Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Řízení budoucnosti má další auto. Čínské Nio ET9 dostalo techniku od ZF

10 komentářů

psel
Neupisují teď zase nějaké nové akcie by mohli fungovat dál?
Edit: upisuji nové akcie za 500M USD.
Akcie v roce 21 za 60, aktuální cena pod 4 USD.
Držím palce chudákům majitelům

A k autu, je to čínská prémie, pro nás velké Evropany příliš malý volant a sedí se hrozně vysoko.
Arese
"Éra vozidel definovaných softwérem..." Chce se mi zvracet!!!
psel
@Arese možná proto že nevíš o co go. Přečti si nejprve něco o SDV a pak komentuj.
traveldrive
@psel Čo je na tom také prínosné? Ak elektrina zlyhá, si v kýbli, lebo mechanická väzba nie je. Tiež sa nikde nepíše, s akým oneskorením po povele od volantu kolesá zareagujú. Ak to bude hoci desatina sekundy, je to na prd.
psel
@traveldrive přečti si fakt o co v SDV jde a pak komentuj. Rozhodně nejde o steer by wire 😄
traveldrive
@traveldrive Čítam, čo je v článku. A v článku je:
"Pokud se omezíme na podvozek, tak jde zejména o řízení bez mechanické vazby mezi samotným řízením a volantem – steer by wire (SBW). To však nebylo vyvinuto v Číně, ale v Evropě. Konkrétně v Německu u známé inženýrské firmy ZF..."
"Konstrukčně je systém řešený stejně jako u jiných zařízení stejného typu. Umělou zpětnou vazbu ve volantu vytváří samostatný elektromotor, tyč řízení posouvá rovněž elektromotor..."
"U ET9 je uplatněn volant obdélníkového tvaru podobně jako třeba v Lexusu RZ s řízením SBW či ve zmíněné tesle."
Celý čas sa píše o SBW systéme od ZF. O SDV píšeš iba ty...
psel
@traveldrive já jsem ale reagoval na příspěvek Arese který psal že je mu že se mu ze SDV chce zvracet.
NiO je na tom špatně a to že používají něco od ZF jen ukazuje, že vlastní přidanou hodnotu nemají. Všechno nasvědčuje tomu že dříve nebo později půjdou do kopru.
Arese
@psel Však komentuji. Pojízdný počítač na kolech si nikdy nekoupím, já chci poctivé normální auto!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Presne. Poctivě auto je takové, které funguje spolehlivě a neprodává mi předraženou zastaralou techniku.
psel
@Arese definuj poctivé normální auto 😁. Na všechny níže uvedené funkce dnes potřebuješ elektroniku a samozřejmě počítač. SDV je jen o tom, že ty funkce realizuješ virtuálně na procesoru, bez SDV máš na každou tuhle ptákovinu extra kontrolér (samozřejmně s procesorem). SDV je zjednodušení a zlevnění hardware s umožněním změny funkcí pomocí software. Takže Software Defined Vehicle.

Normální auto bez elektroniky a procesorů ala Arese:
Klička na nahození motoru?
Světla s voskovýma svíčkama nebo petrolejem?
Volant a brzdy bez posilovače? Bez ESP, ABS?
Blinkry za pomocí červených vlaječek.
Vyhřívání sedaček pomocí topení na dřevo?
Volant do kterého naleješ horkou vodu jako do ohříváčku? Švihadla a manuální otevírání kufru?
Místo parkovacích senzorů pružiny s vlaječkama?
Bez rádia?
Navigace pomocí manželky nebo tchyně?
Fakt? Jsi hrdina 😁.

mmj, přechod spalováku na SDV zatím nikdo nekomentoval, ale pokud bude spalovák ještě nějakou dobu žít tak to určitě bude taky SDV.