Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeAuta z pekla: Jak Renault Thalia změnil podobu českých silnic a proč nás to do dneška mrzí
30 komentářů
Karel Štolař
6
Její novější generace, která byla v podstatě furt to stejné auto se při využití financování prodávala za 99 tisíc korun nová. Reálná cena byla poté možná 150 ale i tak, v dnešní době se to zdá úplně neuvěřitelné. Musím říct že mě to auto nikdy neuráželo třeba tak jako Fabia sedan nebo Favorit ale sen to rozhodně nebyl. Nicméně věřím že spoustě lidem udělala věrnou službu a splnila tak službu opravdového lidového vozu.
lordlord
2
@Karel Štolař bez splátek za 125 tisíc
ryccardo
2
@Karel Štolař To ani nevím, že se prodávala Thalie tak levně. Nicméně takové auto nám dnes na trhu dost chybí.
lordlord
Když SM porovnával fabii s thalií, thalia byla ve všem lepší, ale fabii dali na první místo. Vyvolalo to tenkrát vlnu rozhořčení.
@lordlord Opravdu ve všem? Pochybuju, že i v prostoru pro posádku, řazení a jízdních vlastnostech.
@lordlord Jen blb by tvrdil, že Thalia je lepší auto, než Fabia I. Třeba v jízdních vlastnostech i dílenském zpracování ji Fabia zašlapala do země.
Na druhou stranu ale Thalia udělala (a mimo velká města ještě stále dělá!) chudším rodinám a důchodcům fantastické služby. Ano, jízdní vlastnosti na limitů má záludné, poloha řidiče za volantem je příšerná a interiér má extrémně úzký. Ale poměr její ceny, servisních nákladů, antikorozní odolnosti a užitné hodnoty je dodnes nepřekonaný, takže laciný výsměch si to auto fakt nezaslouží.
P.S. Rubrika Auta z pekla se mi většinou líbila, ale mluvený a vizuální projev jejího autora je fakt čiré zoufalství...😧👎
Na druhou stranu ale Thalia udělala (a mimo velká města ještě stále dělá!) chudším rodinám a důchodcům fantastické služby. Ano, jízdní vlastnosti na limitů má záludné, poloha řidiče za volantem je příšerná a interiér má extrémně úzký. Ale poměr její ceny, servisních nákladů, antikorozní odolnosti a užitné hodnoty je dodnes nepřekonaný, takže laciný výsměch si to auto fakt nezaslouží.
P.S. Rubrika Auta z pekla se mi většinou líbila, ale mluvený a vizuální projev jejího autora je fakt čiré zoufalství...😧👎
traveldrive
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@traveldrive
Thalia bola na svoju dobu este celkom v pohode auto... lacne jednoduche ale na druhej strane prakticke a uzitocne.... mnohym dost pomohla... take auta prave dnes uz chybaju... kto nezazil nepochopi to mas tak...
Thalia bola na svoju dobu este celkom v pohode auto... lacne jednoduche ale na druhej strane prakticke a uzitocne.... mnohym dost pomohla... take auta prave dnes uz chybaju... kto nezazil nepochopi to mas tak...
@3_diamanty Čo môže byť praktické na malom sedane? Praktické a jednoduché autá sú dnes, aj keď nie sú také lacné, ale všetko je relatívne. Ale raz má taká Thália naháňala v meste, obehol som ju s Citigom a nejak sa jej to nepáčilo, nakoniec ma dobehla a predbehla, to treba uznať. Tam sa ukázala nevýhoda maximálky 130 na Citigu.
@xxc že si měl za málo peněz moderní auto pro rodinu, které tě nesežralo na servisu a dokázalo léta jezdit s minimální finanční zátěží pro majitele. V ničem nevynikalo, ale dávalo majiteli rozumný mix poměru cena výkon.
Dnes holt když máš 200 k na auto jsi odsouzen jít si koupit sice něco praktičtějšího, ale rozhodně ne trvanlivějšího a hlavně ne novýho.
Dnes holt když máš 200 k na auto jsi odsouzen jít si koupit sice něco praktičtějšího, ale rozhodně ne trvanlivějšího a hlavně ne novýho.
