Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Tento 27litrový dvanáctiválec hltá dvě paliva zároveň. Přesto je ekologickou cestou budoucnosti

5 komentářů

topten
nemyslim si, ze jedovatej cpavek pro civilni, spatne kontrolovatelny pouziti, je dobrej napad
proc ne obdoba dieselelektricky lokomotivy s nejakou vyrovnavaci baterkou ??
risomas
@topten Cpavok je len nosic vodika. H2 sa velmi zle uskladnuje a jeho vyroba nie je najefektivnejsia. NH4 sa jednoduchsie synteticky vyraba a oproti vodiku sa uskladnuje ovela jednoduchsie.
Zrovna v nejakej povrchovej bani, kam je ten motor urceny, ked unikne nie je to az taka velka tragedia.
topten
@risomas
jasne, jen par mrtvech
to jsou pripustny ztraty ...
... cim vic na vychod, tim pripustnejsi
a co logistika ?
kdyz havaruje kamion, kterej veze cpavek k bagru a cpavek unikne?
nebo teroristickej utok na cisternu, kdyz projizdi mestem ??
docela lakavej cil, kterejch by bylo radove vic nez dnes
zimni stadiony, kde je cpavek dlouhodobe pod kontrolou, se cpavku zbavujou a ty bys do dal do bagru ???
kesumb
jako zajimavy je, ze kazdej vyrobce stavebni techniky ma v nabidce 20-40tunovej bagr. Jeraby jsou na elektriku bezne (sit). Jezdej na to samodo i historicky takrafy. Ale tady autor clanku vi nejlip ze to nejde. To je vole jak s ditetem do beskyd..
Buffalo007
Jakože těžká technika nemůže být elektrická? Asi by to chtělo se dovzdělat. Zrovna nedávno se psalo o tom jak někde už mají elektrické bagry ve městech.
Z těch největších strojů třeba Komatsu E-Dumper.