Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Řízení budoucnosti má další auto. Čínské Nio ET9 dostalo techniku od ZF

10 komentářů

psel
@traveldrive přečti si fakt o co v SDV jde a pak komentuj. Rozhodně nejde o steer by wire 😄
psel
Neupisují teď zase nějaké nové akcie by mohli fungovat dál?
Edit: upisuji nové akcie za 500M USD.
Akcie v roce 21 za 60, aktuální cena pod 4 USD.
Držím palce chudákům majitelům

A k autu, je to čínská prémie, pro nás velké Evropany příliš malý volant a sedí se hrozně vysoko.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Presne. Poctivě auto je takové, které funguje spolehlivě a neprodává mi předraženou zastaralou techniku.
traveldrive
@psel Čo je na tom také prínosné? Ak elektrina zlyhá, si v kýbli, lebo mechanická väzba nie je. Tiež sa nikde nepíše, s akým oneskorením po povele od volantu kolesá zareagujú. Ak to bude hoci desatina sekundy, je to na prd.
psel
@Arese možná proto že nevíš o co go. Přečti si nejprve něco o SDV a pak komentuj.
Arese
"Éra vozidel definovaných softwérem..." Chce se mi zvracet!!!
psel
@traveldrive já jsem ale reagoval na příspěvek Arese který psal že je mu že se mu ze SDV chce zvracet.
NiO je na tom špatně a to že používají něco od ZF jen ukazuje, že vlastní přidanou hodnotu nemají. Všechno nasvědčuje tomu že dříve nebo později půjdou do kopru.
traveldrive
@traveldrive Čítam, čo je v článku. A v článku je:
"Pokud se omezíme na podvozek, tak jde zejména o řízení bez mechanické vazby mezi samotným řízením a volantem – steer by wire (SBW). To však nebylo vyvinuto v Číně, ale v Evropě. Konkrétně v Německu u známé inženýrské firmy ZF..."
"Konstrukčně je systém řešený stejně jako u jiných zařízení stejného typu. Umělou zpětnou vazbu ve volantu vytváří samostatný elektromotor, tyč řízení posouvá rovněž elektromotor..."
"U ET9 je uplatněn volant obdélníkového tvaru podobně jako třeba v Lexusu RZ s řízením SBW či ve zmíněné tesle."
Celý čas sa píše o SBW systéme od ZF. O SDV píšeš iba ty...
psel
@Arese definuj poctivé normální auto 😁. Na všechny níže uvedené funkce dnes potřebuješ elektroniku a samozřejmě počítač. SDV je jen o tom, že ty funkce realizuješ virtuálně na procesoru, bez SDV máš na každou tuhle ptákovinu extra kontrolér (samozřejmně s procesorem). SDV je zjednodušení a zlevnění hardware s umožněním změny funkcí pomocí software. Takže Software Defined Vehicle.

Normální auto bez elektroniky a procesorů ala Arese:
Klička na nahození motoru?
Světla s voskovýma svíčkama nebo petrolejem?
Volant a brzdy bez posilovače? Bez ESP, ABS?
Blinkry za pomocí červených vlaječek.
Vyhřívání sedaček pomocí topení na dřevo?
Volant do kterého naleješ horkou vodu jako do ohříváčku? Švihadla a manuální otevírání kufru?
Místo parkovacích senzorů pružiny s vlaječkama?
Bez rádia?
Navigace pomocí manželky nebo tchyně?
Fakt? Jsi hrdina 😁.

mmj, přechod spalováku na SDV zatím nikdo nekomentoval, ale pokud bude spalovák ještě nějakou dobu žít tak to určitě bude taky SDV.
Arese
@psel Však komentuji. Pojízdný počítač na kolech si nikdy nekoupím, já chci poctivé normální auto!