Novinky
Zpět na článek
Jarní přezouvání se blíží! Vyplatí se celoročky, nebo je lepší zůstat u klasiky?
115 komentářů
MB1975
5
Uz peknych par let jezdim na vsech autech jen celorocky a lituju ze jsem to neudelal uz davno..pobyt v usa kde vsichni jezdi jen na celorockach mne otevrel oci. a to jezdim trikrat rocne lyzovat..
Přejít do diskuze
Mikesus
@Man Ký v praze to bylo dohromady možná týden. Kdyz vezmu v potaz alespoň minimální výskyt snehu na silnici. Kdo nejezdi na hory, uz může hodně uvažovat o tech celorockach hlavně s tim, ze nemusi řešit tech par dnu se sněhem.
Man Ký
@rohYpnol kolik bylo dnů se sněhem minulou zimu, kterou např. vlekaři označovali za velmi dobrou? já pamatuju asi tak tři😊
Man Ký
@rohYpnol to by mi fakt lichotilo, mít podporu oranžového prvoka😊
čím dýl tam je, tím víc se ztrapňuje a co je ještě legračnější, Musk se veze s ním😊
čím dýl tam je, tím víc se ztrapňuje a co je ještě legračnější, Musk se veze s ním😊
H357
Celorocni se obecne zlepsily. Tenhle test jsem studoval 😒br />
https😐/www.autozeitung.de/…2024-207143.html
Vysledky jsou az k nezvereni.Treba u Continentalu je celorocni lepsi i na snehu nez zimni. Brzdna draha stejna, ale ma lepsi trakci. Znova: na snehu ma celorocni lepsi trakci nez zimni.
Na suchu celorocni vzdy lepsi a bezpecnejsi nez zimni. Celkove nevidim duvod kupovat zimni, pokud uz existuji takhle dobre celorocni, ktere jsou navic ve vetsine situaci lepsi.
Mam na aute uz druhe Goodyear Vector 4Season. Pohoda. Bydlime ve Svycarsku v Alpach (mimochodem zimni tu povinne nejsou).
https😐/www.autozeitung.de/…2024-207143.html
Vysledky jsou az k nezvereni.Treba u Continentalu je celorocni lepsi i na snehu nez zimni. Brzdna draha stejna, ale ma lepsi trakci. Znova: na snehu ma celorocni lepsi trakci nez zimni.
Na suchu celorocni vzdy lepsi a bezpecnejsi nez zimni. Celkove nevidim duvod kupovat zimni, pokud uz existuji takhle dobre celorocni, ktere jsou navic ve vetsine situaci lepsi.
Mam na aute uz druhe Goodyear Vector 4Season. Pohoda. Bydlime ve Svycarsku v Alpach (mimochodem zimni tu povinne nejsou).
Mokrous
@rohYpnol Mě vůbec netrápí délka použitelnosti letní gumy v létě, ale jde mi jen o ztrátu adheze na sněhu a zimním "slizu" díky postupnému tvrdnutí směsi.
Na zimních mi to taky přestává 4. sezonu držet bez ohledu na nájezdu.
Když to dám všechno na hromadu (cena za 2 sady kol, 2 sady pneu, že je stejně po 4 letech vyhodím bez ohledu na ujeté km + 8x servis a uskladnění) tak bych byl magor, abych nadále tohle sponzoroval.
Takhle si koupím jednu sadu za 3-4 roky a na zbytek kašlu. Maximálně to jednou za 2 roky přehodím zepředu dozadu a naopak.
Na poudačky o vyvážení, geometrii a tlaku "odborníkům" kašlu. Blbou geometrii buď cítím a vidím na gumách a nebo je v pořádku a tlak si snad umím ošetřit sám a vyvažovat nepotřebuju, když to nevibruje. Naopak, když mi pneu vibrovaly, tak značkový pneuservis neuměl vyvážit ani napopáté, tak jsem to radši prodal pod cenu. Ve finále stačí říct ať vrátí vyvážený kolo zpět na vyvažovačku a okamžitě to ukáže zase nevyváženost. Kamínky nevyndají atd... Tolik k "odborníkům".
Takhle ušetřím 20-30 litrů při nákupu disků a pak co 4 roky dalších cca 30 litrů za gumy a servis. Suma sumárum doma 50-60 tisíc za 4 roky u novýho auta a za 10 let ušetříš 100 tisíc jen to fikne. Někdo to neřeší, ale mě nedává smysl pořád jen někoho zbytečně živit a tratit na tom.
Na zimních mi to taky přestává 4. sezonu držet bez ohledu na nájezdu.
Když to dám všechno na hromadu (cena za 2 sady kol, 2 sady pneu, že je stejně po 4 letech vyhodím bez ohledu na ujeté km + 8x servis a uskladnění) tak bych byl magor, abych nadále tohle sponzoroval.
Takhle si koupím jednu sadu za 3-4 roky a na zbytek kašlu. Maximálně to jednou za 2 roky přehodím zepředu dozadu a naopak.
Na poudačky o vyvážení, geometrii a tlaku "odborníkům" kašlu. Blbou geometrii buď cítím a vidím na gumách a nebo je v pořádku a tlak si snad umím ošetřit sám a vyvažovat nepotřebuju, když to nevibruje. Naopak, když mi pneu vibrovaly, tak značkový pneuservis neuměl vyvážit ani napopáté, tak jsem to radši prodal pod cenu. Ve finále stačí říct ať vrátí vyvážený kolo zpět na vyvažovačku a okamžitě to ukáže zase nevyváženost. Kamínky nevyndají atd... Tolik k "odborníkům".
Takhle ušetřím 20-30 litrů při nákupu disků a pak co 4 roky dalších cca 30 litrů za gumy a servis. Suma sumárum doma 50-60 tisíc za 4 roky u novýho auta a za 10 let ušetříš 100 tisíc jen to fikne. Někdo to neřeší, ale mě nedává smysl pořád jen někoho zbytečně živit a tratit na tom.
Sevca1
@rohYpnol máš si koupit kvalitní, ty parodie zim co jsou teď vůbec kvalitním alu nevadí, víme? Pá
Mikesus
@rohYpnol
Proc bych mel mít zimni obuv, kdyz zimy nejsou? Už jsem je ze skříně nevytahl ani nepamatuju. A není zas takový problém je vzít na jeden den. Nebo taky chodíš v zimním teplé obuvy v lednu, kdyz je 15 nad nulou?
Proc bych mel mít zimni obuv, kdyz zimy nejsou? Už jsem je ze skříně nevytahl ani nepamatuju. A není zas takový problém je vzít na jeden den. Nebo taky chodíš v zimním teplé obuvy v lednu, kdyz je 15 nad nulou?
rohYpnol
@Pepa_007
ČR jako samotná nezmůže nic.