@traveldrive Tak myslím, že už minule tu všichni dali jasně najevo, co si o tomto individuu myslí a jaký na něj mají názor a že tohle dno sledovat ani poslouchat nebudou.
No a redakce, jak je u ní dobrým zvykem na to zvysoka kálí a pokračuje dál v hledání co nejhlubšího dna.
Blahopřejeme.
No a redakce, jak je u ní dobrým zvykem na to zvysoka kálí a pokračuje dál v hledání co nejhlubšího dna.
Blahopřejeme.
Jan Zmrzlinar
Myslím že Thalia se nikdy nedělala s motorem 1,6, dělal se 1,4 8v a 1,4 16v , ten druhý byl velmi rychlý v lehké Thálii. Dnes je to auto za doslova pár korun, co jezdí a jezdí, .. Mimochodem thalia 1 po druhém faceliftu (nema plast na naraznicich) a thalia 2 měli lépe naladěný podvozek s lepšími tlumiči a jízdní vlastnosti jsou na svou třídu velmi slušné. Jedině snad když dáte 400 kilo do kufru, to je pak jak jednickova ovce
@Jan Zmrzlina 1,6 se dělala, jen se u nás neprodávala. Takže pokud u nás jezdí, tak z dovozu.
Jan Zmrzlinar
Mimochodem ta děsně zvýšená váha byla oproti cliu 27 kg neb má sedan poměrně solidní torzní tuhost narozdíl třeba od liftbacku tak se nemisooc vyztužovat. Jasně, delší zadní převis, ale nic tragického to vážně nebylo.
Taková Fabia sedan byla jednoznačně lepší auto, ale taky výrazně dražší a čas ukázal, že času zas tak dobře neodolava
Taková Fabia sedan byla jednoznačně lepší auto, ale taky výrazně dražší a čas ukázal, že času zas tak dobře neodolava
johny555
Thalii jsem měl (po otci) a je pravda, že měla mizerné jízdní vlastnosti a hrozný posed. Ale bylo to, co všichni teď brečí, že tu nemáme. Levné, jednoduché, spolehlivé auto s malými servisními náklady pro velkou skupinu lidi, pro které je auto jenom přepravník z A do B. Pro lidi, kteří jezdí denně svých 8 kilometrů do práce a o víkendu 11 kilometrů do obchoďáku, na dušičky objedou hřbitovy a na Vánoce příbuzný. Nekupují si dálniční známku a přes 90 jezdí jenom když se to samo rozjede z kopce.
Tito lidé nepotřebují auta, která skvělé sedí v zatáčkách, mají ergonomická sedadla, mají velký dotykový displej s andorid auto... Ne, prostě potřebují levné auto s levnou pojistkou, které celý bude rok jezdit svých 5t km a pak ho dají do servisu, kde mu akorát vymění olej, filtry a svíčky a může jet dál.
Tito lidé nepotřebují auta, která skvělé sedí v zatáčkách, mají ergonomická sedadla, mají velký dotykový displej s andorid auto... Ne, prostě potřebují levné auto s levnou pojistkou, které celý bude rok jezdit svých 5t km a pak ho dají do servisu, kde mu akorát vymění olej, filtry a svíčky a může jet dál.
@johny555 Pro lidi, co popisuješ, je nejlepší auto žádný auto. Aź budou autonomní FSD taxíky za 4 Kč/km, bude je těch 5000 km ročně stát směšných 20000 Kč, do čehož se včetně benzinu a servisu neměli šanci vejít ani s tou Thalií...
@Barry Lyndon váš problém je, že mimo svou sociální bublinu nežijete . Asi vás překvapí, že spousta obyvatel ČR nežije v Praze a Brně, že v republice je spousty míst, kde vám nepřijede ani Bolt či Liftago a ani autobus či tramvaj. A i tam potřebují lidé dolet do obchodu, za zábavou či k lékaři.
Vesnice, @Barry Lyndon , to nejsou jen Špindlerův Mlýn či Modrava!
