Elektromobilita
Zpět na článek
Nejprodávanějším elektromobilem v Německu je Volkswagen ID.7. Škoda Enyaq se drží vysoko
57 komentářů
Mikesus
@budom
Od kdy ma byt id.7 páteří prodejů? Naopak na tom rejžujou nejvic z portfolia, takže když je nejprodávanější z id rodiny, jsou na tom vlastně dobře.
Od kdy ma byt id.7 páteří prodejů? Naopak na tom rejžujou nejvic z portfolia, takže když je nejprodávanější z id rodiny, jsou na tom vlastně dobře.
Mikesus
@ptr078
Takhle to funguje na slovensku? Ze si musíš hlídat kazdej odpad, jinak ti ho někdo sebere? No, tady jsme už dost pokročili, a spoustu věcí není potřeba prisroubovat.
A teď k té otázce. Máte na slovensku nejake diskuzní fórum o autech? Ze chodíte plevelit diskuzi sem.
Takhle to funguje na slovensku? Ze si musíš hlídat kazdej odpad, jinak ti ho někdo sebere? No, tady jsme už dost pokročili, a spoustu věcí není potřeba prisroubovat.
A teď k té otázce. Máte na slovensku nejake diskuzní fórum o autech? Ze chodíte plevelit diskuzi sem.
Mikesus
@DonVito
Já osobne, i kdybych o tesle ovazoval, jeho chování bude pro mne rozhodující v neprospěch tesly. Konkurence nastesti už je
Já osobne, i kdybych o tesle ovazoval, jeho chování bude pro mne rozhodující v neprospěch tesly. Konkurence nastesti už je
DonVito
Mikesus
@gil54
Bankrot firmy, která realne nebyla konkurenceschopná, nic nedodávala, trh nijak neovlivní. Jen sežrali dotace.
Bankrot firmy, která realne nebyla konkurenceschopná, nic nedodávala, trh nijak neovlivní. Jen sežrali dotace.
dodo24
@ptr078 minimálne u mňa je to tak, že vďaka jeho posledným krokom by som si Teslu nekúpil. Z časti to dokazujú aj nálepky na Teslách, ktoré sa po celom svete objavili.
Krum Páč
Hele, už dlouho mi to vrtá hlavou, existujou na Slovensku nějaký diskuzní fóra o autech, nebo tam ještě pořád frčí křik přes plot a doporučení od strejdy Laca? @ptr078
Arese
@Mikesus Teslu si nikdy nekoupím, ať už ten fašounský blázen hlásá a dělá cokoliv! 🤮🤮🤮
ericn
No koukám TMY nám padá z výšek, ale souhlas hlavně s tím, že nové angažmá Elona tomu zdatně pomáhá... Alespoň je vidět, kde je jeho sociální inteligence - prostě není. Stát nelze řídit jako firmu, to už jsme tu taky zažili...
Emel
"Značka z Wolfsburgu má na prvních třech místech hned dva, respektive tři modely (když ID.5 počítáme samostatně)"
To je poněkud nešikovná formulace. ID4 + ID5 jsou dohromady 5185 a Enyaq je 5001, když budeme ID.4 a ID.5 počítat zvlášť, tak se oba modely očividně v top 3 neudrží.
To je poněkud nešikovná formulace. ID4 + ID5 jsou dohromady 5185 a Enyaq je 5001, když budeme ID.4 a ID.5 počítat zvlášť, tak se oba modely očividně v top 3 neudrží.
Krum Páč
Neboj, ty se o můj mozek starat nemusíš, radši řeš ten svůj—je v takovém stavu, že tě odnášejí do sběru i když jen přemýšlíš. Akorát tě pak musí vrátit, protože takový odpad se zatím recyklovat nedá. @ptr078
gil54
Uvidíme, jak ovlivní trh s EV a konečné ceny vyhlášený bankrot firmy Northvolt - švédského výrobce baterií pro EV, kde je největším akcionářem VW (kolem 20 % ) a také BMW.
Těžko asi předpokládat nějaký pozitivní dopad v nejbližší době.
