Novinky
Zpět na článek
Nejrychlejší nabíjení a hybridy. BYD míří do Česka, byli jsme na první prezentaci
24 komentářů
Barry Lyndon
5
Obchodní válka s Čínou je na spadnutí (tréning invaze na Taiwan je v plném proudu), takže nemůže být lepší nápad, než si koupit takový komoušský vehikl. Na druhou stranu za studené války se třeba v Británii taky našli megapodivíni, co kupovali sovětské Lady nebo socialistické Škodovky, takže možný asi fakt všechno... 😃
Přejít do diskuze
šofér
Vypadá lépe, než kterýkoliv ID a Enyaq, nabíjí se rychle jako spalovák, takže pokud bude cena rozumná, tak ve verzích hybrid či elektro s prodlužovačem dojezdu to nemusí být marné.
Lubo
BYD ponúka celkom zaujímavé autá, ak niekomu nevadí, že sú z Číny. A ak bude dostupný spoľahlivý servis.
1 MW nabíjačky na elektroautá? A viac na jednom parkovisku? V teórii super, v praxi problém s distribučnou sieťou.
- 1MW zodpovedá max. príkonu 60 – 100 rodinných domov s elektrickým vykurovaním. Navyše funguje súbehový efekt (spotrebiče nejdú všetky naplno naraz), takže na 1 MW sa v praxi pripojí ešte viac domov.
1 MW nabíjačky na elektroautá? A viac na jednom parkovisku? V teórii super, v praxi problém s distribučnou sieťou.
- 1MW zodpovedá max. príkonu 60 – 100 rodinných domov s elektrickým vykurovaním. Navyše funguje súbehový efekt (spotrebiče nejdú všetky naplno naraz), takže na 1 MW sa v praxi pripojí ešte viac domov.
Zetti
@šofér tady je to na pikaču. V praxi ses rad kdyz najdeš nabijecku 150kw, vetsinou 50. Ty plky o rychlym nabijeni miluju. Ted jsem byl na hotelu, AC nabijecka 100 czk na hodinu, pro mne 21kwh za 300. Ceska elektromobilita je ludra
ryccardo
@Zetti Hele to ale těm troubům bez technickýho vzdělání vůbec nedochází. Myslí si, že postavit nabíječku s výkonem 1000+ kW je jako postavit psí boudu a pak věřím těmhle laboratorním měřením. Zvláštní, že v případě dieselgate jim lhaní vadilo a lhaní ve spojitosti s EV jim nevadí. Samozřejmě, že je to jak píšeš a realita je tudíž naprosto jiná než malují reklamní žvásty. Jsi rád, když najdeš nabíječku 150 kW a většinou se musíš spokojit s nižším nabíjecím výkonem. Takže BYD dobrý, ale nabíjet budeš stejně rychle jako s každým jiným EV.
psel
@šofér jo je jen otázka co je chytrý postoj vůči Číně. Pokud tyhle srandy nebudeme kupovat tak tím nebudeme posilovat režim jedné strany a její chutě na Taiwan a upřímně technika nic moc, servis nic moc, cena nic moc tak nevím proč bych to měl koupit.
Navíc to v Číně ekonomicky nevypadá moc růžově a oni prostě vyvážet musí, jinak se jim ty nárůsty zaseknou a celé powerpointy jim budou k ničemu.
A k USA bez komentáře, že to bude až taková jízda jsem si nemyslel. Ale ze to bude horší než před 4mi roky mi taky bylo jasné.
Navíc to v Číně ekonomicky nevypadá moc růžově a oni prostě vyvážet musí, jinak se jim ty nárůsty zaseknou a celé powerpointy jim budou k ničemu.
A k USA bez komentáře, že to bude až taková jízda jsem si nemyslel. Ale ze to bude horší než před 4mi roky mi taky bylo jasné.
psel
@Zetti Klatovy taky kecáš, tam občas sosám já u Tesca. Pokud jezdíš po městě a hledáš pomoci svého ohaře tak se nedivím. A koupit si auto bez 11kW nabíjení je fakt nesmysl, nechápu. 11kW fakt není nejvíc a 22kW samozřejmě lepší.
psel
@šofér proti gustu žádný dišputát. Mě to zase připadá být obyčejná čínská šeď.
