Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Evropu čeká revoluce elektromobility: Lék na vysoké ceny aut i zdlouhavé nabíjení!

118 komentářů

psel
To je teda panadol na vysoké ceny aut, už vidím jak se tu bude tetelit 😄. Je to blbost a slepá cesta, postavit nabíječku je lacinější než tohle, nabíjení se dá řešit skoro stejně rychle, navíc v tom autě po dobu nabíjení nemusím sedět ale mohu si třeba odskočit.
Ale pokud potřebuji investorům odůvodnit vysoké investiční náklady a někdo ty miliardy jako akcionář zadarmo půjčí tak proč ne. Tam se dá spálit hodně miliard...
elipsoid
@psel Souhlas. Bojím se, že tohle Nio položí. Nechtějí se pustit myšlenky na výměnné baterie, ale technologie jde dopředu tak rychle, že to už teď prakticky nedává smysl.

V roce 2010 jsme nabíjeli 50 kW, teď jsme na pětinásobku a včera vyšel článek o megawatovém nabíjení. Jo, jsou tam překážky, nebude to snadný, ale spolu se zvětšující se hustotou baterii, která se za posledních pár let taky víc než zdvojnásobila je tenhle problém prakticky vyřešenej.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Zatím dojedeme všude naftou a za 20 let, budou baterky už tak dobré, že nebude potřeba vymýšlet kraviny. Já nesnáším sdílené věci, chci mít baterku svoji.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Přesně tak. JÁ TO ŘÍKAL! rohYpnol měl opět pravdu!
psel
@rohYpnol je to možný? To je snad poprvé kdy se spolu shodnem 😁.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Jednou to přijít muselo!
Avatar - skejpa
skejpa
Jo, to věřím, že to je pro CATL skvělý. Ale míň skvělý je to pro uživatele, kterej jim bude celou životnost auta dotovat tenhle byznys za cenu ušetřených kaček nazačátku. Je to jak auto na dluh. Přeplatíte to vždy.
Navíc nikdy nemáte 100%ní baterii ale jen nějakou, jakou mají zrovna k dispozici. Tohle bych fakt nechtěl. Pěkně baterie s rychlonabíjením a když pojedu zrovna dálku, tak využiju UFC nabíječku, počkám si 10 minut a pokračuju s vlastní baterkou dál...
DonVito
fdrive.cz/…avidla-hry-14213

Elektromobil se nabije dřív, než natankujete benzín
🤩😎👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Je fajn, že tady veřejně prokazatelně lžeš.

1) 5 min - 400 km není rychlejší než natankovat osobní automobil
2) jde o typické spekulativní prohlášení, dobíjení AŽ 1 MW...
3) uvedené je zcela mimo realitu, I KDYBY to bylo technicky možné. Budování dobíjecích stanic co by dávaly 1MW je NEREÁLNÉ.

Takže opět jen slepě věříš zelenorudé ideologii.
Petr Kozohorský
@rohYpnol Na serveru zdopravy.cz jsem narazil na článek s názvem "Za pět minut nabito. Čínské BYD se poprvé v oboru podařilo dosáhnout nabíjecího výkonu v jednotkách megawattů". Jedna z reakcí pod článkem je -
Ano, buďme realisti. Článek je o vozidle, které tady ještě dlouho nebude. Až bude, zase bude mizivá dostupnost dobíječek schopných dodat ten cca 1MW na 5 minutové dobití. A až nějaké dobíječky budou, tak si tento vůz, vzhledem k ceně, pořídí mizivý zlomek lidí. A další milion motoristů bude tankovat za těch cca 3 – 5 min.
elipsoid
@Petr Kozohorský start prodeje letos. Plán na 4000 takových nabíječek v Číně. https😐/fdrive.cz/…avidla-hry-14213
dodo24
@rohYpnol skôr len ty neveríš v technický pokrok. Za posledných "pár" rokov sme zosadli z koní a začali lietať do vesmíru. To bola podla mna väčšia výzva ako nejaký blbý kábel k blbej nabíjačke...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@dodo24
Toto není o pokroku ty hujere.
1961 - první člověk ve vesmíru
1969 - první člověk na měsíci
...
2025 - neposunuli jsme se ani o krok dál navzdory technickému pokroku
Existuje prostě REALITA. Existují FYZIKÁLNÍ ZÁKONY.

A TY NEZMĚNÍ ŽÁDNÁ ZELENORUDÁ IDEOLOGICKÁ PROPAGANDA!
psel
@rohYpnol ZASEKL SE TI CAPSLOCK?
Napsat že jsme se nikam neposunuli je kravina, třeba taková diskuze na auto.cz v roce 1969 neexistovala.
Přestaň zase vytahovat ty žvásty a propagandu, jsem se tě zase před chvílí přechválil koukám.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@dodo24 : jak je to dlouho co stanula lidská noha na Měsíci: 50 let? Od té doby žádný velký pokrok nevidím.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Bohužel opět neumíš číst.

Napsal jsem - neposunuli jsme se ani o krok dál NAVZDORY TECHNICKÉMU POKROKU.