Těžko asi předpokládat nějaký pozitivní dopad v nejbližší době.
Mikesus
@WinDiesel
Nizkoemisni se taky říkalo od začátku. Ono totiž bezemisni je soucasne nizkoemisni. A bezemisni je z definice lokálně bezemisni. Jen hlupaci to neumi pochopit doted. Množina a podmnožina je uz vyšší dívčí pro tebe co?
Nizkoemisni se taky říkalo od začátku. Ono totiž bezemisni je soucasne nizkoemisni. A bezemisni je z definice lokálně bezemisni. Jen hlupaci to neumi pochopit doted. Množina a podmnožina je uz vyšší dívčí pro tebe co?
adamzprahy
K propadům Tesly. Fascinuje mě všudypřítomná mediální hysterie jak je údajně propad přímý důkaz nesouhlasu zákazníků s Elonem a Tesla tím končí. Nějaký vliv tam být může, ale nebude rozhodující.
Nikdo nezmíní zásadní fakt, že nejprodávanější model co táhne veškerou statistiku, tj. Y, se v tuto chvíli nedoručuje a "čekání" na nový model je doslovné a platí celý Q1. Starý se jen doprodává co zbylo a Juniper se teprve začíná dodávat. Až tento týden se objevili první testy v USA.
K tomu dodám, že začala stejná fáze s Teslou S a X, která už v evropě nejde objednat. Takže jedinou Teslu kterou si teď můžete objednat s rychlým dodáním je Tesla 3. Nevim proč se to nikde nemůže napsat jednoduše objektivně.
Možná je tahle neefektivita (kdy se celý kvartál čeká na facelift) důsledkem toho že Musk se firmě tolik nevěnuje, což sám někde přiznal. Kdo to trochu sleduje ví, že dosud tu firmu reálně tlačil 24/7 a vyvíjel velmi vysoký tlak na vedení a zaměstnance. Nicméně nezaměňoval bych to s nesouhlasem zákazníků s jeho názory.
Nikdo nezmíní zásadní fakt, že nejprodávanější model co táhne veškerou statistiku, tj. Y, se v tuto chvíli nedoručuje a "čekání" na nový model je doslovné a platí celý Q1. Starý se jen doprodává co zbylo a Juniper se teprve začíná dodávat. Až tento týden se objevili první testy v USA.
K tomu dodám, že začala stejná fáze s Teslou S a X, která už v evropě nejde objednat. Takže jedinou Teslu kterou si teď můžete objednat s rychlým dodáním je Tesla 3. Nevim proč se to nikde nemůže napsat jednoduše objektivně.
Možná je tahle neefektivita (kdy se celý kvartál čeká na facelift) důsledkem toho že Musk se firmě tolik nevěnuje, což sám někde přiznal. Kdo to trochu sleduje ví, že dosud tu firmu reálně tlačil 24/7 a vyvíjel velmi vysoký tlak na vedení a zaměstnance. Nicméně nezaměňoval bych to s nesouhlasem zákazníků s jeho názory.
Arese
@Allo Tak tak, je to taková hnusná slizká velryba ...🤮
P.S. Moc se omlouvám skutečným velrybám, které vůbec nejsou slizké a jsou naopak velmi sympatická stvoření! 🙂👍
P.S. Moc se omlouvám skutečným velrybám, které vůbec nejsou slizké a jsou naopak velmi sympatická stvoření! 🙂👍
ptr078
@Krum Páč Velmi by som to v tvojom pripade neprehanal s vrtanim v hlave, lebo ti odpadne porisko a okoloiduci ta odnesie do zberu
Igor Albert
@ptr078 lebo WV postavil Hitler - a to je IN!
---Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens (Spoločnosť pre prípravu nemeckého ľudového vozidla; odtiaľ názov Volkswagen) mala pod krídlami organizácie Deutsche Arbeitsfront (Nemecký pracovný front). Pôvodne mala vo veľkom vyrábať automobil, ktorý na Hitlerovu objednávku skonštruoval Ferdinand Porsche. Auto, inšpirované aj prototypom Tatra 97, nieslo označenie KdF-Wagen podľa nacistickej organizácie Kraft durch Freude („sila vďaka radosti“). Prototypy sa objavili v roku 1936.
---Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens (Spoločnosť pre prípravu nemeckého ľudového vozidla; odtiaľ názov Volkswagen) mala pod krídlami organizácie Deutsche Arbeitsfront (Nemecký pracovný front). Pôvodne mala vo veľkom vyrábať automobil, ktorý na Hitlerovu objednávku skonštruoval Ferdinand Porsche. Auto, inšpirované aj prototypom Tatra 97, nieslo označenie KdF-Wagen podľa nacistickej organizácie Kraft durch Freude („sila vďaka radosti“). Prototypy sa objavili v roku 1936.
psel
@WinDiesel hele změn si ten nick, diesel to už dávno prohrál.
Nevím proč tě to tak pobavilo, dříve byla diskuze omezena na emise ze spalování paliv a tam jde u BEV o bezemisní pohon, ale kola a brzdy mají všechna auta, a právě s tím, jak se emise ze spalování snižují tak si začínáme všichni všímat dalších emisí. Jako třeba z brzd, se kterými se dá vypořádat jak ukázal MB ale emise z pneumatik máme všichni a tam to tak jednoduché nebude.
Takže skutečně bezemisni auto bude jen když bude levitovat nad silnicí….
Nevím proč tě to tak pobavilo, dříve byla diskuze omezena na emise ze spalování paliv a tam jde u BEV o bezemisní pohon, ale kola a brzdy mají všechna auta, a právě s tím, jak se emise ze spalování snižují tak si začínáme všichni všímat dalších emisí. Jako třeba z brzd, se kterými se dá vypořádat jak ukázal MB ale emise z pneumatik máme všichni a tam to tak jednoduché nebude.
Takže skutečně bezemisni auto bude jen když bude levitovat nad silnicí….
traveldrive
@Krum Páč Tak sa poriadne uč, aby si to tiež tam dotiahol. Aj keď neviem neviem, či je Krumpáč z priekopy vôbec schopný spraviť psychotesty... To asi bude poriadna výzva, že? Ale keď sa posnažíš, možno to s odretými ušami dáš.
traveldrive
@Mikesus Jeej, zase sa cítiš lepšie. Ty musíš byť ten najšťastnejší človek na svete. Blahoslavení duchom chudobní. Amen.
traveldrive
@Krum Páč Ty máš mozog...? Kokso, to som netušil. Prečo ho nepoužívaš?
psel
@budom no trh se od té doby krapet změnil ne? Argumentovat tím co bylo tenkrát moc nedává smysl.
Těch passatů se prodalo 4000ks za únor, oproti tomu mi 3000ks ID7 připadá být dost slušné číslo, protože pokud je podíl BEV pod 20% tak by bylo očekávatelné 800ks ID7 ale ne 3000.
Za mě dost dobrý, velká baterka a kombi dělá svoje.
Těch passatů se prodalo 4000ks za únor, oproti tomu mi 3000ks ID7 připadá být dost slušné číslo, protože pokud je podíl BEV pod 20% tak by bylo očekávatelné 800ks ID7 ale ne 3000.
Za mě dost dobrý, velká baterka a kombi dělá svoje.
Germanec
V zásadě chápu, já to taky nemyslel směrem k čínským značkám a tesle, ale ře bude VW v tomto tak válcovat BMW a mercedes může být překvapivé.
ryccardo
@DonVito s ohledem na fakt ze velka vetsina majitelu Tesel jsou pozeri bych se nedivil kdyby propad prodeju souvisel s tim ze majitel Tesly je ***. Me osobe je to jedno. Kupuju produkt a ten v pripade Tesly neni spatny. Pokud bych chtel EV tak bych jako prvni zvazoval Teslu a je mi suma fuk ze Musk je ***.
