Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Falešný manuál v elektromobilu? Možná bude i v budoucím Mustangu

49 komentářů

Tycoon
Navrhuju přidat falešné vibrace motoru a falešný turboefekt. Na auto bych dal falešné šroubovací víčko nádrže a na přístrojovou desku falešný palivoměr. Dále bych přidal do servisního plánu falešné výměny motorového oleje a rozvodového řemenu. A nezapomněl bych na falešné závady. Třeba falešné hlášení o nedostatku motorového oleje nebo ucpání falešného filtru pevných částic.
ericn
@Tycoon Copak se asi stane, když "uměle" nezařadíš? Chcípne to? 😄
Tycoon
@ericn

Když nezařadíš a šlápneš na to, mělo by to falešně túrovat motor 😄
Avatar - lamal
lamal
@Tycoon
zvuk klepajucich vačiek by bol celkom sranda, zapinal by sa pri prehriati batérie
ericn
@Tycoon tak to by byla opravdu prča 🤣
topten
@Tycoon
na falesny emisni testy u dyzlu to nema
Tycoon
@topten

To nebyla faleš, ale podvod. A je chybou evropské elity, že to VW a dalším automobilkám tak snadno prošlo a dodnes auta s podvodným softwarem můžou na evropských silnicích čoudit zdraví škodlivý NOx.
Hendly
@Tycoon
Pockej… vzdyt tady jedes 24/7 kritiku vsech opatreni ktere automotiv sliboval splnit kdyz nebude potrestan.

Prechod na EV atd.
Tycoon
@Hendly

Nevím o tom, že by existovala dohoda o nějakých slibech. A kdyby ano, tak ji budu kritizovat. Tady šlo o podvod, který dodnes ohrožuje zdraví obyvatel. Tuny a tun NOx, která ta auta dodnes protiprávně chrlí na obyvatele, nelze kompenzovat nějakými sliby.

Správně to vyřešili v USA. Obrovská pokuta za podvod na federálním zákonu, zákaz provozování aut neplnících emise dle zákona, kompenzace majitelům za nemožnost provozovat auta.
Hendly
@Tycoon
To by znamenalo konec VW a dalsich.
To by bylo reseni?
To uz si nepamatujes ty spousty slibu o elektricke budoucnosti VW z te doby?

Vis taky, ze v provozu a po vetsim najezdu neplni NOx a dalsi vetsina aut?
To vse resi EV.
Tycoon
@Hendly

O tom nic nevím. Měl jsem auto r.v. 2005 s nájezdem přes 300 000 km a vše bylo OK. Oba katalyzátory dle diagnostiky fungovaly, stejně jako lambda regulace. Při sešlápnutí akcelerátoru se na chvíli mírně obohatila směs (lambda cca 0.85) . Nemohly tedy vznikat nadměrné emise NOx. Navíc tyhle motory určené primárně pro americký trh (výroba v Pueblu, Mexiko) měly homologační emise NOx kolem 10 mg/km, čili ma úrovni dnešních nejekologičtějších motorů.

Za mě by auta s podvodným softwarem vypouštějící cca 1000 mg/km NOx neměla na silnicích co dělat. Konec VW a dalších by to nebyl. Mohlo by se to udělat jako v USA, kde GM a Chrysler koupila v bankrotovém řízení v roce 2008 vláda a po několika letech je prodala novým vlastníkům. A automobilkám se daří lépe než pod původními vlastníky.
Hendly
@Tycoon
Odkup VW statem…hmm
Auta nemaji vetsi emise s nájezdem…hmmm

Proc je kritika EV vzdy tak odtržena od reality?
Tycoon
@Tycoon

Co je na tom divného? Dělaly to USA, dělalo se to u nás v době transformace ekonomiky. Stát provede firmu bankrotem, ozdraví ji a pak ji prodá soukromým investorům.

Jistě budou starší auta, která mají výrazně horší emise než jako nové auto, typicky evropské diesely, nebo malé levné zážehové motory. Ale jak už jsem řekl, já jsem měl auto se zážehovým motorem, kde kvůli primárnímu zaměření motoru na trh USA byly na emisní systémy motoru kladeny mnohem vyšší nároky. V USA v roce 2005 musel výrobce auta garantovat emise NOx do nájezdu 120 000 mil (skoro 200 000 km) a to nejčastěji ve výši maximálně 43 mg/km. Tedy přísnější limit, než mají dnes nová auta prodávaná v EU.
DonVito
@Tycoon

Rozdil je ten, ze co EV chybi, to mu muzes fejkove dodat.

Ale co spalovaku prebyva - lokalni emise a hluk, to mu neodpářeš!