Tak nepiš nesmysly.
psel
@rohYpnol tak pokud jde o dobývání kosmu, což je přesně to kam míříš, tak jsem se posunuli dost ne?
Hubble by tam nebyl?
Mám ti sem dát seznam všech sond které se kam podívaly abys byl spokojenej?
A vůbec nevím proč sem do přízemních diskuzí na téma fosil vs elektro taháš dobývání kosmu 😄.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Proč to sem tahám? Protože ANALOGIE.
traveldrive
@dodo24 Akurát sme si trochu privstali. Neviem, aká veková kategória si Ty, ale predpokladám, že keď bude dostupné dobíjanie "400 km za 5 minút" a auto s možnosťou takto dobíjať bude cenovo dostupné, povedzme ako dnes kompaktný spaľovák, tak ja tu už asi nebudem. Ty možno ešte áno, neviem.
ryccardo
@rohYpnol reálně za žádných 5 minut nic nedobiješ. To je zase jen další marketingová lež a ten trouba to žere i s navijákem a šíří tady bludy.
Petr Kozohorský
@DonVito Kdy to bude, ve které zemi, a kolik procent obyvatel na to bude mít a zároveň takové EV chtít?
psel
@Petr Kozohorský spalovák bude do budoucna jen dražší vyrobit, udržovat a provozovat. V každé zemi to bude trvat různě dlouho, protože kupní síla neumožňuje každému Indovi si nové BEV koupit (stejně jako spalovák) a pak jde o stav infrastruktury, a nejen o nabíječce.
Moje poslední návštěva indie už je pár let, ale v zadání projektů co jsme tam řešil byly časté výpadky elektřiny, takže v takovém případě ti ani dost nabíječek nepomůže.
A pokud přeskočíš svůj stín a projedeš se tím už dnes tak zjistíš, jak je to super. Ticho, klid, žádné turbo a žádná převodovka.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@psel : máš tam chybu, místo "o" máš "p", taky se mi stává že se překliknu, písmena jsou hned vedle sebe na klávesnici
.... a elektrický 😄
psel
@WinDiesel jsem si oddychl, Y a I by byla ostuda.
ericn
@DonVito Nevěř všem pohádkám, které si přečteš 😄 Realita je jinde...
psel
@ericn u číňanů to platí o 106, s tím souhlas, ale vzhledem k tomu že 90% času každé auto parkuje tak ho jde nabít i pomalu 😄.
ericn
@psel v pořádku, ale o tom článek není … 😋
psel
@ericn no a mění to snad na tom něco? Rozhodně to má se článkem společného víc než dobývání kosmu.
Tycoon
@DonVito

Nadpis článku je
"Elektromobil se nabije dřív, než natankujete benzín"

Text v článku je
"Nová platforma se nabije na 400 km jízdy za pět minut"

Nevíš, kde najdu ten tankovací stojan, který tankuje rychlostí menší než 4 litry benzínu za minutu? Ne kvůli tankování, to by mě trefil šlak tak dlouho čekat, ale že bych si ho vyfotil jako světovou raritu.
psel
@Tycoon njn, když máš baterky na 400km dojezdu tak to platí ne 😄?
Já teda nabíjím rychle tak 5% svých ujetých km, takže tohle mě nechává v klidu.
A je to jen marketing
Tycoon
@psel

Ano, je to primárně marketing, nebo senzacechtivý nadpis článku, aby na to kliklo více lidí.

Ale je potřeba upozornit na to, že je to lež. Benzín se tankuje rychleji. Zhruba 1000 km za 2 minuty.
psel
@Tycoon jen s tím záchodem to halt trvá nějak stejně co? Tak si to k tomu připočti a vyjde ti to v celku +- stejně.
Tycoon
@psel

No jo, já jsem zapomněl myslet elektro-politicky. Při každém nabíjení si dám oběd a popíjím kávu u a pak musím furt chodit na záchod.
psel
@Tycoon jsem netušil že je něco elektro politického v tom když jsem na benzínce tankovat tak si přitom odskočit. Na dlouhých cestách jsem to tak dělal i se spalováky. Kdybych to byl tušil, tak bych si zastavil ještě jednou 😁.
Nebo je někdo kdo tankuje a pak po hodině zastavuje a jde na záchod?
Teda když připočítám manželky a děti a psy tak se ani tohle vůbec nevylučuje 😄.
Tycoon
@psel

Ona to byla taková nadsázka k argumentům elektrofandů.

Většinou bylo tím argumentem, že stejně se musí naobědvat a dát si kávu, no a ty si přišel se záchodem.

A uznávám, že já častěji na benzínce jdu na záchod, než že bych tam jedl (když řídím, tak nemám hlad) nebo popíjel kávu (kávu nepiju vůbec). BTW Dlouho jsem měl auto na LPG a tam na těch čerpačkách nebyl ani ten záchod.
psel
@Tycoon jsem rád za to že se shodneme na tom, že jít na záchod na benzínce není elektro politické rozhodnutí 😄. Nadsázku chápu, ale já když jedu někam 6 hodin tak se obvykle po cestě prostě někde zastavím a i se najím. Asi ne vždy, ale většinou.
Dřív jsem si na benzínce koupil sendvič, a cpal jsem ho do sebe po cestě, ale s přibývajícím věkem mě tohle fakt přestalo bavit a ještě se spalovákem jsem prostě pár minut obětoval tomu, že se najím jako člověk.
A taky jsem před mnoha mnoha lety skončil se cestami typu Praha-Hamburg za jeden den tam a zpět včetně dlouhého jednání, protože jsem se z toho stejně druhý den dával dohromady...
Za to může ale věk a ne BEV 😄.
Sevca1
@DonVito Dej mi vědět až se to tu bude prodávat, bude to za rozumnou cenu a bude tu dost nabíječek s tímto výkonem. Děkuji
gil54
A už je tady zase ten zázrak s výměnnými akumulátory.

