumatiky 0,1 Kč/km, pojištění 0,1 Kč/km, palivo 1,25 Kč/km a 0,1 Kč/km bylo ostatní. Celkem 2,75 Kč/km. Cíl splněn.

Proto bych rád věděl, kolik Hendlyho stojí to "zdarma".
Hendly
@Tycoon

tezko to spocitat.
Jak do toho zahrnout dnesni prani “zdarma”, dnesni TUV ”zdarma”topeni “zdarma “ ktere bych mozna ani bez FVE nepouštěl, ale vecer se bude příjemněji, nebo nedelni vylet dal nez by byl se spalovakem, protože je to “zdarma “?

A to jsou jen nektere priklady a jiste plati jen v tydnech kdy je hezky atd. Ten přesah je velky.
Proste zmena pohledu. Stejna strecha muze cely den jen ležet a nebo cely den vyrabet elektrinu.
Tycoon
@Hendly

Souhlasím s tvým tvrzením, že to jde těžko spočítat, jelikož elektřinu z FVE používáš pro více účelů.

Racionální závěr je, že TCO tvého auta neznáš (což není nic negativního, většina lidí to nezná, nebo je to ani nezajímá) a nikoliv, že jezdí "zdarma".
Hendly
@Tycoon
jak by asi vypadala auta v situaci, že se kupci rozhodnou čistě ekonomicky?😀

Rozhodně jinak nez dnesni.
Tycoon
@Hendly

To ano. Ale ne každý se rozhoduje ekonomicky. Třeba ženy vybírají auto většinou podle barvy 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon

Takze super. Posunuli jsme se. A nakolik km jsi to počítal, na jakou dobu vlastneni, s jakým odhadem prodeje? Ať to můžeme urcit co je naklad vlastneni a naklad provozu.
Zeptám se ,jaké máš TCO na km, kdyz neujedes žádný km?
Tycoon
@Mikesus

Při koupi jsem počítal s nájezdem 300 000 km za 10 let a nulovou hodnotou na konci a s TCO 3 Kč/km (7500 Kč měsíčně). Dané TCO šlo splnit jen s ojetinou.

Nakonec to bylo "jen" 185 000 km za 5,5 let, něco jsem za to dostal a suma sumárum TCO bylo 2,75 Kč/km (7700 Kč měsíčně).

U současného auta původně koupeného jako nové jsem se o TCO do detailu nezajímal.
Nepředpokládám, že bych si někdy koupil auto, se kterým bych nejezdil, takže nemusím přemýšlet, jak bych počítal TCO auta s nulovým nájezdem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Za blba jsi tu leda tak ty. TCO pochopí každý průměrně inteligentní jedinec.
vencelín
@Tycoon
Tco?
No tak to máme rodinny dům 5 Mega, fotovoltaika půl Mega či kolik, no a zvýšení ceny vůči spálovácimu reknemez 300tis možná i více.
Takže suma sumarum, naprostá lace 😊.
Hendly
@vencelín
pul milionu na malouFVE?
Proc nenapises aspon milion nebo rovnou dva?
A proc pocitat dum?
vencelín
@vencelín
Ceny nevím, každopádně za 1000 to nebude ze.
Možná jsem to trochu přestřelil ane zas tak moc ne
Avatar - Mikesus
Mikesus
@vencelín
No nevím. Rodiče teď dostali nabídku na fve včetně baterky. Bez dotace 350tis. Ano, za půl milionu se dá určitě koupit taky, ale určitě se dá koupit i za méně než 350tis. A 300tis ev oproti spalovaku? Které prosím.
ryccardo
@Hendly aneb jak usetrit par tisic s nakladama hodne pres milion 😁
Hendly
@ryccardo
Mozna prave tyhle cisla nakladu ktere jsou uplne mimo realitu ukazuji v nahote tu nulovou zkusenost s tim co kritizujes.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo
Náklady přes milion za co? Za fve? Stavíš pro několik baráků?
ryccardo
@Mikesus auto plus
FVE
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ryccardo
A spalovak je zadarmo, ze se do nákladů nepocita? Nějaká drobná fve s baterkou do 350 je v pohodě, naklad navíc bev oproti spalovaku, kdyz vezmu kategorie hlavní auto v rodině, je nulový, ale řekněme že si někdo vybere dražší, tak je to do 100tis. Takze náklady navíc jsou řekněme do půl milionu, při ceně spotu a řízení nabíjení v porovnani s tarifem je na spočítani u každého individuálně, ale půl milion mám zpět do 5 let úplně v pohodě. Jen za benzin dam rocne kolem 70-80tis za jedno auto. Místo toho můžu nabíjet bud z fve ( po 5 letech zadarmo, nebo do 5 let za cenu kWh podle tarifu ), případně ze spotu při přebytku za pár haléřů.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
70 až 80t. za jedno auto za PHM?