ČR má budovat V4, protože právě tyhle země mají podobnou historii, podobné socioekonomické podminky, podobné problémy.
Jenže jestliže ten náš politologický kašpárek s amazonkou v čele obrany nechápe základní souvislosti a z jediných opravdu blízkých spojenců dělá nepřátele, tak bůh s námi...
Vážně má někdo dojem, že Anglie, Německo a Franice nezopakuje ve vztahu k ČR Mnichov 38?!??? My opravdu nejsme v jejich zájmu... A EU není jednotná, není nic jako silná EU. Jsou jen zájmy velkých zemí v EU jako Německo, Francie, Itálie, Španělsko.
Španělsku je fakt celkem jedno, jestli bude Praha ve východním nebo západním bloku a urcite kvůli tomu nebudou válčit.
ČR jako samotná nezmůže nic.
ČR má budovat V4, protože právě tyhle země mají podobnou historii, podobné socioekonomické podminky, podobné problémy.
Jenže jestliže ten náš politologický kašpárek s amazonkou v čele obrany nechápe základní souvislosti a z jediných opravdu blízkých spojenců dělá nepřátele, tak bůh s námi...
Vážně má někdo dojem, že Anglie, Německo a Franice nezopakuje ve vztahu k ČR Mnichov 38?!??? My opravdu nejsme v jejich zájmu... A EU není jednotná, není nic jako silná EU. Jsou jen zájmy velkých zemí v EU jako Německo, Francie, Itálie, Španělsko.
Španělsku je fakt celkem jedno, jestli bude Praha ve východním nebo západním bloku a urcite kvůli tomu nebudou válčit.
rohYpnol
@Meky
Proč v servise?!? Mám 2 sady a kola si přehodím sám. Žádný problém.
NAOPAK hezké lité neničím zimním provozem!!!
Proč v servise?!? Mám 2 sady a kola si přehodím sám. Žádný problém.
NAOPAK hezké lité neničím zimním provozem!!!
Meky
@MB1975
Samozrejme.
Nechápem, kto dobrovoľne zabíja čas a peniaze v servise za presadzovanie pneu.
Samozrejme.
Nechápem, kto dobrovoľne zabíja čas a peniaze v servise za presadzovanie pneu.
rohYpnol
Pořád dokola.
Celoroční pneu jsou ne moc dobrý kompromis.
Pokud ale někdo v zimě za špatného počasí nejezdí a jezdi převážně v nížinách a ve městech a jezdi málo, tak celoroční může dávat smysl.
Celoroční pneu jsou ne moc dobrý kompromis.
Pokud ale někdo v zimě za špatného počasí nejezdí a jezdi převážně v nížinách a ve městech a jezdi málo, tak celoroční může dávat smysl.
rohYpnol
@Mokrous
Jenže ono to tak trochu i o tom stárnutí a tvdrnutí je.
Když máš zimní druhou sezónu, tak při správném uskladnění druhou sezónu máš půl roku starou pneu. Čtvrtou sezónu dva roky starou pneu.
U celoroční máš druhou sezónu dva roky starou pneu... navíc přes léto samozřejmě je nejvíc UV, takže pneu ztrácí vlastnosti nejvíc...
To jen tak... 😉
Jenže ono to tak trochu i o tom stárnutí a tvdrnutí je.
Když máš zimní druhou sezónu, tak při správném uskladnění druhou sezónu máš půl roku starou pneu. Čtvrtou sezónu dva roky starou pneu.
U celoroční máš druhou sezónu dva roky starou pneu... navíc přes léto samozřejmě je nejvíc UV, takže pneu ztrácí vlastnosti nejvíc...
To jen tak... 😉
rohYpnol
@Marek Lalke
Jsi trapný. Tohle jsem tu nespočet krát podrobně rozebral. Podepsal to Fiala, je to prokazatelné a jednoznačné.
Babiš podepsal jen rámec. A v tom mj. bylo že GD nesmí poškozovat ekonomiku.
A hlavně - je úplně jedno co podepsal Babiš, protze pod výsledek se podepsal Fiala. Klidně mohl nepodepsat i kdyby Babiš předjednal všechno zplne stejně!!!
Jsi trapný. Tohle jsem tu nespočet krát podrobně rozebral. Podepsal to Fiala, je to prokazatelné a jednoznačné.
Babiš podepsal jen rámec. A v tom mj. bylo že GD nesmí poškozovat ekonomiku.
A hlavně - je úplně jedno co podepsal Babiš, protze pod výsledek se podepsal Fiala. Klidně mohl nepodepsat i kdyby Babiš předjednal všechno zplne stejně!!!
Marek Lalke
@rohYpnol tak takovej frajer jako ty musi prezouvat tak 25x do roka a druhou sadu pneu vozis furt v kufru.
Jestli ne… tak nedelas pro sve bezpeci o nic vic nez lidi na celorockach.
Jestli ne… tak nedelas pro sve bezpeci o nic vic nez lidi na celorockach.
rohYpnol
@twistedTSD
Jsi mimo. Nejsem žádný stoupenec ani zastánce ani volič AB.
Ale současná 5kolka resp. zbytek je fakt nejhorší vládou od 89. Fiala schválil greendeal za jeho předsednictví EU!!!, totálně nezvládl energie a inflaci, podepsal migrační pakt, zcela pohořel v zahraniční politice vůči Ukrajině i USA, neudělal žádnou důchodovou reformu ani neudělal žádnou daňovou reformu která by vedla ke srovnání schodků, naprosto neřeší dostupnost bydlení, demografie jde úplně do kytek...
Neudělal dobře téměř nic.
Jsi mimo. Nejsem žádný stoupenec ani zastánce ani volič AB.
Ale současná 5kolka resp. zbytek je fakt nejhorší vládou od 89. Fiala schválil greendeal za jeho předsednictví EU!!!, totálně nezvládl energie a inflaci, podepsal migrační pakt, zcela pohořel v zahraniční politice vůči Ukrajině i USA, neudělal žádnou důchodovou reformu ani neudělal žádnou daňovou reformu která by vedla ke srovnání schodků, naprosto neřeší dostupnost bydlení, demografie jde úplně do kytek...
Neudělal dobře téměř nic.
Jenik3
Vlastnit pneuservis, mluvim stejne jak ten pan.
S celorockama hrozi, ze prijde o hodne zlataku...