Vedle nabíjecích stojanů se budou budovat ještě domečky, v nichž bude muset být uskladněn určitý počet akumulátorů, což znamená, že akumulátorů bude muset existovat daleko víc, než reálných automobilů. To bude muset někdo zaplatit.

V každém domečku bude buď otrok se šroubovákem nebo robot. To bude muset někdo zaplatit.

Auta dodnes nemají ani stejnou zásuvku, je bláhové, domnívat se, že někdy budou mít stejné akumulátory. A dělat ty domečky jen pro pár modelů nemá moc význam.

Chování mnoha uživatelů může být jaksi méně ohleduplné k akumulátoru, když není jeho vlastní. Společnost, provozující tyto domečky bude muset garantovat jakousi kvalitu, kapacitu a bezpečnost akumulátoru, což znamená kontrolu a selekci nevyhovujících kusů. Opět to bude muset někdo zaplatit.

Koncept prakticky vylučuje temperování akumulátorů prostřednictvím kapaliny.

Úsporu v nákupu auta bez akumulátoru utratí uživatel v cenách za výměnu jistě velmi brzy.

Tak hurá! Konečně lék na vysoké ceny aut i zdlouhavé nabíjení! Evropu čeká revoluceeeee.....😀
DonVito
@gil54
"Auta dodnes nemají ani stejnou zásuvku"
🤔

Auta nemaji stejnou zasuvku?
Vazne?

Kdyz nepocitam dosluhujici Leaf a zastaraly Lexus, tak VSECHNA nova EV v Evrope maji pro DC CCS2 a pro AC Type 2.

Tudiz je naproto jednoznacny EU standard, na ktery uz presel i napr. Nissan Ariya!

PS Se zbytkem prispevku vicemene souhlas. To je take duvod, proc se vymena baterek doposud neujala. Ale zase pro specificke aplikace BY se mi to reseni libilo. Priklad treba dalkova silnicni nakladni (i hromadna osobni...) doprava.
gil54
@DonVito

Tak dobře, zásuvku třeba mají většinou stejnou, je to důležité v kontextu příspěvku?

Akumulátory a jejich umístění v autech však stejné nemají a ani výhledově mít nebudou.

OK, chtěl sis štěknout, tak sis štěkl. Srdíčka by dneska nebyla?
DonVito
@gil54
Doplnil jsem PS zatimco jsi reagoval.
❤️❤️
Petr Kozohorský
@gil54 1) "...což znamená, že akumulátorů bude muset existovat daleko víc, než reálných automobilů. To bude muset někdo zaplatit." Všiml jste si, že v ČR existuje systém výměny propanbutanových lahví, kterých je daleko víc než plynových sporáků?
2) "...Auta dodnes nemají ani stejnou zásuvku, je bláhové, domnívat se, že někdy budou mít stejné akumulátory. " Slyšel jste něco o mezinárodní železniční unii UIC? Díky jejím předpisům je taková unifikace, že rakouský spací vůz a maďarský bufetový vůz táhne česká lokomotiva a vše spolu funguje. Když to funguje na železnici, proč by to nemělo fungovat u aut?
3) KANKUNEN napsal: "..Já nesnáším sdílené věci, chci mít baterku svoji." Už máte svou tramvaj, autobus nebo vlak, abyste je nemusel sdílet s ostatními?
gil54
@Petr Kozohorský

1 ) Jo, a ještě sifonový bombičky.

2) A u aut to už přece funguje, za český auto jde zaháknout polskej obytnej přívěs.

3) Když chceš něco napsat KANKUNENOVI, Tak to napiš KANKUNENOVI, ne mně. Já ho ve vobčance napsanýho nemám.
Petr Kozohorský
@gil54 Pokud píšete, že u aut to funguje, viz bod 2), proč jste tedy napsal toto? "Auta dodnes nemají ani stejnou zásuvku, je bláhové, domnívat se, že někdy budou mít stejné akumulátory." To je totiž ta unifikace, víme? Komentář v bodě ad. 1) je hloupý a odpovídal by spíš malému dítěti nebo klukovi tak do 14 let.
gil54
@Petr Kozohorský

Je mi sice třeba jen 14 let a přesto vím, že sifonová bombička má daleko blíž k propanbutanové lahvi, než k akumulátoru v BEV.

A že se ta unifikace baterií u BEV za těch 10 -15 let daří jedna radost....víme?
Sevca1
@Petr Kozohorský hňupe auto je vlastnictví, to není vlak, městská nebo tvoje stará co sdilis pá
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@gil54

Baterií by muselo být právě o tolik víc, kolik by byla reálná potřeba dobíjení v čase. Protože sice si přijedeš pro baterku, ale původní z auta tam necháš. Takže třeba na 1000 aut ti bude stačit 5 baterek navíc, které se stihnou nabýt v mezičase výměn.