Aha, takže to máme při průměrné ceně 35 Kč/l 2285,71l. Což při spotřebě Toyoty Highlander, která jezdí za 4,7l na 100 km znamená roční nájezd 48 632 km. Což znamená při průměrném počtu 260 pracovních dní denní nájezd 187,1 km.
Což znamená při průměrné spotřebě 20 kWh potřebu denně dobít 37,4 kWh. Což znamená při průměrném denním výkonu 27 kWh mít tak 13,8 kWp domácí FVE JEN NA SPOTŘEBU AUTA!

Což při průměrné ceně za 10 kWp FVE 350 až 400 tisíc znamená cca 519 575 Kč náklad na dommácí FVE, která PRŮMĚRNĚ přes rok uživí JEN JEDNO AUTO! Reálně v zimě nevyrobí téměř nic.

Srovnatelná BEV je dražší zvláště v běžných segmentech minimalně o 250 až 300 000. Takže reálně máme +0,75M na nákladech navíc.
Při průměrné ceně 35 Kč/l to máme 21 428,57 litrů benzínu. To máme při spotřebě Toyoty Highlander 4,7l na 100 km krásných 455 927,1 km... Ale ano, věřím že ta Toyota ty km na rozdíl od jiných aut zvládne najet. Při tvém nájezdu to máme krásných kulatých 9,375 let!

Gratuluji! 😄
Petr Režňák
Kdo píše tyhle hloupé články v den, kdy významně klesá cena ropy? Fakt okurková sezona..
kesumb
a ted prijde zdrazovani na leto, ale co, kazdej spravnej panadol rad vypalit nekolik tisicovaku tejdne pumpari, to je preci svoboda!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Chápu, že krysy vylézají z děr a začíná jezdit početná skupina, která přes zimu nejezdí. Ale ti, co jezdí i v zimě, potřebují jezdit i když slunce nesvítí, i když napadne sníh. Chápu, pro tebe nepředstavitelné, ale tak to zkrátka je.
Je mi ale jasné, že na obhajobu vytáhneš extrémní počet slunných dní a teplot přes tuto zimu 😁 Za tu ale vděčíš jen dieselu, který způsobil veškeré globální oteplení a veškerou změnu klimatu!
Hendly
@rohYpnol
No zatim jen cekam jak moc spatne to bude zacatkem tydne.
Opet jako minuly rok kratka tepla zima, pak prudke vyrazne otepleni a následný mraz.

Úroda vykvetla a teď zmrzne…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Jistě. A elektormobil to změní.... 🤣🤣🤣🤣🤣

Ale ano, i 2025 existují plochozemci.... I 2025 existují lidi, co si mysli že poručí větru dešti...
Hendly
@Rohypnol
To jiste ne, ale emise CO2 z osobní dopravy je nejrychleji rostoucí segment.

Co navrhujes ty?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Navrhuji stále to stejné. Zrušit nesmyslné regulace.

Navrhuji vyrábět dostupná a více ekologická auta a docílit reálné a ekonomicky únosné obměny vozového parku.

Navrhuji podporovat domácí průmysl, nikoliv Čínský průmysl.
Navrhuji vyrábět zde, místo výroby v Číně a dopravy zboží přes půl zeměkoule. Protože právě ta doprava je zdrojem emisí.

Navrhuji řešit problémy tam kde jsou. Takže třeba nesmyslné letecké eurovíkendy, nesmyslné lodní výlety atp.