S celorockama hrozi, ze prijde o hodne zlataku...
rohYpnol
@twistedTSD
Jistě. Pokud bude fungovat odkaz 😁
https😐/youtu.be/8PuVQLzJ1Xg?si=AM4WFWxmdAFHZGvY
Jistě. Pokud bude fungovat odkaz 😁
https😐/youtu.be/8PuVQLzJ1Xg?si=AM4WFWxmdAFHZGvY
borist
Ja prezouvam, protoze jezdim do hor casto, ale celorocnich bych se nebal. Prezil jsem na nich par bouri v Coloradu, kdyz nasnezilo v rijnu. Mimochodem americke pujcovny neprezouvaji, dostanete all season at uz pujcite v Utahu, Coloradu nebo jinde na horach. A coloradske dalnice rozhodne nejsou v zime plne havarovanych aut. Mel jsem celorocni i v pousti, nez jsem auto prodal, za dva roky jsem nepoznal zhorseni vlastnosti. Fakt myslim, ze to neni spatne rozhodnuti, pokud clovek nejezdi cilene do hor nebo naopak nejezdi sportovne v lete.
rohYpnol
Jak čtu diskusi tak většina, a zvláštní že to je cca stejná skupina jako EV hujeři, vůbec nepochopili význam zimních pneu.
To vůbec není o tom, že zima byla mírná a stačí celoroční. To je o tom, že opravdová zima může přijít v zimě kdykoliv a kdo nemá zimní pneu tak pak jen bude čumět a čekat, až přijde obleva... Nebo jestli hujeři věří předpovědi z křišťálové koule na 1/4 roku dopředu?!? No, to by tak odpovídalo jejich inteligenci...
Když přijde zimní období, kdykoliv může přijít zima a já jsem připraven. Se zimními pneu. A vím, že nic víc jsem udělat nemohl. Pro své bezpečí. Pro bezpečí ostatních. Howk!
To vůbec není o tom, že zima byla mírná a stačí celoroční. To je o tom, že opravdová zima může přijít v zimě kdykoliv a kdo nemá zimní pneu tak pak jen bude čumět a čekat, až přijde obleva... Nebo jestli hujeři věří předpovědi z křišťálové koule na 1/4 roku dopředu?!? No, to by tak odpovídalo jejich inteligenci...
Když přijde zimní období, kdykoliv může přijít zima a já jsem připraven. Se zimními pneu. A vím, že nic víc jsem udělat nemohl. Pro své bezpečí. Pro bezpečí ostatních. Howk!
Mokrous
@rohYpnol Originál ALU VW po 12 letech v soli a stále jako nové. Jsou kola a kola...
Samozřejmě, když je neodřeš. Odřený kola vykvetou vždycky.
Samozřejmě, když je neodřeš. Odřený kola vykvetou vždycky.
rohYpnol
@Mikesus
Však nic z těchto progresivistických zelenorudých komoušských nesmyslů v duchu greendealu se řešit ani nemusí!!!
Však nic z těchto progresivistických zelenorudých komoušských nesmyslů v duchu greendealu se řešit ani nemusí!!!
rohYpnol
@Mikesus
Zkus tu ZŠ, ok?
Vím že to je na tebe složité.
Já jsem napsal OBVYKLE!!!!
Zkus tu ZŠ, ok?
Vím že to je na tebe složité.
Já jsem napsal OBVYKLE!!!!
praptak
@Meky Je to podobné, jako kdybych napsal, nechápu, kdo může jezdit na jedněch pneumatikách, každý má k tomu své důvody. Dvě sady kol můžou být i výhodné.
Mokrous
@rohYpnol Před zimou jsem dal nové celoročky Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 na předokolku s 200 koňmi a žádný problém. Pneu drží za sucha, za mokra, na sněhu i ledu a jsou tišší, než předchozí letní i zimní. Ale je fakt, že se převážně přepravuji a závody v driftování přenechávám mladším...
Mikesus
@Pepa_007
Jde o to jestli nechteji nebo neumi. Kdyby uměli, vubec se nemusel řešit GD, nemuselo by se řešit nizkoemisni zony, modré zony, stačilo aby lidi byli soudní a nechtěli svým komfortem omezovat ostatní.
Jde o to jestli nechteji nebo neumi. Kdyby uměli, vubec se nemusel řešit GD, nemuselo by se řešit nizkoemisni zony, modré zony, stačilo aby lidi byli soudní a nechtěli svým komfortem omezovat ostatní.
Mikesus
@rohYpnol
Ty nevíš, ze voda nemusi mrznout pod bodem mrazu? Na silnicích často nejezdis asi. I pod nulou není nutné, aby voda zamrzla na silnici. Zkus se dovzdělat, kdyz nemas aspon ty zkusenosti z provozu.
Ty nevíš, ze voda nemusi mrznout pod bodem mrazu? Na silnicích často nejezdis asi. I pod nulou není nutné, aby voda zamrzla na silnici. Zkus se dovzdělat, kdyz nemas aspon ty zkusenosti z provozu.
Pepa_007
@MB1975 třeba já. Oni ty celoroční nemají moc dobré jízdní vlastnosti. V zatáčkách to nedrží a jsou hlučnější.
ptr078
@rohYpnol Nesuhlasim, zima vobec nie je problem. Vatsina celorocnych gum ma porovnatelne vlastnosti ako zimne. Problem je skor teple stredoeuropske leto a vysoky najazd. Tam sa tie gumy tratia pred ocami. Mam dvojrocnu sadu crossclimate 2 jazdenu v uk co je ako nova, videl som sady obchodakov po letnych dialnicnych presunoch sk/cz, co boli znicene
KANKUNEN
@rohYpnol No to nevím, protože když není sníh a námraza,tak jsou i letní lepší než zimní. Najdi si testy mokrý asfalt pod nulou, brzdění
rohYpnol
@Meky
1) zimní pneumatiky fakt kupovat nemusíš
2) protože zjevně nechápeš, že zimní pneu není jen o sněhu, ale především o tom, že lépe funguje za nízkých teplot a snížené adheze.
1) zimní pneumatiky fakt kupovat nemusíš
2) protože zjevně nechápeš, že zimní pneu není jen o sněhu, ale především o tom, že lépe funguje za nízkých teplot a snížené adheze.
Mokrous
@flepper Děkujeme za rozbor mých řidičských návyků. Ale seš úplně mimo. Žádný "všetci" mi nic takového nepsali. Někdo píše, že jsou nebezpečný a jiní píšou, že dali 4 roky na sadu a stále fungovaly. Jediné v čem máš pravdu je to, že najezdím málo a je to 10-15 za rok maximálně. Kdybych najel 30 a víc, tak bych zůstal u přezouvání.
Kecy o tom, že jezdím 60 mezi obcemi si nechej. Klidně jezdím hodně nad povolený limit, jen nemám potřebu pořád hrabat a jezdit smykem. Ono to jde jezdit rychle a plynule, víme?
Při kalamitě na Vysočině jsem auta na zimních pneu dojížděl a předjížděl. Tak si nechej ty rozprávky.