Tohle je všechno marketing, protože žádný dlouhodobý test se neobešel bez problémů s odcházením 12V baterky a nové modely dokonce odmítaly nabíjet pod mínus 10 stupňů zcela. O jejich nabíjecím výkonu lze pomlčet zcela, ten marketingový kouř o megawattech je jen zbožné přání.
Výsledkem jsou prodejní čísla v Německu která odpovídají tomu co Škoda vyrobí za jeden víkend.
Navíc nebudu podporovat výrobce v zemi, která je vedena KP a vůdcem voleným 100% zastupitelů na doživotí.
Tohle je všechno marketing, protože žádný dlouhodobý test se neobešel bez problémů s odcházením 12V baterky a nové modely dokonce odmítaly nabíjet pod mínus 10 stupňů zcela. O jejich nabíjecím výkonu lze pomlčet zcela, ten marketingový kouř o megawattech je jen zbožné přání.
Výsledkem jsou prodejní čísla v Německu která odpovídají tomu co Škoda vyrobí za jeden víkend.
Navíc nebudu podporovat výrobce v zemi, která je vedena KP a vůdcem voleným 100% zastupitelů na doživotí.
Mikesus
@Zetti
Tak by to chtělo lepší aplikaci. Budějovice 7 nabíječek 150kw+. A to jsem jen na rychlo otevřel futurego.
Tak by to chtělo lepší aplikaci. Budějovice 7 nabíječek 150kw+. A to jsem jen na rychlo otevřel futurego.
Mikesus
@zetti
Jakej máš ročník? Já myslel že máš 2023 MY, tam byla 11kw za příplatek. 2022 mela jen 7kw. Od 2024 už byla standard vsude 11kw.
Jakej máš ročník? Já myslel že máš 2023 MY, tam byla 11kw za příplatek. 2022 mela jen 7kw. Od 2024 už byla standard vsude 11kw.
Mikesus
@Stejsn
Problém je, že má palubní nabijecku 7.4kw, což nám elektro je zoufale málo. Bz4x v tomto je/bylo tragické. Při dnes již dostupnější 22kw palubní nabijecce máš za ty 3 hodiny 60kw a jsi na 300kc za 300km. Při těch 2000 bys nabil cca 440kwh, což při spotřebě v průměru 20kwh máš 2200km. Takze s normálním palubní nabíječkou jsi na 1kc/km, Při té tragické, co toyota nabízela máš, 21kwh za 300kc, tedy 3kc/km.
Problém je, že má palubní nabijecku 7.4kw, což nám elektro je zoufale málo. Bz4x v tomto je/bylo tragické. Při dnes již dostupnější 22kw palubní nabijecce máš za ty 3 hodiny 60kw a jsi na 300kc za 300km. Při těch 2000 bys nabil cca 440kwh, což při spotřebě v průměru 20kwh máš 2200km. Takze s normálním palubní nabíječkou jsi na 1kc/km, Při té tragické, co toyota nabízela máš, 21kwh za 300kc, tedy 3kc/km.
Mikesus
@Zetti
AC nabíječka, jak výkonná, 11 nebo 22kw? To že ty máš auto s palubní nabíječkou 7,4kw a nepřiplatil sis za 11kw není problém AC nabíječky. Pro phev 11kw, nebo i tech 7,4kw asi stačí, ale EV potřebuje 22kw. Pak na AC nabíječce nabiješ za 3 hodin za 300kč 60kw. No a jsi na 100kč za 100km.
AC nabíječka, jak výkonná, 11 nebo 22kw? To že ty máš auto s palubní nabíječkou 7,4kw a nepřiplatil sis za 11kw není problém AC nabíječky. Pro phev 11kw, nebo i tech 7,4kw asi stačí, ale EV potřebuje 22kw. Pak na AC nabíječce nabiješ za 3 hodin za 300kč 60kw. No a jsi na 100kč za 100km.
skejpa
Kdy budou mit k dispozici 800V auta ? Sealion 7 uz ma byt udajne take v 800V. Han se slavou ukazuji s 1000V. 400V auta s cenou na urovni Tesly at si nechaj. Nas zajimaj ty modernejsi.