Navrhuji starat se o krajinu, tj. zamezit nesmyslné výstavbě krabic. Tj. zalesňovat holiny atp.

Navrhuji chovat se naprosto přirozeně logicky a racionálně a pí* které vymýšlí EU zcela ignorovat.
Hendly
@Rohypnol
Clovece ty vlastně navrhuješ 99% toho co je Greendeal 👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Právě že GD a politika EU je úplně opak jen ty jsi opet nepochopilo čem GD reálně je.

Já říkám zrušit regulace. GD zavádí regulace.

Já říkám podporovat prumysl. GD likviduje průmysl.

Já říkám zrušit dotace. GD zavádí dotace.

Greendeal gameover 2025!
Hendly
@Rohypnol

Ty moc nevis co je Greendeal, co?
Jinak jak treba chces primet podniky k dobre mu hospodaření s krajinou jinak nez financne a legislativně?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Úplně jednoduše. Motivačně, dispozitivně. Nikoliv dotačně. Nikoliv sankčně. Nikoliv kogentně.
Tycoon
@Hendly

Green Deal je z 95 % jen o oxidu uhličitém. Ideologický komunisticko-zelený nesmysl.

Hospodaření firem s krajinou řeší starší legislativa jako jsou například integrovaná povolení nebo hodnocení vlivu na životní prostředí. A je správné, že taková legislativa existuje. Stejně jako je správné, aby legislativa omezovala emise NOx a dalších škodlivých látek pro auta.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Obecné proklamace jsou vždycky hezké. To je ten rámec. To co schválil Bába. Budujme hezčí zelenější svět.

Jenže pak je reálné zhmotnění toho rámce. To co dojednal, přijal a podepsal Fiala. Reálně konkrétní kroky GD. A to je pí* vedle pí* co EK prosazuje.

Jeden reálný příklad. Obecný rámec - neplýtvejme, vyrábějme šetrně... To asi všichni podepíší, že. Realizace podle EU - zakážeme plastové brčka a zavedeme papírové brčka v plastových obalech. Jo, přesně tohle je smutná realita v EU.

Nebo zákaz pálení na zahradách, že... To je opravdu geniální pí* naštěstí jsme Češi, takže už od 1.3. nepálíme, ale opékáme špekáčky...
Hendly
@Rohypnol
a jak budeš motivovat najemce nevo vlastnika pudy aby hospodaril udrzitelne kdyz je to naronejsi a proto bude noc tezko konkurovat?
Bud ho financne podporis a nebo znevýhodníš opak.
Takze si kde? U stejneho reseni co existuje.
GD schvalil za CR Babis, vlada jen realizuje schvalene.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Brčka jsou podle tebe ok?
Zakaz pálení je podle tebe ok?
Opět jsi se nevyjádřil... 🤣🤣🤣

Ne, když zrušíš dotace zemědělcům, tak se zemědělec začne chovat racionálně. Začne chovat a pěstovat to, co dává smysl. A nebude dělat pi* k čemu ho nutí EU.

A na trhu začne mít zemědělská komodita konečně cenu, která odpovídá.
Hendly
@Rohypnol
Prestat dotovat zemedelstvi v CR a v EU= konec zemedelstvi v evrope. Nemuzou konkurovat svetu. Uz vubec ne kdyz vudes hospodarit udrzitelne.

Takze tve reseni je mnohem horsi.

Brčka. Sorry ale to ze je míň plastového bordelu ktery je uplne k nicemu povazuji za dobrou vec. Tobe nejak brcka schází?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Zase jsi nic nepochopil... Papírové brčka V PLASTOVÝCH obalech!!!

Nesmysl, jonec dotace zemědělství v EU rovná se návrat k reálným cenám!!!

Nikdo nikdy nebude vozit jabka nebo jahody z Austrálie!!!
Navíc není problém nastavit jiné mechanismy, např. daň z emisní stopy dopravy zboží že... takže jabko že sousední vesnice bude míň zdaněné jako jabko z Austrálie.
Hendly
@Rohypnol
takze chces vyrazne zdražit potraviny a nastavit cla.
Vronty na banany a nedostatky zpatky. Jarní mraz? Tak pak hlad.