A nevím o jaký tvrdosti po ujetí 30 tisíc km mluvíš? Ta pneu má směs na úrovni zimní, takže je měkká. A na vodě a ledu je lepší než zimní, protože má lepší geometrii lamel.
Kecy o tom, že jezdím 60 mezi obcemi si nechej. Klidně jezdím hodně nad povolený limit, jen nemám potřebu pořád hrabat a jezdit smykem. Ono to jde jezdit rychle a plynule, víme?
Při kalamitě na Vysočině jsem auta na zimních pneu dojížděl a předjížděl. Tak si nechej ty rozprávky.
A nevím o jaký tvrdosti po ujetí 30 tisíc km mluvíš? Ta pneu má směs na úrovni zimní, takže je měkká. A na vodě a ledu je lepší než zimní, protože má lepší geometrii lamel.
Mokrous
@rohYpnol Jo tady souhlas. Ty teploty, UV záření a čas aktivního používání pneu jistě nějaký vliv mají a to je to jediný, co si musí každej odjezdit a pak teprve mudrovat zda to bylo v pohodě a nebo totální prů..r.
Mokrous
@H357 Taky jsem prdnul na 200k předokolku GY V4S Gen3 a Vysočina, nebo Alpy, sucho mokro led sníh, všude naprostá pohoda.
Mokrous
@Helle2 Na vlastní kůži mohu podepsat, že mi na GY V4S Gen3 spotřeba oproti letním nestoupnula víc jak o 3 deci a oproti zimním mi klesla.
Mokrous
@rohYpnol Nesmysl. Současné celoročky mají na ledu identickou trakci jako zimní a občas i lepší. Na sněhu tratí 2,3-5% a to jen v případě srovnání s novou zimní.
Celoročky jsou naopak slabé v horku na suchu, kde se žvýkají a více kloužou. Ale na suchu lidi tak často nemají problémy udržet auto na silnici...
Celoročky jsou naopak slabé v horku na suchu, kde se žvýkají a více kloužou. Ale na suchu lidi tak často nemají problémy udržet auto na silnici...
Mokrous
@ericn Před zimou jsem dal nové celoročky Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 na předokolku s 200 koňmi a žádný problém. Pneu drží za sucha, za mokra, na sněhu i ledu a jsou tišší, než předchozí letní i zimní. Ale je fakt, že se převážně přepravuji a závody v driftování přenechávám mladším...
Ze zkušeností mají velmi dobrou životnost a ušetřené náklady za pneu, disky a servis jsou enormní. Výše jsem se o tom rozepisoval do detailu.
Ze zkušeností mají velmi dobrou životnost a ušetřené náklady za pneu, disky a servis jsou enormní. Výše jsem se o tom rozepisoval do detailu.
Mokrous
@rohYpnol Rozdíly okolo 3% na sněhu u nových pneu mne fakt nerozbrečí. Otestuj si 3 roky starej zimák a novou GY V4S Gen3 na sněhu a ledu a asi se budeš divit.
Drifty ve 40℃ mě nezajímají. Jediný čeho se bojím je tvrdnutí po 2 letech, pokud se začne projevovat. Ale to už jsem psal jinde. Za mě to jsou prostě super gumy na normální přesuny kdekoli a kdykoli. Na mokru v chladu zpráskají kdejakou prémii bez ohledu na to zda letní, či zimní.
Drifty ve 40℃ mě nezajímají. Jediný čeho se bojím je tvrdnutí po 2 letech, pokud se začne projevovat. Ale to už jsem psal jinde. Za mě to jsou prostě super gumy na normální přesuny kdekoli a kdykoli. Na mokru v chladu zpráskají kdejakou prémii bez ohledu na to zda letní, či zimní.
Mokrous
@ryccardo Zajímavý. Já zkoušel rozjezdy do kopce na sněhu i ledu a úplně v pohodě. Dokonce citelně lepší jak 4 roky starej zimák. GY V4S Gen3.
rohYpnol
@kyklop
Záleží po jakých cestách jezdíš. Pokud nevymeteš nějaké díry tak převyvažovat kola není nezbytně nutné, pokud je něco špatně tak to obvykle stejně ucítíš v řízení, resp. vibrace od kol.
Záleží po jakých cestách jezdíš. Pokud nevymeteš nějaké díry tak převyvažovat kola není nezbytně nutné, pokud je něco špatně tak to obvykle stejně ucítíš v řízení, resp. vibrace od kol.
Man Ký
@rohYpnol ty jsi ve skutečnosti ještě hloupější, než se zdá.
Ve prospěch celoročních modelů hovoří i přesnější a stabilnější ovladatelnost na suchých sjezdovkách, zvláště když si tři kandidáti v našem testu vedli dobře i na zasněžených tratích. Ve skutečnosti si All-Season Conti vede na sněhu lépe než zimní profil stejné značky.
Ve prospěch celoročních modelů hovoří i přesnější a stabilnější ovladatelnost na suchých sjezdovkách, zvláště když si tři kandidáti v našem testu vedli dobře i na zasněžených tratích. Ve skutečnosti si All-Season Conti vede na sněhu lépe než zimní profil stejné značky.
rohYpnol
@Man Ký
Pořád jsi nepochopil. Ano, na suché vozovce je něco. Jenže pak je mokrá a sníh.
To, jak zimní pneu funguje za těch nejlepších podmínek, které můžou v zimě být, mě fakt primárně nezajímá. Mě zajímá, jak funguje za těch nejčastějších podmínek (mokro) a za těch špatných podmínek.
A o tom to je. Zimni je nastavena na špatné podmínky. Celoroční je nastavena jinak. A to je přesně to, a co poukazuji. Celoroční je jen kompromis.
Pořád jsi nepochopil. Ano, na suché vozovce je něco. Jenže pak je mokrá a sníh.
To, jak zimní pneu funguje za těch nejlepších podmínek, které můžou v zimě být, mě fakt primárně nezajímá. Mě zajímá, jak funguje za těch nejčastějších podmínek (mokro) a za těch špatných podmínek.
A o tom to je. Zimni je nastavena na špatné podmínky. Celoroční je nastavena jinak. A to je přesně to, a co poukazuji. Celoroční je jen kompromis.
