Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Prodeje elektromobilů v roce 2024: Tesla téměř sesazena rivalem z Číny

30 komentářů

DonVito
Tržní podíl EV dosáhl v roce 2024 globálně 12,1 %, což představuje nárůst 1,4% proti roku 2023 (10,7 procent).
👍

Kdo by to byl řekl?
Ve zdejších diskuzích to vypadalo, že elektromobily nikdo nechce.
😀

Já se těším na výsledky Q1 2025...
DonVito
Coze?
😀

Napisu to presneji
"1,4 procentho bodu".

Lepsi?
😉

Priste prosim vynech tu zakladni skolu a prognozy.
Dik.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
Je zajímavé, že takové blbosti vzdy pisou ti nejvzdělanější z pastvin severního Maďarska.
Na tohle se tu ozvou další potrefené husy a Slováci se maximálně budou stydět za to, co tu jejich spoluobčané vymýšlejí.
Ale přišla bych se, s procenty je to komplikované a pro někoho, kdo si myslí že má na to opravovat ostatní, je to očividně už moc komplikované.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Růst je po celém světě, kromě Evropy, kde došlo k poklesu po konci dotací v roce 2023. A i v Evropě byl mínus pouhá 2.2 procenta.
autovista24.autovistagroup.com/…s-surge-in-2025/

Celý svět byl v růstu EV, nejenom cina.
Krum Páč
Tvůj chlebodárce bude šťastnej. @rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

TAKY JE NIKDO NECHCE!!!

Jestli umíš aspoň číst, tak máš jasně napsáno, že růst je jen díky Číně!!! Já chápu, že nesvobodná Čína je pro tebe ideologickým vzorem a nedostižným snem. Ale já mám vzor v USA, nikoliv v Číně!!!
PowerHouse
Tesla nemůže odolat, pokud bude takto drahá.

Často čtu u nových BEV z Číny, že jsou za poloviční cenu ve srovnání s Teslou.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Já se jen bavím.

OPĚT se potvrdilo, že rohYpnol měl PRAVDU!!!
Kdo podporuje BEV, podporuje Čínu!!!

Konec Tesly se blíží...

Blbý co, hujeříčcci?!?
Tycoon
@DonVito

Celosvětové meziroční nárůsty prodejů BEV

2018->2019: Nárůst 0,1 milionu
2019->2020: Nárůst 0,5 milionu
2020->2021: Nárůst 2,7 milionu
2021->2022: Nárůst 2,6 milionu
2022->2023: Nárůst 2,2 milionu
2023->2024: Nárůst 1,4 millionu
Arese
Jen se elektrozkratochrliči pěkně požerte mezi sebou! 😊
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@argejev Je fakt, že "přesměroval talent jinam" zní o dost líp než "zešílel na stará kolena" 😊
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Ivan Ponocný Naopak bych řekl, že pokud koncern dosáhl i s těmi EV, co dělal v roce 2024 (jako že žádná hitparáda) relativně slušných prodejních čísel, pak až začne konečně pořádně (jakože 800 V pro EV Golf/Octavii), pak ještě má šanci (s dobrým designem a ergonomií).
Gamechanger celého automotive bude FSD. Ale jestli to bude 2027 a nebo 2042 si netroufám odhadovat... 😃

Podle Muska máme FSD od 2017 a v roce 2045 bude milion opič@nů řešit bytovou krizi na Marsu... 😃
traveldrive
@PowerHouse To je jedna vec. Druhá vec je, že Číňania sú schopní vymeniť model za 3-4 roky, kdežto Tesla robí len facelifty pomerne zriedka. O kvalite si ešte ilúzie nerobím, Čína vie robiť elektropohony, ale ešte celkom nie autá, evidentne to pre domáci trh, ktorý je ale obrovský, stačí a pri súčasnom stave sveta počúvajú na nižšiu cenu aj tí zákazníci, ktorí by inak o čínske auto nezavadili.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@argejev
Ano, samozřejmě že nerozumíš, stejně jako místní hujeříčci.

Sleduji tím přesně to, že BEV není žádnou novější ani lepší technologií jako spalovací motor. Naopak splalovací motory se prosadily vůči BEV.