Hluk fosilu muzes utlumit, jedovate emise muzes omezit.
Ale porad zustanou.
👎
Arese
@DonVito To sice zůstanou, ale po nasazení řízených katalyzátorů a filtru pevných částic se snižují na zcela marginální úroveň. 😊
Hendly
@Arese
Ne.
To ze v realite jsou emise uplne jine nez se udava snad uz vysvetlovat netreba.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
No myslíš ta marginální na papíře a v reálu jsou překračovány limity?
www.idnes.cz/…5212_domaci_onkr

www.idnes.cz/…3025_domaci_idvs

Zdravotně nezávadná hodnota je na limitu 10μg, reálně je hodnota i 50μg. takže jaká marginalita?
Tycoon
@DonVito

Tady někdo nepochopil, že to nebyla kritika BEV, ale kritika falešnosti. Navíc specificky posazená na vlastnostech, které jsou u spalováků objektivně mínusem. Kdybych chtěl kritizovat BEV, tak bych třeba řekl, že spalovák bude mít falešně malý dojezd. Snaž se mít, DonVito, trochu nadhled, nebuď tak zapšklý vůči všemu neelektrickému.
DonVito
@Tycoon
Z ceho vyplyva, ze jsem te nepochopil?
Doplnim vysvetleni sveho prispevku

Muj nazor je odlisny od tveho.
Mne nevadi umela falesnost, ktera nikoho neobtezuje.
Naopak mi vadi "prirozene" emise a hluk spalovaku.
Je to pro tebe pochopitelne??
Neni problem mit jiny nazor.
Tohle je diskuze - ruznych nazoru.
To ze mam jiny nazor neznamena, ze nechapu ten tvuj.
😀

Nejsem zapskly. Rad ti vse vysvetlim.
❤️
Tycoon
@Tycoon

OK. No mě nenapadlo, že v diskuzi bude někdo, komu fejky nevadí, takže jsem si to špatně vyložil.

Že nemáš rád jedovaté emise nebo hluk, to je přirozené. A proto je jednoznačně správné, že auta mají normy na emise a hluk, aby to neobtěžovalo okolí.
DonVito
@Tycoon
👍
Vidis, jsem rad, ze uz si rozumime.
🙂
Pocitacova hra je taky fejk a taky ji mam rad.
Hraju zavodni hry i strilecky.
A nestydim se za to.
Prestoze to je jen fejk.

Mam rad fejkovou kuzi v aute.
I fejkovou reprodukovanou hudbu, nemusim vse slyset zive.
A mohl bych pokracovat...
😉
Avatar - praptak
praptak
@Tycoon Mnozí si život bez chrchlání klepajícího naftového motoru neumí představit.
Tycoon
@praptak

To snad jedině nějací masochisté.
Hendly
@Tycoon
Falesny zvuk, falesne meziplyny, falesny ukazatel teploty motoru, dokonce falesne koncovky vyfuku atd.
U spalovaku naprosto bezne.

Proc ti najednou vadi snahy nekterych znacek delat to same u EV?
Tycoon
@Hendly

Další, co nepochopil, že to nebyla kritika BEV, ale kritika falešnosti. Kritizuju to u všeho a to tím více, čím více je to vzdálené technické realitě. Dokonce jsem vypíchl objektivní minusy spalováku, ale ty to hned bereš jako útok na tvou elektromobilitu. Měj trochu nadhled, nebuď tak zapšklý vůči všemu neelektrickému.
Hendly
@Tycoon
Naopak ty jsi zapskly proti vsemu co je kolem EV.
Falešnost je tu davno pred prichodem EV.

Ja miluju poctive spalovaci auta. Jenze ty dnes konci pro nedostatek zakazniku.
“Petrolhead” dnes kupuje SUV…coz je vlastne priklad dokonale falesnosti.
Tycoon
@Hendly

No vidíš. A já mám hatchback se sníženým podvozkem, se zážehovým motorem, manuální převodovkou a skutečnou dvojitou koncovkou výfuku. Užívám si vše mechanické, včetně startování klíčkem nebo pohledu na skutečné ručičky otáčkoměru a rychloměru. Za o něco nižší cenu mohl mít startování tlačítkem a několik dalších prvků, ale zvolil jsem snížený podvozek a klasický klíček za o něco vyšší cenu. Asi nejsem ten správný "moderní petrolhead á la Hendly".

Já jsem zapšklý pouze proti politickému diktátu, jakým autem mám jezdit. Kdyby politici nařídili, že od roku 2025 musí mít 25 % aut střešní okno a od roku 2035 musí mít střešní okno každé nově prodané auto, budu také proti tomu.
Hendly
@Tycoon
Jestli se jedna o nove auto tak tam je falesneho taky dost.
“Skutecna rucicka”🤣
Ale tobe to vadi jedna SW funkce ktera nabizi jednu volitelnou moznost u EV.
A pak do toho zas namontujes nesmyslnou kritiku.
I po roce 2035 spalovak koupit muzes!
Tycoon
@Hendly

Ano, mám rád skutečné mechanické ručičky, klidně se tomu směj. Navíc tyhle jsou krásně červeně podsvícené.
Hendly
@Tycoon
Mechanicke?

