Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeZatím jen čtyři výrobci elektromobilů jsou v zisku, Tesla už nemusí vést dlouho
30 komentářů
sarusian
pri EV mi staci realny zimny do dojazd 400km, nabijanie do 15min. a cena do 15 tis. eur, bohuzial take EV su zatial v nedohladne...
@sarusian tak do 15k€ máš velký výběr spalováků ne? 😄
@psel je rozdiel, ked ta 1000km stoji cca 25e (EV) e a 100e (benzin/nafta),
@sarusian
No to je už zásadní, kdyz provozní naklad je ccvtrtinovy. a ten dotaz, jaká auta vybíraš v ceně do 15tis?
No to je už zásadní, kdyz provozní naklad je ccvtrtinovy. a ten dotaz, jaká auta vybíraš v ceně do 15tis?
@Mikesus
Nelži. PROVOZ BEV umí být UŽ DNES DRAŽŠÍ než provoz ICE. A co bude časem, až bude ještě větší a výraznější nedostatek elektřiny?!? To je asi každému soudnému člověku jasné.
Nelži. PROVOZ BEV umí být UŽ DNES DRAŽŠÍ než provoz ICE. A co bude časem, až bude ještě větší a výraznější nedostatek elektřiny?!? To je asi každému soudnému člověku jasné.
@rohYpnol
Za prvé si nejprve přečti na co reaguju, 25 vs 100 eur.
Za druhé, kdyz jsi hloupý a tankuješ u nejdražší možné varianty, je to tvůj problém, ale neznamená to, ze tolik stoji provoz. Zajiste jezdíš tankovat jen k benzinkam, kde stojí nafta 50kc za litr, ze?
Za prvé si nejprve přečti na co reaguju, 25 vs 100 eur.
Za druhé, kdyz jsi hloupý a tankuješ u nejdražší možné varianty, je to tvůj problém, ale neznamená to, ze tolik stoji provoz. Zajiste jezdíš tankovat jen k benzinkam, kde stojí nafta 50kc za litr, ze?
@Mikesus
Tvé přirovnání je absolutně mimo. Nepřekvapuješ.
I u té nejlevnější benzinky strávím u stojanu stejný čas jako u té nejdražší!!!
Zatímco dobíjet levně = dobíjet pomalu. To je ten rozdíl, víš ty hujeříčku...
Tvé přirovnání je absolutně mimo. Nepřekvapuješ.
I u té nejlevnější benzinky strávím u stojanu stejný čas jako u té nejdražší!!!
Zatímco dobíjet levně = dobíjet pomalu. To je ten rozdíl, víš ty hujeříčku...
@psel Ešte pred pár rokmi boli aj spaľováky pod 15 tisíc, ale vakcíny proti Covidu je tiež treba z niečoho zaplatiť, aby Leyenová a jej kamoši z farmaceutického korporátu nezomreli hladom... 😄
@sarusian a ještě hustší síť dobíjecích stanic za rozumné ceny a bez nějakých tarifů a pastí od provozovatele.
@sarusian to jsou docela reálné požadavky, až na tu cenu. Za tu už dnes nekoupí člověk ani spalovák.
Já bych řekl, že reálné je změnit ten požadavek na to, že to nesmí stát víc, než srovnatelný spalovák.
Já bych řekl, že reálné je změnit ten požadavek na to, že to nesmí stát víc, než srovnatelný spalovák.
Tycoon
Další z negativních důsledků politicky diktované elektromobility. Jedním je rychlý pokles zůstatkových cen ojetin, druhým je ztrátovost většiny výrobců. Dříve nebo později se to obrátí proti elektromobilitě.
@Tycoon V tom sa mýliš. Proti elektromobilite to už obrátené je, len bude ešte dlho trvať, kým to ľuďom docvakne.
@Tycoon a nevadily ti násilně prosazované filtry pevných částic a násilně prosazované katalyzátory a násilně prosazované emisní normy? to všechno je přece proti volnému trhu, na kterém si každý může prodávat co chce?
@Tycoon rychlý pokles hodnoty a ztrátovost výroby jsou standardní průvodní znaky technické novinky.
Nepamatuji si, že by to někdy bylo jinak.
Až teprve masová výroba a zpomalení vývoje většinou způsobí nárůst ziskovosti spolu s poklesem koncové ceny a to zase vede na to, že tomu už pak tak neklesá hodnota na sekundárním trhu.
