Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Za volantem Mazdy CX-60: Změny, které pocítíte

31 komentářů

Avatar - kruskar
kruskar
Tak z toho čelního pohledu to designově vypadá jako minimálně 30 let staré auto. Nepokouším se tady zpochybňovat techniku, ale vzhledově se mi nelíbí.
stopel
@iudex preco by to mal mazat? Lebo ma iny nazor ako mas ty?
stopel
@Man Ký tebe mozno nie, jemu mozno ano. Urcite to nie je dovod na to, aby nieco mazal, kvoli nejakemu bolsevikovi
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Z textu vyplývá, že a) Mazda poměrně rychle reaguje na připomínky z dosavadních testů CX-60; b) reakce není úplně ideální a ještě lze něco vylepšit (hlučnost od motoru).
Z toho zase mně vyplývá: a) někde museli pracovníci evropského vývoje udělat chybu (podvozek); b) Mazda se ani po zařazení řadových šestiválců do prodeje nestane pronásledovatelem prémie.
Škoda, že se tolik potenciálních kupců nechá ovlivnit novinářskými testy. Možná, kdyby dali na osobní - třebas krátkodobou - zkušenost, byli by překvapeni, jak moc dobře Mazda CX-60 dokáže splnit jejich požadavky. Je to skvělý vůz s mimořádnými parametry (také spotřeba) a za vynikající peníze. A nevypadáte v něm jako další buran v X5 z AAA. Osobní zkušenost.
Avatar - iudex
iudex
@kruskar
Tak a teraz si vygúgli SUVčka z roku 1995 (ak vôbec nejaké SUV vtedy boli, pretože vtedy tento pojem snáď ani neexistoval), postav vedľa Mazdy a príď zmazať tú blbosť čo si napísal.
Speed
@praptak
Tak kdyby ses kouknul na Mazdu v Kanadě, USA, Austrálii nebo Japonsku tak zjistíš, a to velmi rychle, že tam se 6 válec nabízí v modelech CX-70 a CX-90. Když se podíváš na země Orientu (třeba Omán), tak dokonce i v CX-60. Takže problém není Mazda, ale celý EU GD.
Avatar - Radek Holodňák
Radek Holodňák
@Marquis de Sade 😁😁👍
Avatar - Marquis de  Sade
Marquis de Sade
@praptak
Ano, víme.
Údajně, ten tvůj dieselový, je neuvěřitelně lepší.
Co tam máš ještě!?
houmer56
@Alpha Tango Jako jo, ale od roku 2018 se zdají být všechny předchozí problémy Mazdích dieselů vyřešené. Kromě toho má Mazda v Evropě šest let záruky a pokud bude auto hodně jezdit, tak by se případné systémové chyby měly projevit a vyřešit na záruku. Ale upřímně bych tam také raději viděl možnost mít třeba osvědčený Mazdí 2.5l benzín s turbem a mild hybridem.
Man Ký
@Dušan Trnka možná ano, možná ne😊
The term "sport(s) utility vehicle" appears for the first time in the 1974 Cherokee sales brochure.

en.wikipedia.org/…ki/Jeep_Cherokee

Ve smyslu "teréňák bez rámu" je pravděpodobně Toyota RAV 4 prvním takovým vozem. Nebo se mýlím?
Man Ký
@stopel on to myslel obrazně😊
Speed
@Ringhofer
S tím, co jsi napsal, souhlasím do posledního písmene. Do nedávna to byla moje volba č.1 než jsem si uvědomil, že vlastně nenabízí moc místa na předních sedačkách. Tedy vzhledem velikosti auta. Momentálně mám CX-5 (před tím M6) , ale v CX-60 mi příjde úzká na místě řidiče i spolujezdce. Nejsem žádný obr a rozumím, že kvůli zástavbě to asi jinak nešlo, ale prostě mi přídje málo místa vepředu
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
Skúsenosť z výroby automobilov káže nikdy nekupovať nový model po začiatku výroby . Zhruba po 1 roku sa odstraňujú tie najväčšie chyby, na ktoré sa neprišlo pri vývoji a predvýrobných skúškach . A to aspoň dočasným riešením . V polovičke výrobného cyklu sú tieto chyby už odstránené, teda aspoň tie, ktorých odstránenie nie je veľmi drahé a výrobný závod sa už " naučil " model vyrábať. V závere výrobného cyklu je kúpa vozidla finančne najvýhodnejšia, ale kvalita výroby už nemusí byť najlepšia, lebo všetko sa už zameriava na nový model ...
Avatar - praptak
praptak
Benzínový šestiválec Mazda neumí, když ji přirovnáváte k prémiovým vozům.
stopel
@Man Ký tak snad vie odpovedat aj sam, ze ako to myslel. Ci len pisat hrdinske komentare a potom ticho?
Avatar - kruskar
kruskar
@iudex Takový Opel Frontera jezdil už od roku 1991 a vypadal mnohem lépe.
Avatar - Emel
Emel
@Ringhofer liftbacková Insignie je vzadu nízká a kufr je menší než třeba u Superbu. Jestli je to dost nebo ne... asi jak pro koho, ale že je ve stejně velkém autě víc místa asi je obecně výhoda.
Avatar - lamal
lamal
@Dušan Trnka
GR Yaris by sa v predfaceliftovom prevedeni bez problemu predaval, lebo nemal konkurenciu v triede a Toyota prisla s faceliftom, ktory zapracoval (podla slov novinarov) uplne vsetky pripomienky majitelov a novinarov.
Myslis, ze pri modele, ktory odraza nadsenie inzinierov a vedenia automobilky na nicom inom nez ziskunezalezalo ? Zisk z tohto modelu neexistuje, myslim ze na tom prerabaju..
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
@Ringhofer To sú legendy vytvorené iba novinármi ! Rozhodovací proces v automobilkách na celom svete je dnes rovnaký snáď okrem Tesly . Je totiž ten, ktorý vytvorila Toyota na základe skúsenosti z USA . Hovorím na základe praxe a viem, že konečné rozhodnutie robí vedenie spoločnosti na základe ekonomických zákonitostí podnikania . A nejakí budúci majitelia ich nezaujímajú . Si naivný, biznis nikdy nereaguje na požiadavky spotrebiteľa, on im to " svoje " natlačí do hlavy reklamou ...
Avatar - lamal
lamal
@Dušan Trnka
Ja ti rozumiem a suhlasim, iba namietam ze je to zbytocne tvrde vyjadrovanie "Pochop, pri výrobe áut nerozhoduje vývoj, výrobný závod, ale ekonómovia vo vedeni automobilky"

