Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Čínská rychlost. BYD sotva ohlásil megawattové nabíjení, rovnou spouští 500 nabíječek

50 komentářů

Tatra613
Build Your Dreams.
China slaps EU, China wins.
psel
@Tatra613 Ale prd 😄.
Ani se nedozvíš, jestli je to 500 nabíječek, kterým nabiješ 250 aut se dvěma fousama. Pokud teda Číňan nenašel způsob jak na konektor specifikovaný na 500A, kterým Tesla prohání chvíli až 625A prožene 1000A.
Prober se je to jen hlasitý marketing.
Dnešní BYD nezvládá aktuální auta nabíjet pod -10 stupňů a ty jim žereš tyhle výkřiky. To co předvádí v Evropě jak cenou tak rychlostí nabíjení a spotřebou je tristní.
A ten tvůj příspěvek je jak od nějakého čínského BOTa.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

BOTu udělala především zelenorudá ideologie EU. Takovou drobnou. A jmenuje se likvidace EU autoprůmyslu nástrojem greendeal.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@rohYpnol plán je jasný. Likvidací k růstu. 😉 👍🏻
Takový skoro euronacismus?? Nebo ne?
Hendly
@rohYpnol
Jiste.
Proti tomuhle EV s vykonem supersportu, nabijenim za cas tankovani a dojezdem jako na nadrz postavime evropsky diesel za stejnou cenu..
DonVito
@rohYpnol

Takze EU je zelenoruda?
A to nefunguje (v automotive)?

A Cina je ruda.
A to funguje (bavim se o automotive).
🤑

Kdyz (nesmyslne) hodnotis ideologie, automotive a Cinu, tak to smysl nedava...
😀

Ja nejsem fanousek Ciny, prestoze takove informace siris. Neexistuje rovnitko mezi podporou EV a podporou Ciny. Moje elektricke auto ma s Cinou spolecneho minimum.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Don Vito
To rovnítko je zcela nesporné. A logicky, tak jako vše, nic nikdy nebude 100%, takže je úplně jedno odkud je tvůj elektrovehikl.
DonVito
@rohYpnol
To rovnitko je stejne hloupe jako tvuj vyrok(n), ze EV nikdo nechce.

Jinak vzdy muzes napsat, ze jsi mel pravdu. Protoze za poslednich 10 let jsi tu predvedl nazorovy veletoc. A za tu dobu tvrdil zrejme uplne vsechno.
😀

PS www.carscoops.com/…ry-and-february/
While EVs and PHEVs still account for a smaller portion of total car sales in key global markets, the growth is undeniable.
👍👍👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Don Vito

Tvoje tvrzení že jsem předvedl názorový veletoč jen dokazují, že jsi doteď vůbec nepochopil co a proč jsem napsal.