Navíc to umožní dobíjet baterky třeba v noci atp. což opět zlevní celý provoz.
gil54
@rohYpnol

Přeeeesně, v každým tom konkrétním domečku, postaveným po každých dejme tomu, 300km.

Vyber si, buď nabíjet ihned co přijede vybitá - málo baterií na skladě nebo nabíjet levněji v noci, ovšem to už musí být na skladě daleko víc baterií.
Tycoon
@rohYpnol

Na 1000 aut by rozhodně nestačilo 5 baterek navíc. Nejde jen o baterky, které se právě nabíjejí. Ale také o ty, které jsou nabité a připravené. A to na každé výměnné stanici. K čemu by byla výměnná stanice, kde bys přijel a nebyla tam žádná nabitá baterka?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

Ne. Je to V PRINCIPU přesně jak jsem napsal. Když budeš mít o tolik víc baterek, jak dlouho trvá nabití, tak se ti nestane že tam nemáš nabitou baterii. Samozřejmě se zohledněním obrátky.

Navíc nikde není řečeno, že na každém dobíjecím místě by jsi musel mít nutně k dispozici 100% nabitou baterii. Nebo i kdyby jsi přijel a byla tam třeba nabitá na 85%, tak je to stejné jako kdyby jsi měl vlastní betrku a jel dobíjet, taky prakticky nikdo nenabíjí na 100% protože to je ztráta času.
gil54
@rohYpnol

...Každej chce přece zaplatit výměnu vybitýho za nabitej a odjet s 85%.

Platit se bude za 100% nebo za konkrétní % nabití? Když za konkrétní % nabití, sníží se o to % i manipulační poplatek za výměnu nebo ne? Budu přece muset jet na další výměnu dřív. Rázem je výhoda, že mám nabito na 100% a neztrácím tím čas, jaksi v ...... , tedy slušně, pryč.

Celý je to kravina, podle mě.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@gil54

Jasně že kdyby jsi vzal 85% tak asi zaplatíš míň.

Stejně tak se asi musí lišit poplatek, když tam necháš baterku co má 49% a když tam necháš baterku co má 5%... logicky.
Tycoon
@rohYpnol

Dejme tomu, že máš 1000 aut, 1005 baterek a 50 stanic.

Na 5 stanicích máš k dispozici maximálně 1 nabitou baterku, takže když tam chvíli po sobě přijedou tři auta, tak prvnímu se baterka vymění, druhá čeká na nabití baterky toho prvního a třetí čeká na nabití baterky prvního a druhého. A ten, kdo přijede na zbývajících 50 stanic má smůlu.

Navíc si říkal, že chceš nabíjet v noci levným proudem, takže na těch 5 stanicích, kde baterka k výměně je, bude ráno k dispozici nabitá baterka, a když si ji hned někdo ráno vymění, tak všichni další v pořadí budou muset čekat do noci.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

Takže😒br /> 1) Bavil jse mse o principu, ne otom jestli 1000 : 5 nebo 1000 :10...
2) 1000 : 50 ?? Na 20 aut jedna výměnná stanice? To asi nebude pravda viď...
3) Ano, bavil jsem se např. o MOŽNOSTI využívat "noční" proud... který není jen v noci, ale levný tarif je rozložený přes den, že...
4) I KDYBY to bylo 1000 : 100, tak máš MOŽNOST ty baterky v rámci dobíjení využívat pro vrovnávání sítě a třeba můžeš využívat spotové ceny a za dobíjení by ještě dodavatel energie platil...

Možností je spoustu. Věřím, že tohle půjde rychleji jak vývoj baterií a dobíjecí infrastruktury. A jak jsem psal, vedle některých nevýhod to má obrovské množství výhod právě pro koncového uživatele. Nulové riziko drahé opravy baterie, žádné starosti s životností baterie, úspora pořizovacích nákladů, možnost využívat reálně menší baterie a větší si vzít jen na delší cestu atd. atd. ...
Tycoon
@rohYpnol

1) OK
2) 20 aut na jednu výměnnou stanici? Podle mě ano. Uživatelé budou platit paušální poplatek za to, že můžou ve výměnné stanici rychle vyměnit baterku. Je potřeba dostatečně hustě pokrýt celou zemi a zajistit, aby se u nich netvořily fronty, protože jinak celý koncept nedává uživatelský smysl.

5) Myslím si, že převáží nevýhody nad výhodami.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol

Uvědom si ale, že budeš muset cvakat nejen za výměnu, ale za každý jeden den, co budeš mít baterku v pronájmu a co jsem koukal na ceny v Číně, tak to byla docela raketa.
Nečekej charitu. Ve finále tu baterku zaplatíš 2x.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@gil54 : a v domečku vzadu bude pracovat silný dieselový generátor.
Krum Páč
To sedlo, Petře! @WinDiesel www.seznam.cz/…7748ab2d5f156fe2
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@WinDiesel
... vedle mařiče... 😉
KrDv
Betterplace ... číňan zase nic nevymyslel, jen okopíroval myšlenku.
DonVito
@KrDv 😀

Tak na ty myslence neni nic genialniho.