Hvarcz2
@PepeST tesla nemá servisní síť a Elon lže, že Tesly nepotřebují servis.
PepeST
Priemerný dizajn aj jazdné vlastnosti, spoľahlivosť a nezávadnosť otázna. Za mňa zatiaľ nie, to by muselo byť fakt veľmi lacné, čo zase nie je. A celkom pobavilo, že ten komu vadí Tesla kvôli Muskovi si kúpi čínske auto 😁
Zetti
Mikeš, 150kw je jedna jen v Lišově, sem si tu apku mainstaloval, kde je dalsi?
Psel kecas tesco v Klatovech ma jen 50kw https😐/fdrive.cz/…-ul-tesco-17721. AC je na cestach nepouzitelna. Přiznám se ze sem to neresil, podleh jsem masáži elektropomatencu jako ty. Hlavnim tahakem byla 150kw DC , pry je nabijecka na kazdym rohu. A jedete v tom furt
Psel kecas tesco v Klatovech ma jen 50kw https😐/fdrive.cz/…-ul-tesco-17721. AC je na cestach nepouzitelna. Přiznám se ze sem to neresil, podleh jsem masáži elektropomatencu jako ty. Hlavnim tahakem byla 150kw DC , pry je nabijecka na kazdym rohu. A jedete v tom furt
šofér
@Stejsn ale u tohoto máš výhodu, že si vybereš, co je ti libo. A pokud tomu nasadí příjemnou cenu, tak se to prodávat bude. Pokud s tím začínají v Británii, tak si věří, že uspějí.
šofér
@Barry Lyndon pokud bude obchodní válka, tak mezi USA a Čínou, Doník už na tom svými cly maká, až se z něj kouří. Evropa by měla být ta chytrá třetí vzadu. Trvat na své legislativě a majetkových omezeních čínských fabrik v EU, jako má Čína a tak ji nepustit do strategických odvětví. Scholzův prodej Hamburského přístavu byla právě taková hloupost.
Prostě je třeba se chovat s rozumem.
A TaiWan? Když dnes USA prodávají Ukrajinu a vyhrožuje Grónsku tak proč by se měl Si držet zpátky, v přímém přenosu vidí :"USA náš vzor!"
Prostě je třeba se chovat s rozumem.
A TaiWan? Když dnes USA prodávají Ukrajinu a vyhrožuje Grónsku tak proč by se měl Si držet zpátky, v přímém přenosu vidí :"USA náš vzor!"
Zetti
@kesumb hlavni trasy a velka mesta. Domazlice, Klatovy, České Budějovice nic. zadnou v plugshare nevidim, je mi to jedno, klidne se na elektriku placej. Beze mne
Zetti
@Stejsn ja tam nenabijel, jen jsem sondoval situaci. V sobotu bylo krasne tak ta ludra pri 120 za h zrala 25kwh, to stacilo na cestu tam i zpatky. Kdyby to nestačilo, mam fosily. Oba 8 válců a cena benzinu na 100 kilometru neni pri nabijeni na vetejnych nab. o moc jina
Zetti
@Mikesus nemel jsem co připlácet, v te dobe moje bz melo vsecko co mohlo mit vcetne JBL. Lepsi uz nebylo.
Nicmene to nic nemeni na faktu ze i DC nabijeni je v cr a nejen tady bida
Nicmene to nic nemeni na faktu ze i DC nabijeni je v cr a nejen tady bida
Stejsn
@Zetti Tak když si to porovnám, za 100 czk koupíš jinak cca tři litry benzínu nebo nafty. Mě vyjde nádrž na cca dva tisíce s dojezdem řekněme 700 kiláků. Za tu samou cenu bys ty měl 20 resp. 7 hodin nabíjení. Kolik je za 2000 "plných" baterek a kolik na to ujedeš?