Jaky je rozdil mezi tim, ze ti zpravu od motorove jednotky ukazuje pohyb motorku rucicky a nebo display?
Zadna mechanicka vazba tam neni.
Mas i ručičku teploměru motoru?
Vis ze ve skutecnosti vubec neukazuje skutecnou teplotu?
Tycoon
@Hendly
Ručičku teploměru tam nemám, je tam jen diodový ukazatel, a i kdyby tam byla, tak ji nesleduju. Naučila mě to jedničková Fabie, kde software vytvářel tak falešný signál, že to leckdy v zimě bylo až nehorázné. Teplota dle diagnostiky pomalu stoupala na 30, software už ale poslal ručičku na přesně 90. Sleduju jen digitální ukazatel teploty oleje.
Hendly
@Tycoon
Takze fales spalovaku ti nevadi, ale u ev kde jde jen o jednu SW hracku je to spatne.
Chapes, ze rucickove zobrazovani je jen prezitek z dob skutečné mechaniky?
Tycoon
@Tycoon

Vadí. Falešné ukazatele ignoruju.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Když v RAV4 PHEV přepnu na manuální řazení, tak to funguje i v režimu EV, takže už to svým způsobem existuje. Na akceleraci to (logicky) žádný vliv nemá, ale dá se tím regulovat rekuperace (jejíž regulaci auto jinak postrádá) 😊
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Falesny zvuk, falesne razeni... jeden velky podvod.
Man Ký
@Ja Prvni 123 a teď, kdo ten podvod po nich chtěl. úřady? nene, byl to zákazník. ten je na vině
Arese
Umělé (falešné) řazení u zkratomobilu je naprostá zoufalost a trapárna. Která jen dokazuje, jak důležitý je pro řidiče poctivých spalovacích vozů zážitek a požitek z jejich řízení - který jim zkratomobily nikdy nenabídnou! Vždy totiž zůstanou jen nudnými mrtvými krabicemi na kolečkách, "vzrušujícími" asi jako lednice nebo pračka!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
vůbec ne. Je tupouni to vyžadujou. Normálnímu člověku je to fuk, obzvlášť u SUV, která nikdy nebudou na zábavu jako jiná nízká auta.
Arese
@Mikesus No, asi těch "tupounů" bude hodně, když se automobilky uchylují u nechtěných zkratomobilů k takovým zoufalým činům, jako umělé řazení! 😊
Hendly
@Arese
Umely zvuk, umele orezavani vykonu atd.
U spalovaku ti to nevadi.
Tady hráčka mod do EV je problem.
Arese
@Hendly A jak jsi přišel na takovou kravinu, že u spalováků mi to nevadí? Samozřemě, že mi to vadí! A automobilky to dělají jenom kvůli zločinné ekoteroristické legislativě EU!
Hendly
@Arese
Ale prd.

Delaji to pro zisk a lidi to kupuji.

Jen ty zijes v paranoidních predstavach, ze EU nekoho niti delat falesny zvuk “sportovnim” variantam atd.
Othello
Náhodou mi se to líbí. Jestli díky tomu elektromobily už konečně zlevní na úroveň spalováků tak se to vyplatí 😄
Avatar - Allo
Allo
No teda nikdy jsem se v aute s automatem nenudil, ale může to být zajímavá sranda u toho ev, spíš také kdyby mustang vypadal jak mustang a ne odporná krabice.... Už aby šel Ford do insolvence....
ericn
@Allo no jo Ford vymýšlí kraviny, tak ať raději skončí…
Uživatel_5914667
Nedávno jsem v tunelu viděl BMW které dělalo zvuk jako ferrari takže jsem si myslel že majitel si pohrál s výfuky ale opak byl pravdou,protože jsem nejednou na SPZ viděl nápis EL jako elektrické auto tím pádem byl zvuk z reproduktorů😄
gil54
@Uživatel_5914667

RZ s písmeny EL ale mohou mít i auta se spalovacím motorem. Stačí, když auto splní podmínku emitovat do 50 g CO2 na kilometr. EL má mimochodem hromada plug-in hybridů.

Takže ten veselý - a zřejmě zkonstruovaný - příběh z tunelu s BMW se zvukem jako Ferrari a reproduktory příště asi lépe dovymyslet.
_Teddy_
Falosne vyfuky, falosny zvuk, falosne radenie...
Kam sme sa to dopracovali?
The law
Pokud to nebude mít i simulované počítání zubů, tak to nechci