Genialni by bylo ji uvest (dlouhodobe a rentabilne) uspesne do provozu...
Tycoon
Časopis ABC, rok 1960

Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku. Budovatelé komunismu v Sovětském svazu i u nás budou mít k dispozici moderní automatizované závody, zvládnou zemědělské práce průmyslovým způsobem, budou pracovat šest hodin denně. V té době proniknou hluboko do tajů vesmíru.
To všechno se promítne do každodenního života: 250 milionů tun oceli ročně, hojnost všech prostředků, městská doprava zdarma, bezplatné stravování ve školních a závodních jídelnách, bydlení v prostorných bytech bez nájemného, levné nebo bezplatné turistické základny atd.
To není začátek fantastické povídky našeho časopisu, to je reálný dvacetiletý program Komunistické strany Svazu sovětských socialistických republik, o kterém píše, mluví a přemýšlí celý svět. Bledne sláva kapitalistické techniky a výroby. Vždyť za deset let předstihne SSSR Spojené státy americké dvaapůlkrát a v roce 1980 bude jeho náskok sedminásobný.
DonVito
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Tohle je pro tebe!

Anatol France říkal, že hlupák je mnohem větším neštěstím než člověk zlý. Zlý člověk totiž občas odpočívá; hlupáci nikdy.
DonVito
@rohYpnol

To je reakce na ten odkaz?

Specielne pro tebe
Rašismus (zkratka pro ruský fašismus, neologismus přejatý především z ukrajinského рашизм (rašyzm), složenina z anglického slova Russia, vyslovováno [raša], a slova fašismus) je označení pro ideologii a politiku Ruska za vlády Vladimira Putina, hodnotící jej jako fašistickou či neofašistickou zemi. Některé, zejména ukrajinské zdroje tímto termínem označují rovněž politickou ideologii spočívající v ruské vojenské rozpínavosti a založenou na myšlenkách „zvláštního civilizačního poslání“ ruského národa a Moskvy jako Třetího Říma. Po zahájení ruské invaze na Ukrajinu v roce 2022 pojem opakovaně použil americký historik Timothy Snyder.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Zapomněl jsi číst?
...Tohle je pro tebe!
DonVito
heled, rohypnole

to ze ty zplodis nesrozumytelny off-topic prispevek neznamena, ze neumim cist
😀

nemam potrebu te urazet
❤️

az se naucis vyjadrovat sve myslenky lepe a srozumitelneji, nebudes se muset ptat, zda nekdo nezapomnel cist...
🙂

Chapu tvuj prispevek spravne, ze odkazem na rašismus jsem pro tebe hlupak?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Ne. Opět to chápeš blbě. A opět tím potvrzuješ to na co se sám ptáš!

Odkazem na rašismus POD PŘÍSPĚVKEM KTERÝ NAPSAL Tycoon!
Tycoon
@DonVito

Děkuji, ale o tvou novou ideologii nemám zájem. Ani o tu tvou předchozí. Ani o žádnou jinou.
DonVito
@Tycoon

Pro vysvetleni, to rozhodne neni moje ideologie (ten jehoz ideologie to je, toto oznaceni bude zaryte popirat).

Je to pokracovani toho, s cim jsi toto vlakno zacal...
Tycoon
@DonVito

Článek i jeho nadpis mi připomněly utopistické myšlenky budovatelů komunismu. Já se, narozdíl od jiných, neřídím ideologiemi. Neřídím se tím, co hlásá Lenin, Putin, Babiš, Fiala, von der Leyen, nebo jakýkoliv jiný politik.
DonVito
@Tycoon
👍
To je dobre.

Ridme se fakty, zkusenostmi a znalostmi.

Ty jsi chtel prirovnat nadpis clanku k dobe ruske okupace.
Ja prirovnal tu dobu k dnesnimu stavu.

Nemam rad prirovnani cehokoli (i kdyz tuto cestu uplne nepodporuji) spolecneho s elektromobilitou k ruske okupaci Ceskoslovenska (1945 - 1990).

PS Nejde o zadne utopisticke myslenky. Je to jen ruska propaganda, lzi - vymyvani mozku. Proto ten muj odkaz.
Tycoon
@DonVito

Pokud je mi známo, tak Rusáci nás přišli okupovat v roce 1968, takže v roce 1960 byl ten článek iniciativou našich soudruhů, kteří se nadchli myšlenkou budování komunismu. Takže porovnávám nadšené budovatele komunismu z roku 1960 k nadšeným budovatelům elektromobility a Green Dealu jako celku v roce 2025.
Hendly
@Tycoon
Tycoone aspon se nestyd za to ze tu lezes do ruskeho zadku.

I v roce 1960 to tu samozrejme ridilo rusko a hlavně . Prirovnavat dnes cokoliv k tomu co se delo v te dobe je totalni hnus a bahno.

Dnesni stav svobody je neco strasne uzasneho.
Tu nesvobodu komunistu uz nechci nikdy zažít.
Tycoon
@Hendly

Chceš svobodu? Podpoříš svobodnou volbu nového auta po roce 2035?