Germanec
Sice tu je poslední dobou zvykem nenechat na VW nit suchou, ale podle tabulky to vypadá že domácí trh velmi slušně koncern válcuje. Osobně bych čekal daleko lepší výsledky mercedesu a bmw. Myslím, že je vidět že napoli BEV VW asi něco umí.
ptr078
To odkial viete, ze prepad tesly je cakanie na fl y a nesuhlas s muskovou politikou?
jersey.se
Takže přeloženo: Prodalo se o dva kusy víc než vloni za stejné období a VW se kvůli nim co nevidět položí, protože na nich stále prodělává.
adamzprahy
@psel souhlasím - počkat na čísla za rok a pak se uvidí. Možná nemusím mít pravdu, ale ty závěry o tom co se děje s Teslou mi přijdou dost přehnané a předčasné.
Souhlas že CT mi taky z pohledu globálních čísel mi přijde jako zbytečné tříštění síly. Na druhou stranu údajně tu techniku chtějí překlopit letos do Tesly S a X, což může být zajímavé hlavně pro X, které mi přijde úplně o ničem a předražené.
Jinak k Enyaqu - viz výše - ono i přes to že VW nemá bůhvíjakou techniku, tak se zdá že umí dobře využít svoje prodejní kanály a umí to dostat do firem a k lidem, kteří jednoduše přejdou na auto tak jsou víceméně zvyklí. A s tím souvisí i procesy okolo faceliftů a výměny modelů.
Kdežto Tesla to celé dělá úplně jinak a pro adaptaci nákupních procesů v EU nedělá skoro nic. Ty kvartální výpadky prodejů dělá v EU pravidelně, jen se na to trochu zapomnělo s tím jak za poslední rok narostla a stala se významnější hráčem ve statistikách.
A může tam být vliv že Musk netlačí tolik, protože dosavadní vývoj, výroba, prodeje a růst Tesly stáli na tom že Musk ze zaměstnanců a dodavatelů ždímal 200+% i přes to že se sám věnoval X (doslova 😁) dalším věcem. Takže o to je ten výpadek výraznější.
Zprávy o tom kdo si nekoupí Teslu kvůli Muskovi mi spíš zatim přijde jako pár viditelných křiklounů nebo lidí, kteří si Teslu stejně nekupují nebo na ni nemají...
Souhlas že CT mi taky z pohledu globálních čísel mi přijde jako zbytečné tříštění síly. Na druhou stranu údajně tu techniku chtějí překlopit letos do Tesly S a X, což může být zajímavé hlavně pro X, které mi přijde úplně o ničem a předražené.
Jinak k Enyaqu - viz výše - ono i přes to že VW nemá bůhvíjakou techniku, tak se zdá že umí dobře využít svoje prodejní kanály a umí to dostat do firem a k lidem, kteří jednoduše přejdou na auto tak jsou víceméně zvyklí. A s tím souvisí i procesy okolo faceliftů a výměny modelů.
Kdežto Tesla to celé dělá úplně jinak a pro adaptaci nákupních procesů v EU nedělá skoro nic. Ty kvartální výpadky prodejů dělá v EU pravidelně, jen se na to trochu zapomnělo s tím jak za poslední rok narostla a stala se významnější hráčem ve statistikách.
A může tam být vliv že Musk netlačí tolik, protože dosavadní vývoj, výroba, prodeje a růst Tesly stáli na tom že Musk ze zaměstnanců a dodavatelů ždímal 200+% i přes to že se sám věnoval X (doslova 😁) dalším věcem. Takže o to je ten výpadek výraznější.
Zprávy o tom kdo si nekoupí Teslu kvůli Muskovi mi spíš zatim přijde jako pár viditelných křiklounů nebo lidí, kteří si Teslu stejně nekupují nebo na ni nemají...