Man Ký
@rohYpnol jojo, přečti si ten test, na který dával kolega odkaz, cituji😒br />
Tři celoroční pneumatiky Bridgestone, Continental a Goodyear jsou v testech na suchých vozovkách ve své vlastní lize: Pokud jde o ovladatelnost, je Vector 4Seasons Gen-3 s časem 1:11,9 min o neuvěřitelných 1,1 sekundy rychlejší než nejrychlejší zimní pneumatiky (Continental a Hankook). Výhoda je ještě větší při brzdění: s brzdnou dráhou 38,3 m ze 100 km/h se celoroční Bridgestone zastaví téměř o pět metrů dříve než zimní pneumatika od Continentalu, která mezi svými vrstevníky brzdí jako první. Ve prospěch celoročních modelů hovoří i přesnější a stabilnější ovladatelnost na suchých sjezdovkách, zvláště když si tři kandidáti v našem testu vedli dobře i na zasněžených tratích. Ve skutečnosti si All-Season Conti vede na sněhu lépe než zimní profil stejné značky.
www.autozeitung.de/…2024-207143.html
Tři celoroční pneumatiky Bridgestone, Continental a Goodyear jsou v testech na suchých vozovkách ve své vlastní lize: Pokud jde o ovladatelnost, je Vector 4Seasons Gen-3 s časem 1:11,9 min o neuvěřitelných 1,1 sekundy rychlejší než nejrychlejší zimní pneumatiky (Continental a Hankook). Výhoda je ještě větší při brzdění: s brzdnou dráhou 38,3 m ze 100 km/h se celoroční Bridgestone zastaví téměř o pět metrů dříve než zimní pneumatika od Continentalu, která mezi svými vrstevníky brzdí jako první. Ve prospěch celoročních modelů hovoří i přesnější a stabilnější ovladatelnost na suchých sjezdovkách, zvláště když si tři kandidáti v našem testu vedli dobře i na zasněžených tratích. Ve skutečnosti si All-Season Conti vede na sněhu lépe než zimní profil stejné značky.
www.autozeitung.de/…2024-207143.html
Marek Lalke
“ Především podceňují kontrolu tlaku a vyvážení kol”
Tak tohle predevsim nezvladaji “odbornici” z pneuservisu.
Po prezuti tlak na vsech kolech jiny (nekde 2,1 jinde 2,5… a zbytek mezi).
A vyvazeni? Proc nasazovat pneumatiky podle znacek pro vyvazeni na pneu a discich, kdyz to tam muzou narvat jak jim to zrovna vyjde a pak tam naskladat pul kila zavazi?
Tohle uz par let nepodporuju.
Tak tohle predevsim nezvladaji “odbornici” z pneuservisu.
Po prezuti tlak na vsech kolech jiny (nekde 2,1 jinde 2,5… a zbytek mezi).
A vyvazeni? Proc nasazovat pneumatiky podle znacek pro vyvazeni na pneu a discich, kdyz to tam muzou narvat jak jim to zrovna vyjde a pak tam naskladat pul kila zavazi?
Tohle uz par let nepodporuju.
rohYpnol
@Jenik3
Nesmysl. Stačí mít 2 sady kol. Platím přezutí a vyvážení úplně stejně jako kdybych měl celoroční.
Nesmysl. Stačí mít 2 sady kol. Platím přezutí a vyvážení úplně stejně jako kdybych měl celoroční.
rohYpnol
@Sevca1
Samozřejmě že je obrovský rozdíl ve stavu alu které jsou jen letní a těch, které jezdi zimu!!! Sůl můžeš nějak ovlivnit aspoň častým mytím, ale i tak nesvědčí. Jenže kamínky a písek prostě do stavu kol promluví ať chceš nebo ne!!!
Samozřejmě že je obrovský rozdíl ve stavu alu které jsou jen letní a těch, které jezdi zimu!!! Sůl můžeš nějak ovlivnit aspoň častým mytím, ale i tak nesvědčí. Jenže kamínky a písek prostě do stavu kol promluví ať chceš nebo ne!!!
Niemand
@rohYpnol Pôvodne Cross Climate označil Michelin ako "Summer optimistic" Mal som ich a v zime boli naozaj slabšie, ale aj vo svojej štvrtej sezóne to v teplejších mesiacoch nebola žiadna tragédia.
rohYpnol
@Man Ký
Naprostý nesmysl. Vždy je hlavní a zásadní zastavit. A v brzdné disciplíně je úplně jedno, jestli 2wd nebo 4wd!!!
Naprostý nesmysl. Vždy je hlavní a zásadní zastavit. A v brzdné disciplíně je úplně jedno, jestli 2wd nebo 4wd!!!
twistedTSD
@Meky Česká legislativa je v tomhle napsaná skvěle, takže pokud to nemáte jinak, nechápu tvé naříkání. Dokud nenasněží/nemrzne, můžeš jezdit, na čem chceš.
rohYpnol
@lMan Ký
Fiala je již nyní minulost. Těch pár měsíců co mu zbývá už to vydržíme...
Fiala je již nyní minulost. Těch pár měsíců co mu zbývá už to vydržíme...
rohYpnol
@kosmonaut
Díky.
Nejblbější je, když v zimní kalamitě někde zůstaneš viset nebo někam zahučíš a řekneš si, proč já trouba nekoupil zimní pneu, možná by se to nemuselo vůbec stát...
Díky.
Nejblbější je, když v zimní kalamitě někde zůstaneš viset nebo někam zahučíš a řekneš si, proč já trouba nekoupil zimní pneu, možná by se to nemuselo vůbec stát...
Sevca1
@rohYpnol tak proč narikas? Hňupe. Originální ALU nemají vůbec žádný problém se zimami co jsou teď. Jsi potřeboval jenom vypustit smrad a cicovinu 😁z úst
MB1975
No uzavrel bych to tak ze celorocky jsou samozrejme kompromis. Stejne jako je kompromis cely zivot. Nezapominejme ze zde funguje tvrda gumarenska lobby a tezka medialni masaz..ani zimni gumy nejsou samospasny. kdyz ma nekdo nasr… v rukach tak mu nepomuze i kdyby od podzimu do jara jesdil treba s retezama… kazdy nasadi zimaky a svisti si to jak v lete. Pak nechape jaktoze mel havarku kdyz mel prce zimaky ze..?
rohYpnol
@Sevca1
Zimní pneu jsou na nic. Nejsou potřeba. Proč máš zimní boty s kožíškem?!? Co?!?
Zimní pneu jsou na nic. Nejsou potřeba. Proč máš zimní boty s kožíškem?!? Co?!?
ericn
Celoročky mi dávají smysl pro někoho, kdo má malý roční nájezd u osobního auta, např pro důchodce co jezdí kolem baráku a sem tam na výlet. Případně u malých dodávek, Berlingo a pod, které naopak jezdí víc a rok tu sadu spolehlivě oddělaji a nemusí řešit roční období.