Vesnice, @Barry Lyndon , to nejsou jen Špindlerův Mlýn či Modrava!
@šofér Přesně tak, bydlím na vesnici, kde v sobotu žádný autobus roky nejezdil. Ale upřímně při uvedení první generace nijak levná nebyla. Stála tehdy 299000. Nevím zda si vzpomínáte na reklamu větší než jeho cena. Byla tam čárový kód začínající 4 ( což symbolizovalo Německo). postupem času došlo k nějakému zlevnění. 2. generace byla 99000 při nákupu na splátky či leasing ( přesně už si nevzpomínám).
@Barry Lyndon Typický, odporně povýšený názor člověka, který vůbec netuší, jak těžce se některým lidem v ČR žije. A i tací mají v Evropě 21. století právo na dostupnou individuální mobilitu, tedy své vlastní auto!!!
P.S. Autonomní taxíky jsou naprosté sci-fi i ve městech, natož na venkově!
P.S. Autonomní taxíky jsou naprosté sci-fi i ve městech, natož na venkově!
@Arese ale prosím ťa, nebuď taká hysterka. S rozvojom FSD príde táto technológia aj na dediny ako hovoríš. On len vidí viac do budúcnosti ako ty a nie je tak pevne fixovaný na minulosť ako ty.
@dodo24 nikdo nebude na vesnici provozovat autonomní taxi za 4Kč/km. A už vůbec nebude držet takovou flotilu, aby pokryl ty dušičky třeba.
@johny555 pro tvůj scénář bude ideální nějaké levné elektro typu Spring, v dlouhodbých nákladech třeba na deset-patnáct let provozu se ti snad vrátí i ta vyšší cena.
Za akčních 290 je dneska i10... vůči průměrné mzdě je to dneska podobné jako byla tehdy ta Thalia. Něco přes 300 je Sandero s TCe.
Za akčních 290 je dneska i10... vůči průměrné mzdě je to dneska podobné jako byla tehdy ta Thalia. Něco přes 300 je Sandero s TCe.
jogy
Tohle video je fakt odpad. Špatně natočené, špatně sestříhané, plné rádoby vtipných hlášek od, člověka který by se opravdu řečí živit neměl.
Petto
Mal som Thaliu 2012 1.2 16V, za 3 roky som najazdil takmer 180 tis. km. Vo firme som jazdil aj 2004 1.4 8V. Ak niekto napíše že mala Thalia tragické jazdné vlastnosti tak je to blud a ten človek nevie šoférovať. Ja som sa ani raz nedostal do situácie kedy by ma to auto nepríjemne prekvapilo, podvozok bol krásne čitateľný. Samozrejme musíme brať do úvahy charakter vozidla. Nebolo to žiadne športové vozidlo ale s nízkou hmotnosťou a kvalitnými pneumatikami som si ho užil aj v zákrutách. K tomu nehrdzavejúca karoséria, lacný servis a spoľahlivosť.
@Petto vidím to stejně. Psát o jízdních vlastnostech jako o tragických je vážně nesmysl. Clio mělo ve své době jízdní vlastnosti velmi dobré a ten zadní převis je u sedanu vážně zas tak moc nezhoršil . Stejně tak posed, jasně sedačky jsou malé a krátké ale že bych zase úplně trpěl to ne, a že o tom něco vím, za posledních pár let jsem koupil Thálie tři, mamě, bývalé a mě jako rezervní auto. Vsechny stály pod 20 tisíc, měly kolem 100 tisíc najeto, nebyly nikde! zrezlé ani orezlé a nic nepotřebovali. Najít takovou Fabii je naprosto bez šance. Máma v té Genithalii jezdí stále a kdyby ji kuny neožrali kabely tak, tak jsem za ty čtyři roky do servisu nemusel.
Maxmilian_Von_Mondeo
Ten rádoby chytrolín se měl dát spíš na kouzlení, nebo na tanečky. Mluvit neumí, vtipný není, plácá nesmysly, nehody bavoráků přiřknul Thalii a rukama máchá jak kdyby plašil komáry. Bytostně nesympatický člověk.