Igor Albert
@ptr078 vlastník tohoto plátku je te istý ako napr Blesk...tak sa nediv 😄
Igor Albert
Aj ja som si chcel kípiť Teslu - ale keď som zistil že Musk nechce posielať zbrane na vraždenie a je tak nechutný že chce mier - ihneď som si kúpil ID
Igor Albert
@ptr078 no odkiaľ..? Tak nebudem podporovať kúpou auta človeka ktorý nie je ochotný podporovať zabíjanie na Ukrajine! Predsa bez zbraní sa nedá strieľa´t a zabíjať! Takže mier je nechutný a nechcený!
psel
@ericn jsi mohl rovnou napsat ESG a mohli jsme si ušetřit kus diskuze. Myslím si ale že primárně jde o komfort jízdy, okamžité zrychlení a nízké provozní náklady ve spojení s výhodami pro zaměstnance o kterých jsem tady už psal.
Navíc je jen málo firem co těží a zpracovávají ropu, zatímco skoro každá firma má dnes kus střechy kam by mohla dát FVE a zajistit tak část energie pro svou mobilitu. Tady to E v ESG dává smysl a vůbec nerozumím tomu, jak někdo může heslem ESG chtít tohle diskreditovat a ještě z toho mít potěšení.
Navíc je jen málo firem co těží a zpracovávají ropu, zatímco skoro každá firma má dnes kus střechy kam by mohla dát FVE a zajistit tak část energie pro svou mobilitu. Tady to E v ESG dává smysl a vůbec nerozumím tomu, jak někdo může heslem ESG chtít tohle diskreditovat a ještě z toho mít potěšení.
ericn
@Mikesus to asi souhlas, typické německé služební auto. Spíš by mě zajímalo proč dát přednost ještě dražšímu a méně využitelnému iD.7 při německém dálničním cestování. Nejspíš v tom hraje roli ESG reporting - zelené body k dobru 😋
traveldrive
@WinDiesel To vieš, vývoj kráča nezadržateľne vpred. Ako sa to kedysi písalo? Kupředu levá!
psel
@ericn to určitě nejsou většinou soukromé prodeje, to budou určitě firmy. BEV má v Německu výhody pokud soukromě člověk používá firemní auto takže to je motivace.
Navíc tě nechá firma nabíjet zadara.
Jednou provedou investici do FVE a pak tam zaměstnanci mohou nabíjet a je to tak moc nestojí.
Navíc tě nechá firma nabíjet zadara.
Jednou provedou investici do FVE a pak tam zaměstnanci mohou nabíjet a je to tak moc nestojí.
ericn
@psel Spíš by mě zajímalo, jaká byla motivace firem si ty iD.7 koupit. Tipnu si, že moc soukromých prodejů z toho nebude...
WinDiesel
Ha. tak už to nejsou ani bezemisní, ani lokálně bezemisní ale nízkoemisní automobily, to je opravdu dobrý fór.
psel
@adamzprahy já bych v klidu vyčkal čísel za rok 2025 a pak se pobavil.
Nový facelift Eny se taky ještě neprodává a žádný propad na takto nízká čísla se nekoná. U TMY ano.
Modely S a X budou vždy nízkoobrátkové, takže tam nárůst výroby moc čekat nelze.
Za mě CT bylo špatné rozhodnutí, měli se vrhnout na TM2 a tam škálovat. Na CT výrobu naškálují jen když to nakoupí americká armáda na pokyn z bílého domu.
Nový facelift Eny se taky ještě neprodává a žádný propad na takto nízká čísla se nekoná. U TMY ano.
Modely S a X budou vždy nízkoobrátkové, takže tam nárůst výroby moc čekat nelze.
Za mě CT bylo špatné rozhodnutí, měli se vrhnout na TM2 a tam škálovat. Na CT výrobu naškálují jen když to nakoupí americká armáda na pokyn z bílého domu.
adamzprahy
@Germanec je to zajímavé, ale vlastně logické. VW má v EU přístup do klasických "fleetů" a tento kanál využívá při poptávce firem často motivované ESG povinností, dotace, zvýhodnění apod. Tím chci říct že nemají problém vtlačit do firem ID modely místo Golfů a Passatů v případech kdy je možné řešit dobíjení nebo jsou kratší trasy.
