Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Videotest Volva EX30 Performance: Nejmenší je nejrychlejší

7 komentářů

Avatar - Pepa_007
Pepa_007
315kw a jen 180km/h? Směšné, že nejrychlejší.
Zrychlení působivé, ideální na závodění na semaforech do města . Na dálnici to auto není. Tam to předjede i Fabia 1.0TSI.
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
@Pepa_007 Uz si dost trapny s tou 180kmh a Fabiou TSI. Vacsina EV ma obmedzenu rychlost. Neviem kde chces vyuzit vyssiu rychlost ako 180 kmh. Ta dynamika je ovela podstatnejsia.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@LEGOPARK Německo? Okruh? V podstatě kdykoli a kdekoli při splnění podmínek. Třeba v Mostě na konci rovinky můžeš mít klidně přes 200 na tachometru.

Poukazuji na to, že BEV může jezdit rychle (Tesla) , ale výrobci záměrně rychlost omezují. Protože se jim to nehodí do krámu.
DonVito
@Pepa_007
Heled, kdyby byla potreba vyssi rychlost, pridas rychlostni stupen. 😀
Jde o to, ze vic jak 180km/h v obycejnem EV temer nikdo nepotrebuje.

Naproti tomu vysoky vykon vyuzijes pri kazdem predjizdeni, kazdem najezdu (treba na dalnici), kazdem rozjezdu ze semaforu...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@DonVito Ano, máš pravdu. Zrychlení a pružnost je důležitá. EX30 je auto do města. Kde reálně jezdí? Na semaforech, připojovák na okruh kolem města. Zrychlení super. 180km/h nikdo nejede. Je to auto do města a kolem komína. Takže fajn.

Ale koupím si EX90, má skoro 520koní. A maximální rychlost 180km/h? To auto je PŘÍMO určené na hltání kilometrů na dálnici a v DE mohu jen 180? Vážně? Za mne NE !!!! . Přitom to auto pohodlně a výkonem může jet 230 i víc stejně jako XC90. Výrobce prostě nechce, vysoká rychlost je fujky a my jako výrobce vám řekneme jak rychle můžete jezdit. Letos třeba 180. Příští rok třeba 150. Pak 120.

Další věc je výkon AŽ 315kw. Ten výkon je špičkový a víme jaký je trvalý? Škoda to vypisuje: teplota baterie, nabití baterie, teplota okolí, teplota motoru, .... přestupný rok, úplněk měsíce, váha řidiče, ..... . Co to je? Píšou 315kw, tak očekávám trvalý výkon 315kw. Časem to sklouzne k 315kw jen po dobu 1-2s a pak to bude mít jen 100kw. Jako vážně? Začíná doba slibů AŽ bez detailů kolik je realita.
DonVito
@Pepa_007
Jak dlouho potrebujes 315kW?
Vis vubec o cem mluvis?
Vazne zakaznik potrebuje 315kW trvaly vykon?
V pripade ze ne, ocekavas vypis vsech omezeni ze SW???
😀

PS
ChatGPT
Řekl/a jsi😒br /> uvedeny maximalni vykon spalovaciho motoru bezneho auta je trvaly?
ChatGPT řekl😒br /> Ne, maximální výkon spalovacího motoru běžného auta není trvalý. Uvedená hodnota maximálního výkonu (například 100 kW) odpovídá výkonu, který motor dokáže vyvinout při optimálních podmínkách a při určitém počtu otáček za minutu (např. 6000 ot./min).

V běžném provozu motor většinu času pracuje na mnohem nižším výkonu, protože😒br />
Maximální výkon je dostupný jen při určitých otáčkách – pokud motor neběží v tomto rozsahu, výkon je nižší.

Tepelné namáhání a spotřeba – dlouhodobý provoz na maximální výkon by vedl k přehřívání a vysoké spotřebě paliva.

Omezení trvanlivosti – komponenty motoru nejsou konstruovány na to, aby trvale pracovaly na maximální zátěž.

Proto se v technických specifikacích aut někdy uvádí i trvalý výkon, který je podstatně nižší než maximální výkon. Ten lépe odpovídá dlouhodobě udržitelnému zatížení motoru.
😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Ano, to je přesně to neštěstí když se tupan dostane k AI...

Maximální výkon ICE dodá za běžných podmínek VŽDY A KDYKOLIV!!!

Maximální výkon BEV nedodá za běžných podmínek vždy, ale pouze za určitých okolností.

To je ten zásadní rozdíl, ty hujere!!! A věřím, že jsi tak zaostalý, že mezi těmi dvěma odstavci ty nechápeš ten rozdíl...