Tak se tady dál neztrapňuj.
psel
@rohYpnol ty si nedáš pokoj co? GD je rozumná cesta jak se zbavit fosilních paliv a za mě je to dobře.
To že Putinovi jebne s tim nikdo nepočítal a přesto se liščí ocasy a ebonitové tyče nestaly prodejním šlágrem. Teď zas jeblo amikum a to zvládneme taky. Ještě nás čeká Čína, těm když jebne tak to bude hustý. Ale oproti tomu Putinovi už si alespoň připouštíme že je to možné.
A co se týče diesla Turka tak ten spíš teď iniciuje své stažení z Bruselu, než cokoliv jiného. GD je příležitost a ne prokletí.
dodo24
@rohYpnol vieš aj niečo iné písať truhlík? Je tu debata o čínskom výrobcovi a jeho nabíjačkách a ty hneď jak poslušný mopslík hneď vytiahnes politiku. Bud diskutuj o autách alebo choď na bulvár
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Tatra613 přesně tohle nás časem zadupe do země. EU bude skanzen techniky. Chudé muzeum. A může za to Green Deal a socialistická EU.
Jaroslav Pihrt
@Pepa_007 V čem za to může GD? Kdyby EK jasné neřekla, že bude zákaz 2035, tak ti dinosauři pořád jedou TDI a TSI. A za 2 roky by bez EV udělali co? Asi by jen zhasli.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Jaroslav Pihrt protože Čína GD nejede. Má konkurenční výhodu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Jaroslav Pihrt Miluji, jak jsou někteří tak zblbnutí dotační ekonomikou, že podle nich pokrok probíhá, jen když ho nařídí EU.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@twistedTSD
To není o dotacích, ale o zaostalé technologii. Kdyz by politici nenaznacili plán na konec spalovaku, který mimo jiné prolobovali evropske automobilky, tak by tu bylo následující. Dále by se podvadelo na emisích s diesely, aby to prošlo homologací, v realu by to mělo nasobne emise nez v laboratoři a po pár letech by to nemuselo plnit nic. Vzduch by tu byl cim dla horší, civilizacni choroby by měly vetsi dopad na zdravotnictví a větší náklady na léčení a sociální systém. Nasobne více peněz by se muselo utratit nez co se použilo doteď na dotace EV. Za pár let by přišla čínská EV auta, která mají zde zmiňovanou technologii a evropske automobilky by zavřely a prodaly továrny právě Číně a staly se z nich montovaných čínských automobilek. Tohle je scénář, který tu všichni odpůrci evropských BEV a jejich vývoj propagujete.
Od rohypnola víme, ze adoruje diktatury, tak ten by chtěl, aby tu cina nebo Rusko vlády, já raději svobodu, která v EU je.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
Ty jsi vážně neuvěřitelně hloupoučký...

Jak by docházelo ke zhoršování, když by NAOPAK byla VYŠŠÍ OBMĚNA vozového parku ?!? Když by NAOPAK NOVÉ VÍCE EKOLOGICKÉ SPALOVACÍ VOZY BYLY PRO ZÁKAZNÍKA DOSTUPNĚJŠÍ?!??? Co?!??

Tvůj závěr, docházelo by ke zhoršení... 🤣🤣🤣🤣😀🤣 OMG ... To je opět na zlatý ventilek!

Jasně, takže nahrazení starého TDI novým TDI zhorší situaci... 🤣🤣🤣🤣🤣
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@rohYpnol
"nahrazení starého TDI novým TDI" zní jako náhrada azbestu trochu lepším azbestem, DDT trochu míň škodlivým DDT a lobotomie trochu méně invazivní lobotomií 😁
Jako lepší to je, ale pořád to tak nějak není ono 😃
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Tohle je hodně působivé. 👍🏻👍🏻👍🏻
"Zrychlení je v tomto případě na stovku za 2,7 sekundy a na 200 km/h za dalších 4,74 sekundy, maximálka je 305 km/h"
Kam se na to hrabe 99% evropských elektromobilů s 5s na 100km/h a top speed 160.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Pepa_007

Hlavně to mají čím sypat díky výstavbě uhelných elektráren! Jaký rozdíl 2 světů proti greendeal EU ideologii...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@rohYpnol uhelné staví aby pokryly růst průmyslu a zavádění nizkoemisnich zdrojů.
U nás než postaví novou jaderku za 20 let tak si nejdříve vypnou uhelné elektrárny (příští rok) . Elektřiny bude nedostatek a bude drahá.
Záměr.
Neuromancer2
@Pepa_007 Ano, je to rafinovaný záměr ropné lobby na podporu tradičního evropského automotive, bo když bude elektřiny nedostatek a bude drahá, nikdo nebude eletrovehikly kupovat😉
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@neuromancer2
Když je něčeho nedostatek, tak cena roste. Základní zákon.
Hendly
@rohYpnol
Tak i kdyz to nabiji z uhelek, jako ze ne protoze cina jede hlavne rust OZE, tak je to na CO2 stale kepsi nez spalovaci motor..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Opět lžeš.