Nepamatuji si, že by to někdy bylo jinak.
Až teprve masová výroba a zpomalení vývoje většinou způsobí nárůst ziskovosti spolu s poklesem koncové ceny a to zase vede na to, že tomu už pak tak neklesá hodnota na sekundárním trhu.
Dnes podíl z prodeje emisních povolenek Tesly sice klesl, ale z druhé strany taky Tesla 10 let vyrábí v podstatě pořád to stejné, jen s drobnými inovacemi. A než se hujeřičci opět chytnou toho slova "drobnými", tak to rovnou okomentuji.
Inovace jsou u Tesly samozřejmě nezpochybnitelné a docela podstatné. jenže spousta z těch ninovací znemná jen to, že konečně funguje něco, co mělo fungovat od počátku, jen si Tesla udělala ze zákazníků pokusné králíky a auta dovyvíjela až během výroby.
A až na to, že BYD možná je v zisku. Ale nakolik je ten zisk dotovaný čínskou politikou?!?
Zkrátka... BEV není budoucnost, BEV nikdo nechce. Ve svobodné zemi, kde rozhoduje tržní porstředí a poptávka zákazníků !!! 😉
1- nahradenie spalovakov komplet elektromobiltou je v nedohladne: komplet obmena (aut, busov, nakladiakov, stav. strojov) + dalsie elektrarne + komplet cela elekt. distribucna siet ...... nehorazne investicie ktore sposobia predrazenie vsetkeho v EU. ....... absolutna nekonkurencie schopnost voci zvysku sveta.
2- zatial neexistuje technologicka a zaroven ekonomicky akceptovatelna nahrada pre dialkovu nakladnu dopravu ...... ciatocne (ale nieje to pouzitelne pre vsetkych) moze znizit prejdenych nafto-km kombinovana doprava po elektrifikovanej zeleznici.
3- ale zas netreba elektromobilitu uplne "pochovavat" ako neake "zlo" .
-dost ludi ju chcu ( nech si kazdy kupi auto ake sa mu hodi)
- v mestach to "lokalne" nesmradenie nepochybne pomoze
- pre tych co bezne denne moc nenajazdia ( do 200km- takych je dost) , to ponuka celkom zaujimavu alternativu aj s neakymi benefitmi.
-v com sa asi zhodneme je,ze mi vadi to nasilne pretlacanie z Bruselu aj ked to zas az taky (z globalneho pohladu) ekologicky zazrak nieje ako sa to prezentuje.
1) ano, to kompletní nahrazení především nejde udělat přes noc, jak si někteří představují. Třeba v ČR je 6,5M aut a ročně se prodá asi 250k nových. Tedy obměna, i kdyby se odteď prodávala jen elektrická, by byla na 25 let minimálně. Tedy dostatečně pomalu, aby se stíhali dělat potřebné změny okolo.
2) ještě rok zpátky bych souhlasil a myslel jsem si tehdy, že to s baterkami nepůjde. Ale jak už to bývá, objevil se někdo, komu neřekli, že to nepůjde😁 Už začínají jezdit první generace kamionů, co na nabití ujedou 350-450km dle zátěže a nabíjí se tak rychle, že není problém s nimi jezdit klidně trasy ČR - Portugalsko a zkrátka přes celou Evropu. Je to samozřejmě drahé, jako každá prvotina, ale to se časem zlepší a taky to má o tolik levnější provoz, že to nemusí nikdy být tak levné jako naftový kamion, aby se to vyplatilo.
3) ano, pokud člověk téměř nikdy nenajede za den víc než těch 200-300km co už dnes EV dají, tak to má spíš jen výhody.
Ti co najedou víc, si buď ještě musí počkat, nebo ty nevýhody tolerovat.
Zase na obranu Tesly (ne ze bych ji chtel branit) spousta veci se dodelala softwarove postupne a aktulaizace jsou dostupne po celou dobu vyroby (mozna i po ni) pro vsechny prodane modely. Coz tradicni evropske znacky neumi / nechteji. To je velika vyhoda takto progresivnich znacek a zakaznici na to slysi.
Navíc už příští rok má dojít k revizi toho plánu a případným úpravám cílů a kdy jich má být dosaženo.
Diky tomu, že teď máme na východě poněkud větší problém, tak by dávalo smysl ty cíle posunout a spíše se věnovat tomu, aby naše armády byli schopné nás ubránit, až tomu chytrakovi v Kremlu úplně hrábne.