A nikdo nedával dotace na spalovací motory, nikdo nezakazoval koně ani páru...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@argejev

Pak už to šlo poměrně rychle a v roce 1899 Camille Jenatzy překonal milník 100 km/h v elektromobilu Jamais Contente, který byl výrazně doutníkovitého tvaru. Vůz byl na svoji velikost dost těžký, jeho hmotnost byla 1450 kilogramů. Poháněly ho dva elektromotory o výkonu 25 kW a měl dřevěná loukoťová kola. Rychlostní rekord, kterého dosáhl, měl hodnotu 105,88 km/h.

Toto byla zlatá doba elektromobility. Po přelomu století automobilky prodávaly více aut na baterky než těch se spalovacími motory. Doba tehdy přála rozvoji cestování a tady začala lidem vadit omezená možnost dojezdu a dlouhé dobíjení elektromobilů. Dokud se jezdilo po městech, bylo to v pořádku, ale jak chtěla rodinka vyrazit za babičkou přes dva okresy, přišel problém. Postupně se tedy začaly stále víc a víc prosazovat spalovací motory.

www.portalridice.cz/…-elektricka-auta
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

Stabilní pokles růstu přeci nic neznamená... 😉
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@argejev Aktuálně je prý až za projektem marťanské kolonie pro milion vybraných nácíčků do 20 let. 😁 😁 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@3_diamanty
No, hlavně třeba Zeeker obouchnul elektomotor Tesly a udělal to ještě lépe než Tesla... Prostě Čína smaže náskok a vývoj tím, že to opajcuje, v mžiku hodin. A dnes už také umějí vývoj a chápou, že nelze všecko vyvinout čistě metordou Ctrl+C, Ctrl+V, ale je nutné to domyslet.
Lempl Klaun
@rohYpnol
100% Bullshit, klaune.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@rohYpnol
Mna napriek tomu prekvapuje kto ju stale kupuje... to radsej aj dustera ako akukolvek teslu .. ale cina si uz v tomto tento rok spravi poriadok ... a bude to drtive .. akurat ze bohuzial nielen pre teslu
michal kravcik
@DonVito No neviem. Matematika percent sa uci na zakladnej skole, a jej osvojenie(matematiky) je zrkaldom ako clovek logicky uvazuje. Narast predaja nie je 1.4%, ale 13.1% (samozrejme ak budeme vychadzat z vasich udajov 2023-10.7% a 2024-12.1😖.
Zelam pekny den, a radsej sa do progrnoz nepustajte, nemate na to.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
No, vlastně ti dám skoro i zapravdu. Evropa a EU dávno není civilizovaným světem ale zelenorudým skanzenem socialistické klimatické ideologie EK 😁
argejev
@Barry Lyndon ano a to bude asi dovod preco Tesla uz nenapreduje dostatocnym tempom. nebral by som to ako fail automobilky, ta robila na*** auta odzaciatku, ale rozhodbutie elona, ze svoj talent presmeruje inam...
argejev
@rohYpnol si ako pokazene hodiny. aj tie 2x denne ukazu spravny cas...v tomto pripade ale 100% suhlas s Tvojim tvrdenim.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Tesla spravi 1 model za 5 rokov... cinske znacky 5 modelov za 1 rok... cize bez sance.. tento rok uz tesla prva nebude... jej caro je pritom uz dlhsie prec a az sa divim ako sa napriek tomu drzi... kazdopadne tento rok uz mozme cakat vymenu lidra v ev sektore... tesla aj napriek tomu ale moze byt spokojna... s takymi salatmi by ini nepredali ani polovicu to bez pardonu
Ivan Ponocný
@PowerHouse Ty číňani, co by se daly srovnávat s Teslou, určitě za poloviční cenu nejsou. Ale už jsou i lepší, třeba BYD nebo Zeekr, akorát jsou o dost těžší a tím i spotřeba větší. Jestli se Tesla nepochlapí, tak ji číňani ujedou. VW a Škodné už vlak bohužel asi ujel, designem to nedoženou, zbývá pouze hrdost kmenových zaměstnanců a spol.
argejev
@rohYpnol nerozumiem co sledujes cestovanim v case...
gil54
@PowerHouse

Jak kde.

A tím myslím jak v které zemi za poloviční cenu, tak i kde to zrovna čteš.
argejev
historiu masovej elektromobility zacala tesla. to jej uloha tejsto znacky a to jej nikto nevezme. neviem ako dolezity je tento projekt pre Elona...
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@DonVito

Naprostý souhlas.
👍👍👍👍