Automobilka nie su len ekonomovia, ten kto ju vlastni, smeruje a navrhuje dizajn je to co tvori autombilku a jej modely. Plati to hlavne u malych automobiliek ako Mazda, Honda, Subaru, Alfa atd.

Ekonom ma a mal by mat dohlad nad vsetkym, pochopitelne nechce ziadna automobilka skrachovat a vsetko sa musi zaplatit... to je v poriadku.
Avatar - Alpha Tango
Alpha Tango
@Ringhofer Rád bych tomu věřil. Ale Mazda měla v řadě několik failů v dieselech. Jestli se poučili asi ukáže až čas...
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
@lamal Všetky ! Takto to funguje v praxi a ja som bol väčšinu života pri tom . Všetky vozidlá potrebujú ako to ty voláš " reparát " . To čo funguje pri vývoji a predsériovej výrobe bezproblémovo, zrazu po spustení sériovej výroby nefunguje ani za boha ! A hľadajú sa náhradné riešenia pri strese od vedenia, prečo nevie výroba dodávať objednané kusy . Až by si sa zhrozil, čo všetko nefunguje pri novovyvinutom aute. A týka sa to všetkých značiek, aj tých najluxusnejších ( vlastná skúsenosť ! ) , len sa s tým automobilky nechvália a trestajú toho, kto s tým ide " von " . Ekonomika úplne najpodstatnejšie rozhoduje o automobile, nič iného ! Žiadni návrhári, žiadni technici a úplne na poslednom mieste je výroba . Jediné slovo má v kancelárii predstavenstva sediaci ekonóm pred počítačom kde má na obrazovke mzdové náklady ( z tých sa platia odvody ) a zisk, ktorý zaručuje monopolné postavenie na trhu a výplaty akcionárom . Ostatné sú bulvárne kecy . Toto je základom ekonomiky trhového hospodárstva !
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
@Alpha Tango V tom případě nevěříte v inteligenci tvůrců Mazdy. U nás říkáme, že jen blbec udělá stejnou chybu dvakrát. U Japonců platí, že žádné rozhodnutí se nedělá bez pořádného posouzení úplně všemi pracovníky v dané rozhodovací hierarchii. Tzn., že z chyby se poučí nikoliv 1 ředitel, ale hned (u motorů) až cca 50 manažerů. Japonci jsou sice pomalí, ale pečliví. Němci (a Číňané) ve Frankfurtu jim to kazí...
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
@Speed Díky za koment. Jsem sice dost při těle, ale mám rád trochu těsnější usazení. Přeci jen víme, že dobrý šofér se nepozná podle rychlosti na rovince, ale podle toho, jak dobře projede zatáčku a jak rychle zareaguje na překážku na cestě 😄. Už dříve u Insignií jsem zpochybňoval novinářské závěry, že jsou jejich interiéry trochu stísněné. Říkám: kolik místa potřebuje "standardní" (185 cm/95 kg) člověk v autě? Tvrdím, že Insignie i CX-60 poskytují prostoru na všech místech i v zavazadlovém prostoru vážně dost. A pořád se dobře vejdou na "standardní" parkovací místa 😄.
Avatar - Alpha Tango
Alpha Tango
Naftak od Mazdy - byl bych na pozoru...
Avatar - lamal
lamal
@Dušan Trnka
Neviem aku automobilku popisujes, ale Mazda to nebude, ekonomika mnoho veci oseka to je uplne bezne. Na Mazde vidno asi najviac, ze jej produkcia je z nadsenia a potrebe sa odlisit.. akurat nie vzdy je to stastne riesenie, ale holt to k tomu patri.

Ekonoma vidno na vysledku CX-60, keby mazda doslednejsie testovala a ladila, nepotrebuje reparat na nastavenie podvozku.
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
@Ringhofer Pochop, pri výrobe áut nerozhoduje vývoj, výrobný závod, ale ekonómovia vo vedeni automobilky . A tých zaujíma iba zisk a predajnosť ...
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
@iudex 1995 ? Toyota RAV4 je prvé SUV ...
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
@kruskar To je ale vždy individuálné ! Automobilky zaujíma iba predajnosť modelu ...
Man Ký
@stopel tak třeba Patrol 1995 se tomu moc nepodobá,
assets.carandclassic.com/…650fef38d2e6.jpg?…
Avatar - iudex
iudex
@praptak
A relevancia tejto tvojej poznámky vo vzťahu k CX-60 (ktorá má iba hybrid a R6 naftu) je aká?