Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
rohYpnol
Není možné. Tenhle článek musí být dezinfo!!!
Místní doníčci, hendlíčci, mikešové, topíčkové a další hujeříčci mě vždycky přesvědčovali, že v BEV žádné drahé ani vzácné kovy nejsou a že lžu když to tvrdim ... 🤣🤣🤣
Místní doníčci, hendlíčci, mikešové, topíčkové a další hujeříčci mě vždycky přesvědčovali, že v BEV žádné drahé ani vzácné kovy nejsou a že lžu když to tvrdim ... 🤣🤣🤣
@rohYpnol
Odkaz? Zadny?
Protoze to nikdo netvrdil.
Spravne tvrzenj je, ze EV se bez nich MUZE obejit.
Nevkladej mi prosim do ust co jsem nerekl, ju?
Odkaz? Zadny?
Protoze to nikdo netvrdil.
Spravne tvrzenj je, ze EV se bez nich MUZE obejit.
Nevkladej mi prosim do ust co jsem nerekl, ju?
@DonVito
Každý si to může dohledat. Lžeš jak když tiskne.
Každý si to může dohledat. Lžeš jak když tiskne.
@rohYpnol
Kazdy si to muze dohledat.
Jen ty to nedohledas....
😂
Rad si prectu svuj prispevek o kterem mluvis.
Sem s nim.
Dokaz, ze si nevymyslis!
Kazdy si to muze dohledat.
Jen ty to nedohledas....
😂
Rad si prectu svuj prispevek o kterem mluvis.
Sem s nim.
Dokaz, ze si nevymyslis!
@rohYpnol Ale uvedom si, že v tom prípade varíš z vody a tvoj argument nemá žiadnu váhu. Ako keby si nič nenapísal.
@traveldrive
Nevařím z žádné vody. Označil jsem obecně skupinu.
Já na rozdíl od jiných nelustruji, nekádruji, nevedu si spis, neprověřuji co kdo napsal před 10ti lety ani to nevytrhuji ze souvislostí... Nemám to zapotřebí.
Nevařím z žádné vody. Označil jsem obecně skupinu.
Já na rozdíl od jiných nelustruji, nekádruji, nevedu si spis, neprověřuji co kdo napsal před 10ti lety ani to nevytrhuji ze souvislostí... Nemám to zapotřebí.
@rohYpnol každý si to může dohledat. ale já to dohledat neumím, jsem totiž jenom pes s hlavou v akváriu😊
@rohYpnol Ak niečo také tvrdíš, mal by si to dohľadať ty a dať odkaz. Ak nechceš, je dôvod domnievať sa, že klameš. A tým pádom tvoj argument nemá žiadnu váhu. To je celé.
@rohYpnol asi jste vzal moc tech prasku. Samozrejme ze tam jsou, stejne jako jsou ve fosilnich motorech, mobilech a skoro vsem. Stejne tak jako se kobalt pouziva i pri zpracovani ropy. Ale to hospodske ekology nikdy netrapilo.
@rohYpnol
Problem je, ze ty si pletes drahe a vzacne🤣
PS: myslis si, ze spalovak zadne vzácné kovy nepotrebuje?…
Problem je, ze ty si pletes drahe a vzacne🤣
PS: myslis si, ze spalovak zadne vzácné kovy nepotrebuje?…
@Hendly
Máš to v článku ty hujere!!! Já si opravdu nic nepletu.
Máš to v článku ty hujere!!! Já si opravdu nic nepletu.
@rohYpnol
Ja vim, mas vzdy pravdu, nikdy nenalepkujes a vsichni lzou..🤣
Proste uzasny, spokojeny zivot..
Preju hezký večer.
Ja vim, mas vzdy pravdu, nikdy nenalepkujes a vsichni lzou..🤣
Proste uzasny, spokojeny zivot..
Preju hezký večer.
@Hendly
"Obsahují totiž vzácné a tedy drahé kovy Lanthanoidy"
Smolík hujere. RohYpnol opět mluvi pravdu!!!
"Obsahují totiž vzácné a tedy drahé kovy Lanthanoidy"
Smolík hujere. RohYpnol opět mluvi pravdu!!!
@rohYpnol
Uznavam, sach-mat🤣
Na to ,vyvracet ti tve zasadni nepochopeni terminologie, opravdu naladu a čas nemam.
Uznavam, sach-mat🤣
Na to ,vyvracet ti tve zasadni nepochopeni terminologie, opravdu naladu a čas nemam.
@Hendly
Opět jsem tě usvědčil ze lži. To je celé. Smolík.