Kamarád má celoročky třeba na Sorentu, se kterým tahá jen malý bagr po kšeftech kolem města a ročně dá na tom do 10tis km…
Ja preferuju 2 sady, letní a zimní, u všech 3 aut 😋 Přijde mi to tak správně - jezdim dost na hory i Vysočinu, kde je v zimě občas boží dopuštění…
Kamarád má celoročky třeba na Sorentu, se kterým tahá jen malý bagr po kšeftech kolem města a ročně dá na tom do 10tis km…
Ja preferuju 2 sady, letní a zimní, u všech 3 aut 😋 Přijde mi to tak správně - jezdim dost na hory i Vysočinu, kde je v zimě občas boží dopuštění…
rohYpnol
@Man Ký
Jo, v dnešním světě je to nejlepší co můžeš udělat ztratit podporu USA, já zapomněl...👍
Jo, v dnešním světě je to nejlepší co můžeš udělat ztratit podporu USA, já zapomněl...👍
Sevca1
@rohYpnol já letos boty s kožíškem neměl, divné co? Tvl ty zase perlis ale neboj titul největšího zoufalce v diskusi na auto.cz za 25 ziskas. Vítěz NMJ, zaručen
rohYpnol
@Mikesus
Vůbec nic jsi nepochopil.
Chodíš v zimě v sandálech?!? Ty možná jo 🤣🤣🤣
Vůbec nic jsi nepochopil.
Chodíš v zimě v sandálech?!? Ty možná jo 🤣🤣🤣
rohYpnol
@Mokrous
Předpokládám že víš, že to je kompromis. Pokud si toto uvědomuješ, tak trouba nejsi.
Předpokládám že víš, že to je kompromis. Pokud si toto uvědomuješ, tak trouba nejsi.
rohYpnol
@Mokrous
Klasická letní pneu je použitelná cca 2x déle než celoroční, taková je moje zkušenost.
Jenže nikdo neudělá test 4 roky staré letní, 4 roky staré zimní a 4 roky staré celoroční...
3 roky je za mě limitní pro cross climate. 4. sezóna už stála za draka...
Klasická letní pneu je použitelná cca 2x déle než celoroční, taková je moje zkušenost.
Jenže nikdo neudělá test 4 roky staré letní, 4 roky staré zimní a 4 roky staré celoroční...
3 roky je za mě limitní pro cross climate. 4. sezóna už stála za draka...
Man Ký
@Pepa_007 Česko má budovat V4, žánrově příbuzní politici Orbán a Fico jsou naše budoucnost. Fyjalo octup😊
Mokrous
@Pepa_007 Před zimou jsem dal nové celoročky Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 na předokolku s 200 koňmi a žádný problém. Pneu drží za sucha, za mokra, na sněhu i ledu a jsou tišší, než předchozí letní i zimní. Ale je fakt, že se převážně přepravuji a závody v driftování přenechávám mladším...
rohYpnol
@KANKUNEN
Je úplně přirozené, že člověk má zimní a letní obuv.
A někteří troubové mají stále dojem, že pro auto je 1 obuv na celý rok naprosto ok...
Je úplně přirozené, že člověk má zimní a letní obuv.
A někteří troubové mají stále dojem, že pro auto je 1 obuv na celý rok naprosto ok...
Pepa_007
@rohYpnol včera bylo usa přítel a teď už není. To samé Slovensko, Maďarsko, Rusko....... . Může se stát i s Německem, Francii a co pak?
ČR by měla být zaměřena na sebe. Soběstačná. Průmyslově i obranou. A budovat obchodní vztahy se všemi, když jsou výhodné.
ČR by měla být zaměřena na sebe. Soběstačná. Průmyslově i obranou. A budovat obchodní vztahy se všemi, když jsou výhodné.
Pepa_007
@Meky musíš uvažovat tak, že většina lidí neumí myslet. Jsou jak malé děti. Takže potřebují regulace a nařízení od vlád. Lidé nechtějí převzít zodpovědnost za své konání a rozhodování. 😉 👍🏻
KANKUNEN
Nejlíp to dělám já u dodávek. Mám 6 kol celoroček, v zimě mám vepředu nové nebo zánovní a na léto dopředu posunu ten nejsjetejší pár a dojíždím je. Nová celoročka je na sněhu lepší než průměrně sjetá zimní. Na osobáku mám sady. Na originálech jsou zimní a letní mám na skutečně lehkých hlinikáčích AEZ nebo OZ.
rohYpnol
@Meky
Jinak hádej kdo má podporu USA a Tumpa v EU... PRÁVĚ FICO, ORBÁN!!!
Jinak hádej kdo má podporu USA a Tumpa v EU... PRÁVĚ FICO, ORBÁN!!!
Nigfire
Já teď odjezdil už druhou zimu na CrossClimate 2 a jediný co mě štve, že jsem to tak nezačal řešit už na minulým autě. Ta guma ja prostě super. Tichá, pohodlná, na sněhu má super záběr a v dešti dobře odolává aquaplaningu. Přiště rozhodně kupuju znova (tou dobou už možná novější model)
Man Ký
@flepper taky tam píšou, že jde o jeden konkrétní výrobek a není to pravidlem.
mít SUV, čtyřkolku, vůbec neřeším a mám tam celoroční. obvykle mám zadokolku a v létě se rád pobavím, takže pro mě by asi celoročky nebyly. ale co mám na autě teď😊 to je jinačí písnička😊
mít SUV, čtyřkolku, vůbec neřeším a mám tam celoroční. obvykle mám zadokolku a v létě se rád pobavím, takže pro mě by asi celoročky nebyly. ale co mám na autě teď😊 to je jinačí písnička😊
flepper
@Man Ký
To mi je jasné ...to som si pozrel preto vravím papier veľa znesie .....len mne nejde do hlavy prečo ...opakujem prečo renomované psoločnosti ako Continental a spol vyrabajú zimné pneumatiky keď vlastne celoročky sú lepšie .....to museli na vývoji zimných pneumatík zaspať dobu 😊 V podstate nám tu testeri vravia , že si mám kúpiť letné a celoročné ..... zimné sú vlastne na nič .....teeda 😊 celý tým z vývoja zimných pneumatík vyhodiť ......
To mi je jasné ...to som si pozrel preto vravím papier veľa znesie .....len mne nejde do hlavy prečo ...opakujem prečo renomované psoločnosti ako Continental a spol vyrabajú zimné pneumatiky keď vlastne celoročky sú lepšie .....to museli na vývoji zimných pneumatík zaspať dobu 😊 V podstate nám tu testeri vravia , že si mám kúpiť letné a celoročné ..... zimné sú vlastne na nič .....teeda 😊 celý tým z vývoja zimných pneumatík vyhodiť ......