Nelezu do ničího zadku, neřídím se podle ideologie. Četl jsem Souostroví Gulag a od té doby vím, že Rusové se vždycky chovali jako zvířata. A taky si pamatuju, co říkal děda o komunistech. Proto varuju před komunismem natřeným nazeleno.

Tvoje nálepkování, že jsem "ruský špion", je pouze důkazem toho, že nemáš věcné argumenty.
Hendly
@Tycoon

Svoboda je rozhodne neco jineho nez jestli si v roce 2035 muzes koupit auto na fosil.

PS: s ohledem na rychlost vyvoje baterii to ani nebude nic co vy nekoho trapilo.
DonVito
@Tycoon
Jestlize jsi cetl o Gulagu atp. tak bys mel uznat, ze tva prirovnani green dealu EU a "zelenorudych" jsou ZCELA zcestna!
To neni stejna liga, to je uplne jiny sport!!!

W T F

Jinak ja proti zakazu fosilu neprotestuji.
Vis proc?
Protoze v roce 2035 nebude predstavovat v podstate zadne omezeni.

PS Nejdulezitejsi premisa nekorespondujici s dnesnim stavem je ta, ze budou zakazana ta drazsi auta.
A ze si lide budou moct koupit po roce 2035 jen to levnejsi reseni. 👍
Tohle ty prirovnavas ke stvurnym diktaturam??
👎👎
Tycoon
@Hendly

Aspoň se nestyď, že nechceš svobodnou volbu a neschovávej se za vytáčky.
Tycoon
@DonVito

Ta podobnost je v ekonomické oblasti. Komunisté chtěli potlačit tržní síly. Stejně jako ty. Chceš, aby o tom, co se bude vyrábět, rozhodovali lidé jako ty, nebo nějaká komise europarlamentu Ale už několikrát v historii se ukázalo, že to nefunguje. Trh lépe určí efektivní řešení, lépe uspokojí poptávku.

Viz například rozdělení Německa.
Automobilka BMW byla po válce rozdělena mezi NSR a NDR, zatímco Auto Union (Audi, DKW, Wanderer) zůstala celá v NDR, ale manažeři a konstruktéři odešli do NSR, kde založili nové Auto Union využívající předválečné konstrukce DKW. Startovací pozice byla stejná.

NSR nechala automobilky v Mnichově a Ingolstadtu volně dýchat, NDR automobilkám v Eisenachu a Zwickau říkala, co mají vyrábět, do čeho investovat atd. Výsledek v roce 1989 každý zná. Proč bychom to měli opakovat?
Hendly
@Tycoon
A dost.

Prirovnavas tu rezim co vrazdil a mucil vlastni lidi v neskutečném rozsahu ke snaze zachránit budoucnost nejen pro moje deti.

Ke snaze ktera je zvolena ve svobodnych volbach.

Spalovaci motor ma negativa at uz jde o CO2, ostatni emise tak zavislost na rope kterou EU nema.

Ty tu 24/7 jedes neustale obdobu ruske propagandy o zle EU. Notujes si tu sprorusakama jako je Rohypnol. Mas kupodivu stejne citace jako mel Baryk.. Nahoda? Nemyslim.
Tycoon
@Hendly

Nikde jsem nepsal, že Green Deal jsou popravy gilotinou jako za Robespierre nebo kulkou do týlu jako za Stalina.

Ale čiší z toho ten utopistický revoluční závan vybudovat jinou společnost, jiného člověka. Jít proti přirozeným fyzikálním či společenským zákonitostem. A výsledkem toho byl vždy rozvrat. A první příznaky už vidíme. Metalurgický, chemický a automobilový průmysl trpí. A na to budu upozorňovat kdykoliv a kdekoliv. Bez ohledu na tvé kamarády Rohypnoly, Baryky a Rusáky.
Hendly
@Tycoon
Davas do jedne vety rezim co brutalne vrazdil i vlastni obyvatele v masovem meritku a zastupce svobodne EU…

Co to je jineho nez cákání ruskeho smradu z tve klavesnice?

Jinak “tvych kamarádů “?
No vypada spis na prispevek bota..
Tycoon
@Hendly

Stěžuješ si na to srovnávání, ale sám tomu nahráváš, jelikož se stejně jako komunističtí svazáci nálepkuješ každého, kdo má jiný názor, jako agenta nepřátelského státu (rozdíl je jen v tom, že oni používali USA, ty používáš Rusko).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Ne. Opět to chápeš blbě. A opět tím potvrzuješ to na co se sám ptáš!

Odkazem na rašismus POD PŘÍSPĚVKEM KTERÝ NAPSAL Tycoon!
DonVito
@rohYpnol

Odkaz na rašismus ti nevoni...