To není žádná moje terminologie. Reagoval jsem na to, co je v článku napsané. Je to černé na bílém, Smolík, hujeříčku.
Opět jsem tě usvědčil ze lži. To je celé. Smolík.
To není žádná moje terminologie. Reagoval jsem na to, co je v článku napsané. Je to černé na bílém, Smolík, hujeříčku.
@rohYpnol teda tohle mě rozsekalo😒br />
"RohYpnol opět mluvi pravdu!!!"
To už je nová úroveň💥 Takhle veřejně přesvědčovat sám sebe o alternativní realitě, to je fakt mazec!
A mohl bych vidět nějaký takový příspěvek? 🧐
Zatím tu od rohYpnola vidím jen samé hejty, lži a útoky na lidi, co se snaží o věcnou diskuzi🤷♂️
To už je nová úroveň💥 Takhle veřejně přesvědčovat sám sebe o alternativní realitě, to je fakt mazec!
A mohl bych vidět nějaký takový příspěvek? 🧐
Zatím tu od rohYpnola vidím jen samé hejty, lži a útoky na lidi, co se snaží o věcnou diskuzi🤷♂️
pjotr
A co že je ta informační hodnota tohoto článku ? Mohly tam být alespoň uvedené výhody a nevýhody. Jestli je to typ "synchronní s vinutím na rotoru" tak "plusem je vysoká účinnost a dostupný výkon v širokém rozsahu otáček, nevýhodou větší rozměry, hmotnost a kvůli nutnosti buzení kartáči také větší náchylnost k závadám".
Jinak motory bez magnetů se samozřejmě běžně používají.
Hezký přehled elektromotorů pro BEV je tady https😐/www.auto.cz/…-nevyhody-141704
Jinak motory bez magnetů se samozřejmě běžně používají.
Hezký přehled elektromotorů pro BEV je tady https😐/www.auto.cz/…-nevyhody-141704
@pjotr Ja hlavne nerozumiem tomu, ako je možné, že elektromotor s permanentnými magnetmi zaťažuje planétu, a motor s medeným vinutím namiesto toho magnetu už nie. Meď asi rastie na stromoch...
@traveldrive všechno zatěžuje planetu, i to kafe co si dáš ráno nebo pivko večer. Ale na výkonné permanentní magnety potřebuješ vzácné zeminy jejichž těžba planetu zatěžuje více než ta těžba měďi, kterou navíc recyklujeme už dlouho.
@psel To nerozporujem, len ten titulok mi prišiel úplne blbý. Ale aby sme boli úplní, aj neodýmové magnety sa dajú recyklovať a recyklujú sa, aj keď je to náročnejšie ako pri medi, ktorej je zase potrebnej na podobne výkonný motor o dosť viac. Ten ekologický efekt pri nepoužití permanentných magnetov nebude taký markantný a výrazný, ako sa píše v článku.
@traveldrive jak v článku uvádějí, nejde jen o to, že motor bez přírodních magnetů je ekologičtější, ale také o to, od koho musíme ty magnety kupovat.
A stejně jako si Čína zajistila kontrolu nad většinou produkce lithia pro baterky, tak si očividně také zajistila kontrolu nad většinou těch magnetických vzácných kovů🤷♂️
A stejně jako si Čína zajistila kontrolu nad většinou produkce lithia pro baterky, tak si očividně také zajistila kontrolu nad většinou těch magnetických vzácných kovů🤷♂️
@pjotr
informace je jasna:” snaze omezit, respektive lépe nakládat se vzácnými kovy v elektroměrech”…
informace je jasna:” snaze omezit, respektive lépe nakládat se vzácnými kovy v elektroměrech”…
@pjotr jde fakt jen o náhradu slipringu a možnost to indukční řešení zasunout do hřídele rotoru a tím oproti slipringu který vyčuhuje ven cely motor zkrátit.
Milos matej
Jups.... chybicka: "o sociálně-politických otázkách, které těžbu lithia na africkém kontinentě provázejí." Jedna se o Kobalt, Lithium se v Africe temner vubec netezi.
jersey.se
Nezájem. BEV už jsou na konci.
@jersey.se díky petře
@jersey.se na konci? Jak dokazuje i tento článek BEV jsou spíše ještě pořád na začátku a spousta vývoje je teprve čeká.
jersey.se
Takže jestli tomu dobře rozumím, tak elektromobily jsou “bez debat velmi ekologické”, jenom zatěžují planetu svými motory, bateriemi a emisemi z výroby elektřiny. Geniální euromarketing řízený Pekingem 🤣
@jersey.se zatímco spalováky nezatěžují nic?