Čína loni zahájila výstavbu uhelných elektráren o celkovém výkonu 94,5 gigawattu (GW). To je nejvíce od roku 2015, vyplývá ze zprávy Střediska pro výzkum energií a čistého vzduchu (CREA) a institutu Global Energy Monitor (GEM).
Hendly
@Rohypnol
a ted dej udaj kolik instalovala OZE.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

EU zavírá uhelné elektrárny. Čína je staví. To je ta podstata ty hujere.
Hendly
@Rohypnol

kolik byla instalace OZE v Cine?
traveldrive
@Hendly Krútiš sa ako had. Argumenty nula.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Proč se neustále snažíš utéct z podstaty věci??? Je úplně jedno že Čína staví OZE.

Znovu a naposledy - pointa a podstata je v tom, že zatímco Čína staví uhelky, Evropa je zavírá!!!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Souhlasím, že elektrárny se mají zavírat až když je náhrada. Zároveň uhelka je lepší než spalovaci motor. Uhelky postupne předělat na SMR a jsme vysmati.
Cina aktuálně ma 31% obnovitelné energie
time.com/…le-energy-goals/

A ma tez naplánovanou uhlikovou neutralitu. V příštím roce má byt dominantní zdroj energie solární energie, ne uhlí. Takze je úplně jedno co staví, když podil klesá. Sice stačí vykon 66GW ( ne 90GW jak píšeš), ale za rok 2024 otevřela solární a větrnou ve výkonu 357GW, coz je 5x vic nez ty uhelky.

carboncredits.com/…chained-to-coal/

Zároveň cina plánuje snizeni vyroby z uhelných elektráren do roku 2030 o 340GW. Takze i přes výstavbu 66GW plánuje její útlum. A snizeni vyroby, stejně jako Evropa.

www.reuters.com/…2024-2025-01-21/
psel
@Mikesus je to marný, já už mu to tady psal několikrát. Panadol si mele furt svou o nových elektrárnách na uhlí, přitom v Číně podíl uhlí jako zdroje pro výrobu elektřiny klesá. Přitom některé ty staré stojí fakt za to, v jejich okolí se prostě nedá žít a zelené zdroje nejdou tak rychle, protože jim schází ty dlouhé linky z míst výroby do míst spotřeby. Proto taky staví ty 1MV DC linky.
traveldrive
@psel V minulom roku Čína nakopla uhoľné elektrárne s kapacitou 10,3 GW. Rekordný bol rok 2023, keď Čína spustila uhoľné elektrárne s kapacitou 47,4 GW. Pre porovnanie, Temelín pre porovnanie zvláda 2 GW, podobne Dukovany. Od roku 2020 stúpla čínska produkcia z uhoľných elektrární z 58 na 65% z celkového objemu
Hendly
“ Podporují 1.000V napětí a proud 1.000 A, výkon dosahuje až 1.360 kW”