Vime.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

To sedlo.
Lempl Klaun
@Tycoon

Časopis ABC, rok 1960

Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš…

BARRICHELLO ???
Hendly
@Tycoon
Ahoj Baryku😀
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Když jsem to tu nedávno obhajoval v diskusi, tak někteří hujeři se mi vysmívali... a hle, je to tady! 😁

Smolík, hujeříčci, opět se potvrzují moje slova!
Petr Kozohorský
@rohYpnol Buďte v klidu. Ono to celé stejně dopadne jinak. Mám syna ve velké firmě vyrábějící pro automotive. Popisuje, jak drasticky klesají zakázky a odbyt, jak se propouští. Ekonomická situace nanic a teď, při výdajích na zbrojení, se bude škrtat všude ještě více a lidi budou mít ještě méně peněz. A to bude trvat přinejmenším roky. Jistě, bude existovat mizivé procento lidí, kteří i tak nebudou mít problém si EV pořídit. Ale pro většinu lidí, alespoň u nás v ČR, bude EV to poslední, na co budou myslet. A protože o všem rozhoduje ekonomika, tak si myslím, že přes současné bombastické uvádění nabíječek do provozu to časem s nabíječkami dopadne stejně jako s telefonními budkami kdysi. Nebude dost EV, nebude dost zákazníků a podobně jako kdysi telefonní budky, z ekonomických důvodů řada nabíječek skončí a nebudou. No a tím pádem se dojezd (myslím akční radius EV) bez ohledu na velikost baterky řadě majitelů EV sníží na polovinu. Protože majitelé EV dojedou se svým miláčkem pouze tak daleko, aby se mohli vrátit zpět ke své domácí nabíječce, pokud nějakou budou mít. A to nemluvím o tom, že i majitelé RD s FVE, vzhledem k reálně hrozícímu nedostatku elektřiny v budoucnu si možná budou muset vybrat - jestli napájet domácí spotřebiče nebo nabíjet EV. Ale proti příznivcům EV jinak nic nemám, pokud neškodí nám ostatním (petrolheadům). Klidně ať si sní ty své sny, když jim to dělá dobře. 😄
DonVito
@Petr Kozohorský
Ja svuj sen nesnim.
Ja ho ziju.
🙂

Jezdim EV vsude.
Nabijecek je k dispozici dostatek uz dnes.
Tvym plkum navzdory...

Diky ze mi řadíš mezi nejbohatsi lidi. Drzim palce, ze si jednou taky nasetris na ojety EV.

Jinak zlatyho bludistaka dostavas za tuto perlu
"A to nemluvím o tom, že i majitelé RD s FVE, vzhledem k reálně hrozícímu nedostatku elektřiny v budoucnu si možná budou muset vybrat - jestli napájet domácí spotřebiče nebo nabíjet EV."

Jen na vysvetlenou, zatimco majitele FVE si budou vybirat jestli pojedou na vylet nebo pujdou do infrasauny, ty si ani neuvaris obed.
😀
Petr Kozohorský
@DonVito Mýlíte se. I když to nemám jak dokázat a stejně byste mi nevěřil, tak nemám problém si EV, i dražší, pořídit. Před 3 roky jsem si pořídil nový spalovák a vyhovuje mně. P. S. Nabíječek je ve Vašem okolí dostatek (zatím, jak jsem psal), v tom mém nikoliv. A tím bych ukončil diskusi s Vámi.
DonVito
Petre, klidne mi tykej.

Jestlize nemas problem si sam koupit nove auto, nemej obavy.
EV budou levnejsi nez spalovaky.

Hezky den
❤️
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

BEV tržně levnější než ICE nikdy nebudou.

EU nepochybně bude křivit trh tak dlouho, až ICE budou dražší než BEV. Což ale není totéž, že BEV budou levnější než ICE.

Rozklad EU se tímto ale jen přiblíží. A to je přesně to, co vyhovuje mj. Rusku! Takže ano, ať EU dál tlačí greendeal zelenorudou ideologii. A opět budeme blíž Putonovi... Hujeři jako ty z toho jistě mají radost.
DonVito
@rohypnol
Nikdy nebudou EV levnejsi?
Jak je to tedy sd soumrakem Dubaje?
🤣
Dnes me bavis.
👍
Uz jen varis z vody.

PS Ja nejsem zastance spalovani ropy a uz vubec ne te ruske...
psel
@rohYpnol být tebou tak tady takovýhle statementy vůbec neplácám, protože ti je minimálně Don zase omlátí o hlavu za těch pár let 😄.
Každý, kdo viděl rozebraný moderní spalovací motor včetně převodovky tak ví kolik je to dílů a elektroniky a kabeláže a dovede si narozdíl od tebe představit kolik práce je všechny tyhle díly vyrobit a složit dohromady.
Vedlo toho je APP550 koncernu hračka z pár dílů a méně elektroniky. Výroba baterky je plně automatizovaný výrobní proces, kde hraje energie na sušení elektrod velkou roli v jejich ceně. Chápeš to? Energie na sušení je podstatnou součástí nákladů. Tak moc je ta baterka laciná.
Zbytek mají oba typy vozů stejný, tak co asi bude lacinější do budoucna?
DonVito
@Psel

A pak bude rikat, ze je to vytrzeny z kontextu....