Rohypnola recept na uspech.
Pak by si EU chvalil?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Nic jsi nepochopil. Opět.

Asi jsou místní plodiny a komodity a dovozové, že...
Ad neúroda - asi není problém při neúrodě upravit, že. To zaprvé.

A zadruhé - ano, je to zcela logické, že když se neurodí, tak toho bude málo a když toho bude málo tak to bude dražší. To je VOLNÝ TRH!!!
Chápu, že hujeři jako ty mají pocit, že EU nám má zajistit blaho a stejné ceny při úrodě i neúrodě a stejně tak že obilí má mít stejné náklady jak v ČR, tak v Itálii i Dánsku a nástrojem všeho dobra je dotace, ale tak to zkrátka nikdy nebude ve výsledku fungovat. Tak to funguje jen na eurobruselském křídovém papíře.

Bohužel v zelenorudé EU tržní
mechanismy neplatí a tak tady dotujeme to, co pak vyhazujeme, nebo ještě lépe dotujeme zemědělce za to, že nepěstují, nechovají... To je pecka!!!
Hendly
@Rohypnol

zruseni dotaci=rapidni narust ceny potravi. Jak zajistit udrzitelne hospodaření pri tvem navrhu? Bud legislativa nebo dotace.

Takze tvuj navrh restrikce neomezi, ale zdrazi vyrazne potraviny.

Realne by si to mohl prosadit v EU bud rozpadem EU a nebo federalizace a prosadit to na tvrdo.
Dnesni system se tvoril dlouha desetiletí. Je super funkční a zajišťuje dostatek potravit ve vysoke kvalite za nizkou cenu a zaroven udrzíuje zemedelstvi v cele EU.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Bez urážky jsi fakt králem blbů, co jen dokola opakuje hesla EU. Nejsi opravdu schopný myslet!

Dotace zemědělství jsou naopak naprostým morem. Všichni inteligentní vědí, jak je ten model zcela disfunkční.
Každá země si dojednala jiné podmínky. Takže i když pěstování nebo chov v nějaké zemi je dražší než v jiné, tak díky vyšším dotacím se vyplatí více... naprosto iracionální pokřivení trhu. Navíc přerozdělování přináší obrovskou byrokracii. Navíc přerozdělování nikdy nebude spravedlivé. Navíc jsou malí, velcí zemědělci...

A pak tu je další senzace - kvóty! My bychom mohli mít více krav, více masa, více mléka, více másla. Vetsi konkurenci a tím nižší ceny. Jenže kvóty nám to zakázaly! Protože pak bychom mohli třeba i e😜ortovat do Holadska a jejich drahé produkty by mohly mít problém!
Dotace a kvóty zcela pokřivily trh. A znamenají, že je omezena konkurence. A právě to znamená drahé potraviny!

Ano, zrušit tohle prokletí je fakt problém. Protože by se museli domluvit všichni. Jenže proč by to rušili ty země co na tom vydělávají...

Přesně proto je EU zcela disfunkční a nereformovatelná. Protože základem EU je jen nařizování, omezování zakazování, dotování. Na tom má založenou vlastní existenci.

Proto je EU odsouzena k rozpadu a zániku. Protože nefungují sebereflexe, nefungují demokratické principy. Návrhy předkládá EK, tedy instituce, kterou nikdo ve volbách nezvolil. Nemá žádný politický mandát. Přesto má tak silnou pozici, že určuje pravidla hry.
Hendly
@Rohypnol

Zrus dotace a evropské zemědělství se neudrzi pred privalem levnejsiho dovozu.
Zaved cla, coz je jen jine jmeno pro dan, a zdrazis vse.
Jak zavedes udržitelné hospodářství bez legislativních zakazu?

Jak si udržíš schopnost byt v evropě soběstačný?

Dnes to funguje a jídlo je levne a je ho dostatek.
kesumb
@rohYpnol
chapu, ze pro tebe je nepochopitelny, ze EV jezdi i v zime! Nejhorsi mesic byl
leden a to bylo 1MWh z fve, pres leto to dam i na psi boudu a pristi leden bude jeste lepsi!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Jasné. Příští sezónu přidej i ptačí budku 😆😉