Pane Dokoupile, rozumite tomu aspon trochu?..
Dokomi
@Hendly Jistě jste si všiml, že stojan má dva kabely. Z jednoho těch 1360 kW nebude...
Hendly
@Dokomi
Takze nektery udaj plati pro jeden kabel a jiny pro dva?
Tusim co chtel autor rici, ale napsane to rozhodne neni dobre.
Dokomi
@Hendly Maximální výkon udává, co je schopen stojan poskytnout najednou. Podpora 1000 V a 1000 A znamená, že auto s touto platformou dokáže nabíjet maximálním výkonem, což je 1MW. Pokud se budou nabíjet dvě auta současně, první co přijede dostane maximální výkon, pro druhé ale pořád zbývá 360 kW.
Hendly
@Dokomi
ja to chapu, ale text popisu je spatne.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Dokomi
Když těch aut přijede 10, tak desetinu rychlosti
psel
@Dokomi a pro těch 360kW má ta nabíječka třetí kabel, jen musíš tím druhým autem najet na střechu toho prvního aby k tobě ten kabel dosáhl.
Jak je vidět i ten turbo marketing má své mezery, není nad důvěryhodné technické údaje, jen prostě stačí si zapamatovat že BYD je nejlepší. Sorry teda nikdo neslíbí víc, protože slibem nezarmoutíš.
Hlavně že tam asi budou nějaké baterky vystihuje přesně stav. Oni to neví. Ví jen ze jich je 500. Fakt tam maj socialismus, plni na 136% a hlavně ze jsou prémie.
psel
@Hendly to je čínsky výpočet 😄. Nikdo neslíbí víc než Číňan.
Prostě nabíjíš víc než 1MW, dokonce říkají že to je o něco víc😄. Ale jen v Číně, protože tam ta fyzika funguje jinak. Prostě zabereš dvě nabíječky místo jedné a ostatní co budou chtít nabíjet tě budou zbožňovat. Dokonce příští týden představí 2MW nabíjení, což už bude opravdová revoluce. V takovém případě má auto 4 vstupy nabíjení a abys mohl nabíjet na 4 nabíječkách současně tak ho v polovině rozdělíš a předek auta odtlačíš k dalším dvěma nabíječkám. Rozdělení a znovuspojení je jednoduchý, je to na sucháče a trvá to zhruba stejně dlouho jako to nabíjení.
K tomu ten výkon těch motorů je 810kW, sice po dobu 5 sekund, stejně nikdo víc nepotřebuje protože je to za 5 sekund na 200 a víc to stejně nejede. Navíc to v Číně při jejich omezených rychlostech nikdo ani nevyzkouší. Abys ale mohl akcelerovat podruhé musíš minimálně půlhodiny ten pohon chladit abys ten pokus mohl opakovat.
Super boost ti umožní získat až dvojnásobný výkon 1.62 MW ale jen na 2.5 sekundy protože to bude za 2.5 sekundy z nula na 200 a víc to stejné nejede. Abys pokus mohl opakovat musí ale auto chladnout hodinu.
kesumb
@psel
a i pres to se najde debil, co tomudle veri a prorokuje cinskou technologickou nadvladu. Bohuzel to krom toho ze cinan slibi cokoliv (a kde sakra je 150kwh semi lifepo...) hlavne to, ze ceskej (a slovenskej) vocas ma od piva na vsecko nazor. Ovsem bez jakyhokoliv rozhledu. A pak je z toho komunisticky dostupny bydleni, upadek nasi zivotni urovne nebo podpora turka a baby.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
Komunistický dostupný bydlení je FAKT, který jsem tu jednoznačně doložil na číslech bytové výstavby.

Úpadek naší životní úrovně je FAKT, který je opět doložitelný spousty faktů, od toho kolik je domácnost schopna uspořit měsíčně z příjmů, míry zadlužení, ohrožení (nejen) energetickou chudobou atd.

Filip Turek nyní inicioval to, že evropský automotive nepadl do vykopaného hrobu v tomto roce, ale máme ještě další 2 roky na to, aby si EK uvědomila realitu a důsledek své ideologie.

Podpora Báby je logický důsledek totálního selhání 5kolky a Fialy. Mimochodem, kdyby naše životní úroveň rostla a měli jsme se skutečně líp, tak by Bábovi preference rozhodně nerostly, že. Fiala nejen že promarnil 4 roky, ale co hůř, podvedl voliče a nesplnil prakticky nic z toho co sliboval. Zvýšil daně. Nepřišel s žádnou důchodovou reformou. Nezvládl inflaci. Nezvládl ceny energií. Přijal a podepsal greendeal a ještě se chlubil jak skvělý výsledek jeho předsednictví to je. Nezvládl zahraniční politiku, kdy navzdory hujerství v podpoře Ukrajiny jej vůbec nepozvou na jednání, zcela selhal v postoji vůči USA. Ano, Fiala selhal. Bába může doma jen sedět, bavit se neschopností Fialy a může jen louskat ořechy do domácí nutelly 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Tak naopak inflaci, kterou rozjel agent Bureš zkrátili poměrně dobře. Za Bureš bychom dopadli jak v Maďarsku. Kromě toho, ze zadluzil Česko a zlikvidoval spoustu firem, tak si namastil svoje kapsy dotacemi. Tak i když Fiala je jeden z nejslabších premiérů ( píšu nejslabších, ne nejhorších), tak babis zase byl silný premier, ale jeden z nejhorších podle toho co zpusobil za ekonomické a životní problémy, které se teď svaluji na následující vládu, ovšem ta to jen prebrala a nebyla schopna dostatecne vyřešit
kesumb
@rohypnol