Man Ký
@flepper máš tam celý test, přelož si ho, jsou tam čísla, tak je asi úmyslně zkreslili😊
flepper
@Man Ký
Tak neviem no Kto je hlúpy ....ale aby celoročka bola na snehu lepšia ako vyslovene zimná od rovnakého prémiového výrobcu tak to je už na tabletku .....papier znesie veľa ...... len treba aj premýšľať nad tým či to fakt tak môže byť.......to ako fakt Continental vypustí celoročku , ktorá je lepšia ako jeho zimná ? 😁
Tak neviem no Kto je hlúpy ....ale aby celoročka bola na snehu lepšia ako vyslovene zimná od rovnakého prémiového výrobcu tak to je už na tabletku .....papier znesie veľa ...... len treba aj premýšľať nad tým či to fakt tak môže byť.......to ako fakt Continental vypustí celoročku , ktorá je lepšia ako jeho zimná ? 😁
flepper
@Mokrous
už si to sem napísal aspoň 10 krát.....všetci už vieme že máš "Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 na předokolku s 200 koňmi" .....super....tuším Ti aj všetci napísali ,že prvú zimu je to úplne v poriadku ...hlavne ak sú zimy také aké sú. .....pravdepodobne najazdíš ročne tak 10 000 km..... Neviem si ozaj predstaviť , že za rok najazdíš povedzme 30 000km a zoberieš tie zjazdené celoročky na ďalšiu zimu a príde kalamita ...poľadovica , kľudne môže byť aj mokro pod nulou ak bude poriadne nasolené .... ale pri tej zjazdenosti gumy a tvrdosti to bude klzisko ... samozrejme máme tu tvoje riešenie : "Ale je fakt, že se převážně přepravuji a závody v driftování přenechávám mladším..." Ano potom tu v zime trošku mokro v okolí 0° ....a na ceste kopec takých ako ty .... 60-70 medzi obcou ....lebo sa len prepravujete a máte absolútne nevhodné gumy.... Ako bolo napísané vyššie ....celoročky sú gumy pre niekoho , kto žije vo veľkom meste , najazdí ročne tak 10 000 km . Pre niekoho kto najazdí ročne cez 25 - 30 000 km je to absolútne téma mimo.....neušetrí nič a druhú zimu hazarduje so svojím životom a životom ostatných vodičov .....a hlavne jazdí ako z autoškoly ...pomaly a senilne - rozumej hlboko pod maximálnou povolenou rýchlosťou.
už si to sem napísal aspoň 10 krát.....všetci už vieme že máš "Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 na předokolku s 200 koňmi" .....super....tuším Ti aj všetci napísali ,že prvú zimu je to úplne v poriadku ...hlavne ak sú zimy také aké sú. .....pravdepodobne najazdíš ročne tak 10 000 km..... Neviem si ozaj predstaviť , že za rok najazdíš povedzme 30 000km a zoberieš tie zjazdené celoročky na ďalšiu zimu a príde kalamita ...poľadovica , kľudne môže byť aj mokro pod nulou ak bude poriadne nasolené .... ale pri tej zjazdenosti gumy a tvrdosti to bude klzisko ... samozrejme máme tu tvoje riešenie : "Ale je fakt, že se převážně přepravuji a závody v driftování přenechávám mladším..." Ano potom tu v zime trošku mokro v okolí 0° ....a na ceste kopec takých ako ty .... 60-70 medzi obcou ....lebo sa len prepravujete a máte absolútne nevhodné gumy.... Ako bolo napísané vyššie ....celoročky sú gumy pre niekoho , kto žije vo veľkom meste , najazdí ročne tak 10 000 km . Pre niekoho kto najazdí ročne cez 25 - 30 000 km je to absolútne téma mimo.....neušetrí nič a druhú zimu hazarduje so svojím životom a životom ostatných vodičov .....a hlavne jazdí ako z autoškoly ...pomaly a senilne - rozumej hlboko pod maximálnou povolenou rýchlosťou.
houmer56
@rohYpnol Plést politiku do pneumatik, každou zdejší diskuzi zaplevelit a neumet napsat ani Howgh (tahle hláška mimochodem vyšuměla už v devadesátých letech), jasně ukazuje, že nejsi na dostatečné mentální úrovni, abys mohl rozdávat rozumy pětiletému dítěti. Natož potom kdekoliv jinde.
Mokrous
@Marek Lalke Souhlas. Největší český řetězec pneuservisů a 5x na vyvážení a stále brutální vibrace. Nakonec jsem si koupil celoročky a už tam nejezdím a mám klid.
ryccardo
@idam.i no tak to by byly mnohem lepsi nez Micheliny, ktery vydrzi neco pres 30 tis a kdyz dobre nacasujes jejich nazuti na cca listopad, tak daji s odrenyma usima 2 sezony.
ryccardo
@ptr078 ty ma kolega na aute ja mam Kleber Quadraxer. V zasade je to ale u obou gum stejny. Jdou rychle do haje a jak nachumeli cerstvy snih nebo nedejboze je te rozsoleny, tak jsi jako na mydle. Proste celorocky do Prahy, na studenym mokrym asfaltu sedi vyborne i promrzly suchy je v pohode, ale ve snehu je to fakt bida.
kyklop
@rohYpnol síce mám teraz dve sady kolies, ale aj tak mi ich prezúvajú v servise ... Aj tak treba po roku vyvažovať, takže tých pár € naviac mi stojí za komfort, že nemusím zbytočne okolo auta pobehovať naviac
twistedTSD
@MB1975 Stejně tak ti nepomůže být mistr volantu, když máš před sebou zasněžený kopec a na autě sjeté celoroční Barum.
twistedTSD
@rohYpnol jojo, vrátí se slovenský mektal a konečně bude vše krásné a růžové. Mimořádné důchody, miliardy ze zelených fondů tekoucí rovnou do Agrofertu, stagnující armáda, stagnující energetika, rozpočet v úplném rozkladu a objímačky s Ficem, Orbánem, Dankem, Bláhou a spol. v Praze. Závidím ti tvůj jednoduchý svět.
twistedTSD
@rohYpnol náš opravdu blízký spojenec je Polsko, potenciálně Německo, severní Evropa, Pobaltí, a tam žádné nepřátele nemáme. Slovensko a Maďarsko nejsou spojenci, ruská armáda by přes ně projela bez jediného výstřelu. To už nás spíš bude bránit i to Španělsko.
twistedTSD
@rohYpnol Teď třeba vyšel rozohovor, kde Trumpův zmocněnec Witkoff velebil Putina a odvolával se na bizarní pseudoreferenda na okupovaných ukrajinských územích jako na potvrzení ruského nároku na ně. V situaci, kdy se US administrativa staví na stranu Ruska, není žádnou výhrou mít její "podporu". Evropa musí být schopná sama sebe bránit, což je ostatně přesně to, co od ní tvůj milovaný americký prezident požaduje.
rohYpnol
@borist
Hele, v podstatě popíráš fyzikální zákony a základní principy.
Když vyrobím pneu, které jsou specializované na nějaké podminky, tak prostě z podstaty věci budou fungovat v těch podmínkách lépe než pneu, které mají fungovat nějak v mnohem různorodějších podmínkách.