Nové značky tyto kanály nemají, nějaký online jiný přístup pro německý korporát zatím fungovat nebude, a platí jako všude že marketing můžeš mít jaký chceš, ale silné osobní vazby budou v obchodu vždycky nejsilnější a dokud budeš dodávat fungující věci tak vůle to změnit moc nebude.
Svým způsobem to platí i pro fyzické osoby, jinak řečeno mají tu prodejní síť a přístup k zákazníkům.
Nové značky tyto kanály nemají, nějaký online jiný přístup pro německý korporát zatím fungovat nebude, a platí jako všude že marketing můžeš mít jaký chceš, ale silné osobní vazby budou v obchodu vždycky nejsilnější a dokud budeš dodávat fungující věci tak vůle to změnit moc nebude.
Svým způsobem to platí i pro fyzické osoby, jinak řečeno mají tu prodejní síť a přístup k zákazníkům.
gil54
@Tycoon
No, já si zase myslím, že nepodařená masivní sázka VW do firmy, která měla zvýhodnit klíčový komponent BEV, a která najednou vyhlásí bankrot, ceny ovlivnit může.
A je pravděpodobnější že negativně.
Netvrdím, že musí, ale v každém případě ovlivní rozvahy a celkové hospodaření koncernu, představa byla jistě jiná, rozhodně do toho nešli s tím, že "ok, bankrot, nic se neděje...daří se nám mimořádně dobře, tohle si klidně můžeme dovolit."
No, já si zase myslím, že nepodařená masivní sázka VW do firmy, která měla zvýhodnit klíčový komponent BEV, a která najednou vyhlásí bankrot, ceny ovlivnit může.
A je pravděpodobnější že negativně.
Netvrdím, že musí, ale v každém případě ovlivní rozvahy a celkové hospodaření koncernu, představa byla jistě jiná, rozhodně do toho nešli s tím, že "ok, bankrot, nic se neděje...daří se nám mimořádně dobře, tohle si klidně můžeme dovolit."
budom
To jako má být oslava - sem se mrknul na rok 2015 a za 1 měsíc prodal VW přes 44 000 Golgů a 17 000 passatů, celkově VW prodalo za měsíc přes 140 000 svých aut.. A nyní se tady novináři radují že ID.7 se prodá necelé 4 000 kusů za měsíc.. Celkem dost propastný rozdíl a přesně jde vidět do jaké hloubky VW padá do propasti.. Jen díky nesmyslným šíleným rozhodnutím vedení VW - okamžitě vyrazit bez odstupného a né ž ejim platí miliony euro za prémie..za co?? že prodávají 10x méně aut která jim má tvořit páteř prodejů.. směšné. A to vůbec neberou v potaz, že jako ojetina to bude skoro neprodejné a zákazníci prodělají spousty peněz a s dalším nákupem si rozmyslí, jestli budou opět vyhazovat peníze do kanálu nebo ne. Dokud VW nepochopí, že tudy cesta nevede a že zákazník preferuje úplně něco jiného - kvalitního dobře udělaného Golfa/Passata s moderním motorem a za dobrou cenu.. To co VW předvádí je cesta do bankrotu...
Tycoon
@gil54
Ceny BEV nijak.
Northvolt jen sbíral dotace a peníze od investorů, ale baterie do aut nedodával.
Otázkou je, zda to ovlivní myšlení politiků a investorů. Bylo by dobré, kdyby o tom hluboce přemýšleli.
Ceny BEV nijak.
Northvolt jen sbíral dotace a peníze od investorů, ale baterie do aut nedodával.
Otázkou je, zda to ovlivní myšlení politiků a investorů. Bylo by dobré, kdyby o tom hluboce přemýšleli.
KANKUNEN
DonVito: Musíš to vzít po seděm osem. To co je skoro jasné, tak vyloučím.
A ty o tom pochybujes?
Ja souhlasim s clankem acz.
Ty to rozporujes?
Tak se klidne rozepis, co stoji za propadem Tesly podle tveho nazoru. Klidne to muzes podporit marketingovym pruzkumem.
😀