fakt je to, ze ses mimo. Proc se asi od 90. let stavi a stavi kdyz bylo vseho dost. Proc se bydleli ve 3 generacich v jendnom byte kdyz bylo vsude domu za hubicku. Ses blazen...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Ne, nejsem blázen. Analýzu bytové výstavby jsem do diskuse napsal. Jednoznačně bytová výstavba za komančů byla výrazně vyšší než po 89. To je fakt.

A kecy typu "to byly paneláky" si rovnou nechej od cesty. Protože to sice je pravda, ale dnešní výtvory opět sklouzly na úroveň paneláků. Jen s tím rozdílem, že tehdy byly časté i 2+1, 3+1 a dokonce občas i 4+1.... Dnes naprostá většina je 1+kk, max. 2+kk, protože na víc prostě kupní síla není. To je REALITA chlapče.

Dostupnost bydlení je dalším naprostým selháním Fialovy vlády. Přitom řešení dávno existuje a nemá nic společného s tím, že blboun nejapný dredáč napíše další zakon, který opět nic neřeší...
psel
@kesumb to bys ale nesměl diskutovat s panadolem, protože pro něj je dostupný bydlení za totáče vrchol blaha a tu rudou si bere do huby fakt často. Já jsem za totáče první byt měnil takže vím, že o dostupnosti nemůže být ani řeč a pokud si nedostal byt od zaměstnavatele nebo represivních složek. Možná v tom je ten háček, bůhví pro koho Panadol pracoval za totáče. To pak vidíš spoustu věcí jinak.
A tady teď vytahuje své zelenorudé kecy.
Navíc se mu furt zasekává ten caps lock.
Třeba se mu za sociku líbilo protože nemusel makat a pokud by 89 neproběhl tak by se dnes tesil novým BEV se jménem Estebaq a všude by dával na odiv jak se o nás ta partaj stará, jak podporuje ekologii a kdo ostatně dnes dostane auto zadarmo. Kdepak demokracie. Brrrr.
Nechápe že nic není zadarmo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
Naštěstí existují čísla. Podívej se jaká byla bytová výstavba, kolik bytu se kdy postavilo. Podívej se na demografii. Tyhle čísla jsou zcela objektivní.
Pak se nebudeš muset ztrapňovat subjektivními pocity.

Stejně tak si uvědom dobu a okolnosti. 50-té roky jsou poválečné. 50-té roky probíhaly nějak, 60-té jinak, 70-té jinak...
90-té roky taky nejsou to co dnes A stejně dnešní EU není tou EU, do které jsme vstupovali...
psel
@rohYpnol hele fakt nech toho překrucování. Stavělo se hodně bytů ale taky se jich spousta zbouralo. To je fakt. Za 42 let přibylo 760 tis bytů, to mi jako overkill teda nepřipadá.
To je stejný jako s tim, že nebyla nezaměstnanost, nebyli tu bezdomovci a plzeň byla za 2.8 Kčs.
Nech toho, takhle hloupý být snad nemůžeš…
Barbar Conan
Číňani už jsou prostě jinde..
Evropský automobilový průmysl už je jen k smíchu. Měli by si to ti šašci v koncernu uvědomit a předělat své linky třeba na drony či munici pro děla..