Nejhorsi je, ze uz to skoro neplati dnes a EV uz jsou treba v Cine pomerne levny.
😀

www.motortrend.com/…for-under-20000/

The Cheapest Toyota bZ3x EV Just Went on Sale for Under $20,000
👍
psel
@Petr Kozohorský no jedná se o kterou automobilku dělá a co vyrábí. Pokud jsou to klikovky nebo turba tak se nedivím.
Jinak ten rok 24 byl těžký a nebylo to jednoduché ale 25 vypadá zatím pro koncern dobře, BMW vypadalo dobře už loni jen MB se v tom plácal jak nudle v bandě, ale nové CLA a GLC to snad změní.
psel
@rohYpnol možná by jsi mohl napsat jaká, takhle to vypadá že jsi jen zešílel.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@psel : nebuď osel
psel
@WinDiesel proč? Vůbec nevím o co mu jde už tu obhajoval v diskuzích spoustu věcí (viz 2015) takže v jeho případě napsat jen TO prostě nestačí.
DonVito
@rohYpnol
Je to tak, jak pises.
Potvrzuji se tva slova.
Ktera?
😂

rohYpnol
17. června 2015 • 18:14
Tesla není automobilová budoucnost, Tesla je jediná automobilová budoucnost, Tesla je hrobem konvenčních modelů, Tesla je vrahem celého zkostnatělého automobilového průmyslu. Tesla je nová filozofie automobilismu. Tohle vše, díky Elonu Muskovi.
Tesla Model S je natolik výjimečný, že ostatní automobily vedle něj přestávají dávat smysl. Můžete si koupit klidně Panameru, ale bude to dávat asi podobný smysl, jako když budete ve 21. století stavět gotickou katedrálu.
S Teslou si kupujete nejen automobil, ale získáváte navíc minimální až nulové náklady na provoz, zanedbatelné náklady na servis, neustálou péči výrobce o infotainment automobilu, neomezený přístup na internet kdekoliv, kdykoliv a všude (kde je 3G).
Tesla Model S mění celý automobilový průmysl. Ano, je to tak. Po Fordu model T to není žádný tradiční výrobce s tradicí, ale neznámá značka vzniklá z prachu a popela mrtvých továren GM.
Tesla Model S je zkrátka třetím automobilem, který si zaslouží místo v učebnicích dějepisu, je to model, který přepisuje dějiny automobilového průmyslu. Svět automobilismu se navždy začne rozlišovat na období "před Teslou" a "po Tesle". Soumrak Dubaje se blíží sedmimílovými kroky :-! :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Nic lepšího nemáš? Pro tebe opravdu smutné...
Kdyby náhodou někdo nevěděl, doníček opakovaně a neustále vytrhává ze souvislostí co se mu hodí a překrcuje fakta. Nicméně jsem rád, že jsem jeho nejcitovanější zdroj!!!
DonVito
@rohYpnol
Nechapu z jakeho kontextu je to vytrzene.
A uz vubec nevim, v cem je citace tebe prekroucena?
Jak se da prekroutit tato citace?
🤣
psel
@rohYpnol Hele nech svá alternativní fakta a vem si z toho poučení že si internet pamatuje vše.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Že nechápeš?? Ano, to víme!!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Já s tím obsahem
citace nemám vůbec žádný problém, pokud zazní v kontextu. Ale doníček účelově cituje jen co se mu hodí... o tom to je.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
V Auto.cz se pisálci elektrocvoci množí dělením.
psel
@WinDiesel no pokud pojmem elektrocvok myslíš někoho kdo to s BEV myslí vážně, nebo s tím dokonce už jezdí, tak s tebou souhlasím. Počet lidí kterým se tento způsob dopravy líbí roste, a samozřejmě poroste dál.
Prostě vymíráte no, je potřeba si to přiznat a konečně si ten nick změnit.
Možná by jste si fosilové mohli prosadit spuštění fóra na AUTOFORUM.CZ tam totiž nikdo jiný než fosilocvok navíc lézt nemůže.
laco tralala
No a potom som sa zobudil, a z vlhkých snov nič nebolo.
psel
@laco tralala nějaká blondýnka? 😄
Avatar - kruskar
kruskar
Tak tuhle myšlenku v minulosti prezentovalo vícero firem a taky nejspíš nešetřilo výrazem "revoluce", pak začaly počítat, a potichu od toho vycouvaly.
Hlavně uživatelé takového systému by asi časem začali nervóznět. Prvotní "láce" s nákupem elektromobilu by s délkou jeho užívání začala hořknout, takovýto systém by sice mohl být relativně rychlý, ale nemohl by být laciný.
traveldrive
@kruskar Dosť dobre si to vystihol. Je to nezmysel, zaujímavé je, že niektorí sa musia sami popáliť, aby im to docvaklo.
Boby Cze
To už tu bylo před kolika, patnácti lety? A kde to je teď ?
Automobilky co nad tim uvažovali zjistili že by na tom zkrachovaly.
Vlada_Kalina
Akorát že kdyby se to hypoteticky uchytilo a chtěli s tím třeba obsloužit situaci, kdy v červenci a srpnu jede půlka Polska do Chorvatska a zpět, tak by museli vyrobit a vlastnit pořádnou hromadu akumulátorů, které by se používaly jen dva měsíce v roce. Kdo by tyhle nepoužívané baterky asi zaplatil?
Zdeněk Chmelík
Další článek o ničem. Počkejme na elektřinu z Fúze a už nikdo nic řešit nebude.
Mobil_Mobil
Jako proč ne. Ale co v zimě když to bude obalené ledem a sněhem?