Pokud nic nepomáhá tak si nastartuj spalovák, stoupni za auto a čuchni k výfuku.
Předpokládám, že máš na autě stejně plastů, hliníku, asi víc oceli a méně mědi, ale vcelku moc velký rozdíl mezi BEV a ICE není.
A ano, v baterkách je spousta věcí, které se ale dají recyklovat a tudíž si nemyslím, že to představuje takový problém, jako spalovaní fosilií. Ty pak lítají do vzduchu pořád.
Navíc jak vidíš na tomto článku, snaha o minimalizaci použití vzácných kovů tu je, je to ale stejná pohádka jako se spalováky. Zkus se zamyslet proč se prvním autům s katalyzátory u ojetin uřezávaly katalyzátory... Když nejde zamyšlení, zkus google.
Jo a emise z výroby elektřiny? Můžeš vyřešit sám pro sebe soláry, ostatně neznám žádného velkého poskytovatele rychlého nabíjení, který by nesliboval že má 100% zelenou energii.
Pokud nic nepomáhá tak si nastartuj spalovák, stoupni za auto a čuchni k výfuku.
Předpokládám, že máš na autě stejně plastů, hliníku, asi víc oceli a méně mědi, ale vcelku moc velký rozdíl mezi BEV a ICE není.
A ano, v baterkách je spousta věcí, které se ale dají recyklovat a tudíž si nemyslím, že to představuje takový problém, jako spalovaní fosilií. Ty pak lítají do vzduchu pořád.
Navíc jak vidíš na tomto článku, snaha o minimalizaci použití vzácných kovů tu je, je to ale stejná pohádka jako se spalováky. Zkus se zamyslet proč se prvním autům s katalyzátory u ojetin uřezávaly katalyzátory... Když nejde zamyšlení, zkus google.
Jo a emise z výroby elektřiny? Můžeš vyřešit sám pro sebe soláry, ostatně neznám žádného velkého poskytovatele rychlého nabíjení, který by nesliboval že má 100% zelenou energii.
@psel
Jasné, typická demagogie. BEV lze recyklovat. Jako kdyby ICE recyklovat nešlo...
Akorát že u ICE na tu recyklaci bude tak o 0,5t šrotu míň... 🤣
Jasné, typická demagogie. BEV lze recyklovat. Jako kdyby ICE recyklovat nešlo...
Akorát že u ICE na tu recyklaci bude tak o 0,5t šrotu míň... 🤣
@rohYpnol a jak se prosím recyklují ty tuny paliva, které do toho ICE za jeho životnost natankujeme?
Nebo že by demagogie od rohYpnola? To přece ne, to on by nikdy neudělal. Nebo že by? 🤔
Nebo že by demagogie od rohYpnola? To přece ne, to on by nikdy neudělal. Nebo že by? 🤔
Pokud je budicí vinutí na statoru, k čemu pak slouží vinutí na rotoru co vidíme na přiloženém obrázku ??
Citace😒br /> ... ZF uvádí, že v porovnání se synchronním motorem s permanentním buzením má stroj I2SM o 15 procent nižší ztráty při přenosu energie.
O jaký přenos energie se jedná ? Jaká energie se přenáší uvnitř motoru, odkud a kam ??
👍
Ano, buzeni vinutim rotoru.
Tech 15% je mi taky zahadou.
🙂
Dokazu si predstavit, ze tento motor efektivneji plachti...
Jinak tento typ motoru nepouziva jen Renault, ale i 5. (aktualni) generace BMW.
teď jsem to moc nechyt - je to v článku blbě ?
Mi to vychází že budicí magnetický tok prochází rotorem nějak jinak a tam je těch -15%, že na to stačí menší budicí proud
To pomocné má pár závitů, což je na videu vidět. Rotor má to samé vinutí naproti, napětí je pak asi usměrněné a napájí hlavni vinutí rotoru. Těch až 15% je oproti slipringu. Ten samozřejmě nějaký odpor má a při velkých proudech si to i dovedu představit. Myslím si že se víc úspora projeví tím, že lze magnetický tok řídit a samozřejmě vypnout takže lze s takovým motorem plachtit což u PSM nelze. Ale to lze i u motorů se slipringy, jako třeba BMW.
dík za upřesnění, logiku to má
video se mi žádné neukazuje a v článku srozumitelné vysvětlení taky chybí
já ho mezitím už našel, ale moc tam toho taky neukazujou. Chybí i to nejzákladnější schéma