Už jen rozdíly mezi jednotlivými zimními pneu jsou přeci celkem značné. A to všichni cílí na podobné podmínky a nastavení parametrů...
Jinak řečeno - všecko univerzální je vždycky jen kompromisem.
Hele, v podstatě popíráš fyzikální zákony a základní principy.
Když vyrobím pneu, které jsou specializované na nějaké podminky, tak prostě z podstaty věci budou fungovat v těch podmínkách lépe než pneu, které mají fungovat nějak v mnohem různorodějších podmínkách.
Už jen rozdíly mezi jednotlivými zimními pneu jsou přeci celkem značné. A to všichni cílí na podobné podmínky a nastavení parametrů...
Jinak řečeno - všecko univerzální je vždycky jen kompromisem.
twistedTSD
@MB1975 Nejlepší je, když konečně pořádně nasněží a najednou lidi s těmi starými nepřezouvanými zimáky a celoročkami nutně musí vyjet, blokovat silnice a lítat do škarp. 😁
twistedTSD
@Mikesus Celeročky nepoužívám ne proto, že bych na nich nedojel do práce, když nasněží, ale protože si potrpím na stabilní výkony pneu v letním období.
Helle2
Ověřeno na vlastní kůži. U Dácie Lodgy mi průměrná spotřeba stoupla o 1 lt LPG . Přesně si měřím spotřebu, od plné do plné nádrže, takže ověřeno. Pro závěr jednoznačný : celoroční pneumatiky už nikdy více.
Sevca1
@Sevca1 Ale jo to zvládneš taky. Vůbec o tom nepochybuji že tím to zavrsis , al v první v pořadí jsou ty kreatury ne? Nebo obráceně?
ryccardo
@ptr078 leda ve snu. Na snehu jsou uplne marny. V nekterych situacich az nebezpecny.
ryccardo
@Mikesus jj do Prahy jsou idealni. Ale jen pro nekoho kdo jezdi malo. Rychle se sjizdeji a plny dve sezony vydrzi jen s najezdem tak 15 rocne.
ryccardo
@rohYpnol no letos jsem tam trochu omylem mel na aute taky celorocni. Na podzim novy se vzorkem pres 7 mm. Ted 5. Na leto dam jinou sadu kol s letnima, ale pokud bych je jezdil i pres leto, tak budou mit na podzim rozhodne podmiru a nepujde s nima uz legalne jezdit. Navic na snehu jsou fakt priserny. Vubec to nebrzdi, nezataci a nikam to nevyjede. Jediny na cem fungujou je mokra asfaltka s teplotou lehce nad nulou. Tam drzi dobre. Do snehu to ale neni. Klika ze byla zima s minimem snehu a kalamitnich situaci. Jinak by to neslo. Takze celorocky uz nikdy.
Mikesus
@rohYpnol
Kdyz kupuješ nekvalitní auto, pak jsou nekvalitní i originální kola. Taky jsem neměl problémy s alu provozovanymi v zimě. Nemuzes hodnotit vse podle tvých nekvalitních.
Kdyz kupuješ nekvalitní auto, pak jsou nekvalitní i originální kola. Taky jsem neměl problémy s alu provozovanymi v zimě. Nemuzes hodnotit vse podle tvých nekvalitních.
rohYpnol
@Mokrous
Teď jdou cross climate pryč. A víš proč? Protože absolutně nedrží ani na suchu ani za jarnich teplot. Jezdil jsem je už jen v letním režimu a celoroční na zimu přezouval na zimní. A už ty celoroční ani nechci vidět.
I když jsem koupil nové letní, tak proti celoročním prostě 100 a 1. Celoroční nejsou o ničem jiném než o kompromisu.
Neříkám někomu ten kompromis může stačit. Ale pořád je to jen kompromis.
Teď jdou cross climate pryč. A víš proč? Protože absolutně nedrží ani na suchu ani za jarnich teplot. Jezdil jsem je už jen v letním režimu a celoroční na zimu přezouval na zimní. A už ty celoroční ani nechci vidět.
I když jsem koupil nové letní, tak proti celoročním prostě 100 a 1. Celoroční nejsou o ničem jiném než o kompromisu.
Neříkám někomu ten kompromis může stačit. Ale pořád je to jen kompromis.
rohYpnol
@Sevca1
Víš, já nevěděl že originál příplatkové alu jsou nekvalitní, to víš asi jen ty 🤣🤣🤣
A smolík, já prostě jsem na originál vzhled 😎
Víš, já nevěděl že originál příplatkové alu jsou nekvalitní, to víš asi jen ty 🤣🤣🤣
A smolík, já prostě jsem na originál vzhled 😎
Mokrous
@rohYpnol To je moje jediná obava, že po 2 letech v horku ztvrdnou a pak začnou na sněhu klouzat.
Pokud to nastane, vrátím se k přezouvání. Pokud dají celé 3 roky bez problémů, tak zůstanu definitivně u celoroček.
Pokud to nastane, vrátím se k přezouvání. Pokud dají celé 3 roky bez problémů, tak zůstanu definitivně u celoroček.
ACE.
Jasně že pro drtivou část. rep. stačí celoročky. Hromě sněhové vrstvy je to celkem zanedbatelný rozdíl.
rohYpnol
@ptr078
Jenže právě třeba ty cross climate mám na 1 sadě také a letos slavím protože se jich zbavuji.
Ty pneu jsou dobré jen v testech jako nové.
A ano, sjíždějí se málo. A to naopak neni vůbec dobré. Ty pneu jsou namíchané tak, že v čase hrozně rychle ztratí vlastnosti. Sice je nesjedeš, dezén máš, ale pneu vůbec nedrží. Právě proto že ztvrdnou ještě víc a výsledek je na draka.
Jenže právě třeba ty cross climate mám na 1 sadě také a letos slavím protože se jich zbavuji.
Ty pneu jsou dobré jen v testech jako nové.
A ano, sjíždějí se málo. A to naopak neni vůbec dobré. Ty pneu jsou namíchané tak, že v čase hrozně rychle ztratí vlastnosti. Sice je nesjedeš, dezén máš, ale pneu vůbec nedrží. Právě proto že ztvrdnou ještě víc a výsledek je na draka.
Meky
Celé tieto regulácie sú odporné.
Nakoniec to tu preberú rusaci, lebo ľudia už budú takí ***í, že si zvolia ruské bábky typu babiša/fica/orbana.
Debilita eko bolsevikov.
Sneh je na ceste ani nie týždeň do roka - načo doboha musím kupovať celoročné /zimne gumy???
Nakoniec to tu preberú rusaci, lebo ľudia už budú takí ***í, že si zvolia ruské bábky typu babiša/fica/orbana.
Debilita eko bolsevikov.
Sneh je na ceste ani nie týždeň do roka - načo doboha musím kupovať celoročné /zimne gumy???